Britse regering verdedigt bomproeven varkens

InternationaalOpmerkelijk • Geschreven door ANP op 10-02-2010 @ 07:59
print 

Proeven met explosieven op varkens zijn nodig om levens van militairen te redden in oorlogsgebieden, zoals Afghanistan en Irak. Dat heeft de Britse staatssecretaris van Defensie Quentin Davies geschreven in een brief aan het parlement in Groot-Brittannië.

In de afgelopen vijf jaar werden 119 varkens gebruikt tijdens proeven met explosieven in een militair onderzoeksinstituut nabij de stad Salisbury in het zuiden van Engeland.

"Dit onderzoek heeft geleid tot belangrijke verbeteringen in post-traumatische hulp, zoals het beperken van bloedverlies", aldus de staatssecretaris. De inzet van dieren bij experimenten met bomontploffingen gelden als omstreden, met name bij dierenrechtenactivisten. Davies wil echter niets weten van het schrappen van de tests. Hij wijst erop dat bijvoorbeeld slachtoffers van grootschalige bomaanslagen nu betere medische hulp krijgen dankzij de experimenten. "In het bijzonder bij grote aantallen gewonden en als de evacuatie naar ziekenhuizen is vertraagd", aldus de bewindsman.


Bron: ANP


Lees ook:

» 20:03 'VS voorbereid op militair treffen met Iran'9
» 19:10 Whitneys jurk is goud waard op Ebay21
» 18:18 Wegpompen brandstof Costa Concordia begonnen7
» 18:02 Olympische ijshockeyhal Sarajevo stort in12


delen | eKudos nujij

4479 views / 40 reacties
Reacties op dit bericht
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Awww sielluge varkuntjus
userIcon
bah, test dat gewoon uit op militairen, die tekenen er voor
userIcon
De regering bestaat ook uit varkens, kunnen ze het daar niet op testen?
userIcon
Of ze stoppen gewoon met oorlog.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:06 schreef leom het volgende:
bah, test dat gewoon uit op militairen, die tekenen er voor
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:06 schreef Shakkara het volgende:
De regering bestaat ook uit varkens, kunnen ze het daar niet op testen?
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:07 schreef rOverheid het volgende:
Of ze stoppen gewoon met oorlog.

voor ieder eentje
En wij maar stinkvlees eten omdat het anders zo zielig is...
arme soldaatjes boehoe moet je ma nie zo kk dom zijn in de leger te gaan mongols whaha
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:12 schreef padlarf het volgende:
[..]
[..]
[..]



voor ieder eentje
Nou inderdaad.
Dit gaat nog lollig reacties opleveren voor bij de eerste kop koffie.

Hier een filmpje van biggen waarop de effecten van een nucleaire explosie getest worden.
http://www.youtube.com/watch?v=8qi-z1vMmCA
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:31 schreef Cacciatore het volgende:
arme soldaatjes boehoe moet je ma nie zo kk dom zijn in de leger te gaan mongols whaha
LoL jij bent lekker van verstand met je kk...
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:31 schreef Cacciatore het volgende:
arme soldaatjes boehoe moet je ma nie zo kk dom zijn in de leger te gaan mongols whaha
Volgens mij ben jij hier de enige ''mongol''
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:41 schreef Vengerr het volgende:
[..]

Nou inderdaad.
Dit gaat nog lollig reacties opleveren voor bij de eerste kop koffie.

Hier een filmpje van biggen waarop de effecten van een nucleaire explosie getest worden.
http://www.youtube.com/watch?v=8qi-z1vMmCA
zag je ze daar nou roken???
apart...
ot: er wordt zo veel getest op dieren, ten bate voor de mens.
userIcon
119 in 5 jaar! Zo hee.... schokkend...
userIcon
hmm, men neme een varken, hang hem vol met explosieven, laat hem een moskee binnen lopen en boem..

Succes gegarandeerd
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:52 schreef Scarify het volgende:
[..]

zag je ze daar nou roken???
apart...
ot: er wordt zo veel getest op dieren, ten bate voor de mens.
De test was of roken ook schadelijk is voor varkens.
Tevens werd geconcludeerd dat ook de geur van radioactieve bacon niet te weerstaan is.

Maar alle gekheid op een stokje.
Dierproeven ten bate van de medische wetenschap zijn wat mij betreft volkomen acceptabel mits er geen goede alternatieven zijn.
De proeven uit het bericht vallen daar ook onder.
Mensen die van dit bericht al schrikken zijn nogal naief ben ik bang.

Dierproeven tbv de make-upindustrie zijn weer een heel ander verhaal.

[ Bericht gewijzigd door Vengerr op woensdag 10 februari 2010 @ 09:22 ]
userIcon
Dus binnenkort lezen we dat Gordon Brown opgeblazen is.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 10-02-2010 @ 09:19 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:52 schreef Scarify het volgende:
[..]

zag je ze daar nou roken???
apart...
ot: er wordt zo veel getest op dieren, ten bate voor de mens.
Nee, dat is het effect van de snel veranderende luchtdruk tijdens zo'n explosie.
en maar mekkeren dat oorlog geld kost .. en waaraan wordt het geld uitgegeven? aan opblazen van varkens. pffffff hebben ze niks beters te doen daar??

"hey buurman .. waar is jou belasting-geld voor gebruikt? het mijna aan opblazen van varkens!!

beetje jammer
userIcon
Ik heb een poos stage gelopen op het terrein van het BPRC (ander bedrijf), waar dierenproeven op aapjes worden uitgevoerd, waardoor er daar met enige regelmaat dierenactivisten voor de deur (en aan de deur trouwens ook) actie voeren.
Op enig moment stond ik met een medestagiair aan de poort te pauzeren toen er een meisje (lief, naïef activistentypje) kwam vragen aan ons wat wij eigenlijk deden met die apen, waarop mijn collega zei: "Die blazen we op.". Ik vulde dit aan met "Dan kunnen we zien wat het effect van een explosie is op het mensenlijk lichaam.". Daar ging ze verder niet op in, want er liep een man over het terrein met een karretje met 2 kooitjes, met in ieder kooitje een aapje.
5 Minuten later klonk de sirene van het TNO terrein, alwaar de jaarlijkse vuurwerk testen uitgevoerd werden. Minuutje later een enorme knal, die alle ruiten van de gebouwen deed schudden.
Meisje keek ons even aan in ongeloof, maar besloot dat wij haar toch echt voor de gek hielden.
Toen daarna dezelfde man met een karretje met 2 lege kooitjes voorbij kwam lopen echter, toen wist ze niet meer hoe ze het had.

Het blijkt soms niet zo eenvoudig om de emoties boosheid, afgrijzen en verdriet van elkaar te onderscheiden.
userIcon
Tsja, als de dierenrechtenactivisten echt om de dieren geven, bieden ze zichzelf aan...
Zou wel een mooi einde zijn voor ter dood veroordeelde gevangenen! O wacht, die hebben we niet in Europa.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 09:23 schreef martijn-linda het volgende:
en maar mekkeren dat oorlog geld kost .. en waaraan wordt het geld uitgegeven? aan opblazen van varkens. pffffff hebben ze niks beters te doen daar??

"hey buurman .. waar is jou belasting-geld voor gebruikt? het mijna aan opblazen van varkens!!

beetje jammer
Jammer als je er voor betaalt maar er niet bij bent.

In Vietnam kan je bij het Viet Cong museum voor een paar tientjes een RPG7 raket afvuren en als je nog wat extra bijbetaalt kan je hem op een levende geit afvuren.
I shit you not.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 09:26 schreef valsebingo het volgende:
verhaal over aapjes
*proest!*

Daar ging mijn koffie bijna.
Briljante anekdote.
Miljoenen varkens vinden elk jaar de dood in de slachthuizen en dan beginnen een paar hippies te zeiken over 100 varkens? Wat een stelletje hypocrieten.

userIcon
Gebruik dan gewoon de gevangenen uit Guantanamo Bay.
Iedereen blij:
Volkert-volk blij, want dan kunnen die varkens gewoon middels electrocutie worden gedood in het abattoir.
Obama blij, want dan kan die tent eindelijk gesloten worden.
Onderzoekers blij, want de testscenario's worden nog realistischer.

Beetje creativiteit doet wonderen
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:12 schreef RedVampire het volgende:
Miljoenen varkens vinden elk jaar de dood in de slachthuizen en dan beginnen een paar hippies te zeiken over 100 varkens? Wat een stelletje hypocrieten.

Als je een beetje had opgelet, Einstein, dan weet je dat hippies ook altijd al over die varkens van jou 'zeiken'.
Denk effe na voor je post, man.
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:19 schreef Kiegie het volgende:
[..]

Als je een beetje had opgelet, Einstein, dan weet je dat hippies ook altijd al over die varkens van jou 'zeiken'.
Denk effe na voor je post, man.
Ach ja misschien heb je gelijk, hippies zeiken werkelijk over alles. Dat ze maar lekker samen liedjes gaan zingen en wiet roken, dan kunnen ze de normale mensen met rust laten.
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:23 schreef RedVampire het volgende:
[..]


Ach ja misschien heb je gelijk, hippies zeiken werkelijk over alles. Dat ze maar lekker samen liedjes gaan zingen en wiet roken, dan kunnen ze de normale mensen met rust laten.
Hoeveel hippies ken jij in godsnaam dan? Vroeger had je ze ja, maar tegenwoordig wordt iedereen die niet op de PVV stemt al een hippie genoemd, met alle bijbehorende vooroordelen.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:23 schreef RedVampire het volgende:
[..]


Ach ja misschien heb je gelijk, hippies zeiken werkelijk over alles. Dat ze maar lekker samen liedjes gaan zingen en wiet roken, dan kunnen ze de normale mensen met rust laten.
Maar hypocriet kun je ze dus niet noemen (wat varkens betreft).
userIcon
119 varkens waarom gebruiken ze dat stel christenvarkens uit de 1e nen 2e kamer in Nederland niet, kunnen de proeven stevig opgevoerd worden, wat ten goede komt aan onze jongens in Afghanistan
userIcon
Pfft wat een gezeik over een paar varkens. Als die dierenactivisten het zooooooo zielig vinden voor die knorretjes gaan ze toch gewoon lekker zelf. Die rotzooi ook meteen weer opgeruimd.
Ik vind vooral dat decadente denken van mensen vreselijk.. dat er varkens doodgaan voor ons eten is aan de orde van de dag, en ik eet er zelf ook graag een hapje van mee..

Maar dat volkomen arrogant er vanuit gaan dat wij met onze intelligentie gerechtvaardigt zijn om dit soort (dier)on-ethische dingen te doen, daar kots ik echt op

En dan is het ook nog eens voor oorlogen, tjsa, het doel heiligt alle middelen hè
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:35 schreef Kiegie het volgende:
[..]

Maar hypocriet kun je ze dus niet noemen (wat varkens betreft).
Er zijn er ook genoeg die geen problemen hebben met een varkenslapje, die zijn dus wel hypocriet.
userIcon
Ze mogen ook schapen nemen als proefkonijnen wat mij betreft.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 09:26 schreef valsebingo het volgende:
Ik heb een poos stage gelopen op het terrein van het BPRC (ander bedrijf), waar dierenproeven op aapjes worden uitgevoerd, waardoor er daar met enige regelmaat dierenactivisten voor de deur (en aan de deur trouwens ook) actie voeren.
Op enig moment stond ik met een medestagiair aan de poort te pauzeren toen er een meisje (lief, naïef activistentypje) kwam vragen aan ons wat wij eigenlijk deden met die apen, waarop mijn collega zei: "Die blazen we op.". Ik vulde dit aan met "Dan kunnen we zien wat het effect van een explosie is op het mensenlijk lichaam.". Daar ging ze verder niet op in, want er liep een man over het terrein met een karretje met 2 kooitjes, met in ieder kooitje een aapje.
5 Minuten later klonk de sirene van het TNO terrein, alwaar de jaarlijkse vuurwerk testen uitgevoerd werden. Minuutje later een enorme knal, die alle ruiten van de gebouwen deed schudden.
Meisje keek ons even aan in ongeloof, maar besloot dat wij haar toch echt voor de gek hielden.
Toen daarna dezelfde man met een karretje met 2 lege kooitjes voorbij kwam lopen echter, toen wist ze niet meer hoe ze het had.

Het blijkt soms niet zo eenvoudig om de emoties boosheid, afgrijzen en verdriet van elkaar te onderscheiden.
Hehe, nice one.

Ik vind echter zeker wel dat er voorzichtig omgegaan moet worden met dierenproeven. Als er een goed alternatief bestaat, moet je daar altijd gebruik van maken. Echter in sommige gevallen bestaat die er gewoon niet (behalve dan op mensen testen, bijvoorbeeld op gevangenen , maar dat is niet echt wenselijk).
In het geval met explosieven testen.... dat gaat toch wel erg ver. Ik mag toch aannemen dat er op alle manieren het lijden zo veel mogelijk wordt beperkt.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 11:24 schreef Shazbot het volgende:
[..]


Hehe, nice one.

Ik vind echter zeker wel dat er voorzichtig omgegaan moet worden met dierenproeven. Als er een goed alternatief bestaat, moet je daar altijd gebruik van maken. Echter in sommige gevallen bestaat die er gewoon niet (behalve dan op mensen testen, bijvoorbeeld op gevangenen , maar dat is niet echt wenselijk).
In het geval met explosieven testen.... dat gaat toch wel erg ver. Ik mag toch aannemen dat er op alle manieren het lijden zo veel mogelijk wordt beperkt.
Natuurlijk. Hier was sprake van puur toeval.
Ik heb wel bij het BPRC binnen gekeken en kan rustig zeggen dat die apen prima leven en dat de proeven echt het allerlaatste zijn waar de wetenschappers op zitten te wachten.
Ik vraag me altijd af waar die activisten hun foto's met zielige dieren in vuile kooien vandaan halen, want die stroken zeker niet met het beleid bij het BPRC.
userIcon
Heel goed, liever varkens dan soldaten.

En van de resten kunnen ze toch nog prima hamburgers maken?
Daar heb je toch gevangenen voor ? Zo ging dat ook bij de samoerai
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 11:35 schreef valsebingo het volgende:
[..]


Natuurlijk. Hier was sprake van puur toeval.
Ik heb wel bij het BPRC binnen gekeken en kan rustig zeggen dat die apen prima leven en dat de proeven echt het allerlaatste zijn waar de wetenschappers op zitten te wachten.
Ik vraag me altijd af waar die activisten hun foto's met zielige dieren in vuile kooien vandaan halen, want die stroken zeker niet met het beleid bij het BPRC.
Er zijn genoeg beelden te vinden van het niet goed behandelen van dieren bij dierproeven. Laatst nog op tv gezien dat een dierenarts (nota bene) een hond een paar flinke trappen gaf omdat hij jankte en bewoog terwijl hij een aantal pijnlijke proeven te verduren kreeg. Ach ja... sommige mensen hebben geen greintje empathie. En ook katten kregen er flink van langs. Misschien wordt je na een tijdje ook gewoon gevoelloos als je steeds pijn ziet en interesseert het je gewoon niet meer. Sowieso zijn sommige mensen compleet gevoelloos wat dat betreft, of ze kicken er juist op om dieren te laten lijden. Ze hebben vast een hele vervelende jeugd gehad...
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 16:02 schreef VitaminWater het volgende:
[..]

Er zijn genoeg beelden te vinden van het niet goed behandelen van dieren bij dierproeven. Laatst nog op tv gezien dat een dierenarts (nota bene) een hond een paar flinke trappen gaf omdat hij jankte en bewoog terwijl hij een aantal pijnlijke proeven te verduren kreeg. Ach ja... sommige mensen hebben geen greintje empathie. En ook katten kregen er flink van langs. Misschien wordt je na een tijdje ook gewoon gevoelloos als je steeds pijn ziet en interesseert het je gewoon niet meer. Sowieso zijn sommige mensen compleet gevoelloos wat dat betreft, of ze kicken er juist op om dieren te laten lijden. Ze hebben vast een hele vervelende jeugd gehad...
Nou dan zul je van mij aan mogen nemen dat dit niet bij het BPRC gebeurt.
Kan natuurlijk niet voor anderen of buitenlandse instanties spreken.
userIcon
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:31 schreef Cacciatore het volgende:
arme soldaatjes boehoe moet je ma nie zo kk dom zijn in de leger te gaan mongols whaha
Nee "mongols" jij komt lekker slim over.. douchebag
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 20:03 'VS voorbereid op militair treffen met Iran'9
» 19:10 Whitneys jurk is goud waard op Ebay21
» 18:18 Wegpompen brandstof Costa Concordia begonnen7
» 18:02 Olympische ijshockeyhal Sarajevo stort in12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden