Parkeren op slinkse wijze duurder

Algemeen • Geschreven door ANP op 12-02-2010 @ 09:20 - gepost door static
print 

Parkeren wordt "op slinkse wijze" steeds duurder, zegt de belangenorganisatie Detailhandel Nederland op basis van een eigen onderzoek.

De consument betaalt vaak nog steeds hetzelfde bedrag, maar dan per 50 of 57 minuten in plaats van per uur. Daar staat geen extra service tegenover. Een op de vijf garages stinkt en ook is een op de vijf garages vies, oordeelt de belangenorganisatie.

In heel Nederland zou betalen per minuut moeten worden ingevoerd, vindt Detailhandel Nederland. Dat is technisch mogelijk, maar er zijn bijna geen parkeergarages in Nederland waar dat kan. In 60 procent van de garages kan bovendien niet met de pin worden betaald.


Bron: ANP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

7801 views / 45 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 45 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Alles in dit land (wat verplicht is) wordt "op slinkse wijze" duurder

Wat voor service wil je hebben in een parkeer-garage? Iemand die je auto wegrijdt en voor je ophaalt? Hem even in de was zet? Je bent bijna verplicht om je auto in een garage te zetten... Of je zet hem ver buiten het centrum of je riskeert een bekeuring van 50 euro...
userIcon
dit is al jaren aan de gang. in ridderkerk was het een paar jaar terug nog zo dat als je binnen een kwartier terug was dat je gratis uit kon rijden maar dat is ook niet meer
userIcon
Wan. gaan we betalen per minuut, als ons Geert dit nou even in de groep gooit
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:23 schreef el_burro het volgende:
Alles in dit land wordt "op slinkse wijze" duurder
na het zuur komt de oprisping
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:24 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
na het zuur komt de oprisping
Ik krijg er onderhand een maagbloeding van
userIcon
Niet alleen per minuut.. je zou moeten betalen voor hoelang je er staat, in plaats van gokken hoe lang je gaat staan en een boete krijgen als je je vergist.

Mja dat kost de gemeente geld.. ons minder hard naaien.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:23 schreef el_burro het volgende:
Alles in dit land (wat verplicht is) wordt "op slinkse wijze" duurder

Wat voor service wil je hebben in een parkeer-garage? Iemand die je auto wegrijdt en voor je ophaalt? Hem even in de was zet? Je bent bijna verplicht om je auto in een garage te zetten... Of je zet hem ver buiten het centrum of je riskeert een bekeuring van 50 euro...
Meer parkeerplaatsen, schonere garages.
userIcon
Parkeergarage's stinken en zijn vies! Wat een ramp! Stel je voor dat mijn auto een minder lekker luchtje krijgt! En de wegen zelf, die zijn lekker schoon zeker?
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:24 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
na het zuur komt de oprisping
nou eerder een maagkanteling
userIcon
Misschien een chipkaart?
De regering zou een parkeerwet moeten maken waar in het volgende geregeld wordt:

- betalen per minuut
- in garages/parkeertereinen betalen na afloop. Niet vooraf schatten.
- maximum uur&dag tarief
userIcon
Het is in de meeste plaatsen uberhaubt belachelijk dat je moet betalen om te mogen parkeren. In centrum A'dam en Rotterdam etc kan ik me er iets bij voorstellen, maar op heel veel plekken moet je dokken waar het totaal geen zin heeft...

Sowieso is het in dat soort gevallen belachelijk, want je betaalt je al scheel aan wegenbelasting en gemeentebelastingen etc etc.
userIcon
Gewoon even laten regelen door Tineke Huizinga. Die heeft vast wel een goede oplossing voor dit soort dingen (parkeer-chipkaart of zoiets). Of je vraagt het aan Camiel Eurlings. De wet parkeerheffing, dan krijg je zo'n kastje in je auto. Dat kastje registreert dan wanneer je de parkeergarage inrijdt, en wanneer je er uitrijdt.
userIcon
schandalig! ik heb de hoop allang opgegeven, verhuist naar ander land...
userIcon
En Nederlanders slikken het als makke schapen...
userIcon
De hoogste parkeertarief ter wereld(!!!), en nog moet je een uur rondrijden wil je een parkeerplek vinden, reed ik gister een parkeergarage in om mezelf een uur te besparen, 5,50 per uur.. wtf?
userIcon
Net als met bier. De flesjes zijn van 33cl naar 30 cl gegaan... met bijbehorende prijsverhogingen natuurlijk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
En Nederlanders slikken het als makke schapen...
Inderdaad. Verbaas ik me ook over.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:06 schreef Broer_Banaan het volgende:
[..]
Inderdaad. Verbaas ik me ook over.
Hoezo? Ken je geschiedenis. Nederlanders zijn altijd vrij 'tam' geweest wanneer ze onderdrukt en belazerd en leeggeroofd worden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Hoezo? Ken je geschiedenis. Nederlanders zijn altijd vrij 'tam' geweest wanneer ze onderdrukt en belazerd en leeggeroofd worden.
Nu wel, in de jaren 70 begin 80 waren er regelmatig protesten en relletjes. En dan ging het nog ergens over.

Nu alleen nog maar tegendemonstraties van clubjes als AFA als er een bijeenkomst is van kale vaandelzwaaiers.
userIcon
Rekening-rijden, met een tarief dat kan worden opgeschroefd zonder dat de Kamer zich ermee bemoeit.
OV-chippen, ook een kraantje dat elke vervoersmaatschappij naar eigen inzicht verder en verder kan opendraaien.
Beide kosten-neutraal in het begin (maar niet heus), maar de prijsstijgingen zullen echt wel de inflatie ver overschrijden.
userIcon
quote:
In 60 procent van de garages kan bovendien niet met de pin worden betaald.
mijn God, in welk tijdperk leven we. Het is 2010!!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:21 schreef mvdejong het volgende:
Rekening-rijden, met een tarief dat kan worden opgeschroefd zonder dat de Kamer zich ermee bemoeit.
OV-chippen, ook een kraantje dat elke vervoersmaatschappij naar eigen inzicht verder en verder kan opendraaien.
Beide kosten-neutraal in het begin (maar niet heus), maar de prijsstijgingen zullen echt wel de inflatie ver overschrijden.
Kosten neutraal *voor de vervoerder*. Niet voor de consument. Dus kost het meer of levert het minder op, dan gaat de prijs voor ons omhoog.

Wij dokken dus voor hun fouten. Dus reken maar dat ze die gaan maken.
userIcon
Heel het parkeerbeleid in Nederland is beschamend.

Gister nog ging ik 15 minuten eerder mijn auto ophalen omdat ik geen dure boete wil. Je moet continu op de tijd letten en je betaald altijd meer dan je gebruikt.

In de straat is het nu alleen parkeren voor vergunninghouders en overdag zijn alle plekken dus leeg, terwijl mensen vorig jaar hier parkeerde om overdag te winkelen.

Voorbeelden te over die met iets meer creativiteit gemakkelijk zijn op te lossen, maar het gaat hierbij alleen maar om het uitmelken van de burger omdat de politiek faalt in hun financiële wanbeleid.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:40 schreef Nadinarama het volgende:
Heel het parkeerbeleid in Nederland is beschamend.

Gister nog ging ik 15 minuten eerder mijn auto ophalen omdat ik geen dure boete wil. Je moet continu op de tijd letten en je betaald altijd meer dan je gebruikt.

In de straat is het nu alleen parkeren voor vergunninghouders en overdag zijn alle plekken dus leeg, terwijl mensen vorig jaar hier parkeerde om overdag te winkelen.

Voorbeelden te over die met iets meer creativiteit gemakkelijk zijn op te lossen, maar het gaat hierbij alleen maar om het uitmelken van de burger omdat de politiek faalt in hun financiële wanbeleid.
Waarom denk je dat de bewoners het fijn vonden om geen parkeerplek te hebben als ze naar huis gaan voordat de winkels dicht zijn?
userIcon
Yep, klopt helemaal.
Was het eerst een euro per uur, wordt het nu een euro per 50 minuten...
Ach straks kan je met je kastje voor het rekening rijden parkeren in de stad en krijg je na een jaar een deurwaarder aan de deur diel het achteraf verschuldigde bedrag komt innen samen met een boete.

Lopen zal over een paar jaar ook betaald moeten worden want die bestrating krijg je ook niet voor niks meer.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:41 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Waarom denk je dat de bewoners het fijn vonden om geen parkeerplek te hebben als ze naar huis gaan voordat de winkels dicht zijn?
Dat is dus een non-argument omdat er meer als genoeg plek is/was.
Alles wordt op slinkse wijze duurder . Het OV ook.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Hoezo? Ken je geschiedenis. Nederlanders zijn altijd vrij 'tam' geweest wanneer ze onderdrukt en belazerd en leeggeroofd worden.
Of we zijn er gewoon nuchter onder... zo slecht hebben we het echt nog niet hier hoor!
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:06 schreef Broer_Banaan het volgende:
[..]
Inderdaad. Verbaas ik me ook over.
Dus jij stopt met het gebruiken van alles wat duurder wordt? Hoe hou je dat vol man

Oftewel: Klagen over dat alles duurder wordt is 1, maar doe er dan ook wat aan. Oh wacht.... daar kan niemand wat aan doen, zelfs de politieke partijen die dat beloven niet, zelfs Wilders niet.......
userIcon
Parkline! Super.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
En Nederlanders slikken het als makke schapen...
Heb je keus dan? Dan toch maar je auto vijf kilometer verderop zetten omdat je dan een euro over een hele dag bespaard? Dan maar iets duurder hoor en dat weten die garages ook.
userIcon
Niet zo zeuren. Je mag dagelijks tussen 7u tot 10u en 16u tot 19u je auto gratis op de grote snelwegen parkeren.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:53 schreef BobbyB het volgende:
Niet zo zeuren. Je mag dagelijks tussen 7u tot 10u en 16u tot 19u je auto gratis op de grote snelwegen parkeren.
Tot het kastje komt ja
userIcon
quote:

Een op de vijf garages stinkt en ook is een op de vijf garages vies, oordeelt de belangenorganisatie.
Goh, zou daar een verband tussen zijn?
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:32 schreef psylopsy het volgende:
[..]


Jaja...dat kastje gaat de files oplossen...right
Neeheeee, dan is het parkeren op de snelweg ook niet gratis meer!
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
En Nederlanders slikken het als makke schapen...
Wat moeten we doen dan? Geen hond trekt zich iets aan van demonstraties, zelfs als je überhaupt genoeg mensen bij elkaar krijgt. Er is geen enkele politieke partij die zich druk maakt om dit soort dingen en er wat aan doet, en zelf ben ik in ieder geval niet geschikt om de politiek in te gaan. Wat blijft er dan nog over naast zeiken op internet?
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:40 schreef Sirblade het volgende:
De regering zou een parkeerwet moeten maken waar in het volgende geregeld wordt:

- betalen per minuut
- in garages/parkeertereinen betalen na afloop. Niet vooraf schatten.
- maximum uur&dag tarief
Gaat nooit gebeuren omdat de overheid weer een percentage van de inkomsten van het parkeerbedrijf krijgt. Jouw voorstel zou hun dus minder geld opleveren en zoals je weet moet er juist meer binnenkomen ivm het 30 miljard begrotingstekort.
userIcon
Ik heb in Oostenrijk een keer een parkeerboete gekregen.

- "20 Euro en meteen afrekenen" werd er met een streng gezicht gezegd door de parkeerwachter.
Ik begon te lachen.

- wat valt er nou te lachen?, vroeg hij geïrriteerd.
"Nou", legde ik hem uit, "Voor 20 Euro parkeer je bij ons maar 2 uur en ik heb hier de hele dag gestaan".

- Toen klaarde zijn gezicht opeens op. Dit had hij nog nooit meegemaakt, dat iemand met een lachend gezicht een boete betaalde.
Ik haalde een briefje van 20 uit mijn portemonnee en wenste hem een fijne dag verder.

De parkeerwachter bedankte me, schudde zijn hoofd nog een keer uit ongeloof en ging verder met zijn ronde.

Zijn wij nou zo geïndoctrineerd onderhand, dat wij dit allemaal maar normaal vinden. Overal maar voor moeten betalen zonder weerwoord.
Nederland is echt een dictatoriaal eiland geworden in de zee der Democratie.
hey ik bataal al sinds mn 18e (ben nu 24) helemaal niks, in het centrum van verschillende steden en ik heb nog niet een boete gehad(en ja ik stond er meer als 15 minuten)
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:07 schreef meijer24-7 het volgende:
hey ik bataal al sinds mn 18e (ben nu 24) helemaal niks, in het centrum van verschillende steden en ik heb nog niet een boete gehad(en ja ik stond er meer als 15 minuten)
Laat volgende keer voor de grap je kentekenplaat eens zitten.
45  van 45 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden