VVD wil beelden inbraak online zetten

Nederland • Geschreven door Novum op 08-02-2010 @ 23:15
print 

De Amsterdamse tak van de VVD is van plan beelden van een inbraak in een restaurant op haar website te zetten. De partij zegt dat de eigenaar van restaurant Roots de inbrekers met de camera heeft vastgelegd, maar dat de politie de beelden nog niet openbaar wil maken. De VVD wil niet wachten.

"Er is nu voor de tweede keer in een week ingebroken. De VVD wil er niet op wachten tot er een derde inbraak plaats vindt", laat raadslid Bas van 't Wout vanavond weten. "Als de beelden van de eerste inbraak gepubliceerd waren, dan was de tweede inbraak voorkomen."

De politie laat weten van het voornemen van de VVD gehoord te hebben, maar benadrukt dat de beelden nog niet online staan. Tot die tijd wil de politie nog niet reageren.

De VVD pleit al langer voor meer mogelijkheden voor winkeliers en andere ondernemers om zich te wapenen tegen overvallers en diefstallen. Het publiceren van camerabeelden van inbraken en overvallen is daar één van. Privacywetgeving verhindert dat echter in veel gevallen.

VVD Amsterdam wil beelden inbraak op website

Bron: Novum


Lees ook:

» 11/02 Amsterdammers onwel door barbecue39
» 11/02 Doodrijder Floor van der Wal vervroegd vrij91
» 11/02 Amsterdamse raakt te water en overlijdt19
» 11/02 Ecuador levert drie Nederlanders uit4


delen | eKudos nujij

5482 views / 49 reacties
Reacties op dit bericht
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1
Goeie zaak, laat alle gefilmde inbraken op internet zetten.

quote:
Het publiceren van camerabeelden van inbraken en overvallen is daar één van. Privacywetgeving verhindert dat echter in veel gevallen.
Privacy boven veiligheid?
userIcon
Heeft heul niks met verkiezingen te maken oid.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:17 schreef C.Mongler het volgende:
Heeft heul niks met verkiezingen te maken oid.
Dat neemt niet weg dat het initiatief alleraardigst is. Het aankaarten van dit probleem kan geen kwaad.
Net als vroegghu......... iedereen an de schandpaal en terug sturen.
Wanneer houdt men in Nederland eens op met die onzin discussies: Geboefte heeft geen recht op privacy. .!!
Bij pedo's is dat taboe al doorbroken. Dat had al decennia geleden moeten gebeuren met diefstal, straatroof, etc.
VVD en PVV voor een veiliger Nederland.
Beetje populistisch handelen, maar ik snap het wel... Belachelijk dat je zo voorzichtig moet zijn omwille van de privacy van de daders
userIcon
Filesharing is ook verboden in veel gevallen. Zullen we daarbij ook maar de privacywetgeving weggooien?
userIcon
quote:
Het publiceren van camerabeelden van inbraken en overvallen is daar één van. Privacywetgeving verhindert dat echter in veel gevallen.
De enige vorm van privacy waar de kamikazepiloten van onze regering niet aan durven te komen
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:27 schreef yootje het volgende:
Filesharing is ook verboden in veel gevallen. Zullen we daarbij ook maar de privacywetgeving weggooien?
Ze zeggen toch ook niet dat de privacywetgeving an sich weg moet? Alleen op het gebied van diefstal/inbraak zou er een aanpassing op zijn plaats zijn.
userIcon
Voortaan gelijk online gooien, alsof je iets van de politie kan verwachten
userIcon
Jammer dat ze voor seks met dieren zijn voor de rest is de VVD een prima partij.
userIcon
Gewoon die video`s op de website zetten, als het Om hun daar werkelijk voor gaat vervolgen
userIcon
Tja, als bij een inbraak duidelijk te zien is dat er een inbraak plaatsvindt, dus als je bijvoorbeeld echt iemand spullen in zijn jas ziet stoppen, dan vind ik dat die beelden wel openbaar mogen worden gemaakt.

Het moet echter niet zo zijn dat ook verdachten die mogelijk onschuldig zijn op het internet worden geplaatst. Als er bijvoorbeeld iets gestolen is in een bepaalde periode en de 'enige die dat geweest zou kunnen zijn' is iemand die in die periode op de beveiligingscamera's staat bij het in- en uitgaan van de winkel.
"Ieder die bereid is een beetje vrijheid in te leveren om wille van een beetje veiligheid, is geen van beide waard en zal beide verliezen."
Benjamin Franklin

kijk uit wat je weg geeft...
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:29 schreef Tomboo het volgende:
[..]


Ze zeggen toch ook niet dat de privacywetgeving an sich weg moet? Alleen op het gebied van diefstal/inbraak zou er een aanpassing op zijn plaats zijn.
Is prima, mogen ze van mij hun best voor doen als zij dat willen, maar moet je daarvoor buiten de wet handelen? Beetje slippery slope.
userIcon
quote:

"Als de beelden van de eerste inbraak gepubliceerd waren, dan was de tweede inbraak voorkomen."
Of die gozer lult uit zijn nek of hij weet meer van die inbraken.

Kies maar uit.
userIcon
En zodra het om het vastleggen van reisgegevens in een kastje in je auto gaat dan is privacy ineens geen probleem meer .

Wat een walgelijke figuren hebben er nu toch de touwtjes in handen in Den Haag zeg
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:37 schreef Dutchclan het volgende:
"Ieder die bereid is een beetje vrijheid in te leveren om wille van een beetje veiligheid, is geen van beide waard en zal beide verliezen."
Benjamin Franklin

kijk uit wat je weg geeft...
Ja, want een uitspraak van een bepaald persoon is per definitie waar en moet blindelings gevolgd worden.
userIcon
Ach laat de politie eerst maar eens hun computersystemen goed draaiende krijgen, dan kunnen ze ook weer filmpjes plaatsen
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:17 schreef nuisance het volgende:
Goeie zaak, laat alle gefilmde inbraken op internet zetten.


[..]
Privacy boven veiligheid?
Ik wil graag veiligheid EN privacy.

Het risico dat onschuldige mensen in die beelden terecht komen is te groot zonder toezicht. Aan controle achteraf hebben we niks, want dan is het kwaad al geschied.

Wel kwalijk dat de politie wederom laks lijkt te zijn.
userIcon
Geen goed idee van de VVD.

Het verhoogt alleen maar de kans op minder of geen straf voor de daders. Waarom? Omdat details van de overval die alleen maar bij de daders bekend zijn door de beelden bij iedereen bekend kunnen worden.

Hierdoor is het niet meer of moeilijker te bewijzen voor de rechter of de vermeende daders die op dat moment terecht staan iets met de overval te maken hadden of dat ze het filmpje gezien hebben.

De VVD bereikt hier alleen maar een averechts effect mee.

Laat de politie eerst de beelden goed onderzoeken en laat hen bepalen wat uiteindelijk naar buiten gebracht kan worden en wat niet. Met het zonder voorbehoudt beelden van overvallen naar buiten brengen los je niets op. In tegendeel.
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:25 schreef knight3 het volgende:
Wanneer houdt men in Nederland eens op met die onzin discussies: Geboefte heeft geen recht op privacy. .!!
Bij pedo's is dat taboe al doorbroken. Dat had al decennia geleden moeten gebeuren met diefstal, straatroof, etc.
VVD en PVV voor een veiliger Nederland.
Maar wanneer ben je geboefte en wanneer ben je een held ?
Bv. als je Jan Smit in het gezicht slaat ben je dan geboefte ?
userIcon
De politie laat welk vaker een steekje vallen. Zo hadden ze beelden kunnen opvragen van een bank waar met het gestolen bankpasje van mijn vriendin geld is opgenomen, maar dat hebben ze domweg nooit gedaan. Ze zijn LAKS en daarmee ongeschikt voor hun taak.

Dat de VVD het roer wil overnemen en van dit slome, laakbare gedoe afwil, vind ik dus prima. Minder geslaagd vind ik het plaatje onder het nieuwsbericht. Dat is volstrekt onnodig en riekt naar keiharde reclame voor de VVD.
Of je zoekt een structurele oplossing in plaats van de problemen te laten rotten om je eigen politieke agenda te versterken.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:25 schreef knight3 het volgende:
Wanneer houdt men in Nederland eens op met die onzin discussies: Geboefte heeft geen recht op privacy. .!!
Bij pedo's is dat taboe al doorbroken. Dat had al decennia geleden moeten gebeuren met diefstal, straatroof, etc.
VVD en PVV voor een veiliger Nederland.
Precies de reden om deze beelden niet door Jan en alleman uit te laten geven. Van iedereen die in verband wordt gebracht met een misdrijf is voor het publiek al veroordeeld lang voordat er een rechter aan te pas is gekomen.
userIcon
Alsof het helpt. Al iemand van die topcriminelen opgepakt waar laatst zoveel bombarie bij het plaatsen van hun foto's over was?
alles wat de VVD doet is sowieso goed
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:37 schreef Dutchclan het volgende:
"Ieder die bereid is een beetje vrijheid in te leveren om wille van een beetje veiligheid, is geen van beide waard en zal beide verliezen."
Benjamin Franklin

kijk uit wat je weg geeft...
Goh dus zoiets als Opsporing verzocht is ook schending van privacy ?
userIcon
Zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen iets willen doen dat door de wetgeving niet kan. Eigenlijk iets voor die geblondeerde ex-VVD-er...

Waar het mijn vingers of mijn vlieg- of bankverkeer betreft is die privacy ook niets meer waard, dus moet die VVD gewoon die beelden openbaar maken danwel de bek houden.

Hoe zit het verder eigenlijk met het aanpakken van witteboordenboeven als Zalm, van Linschoten en ander bankiersgeboefte?
userIcon
Op zich een goed idee van de VVD, maar zo vlak voor die gemeenteraadsverkiezingen lijkt het vooral ook op een publiciteitsstunt te worden. Mij kunnen ze niet vertellen dat er de afgelopen 4 jaar geen vergelijkbare mogelijkheden waren geweest. Had het dan gedaan....
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:17 schreef C.Mongler het volgende:
Heeft heul niks met verkiezingen te maken oid.
Want elke goede actie die een partij onderneemt is om zieltjes te winnen
PVV praktijken, Nu is iedereen het ermee eens maar wanneer de PVV dit gezegd zou hebben.....

Bah stelletje linkse schijnheilen
rechts uitgezonderd
userIcon
even buiten alle recht of onterechte ehm recht op privacy...... op heterdaad betrapt worden kan veel moeilijker ongedaan worden dan het in dit verhaal betreffende indirect bewijs van niet 100% rechtsgeldige bewakingscamera opnames. zo'n stupide actie van de vvd kan dus ook gezien worden als belemmering van het staatsrecht.....
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:17 schreef nuisance het volgende:
Goeie zaak, laat alle gefilmde inbraken op internet zetten.


[..]
Privacy boven veiligheid?
Ja tenzij het voor de regering zelf is, zie alle informatie die van burgers doorgespeeld worden mbt terrorisme. Kut land is het aan het worden.
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:35 schreef LinkseVriend het volgende:
Ik ben tegen. Straks worden er onschuldige mensen lastig gevallen die er niets mee te maken hebben, maar helaas toevallig op een van de daders lijkt. In veel gevallen gaat dat dan fout, omdat de aanwijzers toch niet goed alles herkent hebben.
En nu worden er ook onschuldige mensen lastig gevallen, je punt?
Altijd weer iets zoeken wat een reden kan zijn. Wat dat betreft doe je naam echt eer aan
Je kan het toch gewoon online zetten, als de diegene die op het beeld staat dan een aanklacht doet, heb je ook meteen de dader op het bureau
1+1=2
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 01:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]

Ik zeg, als schuld bewezen is, met naam, toenaam en adres in de krant
De schuld is echter pas bewezen als er een onherroepelijk vonnis van een rechter is. Dat is nu nog niet het geval.

Hoe afkeurenswaardig criminele activiteiten ook zijn, niemand heeft het recht om zomaar beelden op internet te plaatsen van misdrijven. Zolang een rechter nog geen onherroepelijke uitspraak heeft gedaan is degene die op die beelden staat onschuldig volgens het Nederlandse recht. Daaruit volgt dat we die persoon ook als onschuldig moeten behandelen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 05:18 schreef Ice84 het volgende:
[..]


De schuld is echter pas bewezen als er een onherroepelijk vonnis van een rechter is. Dat is nu nog niet het geval.

Hoe afkeurenswaardig criminele activiteiten ook zijn, niemand heeft het recht om zomaar beelden op internet te plaatsen van misdrijven. Zolang een rechter nog geen onherroepelijke uitspraak heeft gedaan is degene die op die beelden staat onschuldig volgens het Nederlandse recht. Daaruit volgt dat we die persoon ook als onschuldig moeten behandelen.
Ik denk dat je daar best wel eens gelijk in kan hebben, daarom moet de wet ook aangepast worden. Als je nu eenmaal betrapt word door een camera dan heb je pech, weg privacy en dan mag de rechter alsnog oordelen over zijn schuld. Wetten zijn er tenslotte om aangepast te worden en de privacy van iedereen is dusdanig ingeperkt dat dat van criminelen ook wat beperkter mag.
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:17 schreef nuisance het volgende:
Goeie zaak, laat alle gefilmde inbraken op internet zetten.


[..]
Privacy boven veiligheid?
Privacy gaat altijd boven veiligheid.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:37 schreef Dutchclan het volgende:
"Ieder die bereid is een beetje vrijheid in te leveren om wille van een beetje veiligheid, is geen van beide waard en zal beide verliezen."
Benjamin Franklin

kijk uit wat je weg geeft...
Kan ik het voor de volle 100% mee eens zijn!
Dus een ieder die inbreekt geeft daarmee een stukje veiligheid en privacy op. Lijkt me een hele goeie deal en mag per direct worden ingevoerd.

Of doe zoals een paar jaar terug in Alkmaar, benoem de inbreker tot prijswinnaar omdat hij als 10.000e de winkel binnen kwam? Dat mag dan weer wel.
Stel nu dat ik een camera 24/7 in m'n huis heb hangen, gericht op de voordeur.. gewoon voor mezelf, het waarom ervan is niet relevant want het is tenslotte MIJN huis.

Vervolgens wordt er ingebroken en de inbreker staat er met z'n giechel op en heeft niets in de gaten gehad van de camera.

Mag ik deze beelden zelf online zetten ?? En zoja, mag dat waar ik wil ??

quote:
Of doe zoals een paar jaar terug in Alkmaar, benoem de inbreker tot prijswinnaar omdat hij als 10.000e de winkel binnen kwam? Dat mag dan weer wel.
die is goed
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 23:17 schreef nuisance het volgende:
Goeie zaak, laat alle gefilmde inbraken op internet zetten.


[..]
Privacy boven veiligheid?
Het is niet goed voor de carrière van de boef als hij een strafblad heeft, dus het zou en beeeeetje lullig zijn om hem op die manier te laten oppakken denk je niet. Wat moet zijn familie wel denken als hun zoon/vader/man een ordinaire boef is! Nee, dat moeten we niet hebben!!!
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 06:21 schreef Corradini het volgende:
[..]

Ik denk dat je daar best wel eens gelijk in kan hebben, daarom moet de wet ook aangepast worden. Als je nu eenmaal betrapt word door een camera dan heb je pech, weg privacy en dan mag de rechter alsnog oordelen over zijn schuld. Wetten zijn er tenslotte om aangepast te worden en de privacy van iedereen is dusdanig ingeperkt dat dat van criminelen ook wat beperkter mag.

Neeeheeeee, sjonge jonge, een crimineel heeft het al moeilijk zat!!! Elke avond rondsluipen, geen pensioenopbouw, je kunt met dat beroep ook geen hypotheek krijgen, misschien moet hij wel de gevangenis in etc. etc. en dan ook nog eens schending van zijn beroepsgeheim!! Je gaat te ver!
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 11/02 Amsterdammers onwel door barbecue39
» 11/02 Doodrijder Floor van der Wal vervroegd vrij91
» 11/02 Amsterdamse raakt te water en overlijdt19
» 11/02 Ecuador levert drie Nederlanders uit4


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden