Elf studenten van de Universiteit van Californië in Irvine zijn opgepakt omdat zij de toespraak van de Israëlische ambassadeur Michael Oren hadden verstoord. Oren sprak gisteren vijfhonderd mensen toe, maar werd geregeld onderbroken door geroep en protest.
De elf arrestanten zijn gearresteerd voor verstoring van een openbaar evenement. Inmiddels zijn ze gehoord en weer op vrije voeten gesteld.
Eerder op de dag had de islamitische studentenvakbond van de universiteit per e-mail laten weten de komst van Oren te veroordelen. Of de arrestanten ook lid waren van de vakbond is niet bekend.
quote:Tja...Eerder op de dag had de islamitische studentenvakbond van de universiteit per e-mail laten weten de komst van Oren te veroordelen.
quote:Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 10:58 schreef 2030rd het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het antisemitisme in de islam met zero tolerance aangepakt wordt
quote:Dit dus.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
quote:Toch beschaafd van deze club, voor hetzelfde geld was het i.p.v. een e-mail een bombrief geweest..Eerder op de dag had de islamitische studentenvakbond van de universiteit per e-mail laten weten de komst van Oren te veroordelen.
quote:Dan protesteer je toch lekker een paar kilometer er vandaan. Die ambassadeur moet zich fatsoenlijk verstaanbaar kunnen maken.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:09 schreef MrTorture het volgende:
Opgepakt na protesten ondertussen maar zeuren over rechten van activisten in China en Rusland
quote:Zolang je ook de oorlogsmisdaden tegen Israël veroordeelt, is dat zelf een goede zaak.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
quote:Dat deden deze personen dus niet.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
quote:Toespraken verstoren is gewoon verdomde triest.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:30 schreef .aeon het volgende:
Mooie gang van zaken, en dat bedoel ik niet sarcastisch. Vreedzaam protest, beetje schreeuwen, je punt maken, door de politie even ondervraagd en weer weg. Kon het maar vaker zo
quote:QFT.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
quote:Dus jij wacht altijd keurig tot iemand uitgesproken is, vooral als het gaat over iets dat jou nogal interesseert of aan het hart ligt en de spreker iets beweert wat jij kunt weerleggen? En als er gezegd wordt dat je vragen gewoon moet stellen tijdens de uitleg (wat vrij normaal is) en je stelt een scherpe en kritische vraag, moet je dan maar doodgezwegen, genegeerd of zelfs opgepakt worden? Mjaha, vrijheid van meningsuiting is eenrichtingsverkeer hoor!Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:37 schreef Westerling het volgende:
[..]
Toespraken verstoren is gewoon verdomde triest.
Mijn sympathie win je er in ieder geval nooit mee.
quote:Als meneer het niet alleen tegen mij heeft wel ja. Ik ga niet 500 mensen lopen zieken om even mijn zegje te kunnen doen.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:42 schreef Zeijbaor_187 het volgende:
[..]
Dus jij wacht altijd keurig tot iemand uitgesproken is, vooral als het gaat over iets dat jou nogal interesseert of aan het hart ligt?
Meneer Westerling, u Liegt!
quote:Apartheid ook, maar dat bestaat ook wel degelijk in Saudi-Arabië bijvoorbeeld.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:37 schreef HalloTokkies het volgende:
[..]
het oetlul antisemitisme in de Islam bestaat niet. antisemitisme is een begrip uit de blanke christelijke hoek.
quote:Goed zo jongen, je hebt je lesje goed opgedreund. Dat de werkelijkheid een kleine honderdduizend nuances meer telt, maakt voor jou niets uit natuurlijk.
waar moslims tegen zijn is dat een groep mensen in dit geval juden een land hebben bezet mbv de vs en europa ten koste van de palestijnen en andere moslims.
quote:Ik weet niet hoe met Westeling zit, maar ik iig wel, ja. Stukje fatsoen, goede opvoeding en respect voor de spreker is mij aangeleerd, mede door mezelf!Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:42 schreef Zeijbaor_187 het volgende:
[..]
Dus jij wacht altijd keurig tot iemand uitgesproken is, vooral als het gaat over iets dat jou nogal interesseert of aan het hart ligt en de spreker iets beweert wat jij kunt weerleggen?
quote:Eenzijdig! Wat moet er gebeuren als dit omgekeerd is?Op dinsdag 9 februari 2010 @ 10:58 schreef 2030rd het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het antisemitisme in de islam met zero tolerance aangepakt wordt
quote:Máár Israel zit in Palestina boehoehoeOp dinsdag 9 februari 2010 @ 11:37 schreef HalloTokkies het volgende:
[..]
het oetlul antisemitisme in de Islam bestaat niet. antisemitisme is een begrip uit de blanke christelijke hoek.
waar moslims tegen zijn is dat een groep mensen in dit geval juden een land hebben bezet mbv de vs en europa ten koste van de palestijnen en andere moslims.
quote:Wanneer alle moslims wereldwijd in actie komen wanneer Israel 1 palestijn zou hebben gedood, maar zich angstvallig stilhouden wanneer arabische moslims honderdduizenden burgers afslachten in Sudan, krijg ik toch het vermoeden dat er meer aan de hand is..Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
quote:Wat bedoel jeOp dinsdag 9 februari 2010 @ 11:57 schreef Tsong-kha-pa-rongba het volgende:
[..]
Eenzijdig! Wat moet er gebeuren als dit omgekeerd is?
quote:Rot toch op man. Ze verstoren een toespraak van de ambassadeur van Israël, wat heeft dat met antisemitisme te maken. Of ben je volgens jouw bizarre redenatie ook anti-christelijk wanneer je een toespraak van Obama verstoort?Op dinsdag 9 februari 2010 @ 10:58 schreef 2030rd het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het antisemitisme in de islam met zero tolerance aangepakt wordt
quote:Christendom is geen ras. Joden zijn wel een ras.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 12:23 schreef Kluwer het volgende:
[..]
Rot toch op man. Ze verstoren een toespraak van de ambassadeur van Israël, wat heeft dat met antisemitisme te maken. Of ben je volgens jouw bizarre redenatie ook anti-christelijk wanneer je een toespraak van Obama verstoort?
quote:het is de staat Israel waartegen geprotesteerd is, dat iets heel anders!Op dinsdag 9 februari 2010 @ 12:25 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Christendom is geen ras. Joden zijn wel een ras.
Een heel belangrijk verschil.
quote:Nog maar een keer citeren zodat het nog een keer wordt gelezen.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
quote:Een protest tegen het bestaan van een Joods landOp dinsdag 9 februari 2010 @ 12:46 schreef jovencita het volgende:
[..]
het is de staat Israel waartegen geprotesteerd is, dat iets heel anders!
quote:Ja, alsmede het systematisch neerzetten van moslims als gewetenloze monsters die eropuit zijn om Westerse landen van binnenuit kapot te maken.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:26 schreef KingKai het volgende:
[..]
Zolang je ook de oorlogsmisdaden tegen Israël veroordeelt, is dat zelf een goede zaak.
Echter was dat niet de stelling waar je op reageert. Vanuit de Islam wordt Israël als het grote gevaar getypeerd en krijgen Joden standaard de schuld van van alles. Joden worden systematisch aangeduid als demonen en geweld tegen Joden wordt gepromoot.
Vind je ook niet dat deze vorm van antisemitisme eens aangepakt moet worden?
quote:Nee, maar alleen de misdaden van Israel veroordelen, zonder goede dingen te vermelden, en zonder de veel ergere misdaden van de buurlanden ook te veroordelen, is wel antisemitisme.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:01 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er is niks antisemitisch aan het veroordelen van de oorlogsmisdaden van Israël.
quote:Ik veroordeel de Palestijnse oorlogsmisdaden net zo goed ja.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 11:26 schreef KingKai het volgende:
[..]
Zolang je ook de oorlogsmisdaden tegen Israël veroordeelt, is dat zelf een goede zaak.
Echter was dat niet de stelling waar je op reageert. Vanuit de Islam wordt Israël als het grote gevaar getypeerd en krijgen Joden standaard de schuld van van alles. Joden worden systematisch aangeduid als demonen en geweld tegen Joden wordt gepromoot.
Vind je ook niet dat deze vorm van antisemitisme eens aangepakt moet worden?
quote:Voor de volle 100% met je eens.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 10:58 schreef 2030rd het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het antisemitisme in de islam met zero tolerance aangepakt wordt
quote:Je vergeet één heel belangrijk detail:Op dinsdag 9 februari 2010 @ 13:11 schreef NrTH het volgende:
[..]
Ik veroordeel de Palestijnse oorlogsmisdaden net zo goed ja.
Israël typeert de Islam net zo goed als de schuld van heel veel, je denkt toch niet dat de Israëliërs hun kinderen niet vertellen dat die Moslims aan de andere kant van het land niet deugen?
Daarmee wil ik de Jodenhaat van de Moslims niet goed praten hoor, maar om nou te gaan roepen dat alleen dat moet worden aangepakt gaat mij te ver.
Ze zijn beide net zo fout bezig.
Ik reageerde voornamelijk op die 2030r omdat hij systematisch anti Islam posts maakt, ik geef dan graag een ander geluid tegen die troll.
quote:Wie zegt er wat over zionisten, en wie zegt dat dat uit de duim gezogen isOp dinsdag 9 februari 2010 @ 14:07 schreef GeorgeOrwell het volgende:
Je detail is nonsens, kortzichtig en onwetend.
[..]
En wat over zionisten wordt gezegd is uit de duim gezogen?
Neen beste Trol. Dat is NIET waar.
quote:Het woord Jood komt van Judea... je weet wel, dat land van duizenden jaren geleden waar altijd al Joden gewoond hebben en dat nu Israel heet. De meeste Joden zijn uit islamitische landen gevlucht nadat deze de nieuwe staat Israel massaal aanvielen.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 14:07 schreef GeorgeOrwell het volgende:
Je detail is nonsens, kortzichtig en onwetend.
[..]
JA! aangezien zij zelf even bepaald hebben op welk land ze rechten hebben. 90% van de Joden die omgekomen is in WO2 waren europeanen. Polen voornamelijk. Geen van hun voorouders heeft OOIT voet gezet op Palestijnse bodem. Dus Cliff Yablonski... 90% heeft geen recht erop.
quote:Het is hier al eerder gezegd, maar Arabieren zijn ook Semieten. Dus om dan over antisemitisme te spreken is nogal vreemd.Op dinsdag 9 februari 2010 @ 13:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, maar alleen de misdaden van Israel veroordelen, zonder goede dingen te vermelden, en zonder de veel ergere misdaden van de buurlanden ook te veroordelen, is wel antisemitisme.