Geen bom in Den Bosch, stationsgebied vrijgegeven

Nederland • Geschreven door Novum op 09-02-2010 @ 15:18 - gepost door Danny Roodbol
print 

Het stationsgebied in Den Bosch wordt vandaag rond 15.00 uur weer vrijgegeven. Er zijn geen explosieven aangetroffen, meldt een woordvoerder van de politie. Het vrijgeven gebeurt gefaseerd. Eerst mag het NS-personeel het station weer op. Als daar alles weer is opgestart, mag ook het publiek het station weer betreden. Ook de aan het station grenzende ontruimde panden worden weer vrijgegeven.

Het station en omliggende panden werden vanochtend ontruimd na een bommelding. Passagiers in een intercity van Roosendaal naar Zwolle meldden rond 08.00 uur dat een medereiziger zich vreemd gedroeg. De trein van Roosendaal naar Zwolle doet onder meer Den Bosch aan.

De medereiziger schreeuwde volgens een ooggetuige onder meer 'Allah Akbar' en zei dat hij een bom had die op het punt van ontploffen stond. De in een wit gewaad geklede man zou geen bagage bij zich hebben gehad.

Nadat de intercity was ontruimd, moest iedereen ook het station, het stationsplein en omliggende panden verlaten. Een explosievenhond werd ingezet om een eventueel explosief op te sporen.

De man is aangehouden en wordt verhoord op een politiebureau. Zijn identiteit is nog onbekend. Berichten dat het zou gaan om een verwarde man en dat er geen sprake zou zijn van terrorisme, wil de politie niet bevestigen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 21:08 Verdacht pakketje in Almelo gevonden24
» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak30
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'9
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af40


delen | eKudos nujij

8383 views / 68 reacties
Reacties op dit bericht
68  van 68 reacties op deze pagina. Pagina  1
Prettig, dat schijnterrorisme.
userIcon
"Allah Akbar" Dat komt volgens mij met regelmaat uit zo'n Moskee speaker....
userIcon
Gelukkig valt het (weer) mee.....wel lekker een dag vrij van school gehad
userIcon
Preventief ruimen die gast
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:19 schreef miss_poes het volgende:
Verrassend..
die is in ieder geval zeker van zijn verblijf in dit land, het zou me niks verbazen als z'n verblijfsvergunning af liep. Hij wil gewoon wat langer blijven.
userIcon
quote:
De in een wit gewaad geklede man
Noem het beestje nou toch eens bij de naam:

Een man in een jurk is een travestiet.
userIcon
Misschien was hij in de trein aan het bidden?
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:20 schreef ZeFetish het volgende:
"Allah Akbar" Dat komt volgens mij met regelmaat uit zo'n Moskee speaker....
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]

Waarom, omdat een paar zwart/witdenkers iemand in een wit gewaad meteen voor islamitische terrorist aanzien?
Je hebt helemaal gelijk. Voor hetzelfde geld was hij lid van de Ku-Klux-Klan
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]

Waarom, omdat een paar zwart/witdenkers iemand in een wit gewaad meteen voor islamitische terrorist aanzien?
Artikel gelezen?

Passagiers in een intercity van Roosendaal naar Zwolle meldden rond 08.00 uur dat een medereiziger zich vreemd gedroeg. (...)
De medereiziger schreeuwde volgens een ooggetuige onder meer 'Allah Akbar' en zei dat hij een bom had die op het punt van ontploffen stond.


Trouwens, volgens mij is een man in een jurk een homo. Zo zwart/wit denk ik wel.
Weer dikke onzin. Rot op met dat terrorisme.

Volgende week Ten Horst die bodyscanners wil op stations.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:19 schreef Tatteredhat het volgende:
Prettig, dat schijnterrorisme.
Angst creëren is ook een vorm van terrorisme, en die is nog wel het effectiefst, vooral Arabieren zijn meesters in deze vorm van schaakspelen, die vooral bedoeld is om achterlijk gepeupel te verwarren ..
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:26 schreef Maximus.Proximus het volgende:
[..]


Je hebt helemaal gelijk. Voor hetzelfde geld was hij lid van de Ku-Klux-Klan
Of is hij net uit een krankzinnigengesticht naar buiten komen wandelen..
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:27 schreef MREn het volgende:
[..]
tra·ves·tie de; v -tieën, -s verkleding als persoon vd andere sekse

Je bent pas travestiet als je je voordoet als iemand van de andere sekse (wat met een jurk nog niet eens zo is), op een erotische getinte manier.
Je zult het toch met me eens zijn dat in het Westen een jurk dameskleding is.

Travestie staat trouwens los van erotiek.
man binsmeister (Redactie Frontpage) 09-02-2010 @ 15:30 fotoboek no homepage
userIcon
Bodyscans op stations :-( Want ja, wat als hij nu wel een bom bij zich had? Driemaal hoera voor de illusie die veiligheid heet! Hoera, hoera, hoera!
Misschien heeft Guusje ter Horst de politie wel opgedragen te vertellen, dat er geen explosieven gevonden zijn, terwijl dat wel het geval is.
Ooggetuigen berichtten, dat ze wel het een en ander gezien hebben.
En dat met het doel om paniek te vermijden en vooral om Geert Wilders niet nog meer toeloop te laten krijgen.
Het was gewoon een zwartrijder.
userIcon
Tijdens het nieuws van 9:00 uur vanochtend op Radio 1 werd gemeld dat er explosieven waren gevonden. Direct daarna kwam er een woordvoerder van de NS aan het woord die dat zeer duidelijk bevestigde. En nu opeens geen bom?

Wat is het nou? Wie zit hier fabeltjes te vertellen en wie niet?
man dennistd (Redactie Sport) 09-02-2010 @ 15:59 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Eerst mag het NS-personeel het station weer op. Als daar alles weer is opgestart, mag ook het publiek het station weer betreden.
Tja, anders gaat er straks weer iemand met een trein vandoor
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:21 schreef nightfly het volgende:
Preventief ruimen die gast
Nee Preventief *ont*ruimen...
userIcon
Iets voor een nieuwe carnavalshit: Alaaf! Snackbar!
userIcon
Je blijft lachen in dit kutland.
Hou er ook rekening mee dat er deze tijd van het jaar behoorlijk wat verwarde mensen in het zuiden van het land zitten...
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:24 schreef mipfortuijn het volgende:
Ik weet uit betrouwbare bron te vermelden, en dit is exclusief, dat er wel degelijk een bom is gevonden vandaag..,
Ik heb een bron die dicht bij de Rombouts zit (burgermeester)
Ze willen dit verdonkeremanen om rellen te verkomen!!!
Dan doen ze daar wijs aan.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:24 schreef mipfortuijn het volgende:
Ik weet uit betrouwbare bron te vermelden, en dit is exclusief, dat er wel degelijk een bom is gevonden vandaag..,
Ik heb een bron die dicht bij de Rombouts zit (burgermeester)
Ze willen dit verdonkeremanen om rellen te verkomen!!!
Typerend voor Rombouts om het in een van zijn doofpotjes te willen stoppen
Hij is een en al doofpot.
Waarom hebben we geen recht op de waarheid???
Als hij een echte burgemeester ( zou die weten wat het is? ) zou zijn zou die de mensen niet voorliegen.
Maar ja dan moet ie eerlijk zijn en dan is ie zo burgemeester af......

Hoop dat de waarheid op tijd bovenkomt
Maar ja tot die tijd ................
Natuurlijk ook vrij logisch dat ze niet melden als er daadwerkelijk explosieven zouden zijn gevonden. Zoals de reactie boven mij al concludeerd, dit land kan die realiteit niet aan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:46 schreef Vamp_je het volgende:
Typerend voor Rombouts om het in een van zijn doofpotjes te willen stoppen
Hij is een en al doofpot.
Rombouts hadden ze jaren geleden al met pek en veren de stad uit moeten jagen! Daar had ik met alle liefde wel een paar honderd kippen voor willen plukken..
userIcon
Een of andere zwerver hebben ze 10euro gegeven om het een en ander te schreeuwen, zo kunnen ze de privacyschending meer rechtvaardigen.
En FOK! heeft zijn reputatie als waardeloze sensatienajagende flutsite weer eens waargemaakt.

Waar FOK! schreef dat er explosieven gevonden waren berichte de NOS over een verwarde man die een sigaret wilde hebben en liet getuigen aan het woord die ieders vermoeden bevestigden: een vent die flink in de war was.

OT: Wat gebeurt er als een bisschop of non in verwarde toestand roept dat er een bom ligt? Juist, dan bellen we de GGD, of ze een gek kunnen komen ophalen. Maar nu was het een meneer in een lang islamitisch gewaad en dan bellen we de politie/terrorismeafdeling/explosieven opruimingsdienst.

Nederland wordt langzamerhand net zo gek als de US of fu**ing A
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:35 schreef Sepulveda het volgende:
Misschien heeft Guusje ter Horst de politie wel opgedragen te vertellen, dat er geen explosieven gevonden zijn, terwijl dat wel het geval is.
Ooggetuigen berichtten, dat ze wel het een en ander gezien hebben.
En dat met het doel om paniek te vermijden en vooral om Geert Wilders niet nog meer toeloop te laten krijgen.
Aluhoedje opgezet?
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:24 schreef mipfortuijn het volgende:
Ik weet uit betrouwbare bron te vermelden, en dit is exclusief, dat er wel degelijk een bom is gevonden vandaag..,
Ik heb een bron die dicht bij de Rombouts zit (burgermeester)
Ze willen dit verdonkeremanen om rellen te verkomen!!!
Waarom neem ik jou na al je posts in die paar dagen, dat je hier zit, niet serieus?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 17:09 schreef Nature1975 het volgende:
En FOK! heeft zijn reputatie als waardeloze sensatienajagende flutsite weer eens waargemaakt.

Waar FOK! schreef dat er explosieven gevonden waren berichte de NOS over een verwarde man die een sigaret wilde hebben en liet getuigen aan het woord die ieders vermoeden bevestigden: een vent die flink in de war was.

OT: Wat gebeurt er als een bisschop of non in verwarde toestand roept dat er een bom ligt? Juist, dan bellen we de GGD, of ze een gek kunnen komen ophalen. Maar nu was het een meneer in een lang islamitisch gewaad en dan bellen we de politie/terrorismeafdeling/explosieven opruimingsdienst.

Nederland wordt langzamerhand net zo gek als de US of fu**ing A
ahahah, en wat als er egen politie was gebeld en de man daadwerkelijk ontploft was?

vreemde reactie
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 17:35 schreef mipfortuijn het volgende:
[..]


Omdat ik een 22.9 cm heb
Ach Deekie ontmaskerd. Ik had het eigenlijk kunnen weten.
userIcon
Maar on-topic. Zoals ik in het ander topic al schreef:

Er zijn geen explosieven in de trein gevonden en de Afrikaan-met-jurk zit op het moment vast. Op ooggetuigen maakte hij een behoorlijk verwarde indruk. Eén of andere gestoorde gek, die meent een station en een hele samenleving op de kop te moeten zetten. Want, laten we wel wezen; elke terreurdreiging moet gewoon serieus genomen worden. Hoe verward of doorgedraaid een dergelijk figuur ook overkomt: voor hetzelfde geld heeft hij wel explosieven bij zich of geplaatst.
Misschien dat ze het gewoon in een doofpot hebben gestopt, waarom zei die politieagente anders eerst wel dat ze iets hadden gevonden
Nouja ik weet het ook niet, maar je moet niet altijd de media geloven.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 17:38 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Ach Deekie ontmaskerd. Ik had het eigenlijk kunnen weten.
aha.... zit dat zo.... nou, das weer een hele geruststelling!
userIcon
het is helaas weer iemand die bergen op zoom te schande maakt.....
userIcon
Voor zover ik het tussen de bedrijven door vandaag heb kunnen volgen, is er de hele dag geen sprake geweest van gevonden explosieven, zoals op Fok! vermeld stond, maar slechts van een "verdacht pakketje", dat later geen explosief bleek te zijn. Dus m.i. weinig doofpot, maar de hele dag zeer open berichtgeving in de serieuze media.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 19:29 schreef mipfortuijn het volgende:
[..]


Vanochtend werd er wel degelijk over een bom gesproken op het nos nieuws 09.00 uur.
Van de site van de NOS:

quote:
Vanochtend meldde de NS dat er een bom aan boord was van een trein bij Den Bosch. Daarop werd het treinverkeer in Den Bosch helemaal stilgelegd. Ook de omgeving van het station werd ontruimd. Bomexperts vonden op het station in Den Bosch uiteindelijk geen explosieven.
Toen ik vanochtend om 10.00 uur voor het eerst het ANP nieuws hoorde, was er sprake van een "mogelijke bom".

Edit: ... wat dan trouwens ook in overeenstemming is met de eerste berichtgeving hier op Fok om 9.29 uur:

quote:
Volgens de woordvoerder is in een trein op het station een verdachte persoon aangetroffen. "Op basis van zijn gedrag" denkt de politie dat er zich mogelijk een explosief in de trein bevindt. De passagiers hebben de trein verlaten. Politiemedewerkers zijn in gesprek met de man.
4 uur te laat op school..
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 22:03 schreef David891 het volgende:
4 uur te laat op school..
Nee, ze hadden gewoon alles moeten laten rijden met het gevaar, dat die gek wél explosieven bij zich had gehad. Dan was je misschien nooit meer op school gekomen, of in ieder geval een heleboel anderen nooit meer op hun werk of school.
userIcon
Hopelijk maakt de NS hier geen nieuwe smoes van om vertragingen goed te praten.
68  van 68 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 21:08 Verdacht pakketje in Almelo gevonden24
» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak30
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'9
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af40


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden