Activisten Sea Shepherd gooien bijtend zuur

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 12-02-2010 @ 11:15
print 

Activisten van de organisatie Sea Shepherd hebben in de wateren bij Antarctica een Japanse walvisvaarder met zuur beschoten. Drie bemanningsleden liepen daarbij verwondingen op aan het gezicht en de ogen. Dat heeft het Japanse ministerie van visserij  vandaag gezegd.

De activisten zeiden dat zij boterzuur of butaanzuur op het schip hadden geworpen, een stof die ontstaat in stinkende ranzige boter. Sea Shepherd hanteert dat middel vaker om onrust te zaaien op walvisvaarders en daarmee de walvisvangst te ontwrichten.

De gewonden vielen bij confrontaties gisteren tussen twee boten van Sea Shepherd en vier walvisvaarders.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier4
» 26/05 IMF-baas heeft weinig sympathie voor Griekenland16
» 26/05 Duitsland overweegt wegenvignet18
» 26/05 Medvedev: wees niet bang voor oppositie4


delen | eKudos nujij

11939 views / 139 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 139 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Donder toch op met die mafkezen
userIcon
en het probleem is?
userIcon
Goed hoor, dat helpt lekker. Die vissers worden ook maar gestuurd door hun bazen, en hebben dat geld toch te hard nodig om zomaar te kappen. Ga dan de top lastig vallen, niet die lui die alleen hun werk doen.

[ Bericht gewijzigd door Sleaw op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:22 ]
Achterlijke zee hippies
Wordt tijd dat Japan eens haar marine gaat inzetten om haar schepen te beschermen.
man Danny (Administrator) 12-02-2010 @ 11:19 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:17 schreef Sleaw het volgende:
Goed hoor, dat helpt lekker. Die vissers worden ook maar gestuurd duur hun bazen, en hebben dat geld toch te hard nodig om zomaar te kappen. Ga dan de top lastig vallen, niet die lui die alleen hun werk doen.
precies. die mensen proberen gewoon hun brood te verdienen, terwijl terroristisch tuig als die sea shepherd idioten, die nog verheerlijkt worden door discovery channel ook, ze continu lastig vallen. Ze zijn nog niet hard genoeg over ze heen gevaren kennelijk.
userIcon
Gewoon allemaal met scherp schieten, wie overblijft wint.
man Danny (Administrator) 12-02-2010 @ 11:20 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:18 schreef evadsred het volgende:
Wordt tijd dat Japan eens haar marine gaat inzetten om haar schepen te beschermen.
idd
ik heb niks met walvisvangst, maar het is in japan nou eenmaal niet verboden. bemoei je daar dan niet mee. als hindoes hier bijtend zuur bij mensen die in slachthuizen werken waar koeien worden geslacht in het gezicht gooien grijpen we ook wel in.
wanneer komt de tijd dat ze een torpedo afschieten, zijn we van die achterlijke jappen af, SS heeft niks meer te doen, dus zijn we daar ook vanaf. dan keert de rust weer terug
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:17 schreef Sleaw het volgende:
Goed hoor, dat helpt lekker. Die vissers worden ook maar gestuurd duur hun bazen, en hebben dat geld toch te hard nodig om zomaar te kappen. Ga dan de top lastig vallen, niet die lui die alleen hun werk doen.
"Befehl ist Befehl" of niet soms?

Deze walvisjagers verdienen er goed geld mee en dat is de enige reden dat ze dit doen. Zolang de vraag uit de markt groot blijft, zal er op walvissen gejaagd worden onder de noemer van "onderzoek".
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:20 schreef Danny het volgende:
[..]
idd
ik heb niks met walvisvangst, maar het is in japan nou eenmaal niet verboden. bemoei je daar dan niet mee. als hindoes hier bijtend zuur bij mensen die in slachthuizen werken waar koeien worden geslacht in het gezicht gooien grijpen we ook wel in.
!

Alleen zijn koeien nou niet bepaald een bedreigde diersoort
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:16 schreef 54cm het volgende:
Goed zo!

Wat nou goed zo.
Walvissen vangen dat verboden is lijkt me duidelijk maar dit gaat een keertje mis.
userIcon
Dat spul dat SS normaal gooit is volgens mij niet eens bijtend. Die walvisvaarders ( ) zullen zich wel aanstellen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:17 schreef Sleaw het volgende:
Goed hoor, dat helpt lekker. Die vissers worden ook maar gestuurd door hun bazen, en hebben dat geld toch te hard nodig om zomaar te kappen. Ga dan de top lastig vallen, niet die lui die alleen hun werk doen.
Precies.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:18 schreef evadsred het volgende:
Wordt tijd dat Japan eens haar marine gaat inzetten om haar schepen te beschermen.
Ik zal Japan geen ongelijk geven, mochten ze daartoe besluiten.

Ik ben overigens tegen walvisvaart, maar heb nog een grotere hekel aan mensen die het recht in eigen hand menen te moeten nemen. Afgezien dat ze moraal helemaal niet superieur zijn (wat ze vaak wel denken, daarmee praten ze hun geweld goed), zetten hun acties ook "normale" milieuorganisaties in een kwaad daglicht.

Terrorisme is verwerpelijk, dat geldt ook voor milieu-terrorisme.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:21 schreef eQuaL het volgende:
[..]

!

Alleen zijn koeien nou niet bepaald een bedreigde diersoort
De Japanners vangen dan ook geen blauwe vinvissen.
The eco-terrorists of Sea Shepherd strike again...
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:20 schreef Danny het volgende:
[..]
idd
ik heb niks met walvisvangst, maar het is in japan nou eenmaal niet verboden. bemoei je daar dan niet mee. als hindoes hier bijtend zuur bij mensen die in slachthuizen werken waar koeien worden geslacht in het gezicht gooien grijpen we ook wel in.
Het is in geen enkel land verboden als je zegt dat het om wetenschappelijk onderzoek gaat.

Ik vind het goed dat Greenpeace er iets aan probeert te doen maar de manier waarop is fout. Ze moeten iig vermijden dat er mensen gewonden kunnen raken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:17 schreef Sleaw het volgende:
Goed hoor, dat helpt lekker. Die vissers worden ook maar gestuurd door hun bazen, en hebben dat geld toch te hard nodig om zomaar te kappen. Ga dan de top lastig vallen, niet die lui die alleen hun werk doen.
die lui kan ook zeggen , ik doe er niet aan mee...
userIcon
Wat mij betreft zetten ze de marine in tegen de jappen. Dan doet de marine teminste nog iets waar onze nakomelingen ook blij mee zijn.
userIcon
Activisten

Walvisjacht

Dilemma's dilemma's...
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:18 schreef evadsred het volgende:
Wordt tijd dat Japan eens haar marine gaat inzetten om haar schepen te beschermen.
Of ze laten die walvissen een keer met rust. Er komt een dag dat er ze gewoon uitsterven door dat zogenaamde "onderzoek" van die kutjappen.
Dit zijn geen activisten, maar gewoon ordinaire terroristen, hopen dat Japan hard gaat ingrijpen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:25 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
\

Die Jappen zijn ook vieze sadisten, als je daar me je schip langszij komt proberen die ratten je altijd raken met het voorlooplijntje, die schieten ze gewoon af,en als je em tegen je kop krijgt ga je wel gestrekt, en die spleetogen maar lachen
Tja, als ze verwachten dat je met zuur gaat gooien. De Japanners zijn niet begonnen met het lastigvallen van de SS, hoor. Die lui bemoeien zich ermee terwijl ze daar helemaal niet horen te zijn.

Niet dat ik het goed vind wat de Japanners daar doen, maar de SS begint met klooien en dan moeten ze niet gaan zeuren als er wat terug gedaan wordt, lijkt me zo.

quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:31 schreef mschol het volgende:
[..]


die lui kan ook zeggen , ik doe er niet aan mee...
Klopt, het is ook geen simpele zaak. Ik vind dit gedrag van SS dan ook eerder een uiting van machteloosheid dan een poging om de boel echt te verbeteren.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:34 schreef Booomer het volgende:
[..]
Of ze laten die walvissen een keer met rust. Er komt een dag dat er ze gewoon uitsterven door dat zogenaamde "onderzoek" van die kutjappen.
er zijn al tig diersoorten uitgestorven en de aarde is nog steeds niet vergaan hoor. Walvissen zijn zelf ook niet vies van het verorberen van beschermde diersoorten en ze dragen ook nog eens bij aan de opwarming van de aarde door zich te voeden aan plankton. Gaan we de walvissen nu ook met bijtend zuur bekogelen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:19 schreef Danny het volgende:
[..]
precies. die mensen proberen gewoon hun brood te verdienen, terwijl terroristisch tuig als die sea shepherd idioten, die nog verheerlijkt worden door discovery channel ook, ze continu lastig vallen. Ze zijn nog niet hard genoeg over ze heen gevaren kennelijk.
Je kan ook je brood verdienen in een andere arbeidssector hoor
Die arme, eerlijke en hardwerkende walvismoordenaars ook, kunnen ze niet gewoon met rust gelaten worden?
userIcon
Omdat de Japanse regering de walvisvangst goedkeurt moeten wij dat ook maar doen? WTF, denk ff na, moeten we die dieren dan maar gewoon uit laten roeien met z'n allen, omdat de mens denkt dat ie zich mag gedragen als een god omdat we nu eenmaal de intelligentere levensvorm zijn ten opzichte van al het andere leven op deze wereld? Dat slaat toch nergens op!
Ik voel me nou niet bepaald de natuuractivist maar dit gaat me wel wat te ver..
userIcon
FUCKA YOU WHALE .... AND DA .... FUCKA YOU DOLPHIN !

quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:19 schreef Danny het volgende:
[..]
precies. die mensen proberen gewoon hun brood te verdienen, terwijl terroristisch tuig als die sea shepherd idioten, die nog verheerlijkt worden door discovery channel ook, ze continu lastig vallen. Ze zijn nog niet hard genoeg over ze heen gevaren kennelijk.
Als je zou kijken zou je zien dat Discovery zich niet per definitie deelt in de mening van de Seashepherd ze zenden het alleen uit.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:38 schreef Roachie het volgende:
[..]


Maar als ze daarmee de regelsovertreden zoals ze doen dan is er toch iets goed mis ?? Of vind je dat als je maar betaald word alles maar moet kunnen ?? "hey ik ben ook maar betaald om je pa dood te schieten... probeer ook maar me brood bij elkaar te krijgen" beetje krommen vergelijking maar je moet ergens de grens trekken
Wat een rare vergelijking, vind je het vermoorden van een mens hetzelfde als op dieren jagen voor hun vlees? Het punt is alleen dat het geen zin heeft om de vissers lastig te vallen, die keren heus niet om voor een beetje zuur. Dan moeten er eerst doden vallen. Nee, verandering moet van de top komen, maar ja dat is niet zo stoer als in een klein bootje een groter bootje lastig vallen en bovendien kom je dan minder vaak op tv.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:34 schreef Booomer het volgende:
[..]
Of ze laten die walvissen een keer met rust. Er komt een dag dat er ze gewoon uitsterven door dat zogenaamde "onderzoek" van die kutjappen.
Welnee. Ze jagen voornl op dwergvinvissen. Deze soort komt overal ter wereld voor, behalve in de tropen. Japan heeft zichzelf in 2005 een quotum van 935 stuks toegekend.
De dwergvinvis wordt ook door poolvolkeren bejaagd.
userIcon
Stelletje prutsers. Tik ergens een doorgeladen 2e hands onderzeeboot op de kop, schiet die drijvende slachthuizen naar de kelder en verdwijn weer. Sim-pel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:42 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]


We kwamen gewoon langzij met een vrachtschip van een normale rederij.
Was voor mij de eerste ervaring in Japan, dus dan begrijpj e wel dat ik niet veel met dat poepsexvolk op heb

btw,die lui van de SS klagen ook niet
Tja, dan snap ik dat je weinig met ze op hebt, maar om dan meteen te generaliseren en zeggen dat 'die Jappen' vieze sadisten zijn is een beetje overdreven, toch?
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:21 schreef eQuaL het volgende:
[..]

!

Alleen zijn koeien nou niet bepaald een bedreigde diersoort
Maar die zijn wel heilig voor hindoes, iets wat in hun ogen misschien nog wel erger is.
userIcon
your boat stinks now, haha
Noorwegen doet ook nog steeds aan de walvisjacht en die geven ronduit toe dat ze het voor het vlees doen. Vreemd genoeg hoor je die eco-terroristen daar nooit over.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:45 schreef Frag_adder het volgende:
[..]


Maar die zijn wel heilig voor hindoes, iets wat in hun ogen misschien nog wel erger is.
Zo goed hebben de koeien in India het niet. De hindoe is namelijk van mening dat als de koe een heilig dier is, God wel voor hem zal zorgen. Ze zullen een koe dus geen strobreed in de weg leggen als hij in hun moestuintje staat te grazen, maar ze zullen het beest ook niets geven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:46 schreef evadsred het volgende:
Noorwegen doet ook nog steeds aan de walvisjacht en die geven ronduit toe dat ze het voor het vlees doen. Vreemd genoeg hoor je die eco-terroristen daar nooit over.
Natuurlijk niet. De Noren zijn niet vergeten dat ze Noormannenbloed in de aderen hebben. Val een Noors schip aan je zwart geveverde bootje gaat naar de kelder...
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:19 schreef Danny het volgende:
[..]
precies. die mensen proberen gewoon hun brood te verdienen, terwijl terroristisch tuig als die sea shepherd idioten, die nog verheerlijkt worden door discovery channel ook, ze continu lastig vallen. Ze zijn nog niet hard genoeg over ze heen gevaren kennelijk.
mee eensch, maar ik wil er wel even bij zeggen dat het niet "gewoon" hun brood verdenen is. Op de papieren en op hun schepen staat echt dat het voor onderzoek is, maar het is gewoon ouderwets voor consumptie.

Neemt niet weg dat die Sea Shepherd eveneens een kansloos gebeuren is.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:46 schreef ziekinmnhoofd het volgende:
[..]

Zonder zulke mensen, hebben wij over 50 jaar geen zeedieren meer...
Die kloten spleetogen nukennnnn...
U doet uw naam eer aan
50  van 139 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier4
» 26/05 IMF-baas heeft weinig sympathie voor Griekenland16
» 26/05 Duitsland overweegt wegenvignet18
» 26/05 Medvedev: wees niet bang voor oppositie4


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden