Studenten verstoren toespraak ambassadeur Israël

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 09-02-2010 @ 10:57
print 

Elf studenten van de Universiteit van Californië in Irvine zijn opgepakt omdat zij de toespraak van de Israëlische ambassadeur Michael Oren hadden verstoord. Oren sprak gisteren vijfhonderd mensen toe, maar werd geregeld onderbroken door geroep en protest.

De elf arrestanten zijn gearresteerd voor verstoring van een openbaar evenement. Inmiddels zijn ze gehoord en weer op vrije voeten gesteld.

Eerder op de dag had de islamitische studentenvakbond van de universiteit per e-mail laten weten de komst van Oren te veroordelen. Of de arrestanten ook lid waren van de vakbond is niet bekend.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe4
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd23
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden19


delen | eKudos nujij

6398 views / 46 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 46 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Blijf dan ook gewoon weg ofzo.
Het wordt hoog tijd dat het antisemitisme in de islam met zero tolerance aangepakt wordt
userIcon
quote:
Eerder op de dag had de islamitische studentenvakbond van de universiteit per e-mail laten weten de komst van Oren te veroordelen.
Tja...
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 10:58 schreef 2030rd het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het antisemitisme in de islam met zero tolerance aangepakt wordt
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
Dit dus.
Er wordt niets verteld over waar die meneer Oren het heeft gehad. Misschien was het wel terecht.
Opgepakt na protest en ondertussen maar zeuren over rechten van activisten in China en Rusland
userIcon
quote:
Eerder op de dag had de islamitische studentenvakbond van de universiteit per e-mail laten weten de komst van Oren te veroordelen.
Toch beschaafd van deze club, voor hetzelfde geld was het i.p.v. een e-mail een bombrief geweest..
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:09 schreef MrTorture het volgende:
Opgepakt na protest en ondertussen maar zeuren over rechten van activisten in China en Rusland
Dan protesteer je toch lekker een paar kilometer er vandaan. Die ambassadeur moet zich fatsoenlijk verstaanbaar kunnen maken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
Zolang je ook de oorlogsmisdaden tegen Israël veroordeelt, is dat zelf een goede zaak.

Echter was dat niet de stelling waar je op reageert. Vanuit de Islam wordt Israël als het grote gevaar getypeerd en krijgen Joden standaard de schuld van van alles. Joden worden systematisch aangeduid als demonen en geweld tegen Joden wordt gepromoot.

Vind je ook niet dat deze vorm van antisemitisme eens aangepakt moet worden?
userIcon
Mooie gang van zaken, en dat bedoel ik niet sarcastisch. Vreedzaam protest, beetje schreeuwen, je punt maken, door de politie even ondervraagd en weer weg. Kon het maar vaker zo
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
Dat deden deze personen dus niet.
De islam staat boordevol met anti-semitisme, met als jammerlijk gevolg dat er vele vele moslims Joden-haat koesteren, ook hier in Nederland. Racisme dient keihard bestreden te worden
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:30 schreef .aeon het volgende:
Mooie gang van zaken, en dat bedoel ik niet sarcastisch. Vreedzaam protest, beetje schreeuwen, je punt maken, door de politie even ondervraagd en weer weg. Kon het maar vaker zo
Toespraken verstoren is gewoon verdomde triest.
Mijn sympathie win je er in ieder geval nooit mee.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
QFT.

Dat er zo nerveus gereageerd wordt op kritische denkers (in de vorm van studenten) is alleen maar een bevestiging van dit punt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:37 schreef Westerling het volgende:
[..]


Toespraken verstoren is gewoon verdomde triest.
Mijn sympathie win je er in ieder geval nooit mee.
Dus jij wacht altijd keurig tot iemand uitgesproken is, vooral als het gaat over iets dat jou nogal interesseert of aan het hart ligt en de spreker iets beweert wat jij kunt weerleggen? En als er gezegd wordt dat je vragen gewoon moet stellen tijdens de uitleg (wat vrij normaal is) en je stelt een scherpe en kritische vraag, moet je dan maar doodgezwegen, genegeerd of zelfs opgepakt worden? Mjaha, vrijheid van meningsuiting is eenrichtingsverkeer hoor!

Mijns inziens hoort dit recht bij het recht tot betogen. Vooral bij dit soort figuren. Als jij als politiek figuur ergens achter een spreekgestoelte gaat staan en radicale stellingen gaat lanceren krijg je reactie. Zelfde gebeurde bij Ahmadinejad in NYC. Toen was iedereen het er ineens wel mee eens.

Selectieve verontwaardiging, vindt nu uw schoolvoorbeeld op Fok!
userIcon
Californië is de facto failliet. En dan nog een ambassadeur laten... meeëten
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:42 schreef Zeijbaor_187 het volgende:
[..]


Dus jij wacht altijd keurig tot iemand uitgesproken is, vooral als het gaat over iets dat jou nogal interesseert of aan het hart ligt?

Meneer Westerling, u Liegt!
Als meneer het niet alleen tegen mij heeft wel ja. Ik ga niet 500 mensen lopen zieken om even mijn zegje te kunnen doen.
Die mensen komen voor die ambassadeur, niet voor zulk soort onfatsoenlijke figuren.

Als iemand tegen mij alleen spreekt en ik raak de draad kwijt ofzo, dan wil ik weleens interrupperen ja. Omdat het hele verhaal anders toch geen nut heeft. Maar dat doe ik ook niet als er meer mensen bij zijn die wel willen luisten.

Maar misschien ben jij anders opgevoed.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:37 schreef HalloTokkies het volgende:
[..]


het oetlul antisemitisme in de Islam bestaat niet. antisemitisme is een begrip uit de blanke christelijke hoek.
Apartheid ook, maar dat bestaat ook wel degelijk in Saudi-Arabië bijvoorbeeld.
Arabieren hebben over het algemeen de pest aan negers, ook al zijn ze moslim.
quote:

waar moslims tegen zijn is dat een groep mensen in dit geval juden een land hebben bezet mbv de vs en europa ten koste van de palestijnen en andere moslims.
Goed zo jongen, je hebt je lesje goed opgedreund. Dat de werkelijkheid een kleine honderdduizend nuances meer telt, maakt voor jou niets uit natuurlijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:42 schreef Zeijbaor_187 het volgende:
[..]


Dus jij wacht altijd keurig tot iemand uitgesproken is, vooral als het gaat over iets dat jou nogal interesseert of aan het hart ligt en de spreker iets beweert wat jij kunt weerleggen?
Ik weet niet hoe met Westeling zit, maar ik iig wel, ja. Stukje fatsoen, goede opvoeding en respect voor de spreker is mij aangeleerd, mede door mezelf!
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 10:58 schreef 2030rd het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het antisemitisme in de islam met zero tolerance aangepakt wordt
Eenzijdig! Wat moet er gebeuren als dit omgekeerd is?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:37 schreef HalloTokkies het volgende:
[..]


het oetlul antisemitisme in de Islam bestaat niet. antisemitisme is een begrip uit de blanke christelijke hoek.

waar moslims tegen zijn is dat een groep mensen in dit geval juden een land hebben bezet mbv de vs en europa ten koste van de palestijnen en andere moslims.
Máár Israel zit in Palestina boehoehoe
userIcon
Slooit je nu aan bai het NBBL (Nieuw Byzantijns Bevraidings Leger)... wai straiden voor de bevraiding van Byzantium en aisen als hoofdstad van ons land de stad Constantinopel op (door de bezetter tegenwoordig istanbul genoemd) ! En iedereen die tegen ons is, steunt de bezetter en is een antibyzantiet. Zo!
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
Wanneer alle moslims wereldwijd in actie komen wanneer Israel 1 palestijn zou hebben gedood, maar zich angstvallig stilhouden wanneer arabische moslims honderdduizenden burgers afslachten in Sudan, krijg ik toch het vermoeden dat er meer aan de hand is..
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:57 schreef Tsong-kha-pa-rongba het volgende:
[..]


Eenzijdig! Wat moet er gebeuren als dit omgekeerd is?
Wat bedoel je
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 10:58 schreef 2030rd het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het antisemitisme in de islam met zero tolerance aangepakt wordt
Rot toch op man. Ze verstoren een toespraak van de ambassadeur van Israël, wat heeft dat met antisemitisme te maken. Of ben je volgens jouw bizarre redenatie ook anti-christelijk wanneer je een toespraak van Obama verstoort?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 12:23 schreef Kluwer het volgende:
[..]


Rot toch op man. Ze verstoren een toespraak van de ambassadeur van Israël, wat heeft dat met antisemitisme te maken. Of ben je volgens jouw bizarre redenatie ook anti-christelijk wanneer je een toespraak van Obama verstoort?
Christendom is geen ras. Joden zijn wel een ras.
Een heel belangrijk verschil.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 12:25 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Christendom is geen ras. Joden zijn wel een ras.
Een heel belangrijk verschil.
het is de staat Israel waartegen geprotesteerd is, dat iets heel anders!
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
Nog maar een keer citeren zodat het nog een keer wordt gelezen.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 12:46 schreef jovencita het volgende:
[..]
het is de staat Israel waartegen geprotesteerd is, dat iets heel anders!
Een protest tegen het bestaan van een Joods land
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:26 schreef KingKai het volgende:
[..]
Zolang je ook de oorlogsmisdaden tegen Israël veroordeelt, is dat zelf een goede zaak.

Echter was dat niet de stelling waar je op reageert. Vanuit de Islam wordt Israël als het grote gevaar getypeerd en krijgen Joden standaard de schuld van van alles. Joden worden systematisch aangeduid als demonen en geweld tegen Joden wordt gepromoot.

Vind je ook niet dat deze vorm van antisemitisme eens aangepakt moet worden?
Ja, alsmede het systematisch neerzetten van moslims als gewetenloze monsters die eropuit zijn om Westerse landen van binnenuit kapot te maken.

Arabieren zijn trouwens ook semieten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
Nee, maar alleen de misdaden van Israel veroordelen, zonder goede dingen te vermelden, en zonder de veel ergere misdaden van de buurlanden ook te veroordelen, is wel antisemitisme.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:26 schreef KingKai het volgende:
[..]
Zolang je ook de oorlogsmisdaden tegen Israël veroordeelt, is dat zelf een goede zaak.

Echter was dat niet de stelling waar je op reageert. Vanuit de Islam wordt Israël als het grote gevaar getypeerd en krijgen Joden standaard de schuld van van alles. Joden worden systematisch aangeduid als demonen en geweld tegen Joden wordt gepromoot.

Vind je ook niet dat deze vorm van antisemitisme eens aangepakt moet worden?
Ik veroordeel de Palestijnse oorlogsmisdaden net zo goed ja.
Israël typeert de Islam net zo goed als de schuld van heel veel, je denkt toch niet dat de Israëliërs hun kinderen niet vertellen dat die Moslims aan de andere kant van het land niet deugen?
Daarmee wil ik de Jodenhaat van de Moslims niet goed praten hoor, maar om nou te gaan roepen dat alleen dat moet worden aangepakt gaat mij te ver.
Ze zijn beide net zo fout bezig.

Ik reageerde voornamelijk op die 2030r omdat hij systematisch anti Islam posts maakt, ik geef dan graag een ander geluid tegen die troll.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 10:58 schreef 2030rd het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het antisemitisme in de islam met zero tolerance aangepakt wordt
Voor de volle 100% met je eens.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 13:11 schreef NrTH het volgende:
[..]
Ik veroordeel de Palestijnse oorlogsmisdaden net zo goed ja.
Israël typeert de Islam net zo goed als de schuld van heel veel, je denkt toch niet dat de Israëliërs hun kinderen niet vertellen dat die Moslims aan de andere kant van het land niet deugen?
Daarmee wil ik de Jodenhaat van de Moslims niet goed praten hoor, maar om nou te gaan roepen dat alleen dat moet worden aangepakt gaat mij te ver.
Ze zijn beide net zo fout bezig.

Ik reageerde voornamelijk op die 2030r omdat hij systematisch anti Islam posts maakt, ik geef dan graag een ander geluid tegen die troll.
Je vergeet één heel belangrijk detail:
Wat er over de islam gezegd wordt, dat het aanzet tot haat en geweld is wáár.

Net zo goed leer jij je kinderen (als je die ooit krijgt) dat ze op moeten passen voor bv het nazisme. Dat maakt jou dan echter nog niet gelijk aan iemand die zijn kinderen leert Joden te haten, of negers.

Tenslotte een tweede feit dat je over het hoofd ziet: ik ben geen trol
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 14:07 schreef GeorgeOrwell het volgende:
Je detail is nonsens, kortzichtig en onwetend.
[..]


En wat over zionisten wordt gezegd is uit de duim gezogen?
Neen beste Trol. Dat is NIET waar.
Wie zegt er wat over zionisten, en wie zegt dat dat uit de duim gezogen is
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 14:07 schreef GeorgeOrwell het volgende:
Je detail is nonsens, kortzichtig en onwetend.
[..]
JA! aangezien zij zelf even bepaald hebben op welk land ze rechten hebben. 90% van de Joden die omgekomen is in WO2 waren europeanen. Polen voornamelijk. Geen van hun voorouders heeft OOIT voet gezet op Palestijnse bodem. Dus Cliff Yablonski... 90% heeft geen recht erop.
Het woord Jood komt van Judea... je weet wel, dat land van duizenden jaren geleden waar altijd al Joden gewoond hebben en dat nu Israel heet. De meeste Joden zijn uit islamitische landen gevlucht nadat deze de nieuwe staat Israel massaal aanvielen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 13:10 schreef Viajero het volgende:
[..]


Nee, maar alleen de misdaden van Israel veroordelen, zonder goede dingen te vermelden, en zonder de veel ergere misdaden van de buurlanden ook te veroordelen, is wel antisemitisme.
Het is hier al eerder gezegd, maar Arabieren zijn ook Semieten. Dus om dan over antisemitisme te spreken is nogal vreemd.

Daarnaast kan je best tegen de Arabische terroristen EN de Joodse oorlogsmisdadigers zijn. Ik denk dat velen onder ons dat zijn, het zijn uiteindelijk de burgers daar die er de slachtoffers zijn.
Alleen in dit nieuwsitem gaat het specifiek over Israël.
46  van 46 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe4
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd23
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden19


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden