Proeven met explosieven op varkens zijn nodig om levens van militairen te redden in oorlogsgebieden, zoals Afghanistan en Irak. Dat heeft de Britse staatssecretaris van Defensie Quentin Davies geschreven in een brief aan het parlement in Groot-Brittannië.
In de afgelopen vijf jaar werden 119 varkens gebruikt tijdens proeven met explosieven in een militair onderzoeksinstituut nabij de stad Salisbury in het zuiden van Engeland.
"Dit onderzoek heeft geleid tot belangrijke verbeteringen in post-traumatische hulp, zoals het beperken van bloedverlies", aldus de staatssecretaris. De inzet van dieren bij experimenten met bomontploffingen gelden als omstreden, met name bij dierenrechtenactivisten. Davies wil echter niets weten van het schrappen van de tests. Hij wijst erop dat bijvoorbeeld slachtoffers van grootschalige bomaanslagen nu betere medische hulp krijgen dankzij de experimenten. "In het bijzonder bij grote aantallen gewonden en als de evacuatie naar ziekenhuizen is vertraagd", aldus de bewindsman.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:06 schreef leom het volgende:
bah, test dat gewoon uit op militairen, die tekenen er voor
quote:Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:06 schreef Shakkara het volgende:
De regering bestaat ook uit varkens, kunnen ze het daar niet op testen?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:07 schreef rOverheid het volgende:
Of ze stoppen gewoon met oorlog.
quote:Nou inderdaad.Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:12 schreef padlarf het volgende:
[..]
[..]
[..]
![]()
![]()
![]()
voor ieder eentje
quote:LoL jij bent lekker van verstand met je kk...Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:31 schreef Cacciatore het volgende:
arme soldaatjes boehoe moet je ma nie zo kk dom zijn in de leger te gaan mongols whaha
quote:Volgens mij ben jij hier de enige ''mongol''Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:31 schreef Cacciatore het volgende:
arme soldaatjes boehoe moet je ma nie zo kk dom zijn in de leger te gaan mongols whaha
quote:zag je ze daar nou roken???Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:41 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Nou inderdaad.
Dit gaat nog lollig reacties opleveren voor bij de eerste kop koffie.
Hier een filmpje van biggen waarop de effecten van een nucleaire explosie getest worden.
http://www.youtube.com/watch?v=8qi-z1vMmCA
quote:De test was of roken ook schadelijk is voor varkens.Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:52 schreef Scarify het volgende:
[..]
zag je ze daar nou roken???
apart...
ot: er wordt zo veel getest op dieren, ten bate voor de mens.
quote:Nee, dat is het effect van de snel veranderende luchtdruk tijdens zo'n explosie.Op woensdag 10 februari 2010 @ 08:52 schreef Scarify het volgende:
[..]
zag je ze daar nou roken???
apart...
ot: er wordt zo veel getest op dieren, ten bate voor de mens.
quote:Jammer als je er voor betaalt maar er niet bij bent.Op woensdag 10 februari 2010 @ 09:23 schreef martijn-linda het volgende:
en maar mekkeren dat oorlog geld kost .. en waaraan wordt het geld uitgegeven? aan opblazen van varkens. pffffff hebben ze niks beters te doen daar??
"hey buurman .. waar is jou belasting-geld voor gebruikt? het mijna aan opblazen van varkens!!
beetje jammer
quote:*proest!*Op woensdag 10 februari 2010 @ 09:26 schreef valsebingo het volgende:
verhaal over aapjes
quote:Als je een beetje had opgelet, Einstein, dan weet je dat hippies ook altijd al over die varkens van jou 'zeiken'.Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:12 schreef RedVampire het volgende:
Miljoenen varkens vinden elk jaar de dood in de slachthuizen en dan beginnen een paar hippies te zeiken over 100 varkens? Wat een stelletje hypocrieten.
quote:Ach ja misschien heb je gelijk, hippies zeiken werkelijk over alles. Dat ze maar lekker samen liedjes gaan zingen en wiet roken, dan kunnen ze de normale mensen met rust laten.Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:19 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Als je een beetje had opgelet, Einstein, dan weet je dat hippies ook altijd al over die varkens van jou 'zeiken'.
Denk effe na voor je post, man.
quote:Hoeveel hippies ken jij in godsnaam dan? Vroeger had je ze ja, maar tegenwoordig wordt iedereen die niet op de PVV stemt al een hippie genoemd, met alle bijbehorende vooroordelen.Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:23 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Ach ja misschien heb je gelijk, hippies zeiken werkelijk over alles. Dat ze maar lekker samen liedjes gaan zingen en wiet roken, dan kunnen ze de normale mensen met rust laten.
quote:Maar hypocriet kun je ze dus niet noemen (wat varkens betreft).Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:23 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Ach ja misschien heb je gelijk, hippies zeiken werkelijk over alles. Dat ze maar lekker samen liedjes gaan zingen en wiet roken, dan kunnen ze de normale mensen met rust laten.
quote:Er zijn er ook genoeg die geen problemen hebben met een varkenslapje, die zijn dus wel hypocriet.Op woensdag 10 februari 2010 @ 10:35 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Maar hypocriet kun je ze dus niet noemen (wat varkens betreft).
quote:Hehe, nice one.Op woensdag 10 februari 2010 @ 09:26 schreef valsebingo het volgende:
Ik heb een poos stage gelopen op het terrein van het BPRC (ander bedrijf), waar dierenproeven op aapjes worden uitgevoerd, waardoor er daar met enige regelmaat dierenactivisten voor de deur (en aan de deur trouwens ook) actie voeren.
Op enig moment stond ik met een medestagiair aan de poort te pauzeren toen er een meisje (lief, naïef activistentypje) kwam vragen aan ons wat wij eigenlijk deden met die apen, waarop mijn collega zei: "Die blazen we op.". Ik vulde dit aan met "Dan kunnen we zien wat het effect van een explosie is op het mensenlijk lichaam.". Daar ging ze verder niet op in, want er liep een man over het terrein met een karretje met 2 kooitjes, met in ieder kooitje een aapje.
5 Minuten later klonk de sirene van het TNO terrein, alwaar de jaarlijkse vuurwerk testen uitgevoerd werden. Minuutje later een enorme knal, die alle ruiten van de gebouwen deed schudden.
Meisje keek ons even aan in ongeloof, maar besloot dat wij haar toch echt voor de gek hielden.
Toen daarna dezelfde man met een karretje met 2 lege kooitjes voorbij kwam lopen echter, toen wist ze niet meer hoe ze het had.
Het blijkt soms niet zo eenvoudig om de emoties boosheid, afgrijzen en verdriet van elkaar te onderscheiden.
quote:Natuurlijk. Hier was sprake van puur toeval.Op woensdag 10 februari 2010 @ 11:24 schreef Shazbot het volgende:
[..]
Hehe, nice one.
Ik vind echter zeker wel dat er voorzichtig omgegaan moet worden met dierenproeven. Als er een goed alternatief bestaat, moet je daar altijd gebruik van maken. Echter in sommige gevallen bestaat die er gewoon niet (behalve dan op mensen testen, bijvoorbeeld op gevangenen, maar dat is niet echt wenselijk).
In het geval met explosieven testen.... dat gaat toch wel erg ver. Ik mag toch aannemen dat er op alle manieren het lijden zo veel mogelijk wordt beperkt.
quote:Er zijn genoeg beelden te vinden van het niet goed behandelen van dieren bij dierproeven. Laatst nog op tv gezien dat een dierenarts (nota bene) een hond een paar flinke trappen gaf omdat hij jankte en bewoog terwijl hij een aantal pijnlijke proeven te verduren kreeg. Ach ja... sommige mensen hebben geen greintje empathie. En ook katten kregen er flink van langs. Misschien wordt je na een tijdje ook gewoon gevoelloos als je steeds pijn ziet en interesseert het je gewoon niet meer. Sowieso zijn sommige mensen compleet gevoelloos wat dat betreft, of ze kicken er juist op om dieren te laten lijden. Ze hebben vast een hele vervelende jeugd gehad...Op woensdag 10 februari 2010 @ 11:35 schreef valsebingo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Hier was sprake van puur toeval.
Ik heb wel bij het BPRC binnen gekeken en kan rustig zeggen dat die apen prima leven en dat de proeven echt het allerlaatste zijn waar de wetenschappers op zitten te wachten.
Ik vraag me altijd af waar die activisten hun foto's met zielige dieren in vuile kooien vandaan halen, want die stroken zeker niet met het beleid bij het BPRC.
quote:Nou dan zul je van mij aan mogen nemen dat dit niet bij het BPRC gebeurt.Op woensdag 10 februari 2010 @ 16:02 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Er zijn genoeg beelden te vinden van het niet goed behandelen van dieren bij dierproeven. Laatst nog op tv gezien dat een dierenarts (nota bene) een hond een paar flinke trappen gaf omdat hij jankte en bewoog terwijl hij een aantal pijnlijke proeven te verduren kreeg. Ach ja... sommige mensen hebben geen greintje empathie. En ook katten kregen er flink van langs. Misschien wordt je na een tijdje ook gewoon gevoelloos als je steeds pijn ziet en interesseert het je gewoon niet meer. Sowieso zijn sommige mensen compleet gevoelloos wat dat betreft, of ze kicken er juist op om dieren te laten lijden. Ze hebben vast een hele vervelende jeugd gehad...