Man rijdt in op agent met getrokken wapen

Nederland • Geschreven door Novum op 08-02-2010 @ 16:24
print 

Een 30-jarige man uit Maastricht is gisterochtend in Rotterdam op een agent met getrokken wapen ingereden. Hij is aangehouden voor onder meer poging tot doodslag, meldt de politie vandaag.

De auto waarin de man zat had eerder die ochtend een stopteken van de politie genegeerd in de buurt van de Coolsingel. Iets later zagen agenten in een onherkenbare politieauto de wagen staan aan de Rochussenstraat. De politiemannen stopten in de buurt en hielden de auto in de gaten. Op een gegeven moment stapte de 30-jarige man achter het stuur van de auto.

Hij reed ongeveer veertig meter verder de straat in. Hierop stapten twee agenten uit hun wagen. Ze maanden de inzittende meerdere keren de auto uit te komen. De man reed in plaats daarvan echter achteruit, om daarna met hoge snelheid richting een agent te rijden.

De politieman trok zijn dienstwapen en richtte die op de automobilist om hem tot stoppen te dwingen. Enkele meters voor de agent stopte de man en kon hij worden aangehouden. De Limburger zit vast voor nader onderzoek.


Bron: Novum


Lees ook:

» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk48
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie5
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep18
» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord17


delen | eKudos nujij

8310 views / 66 reacties
Reacties op dit bericht
66  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1
Als hij uit zichzelf op tijd stopte, kan het natuurlijk ook geen poging tot doodslag zijn he
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:26 schreef JeMoeder het volgende:
"Man rijdt bijna in op agent" bedoelen jullie? Lekker Telegraaf gehalte weer...
Nee, hij reed op ze in, hij stopte echter voor ze te raken.
gelukkig was de politie in de buurt
userIcon
Had ie in amerika moeten doen!
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:27 schreef evadsred het volgende:
Als hij uit zichzelf op tijd stopte, kan het natuurlijk ook geen poging tot doodslag zijn he
Terug naar school jij. Aangezien de agenten met getrokken wapens stonden is het afbreken van het misdrijf niet gestopt door eigen beweegredenen maar door de dreiging van het dienstwapen.
userIcon
aan de titel opmakende dacht ik dat de man met getrokken wapen reedt
dan was het gta-plaatje wel compleet geweest
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:29 schreef bierspons het volgende:
Had ie in amerika moeten doen!
Dan had hij zijn gele auto kunnen verkopen als sponsbob-wagen. (of als vergiet)
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:30 schreef Corradini het volgende:
[..]

Terug naar school jij. Aangezien de agenten met getrokken wapens stonden is het afbreken van het misdrijf niet gestopt door eigen beweegredenen maar door de dreiging van het dienstwapen.
Oh ja?! Nou bewijs dat dan maar eens!
userIcon
Hij moest z'n drugsrondje nog afmaken zeker?
Ik viel vanochtend bijna van m'n fiets af
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:29 schreef bierspons het volgende:
Had ie in amerika moeten doen!
Ja, daar houden ze niet zo van die geintjes. Maar ja, op zich is dit wel beter natuurlijk. Geen gewonden en iedereen is er goed vanaf gekomen.
userIcon
quote:
[..] Iets later zagen agenten in een onherkenbare politieauto [...]
Interessante vraag is of behalve de auto de agenten ook 'onherkenbaar' waren. Voor een agent stop je nu eenmaal sneller dan voor een of andere vent in burger die een wapen op je richt.
userIcon
Politie moet meer macht krijgen in Nederland... Gewoon schieten... Kijk naar de US, als er iets is wat ze daar neit durven te doen is politie uitschelden of negeren...
userIcon
quote:
De politieman trok zijn dienstwapen en richtte die op de automobilist om hem tot stoppen te dwingen. Enkele meters voor de agent stopte de man en kon hij worden aangehouden. De Limburger zit vast voor nader onderzoek.
WTF? De agent ging er dus compleet vanuit dat de man zou stoppen? Hij was namelijk te laat om de man neer te schieten, m.a.w. z'n getrokken wapen heeft geen enkel nut als de gek over hem heen wil rijden.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:34 schreef RudyCarell het volgende:
Politie moet meer macht krijgen in Nederland... Gewoon schieten... Kijk naar de US, als er iets is wat ze daar neit durven te doen is politie uitschelden of negeren...
Ah, vandaar al die Amerikaanse achtervolgingsscenes die we via allerlei pulpprogramma's voorgeschoteld krijgen. Dat zijn allemaal mensen die het stopteken van de politie niet hebben genegeerd en gewoon maar wat rondracen zonder door te hebben dat de politie achter ze aanzit?
userIcon
Hadden de dienders uit de onopvallende politieauto zich eigenlijk wel als agent geïdentificeerd?

Als een niet-agent een wapen op mij zou richten terwijl ik achter het stuur zit, is er een grote kans dat ook ik op op de gewapende in zou rijden.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:34 schreef Lkw het volgende:

[..]


Interessante vraag is of behalve de auto de agenten ook 'onherkenbaar' waren. Voor een agent stop je nu eenmaal sneller dan voor een of andere vent in burger die een wapen op je richt.
dat is ook belangrijk ( en of ze een uniform aanhadden )

anders was ik ook doorgereden

iedere gek met een wapen kan politie roepen
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:34 schreef RudyCarell het volgende:
Politie moet meer macht krijgen in Nederland... Gewoon schieten... Kijk naar de US, als er iets is wat ze daar neit durven te doen is politie uitschelden of negeren...
De criminaliteitscijfers in de VS zijn anders vele male erger dan in Nederland, ook als je ze corrigeert naar aantal inwoners. Je stelling gaat dus niet op.
Agent richt zijn wapen om te killen, maar de automobilist wordt vervolgd voor doodslag. Net als in HvH waar de politiemoordenaar vrijuit ging en de feestvierders veroordeeld werden. Wat een land.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:43 schreef KingKai het volgende:
[..]
De criminaliteitscijfers in de VS zijn anders vele male erger dan in Nederland, ook als je ze corrigeert naar aantal inwoners. Je stelling gaat dus niet op.
Mijn punt is dat de politie in Nederland niet als serieus genomen wordt...
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:45 schreef Neuralnet het volgende:
Agent richt zijn wapen om te killen, maar de automobilist wordt vervolgd voor doodslag. Net als in HvH waar de politiemoordenaar vrijuit ging en de feestvierders veroordeeld werden. Wat een land.
feestvierders?
hooligans die probeerden politiemensen om te brengen, heb je uberhaubt wel gekeken naar de beelden etc.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:45 schreef Neuralnet het volgende:
Net als in HvH waar de politiemoordenaar vrijuit ging en de feestvierders veroordeeld werden. Wat een land.
Jij wou dit vergelijken? Een stelletje mongolen die de politie in het nauw drijft en dan raar opkijkt als de politie wat doet... komop man...
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:49 schreef RudyCarell het volgende:
[..]

Mijn punt is dat de politie in Nederland niet als serieus genomen wordt...
Daar heb je gelijk in. Iedereen weet inmiddels wel dat "boeven vangen" geen prioriteit heeft, maar burgertje pesten (bekeuringen voor kleine overtredingen) wel. Daar krijg je geen respect mee bij het volk.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:49 schreef Mariukai het volgende:
[..]


feestvierders?
hooligans die probeerden politiemensen om te brengen, heb je uberhaubt wel gekeken naar de beelden etc.
Hoeveel agenten zijn er ook al weer gesneuveld en gewond geraakt?

Ik heb de beelden niet gezien. Kan je een linkje plaatsen naar beelden van dat HvH-gebeuren waarop een agent daadwerkelijk met fysiek geweld te maken krijgt?
userIcon
Het verschil

Amerika:


Nederland:
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:55 schreef KingKai het volgende:
[..]
Hoeveel agenten zijn er ook al weer gesneuveld en gewond geraakt?

Ik heb de beelden niet gezien. Kan je een linkje plaatsen naar beelden van dat HvH-gebeuren waarop een agent daadwerkelijk met fysiek geweld te maken krijgt?
hier de reconstructie inclusief originele beelden en uitleg
erg interessant om te kijken

http://www.youtube.com/watch?v=6X2pL0Xyr50&feature=PlayList&p=369AB6E2F6CE7477&playnext=1&playnext_from=PL&index=59
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:34 schreef Lkw het volgende:
Interessante vraag is of behalve de auto de agenten ook 'onherkenbaar' waren. Voor een agent stop je nu eenmaal sneller dan voor een of andere vent in burger die een wapen op je richt.
Daar zeg je zoiets.... Als een niet als agent herkenbaar persoon een wapen op mij richt wet ik zeker dat ik NIET stop, maar finaal over hem heen rij Beetje k*t als dat achteraf dan een agent blijkt te zijn....
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:00 schreef 49R het volgende:
[..]
Daar zeg je zoiets.... Als een niet als agent herkenbaar persoon een wapen op mij richt wet ik zeker dat ik NIET stop, maar finaal over hem heen rij Beetje k*t als dat achteraf dan een agent blijkt te zijn....
True, true...
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:11 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
Dat doen ze in de USA ook, ze springen gewoon voor je auto zodat ze je kapot kunnen schieten, en dan kunnen zeggen "Ja maar hij wilde me aanrijden!
idd

en bovendien:

quote:

Enkele meters voor de agent stopte de man
dus niks aan de hand
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:49 schreef Mariukai het volgende:
[..]


feestvierders?
hooligans die probeerden politiemensen om te brengen, heb je uberhaubt wel gekeken naar de beelden etc.
de enige kogels die gevonden zijn kwamen uit politiewapens

wat mij het meest verbaast is dat die agenten vrijuit gegaan zijn, er waren geen gewonde agenten, maar wel dooie feestgangers, misschien moet je je feiten ff op een rijtje krijgen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:58 schreef RudyCarell het volgende:
Het verschil

Amerika:
[afbeelding]

Nederland:
[afbeelding]
In Nederland is de criminaliteit gelukkig ook een heel stuk lager dan in de VS zodat er geen mannen met m16's hoeven rond te lopen
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:21 schreef extreme het volgende:
[..]


de enige kogels die gevonden zijn kwamen uit politiewapens

wat mij het meest verbaast is dat die agenten vrijuit gegaan zijn, er waren geen gewonde agenten, maar wel dooie feestgangers, misschien moet je je feiten ff op een rijtje krijgen.
droom verder

orde moet bewaard worden

er werd trouwens met stenen en zandgevulde flessen naar de agenten gegooit
kijk maar de link die ik eerder gepost heb, dan snap je het mischien
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:21 schreef extreme het volgende:
[..]


de enige kogels die gevonden zijn kwamen uit politiewapens

wat mij het meest verbaast is dat die agenten vrijuit gegaan zijn, er waren geen gewonde agenten, maar wel dooie feestgangers, misschien moet je je feiten ff op een rijtje krijgen.
Geen gewonde agenten is een goed teken, dan hebben ze niet te laat gehandeld. Geen traan gelaten om de dooie feestvierders, sterker nog, ik hing het rood-wit-blauw uit het raam, met wimpel.
Nou. Die zaate vleeg gaat een treurige carnaval tegemoet...
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:30 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]


Misschien omdat er een paar man (undercover) met wapens aan het zwaaien waren? En dan nog is het simpelweg de fout van politie om alleen met undercover agenten te werken, zonder backup van anderen in uniform.
dus omdat politieagenten undercover zijn, en later met zichtbare badge, moet je maar proberen ze dood te maken
die hooligans en ordeverstoorders verdienen gewoon een kogel
al dat klagende werkschuwe land en volks verradende linkse tuig ook trouwens
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:32 schreef evadsred het volgende:
[..]


Oh ja?! Nou bewijs dat dan maar eens!
quote:
Net als bij de strafbare poging heeft de verdachte de mogelijkheid om vrijwillig terug te treden (art. 46b Wetboek van Strafrecht) Het moet echter gaan om een spontane terugtred. Externe omstandigheden die ervoor zorgen dat de dader zijn voorbereidingshandelingen afbreekt valt niet onder de vrijwillige terugtred.
Op het moment dat er een wapen werd getrokken was het afbreken niet meer vrijwillig.
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:34 schreef Mariukai het volgende:
[..]


dus omdat politieagenten undercover zijn, en later met zichtbare badge, moet je maar proberen ze dood te maken
die hooligans en ordeverstoorders verdienen gewoon een kogel
al dat klagende werkschuwe land en volks verradende linkse tuig ook trouwens
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:30 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]


Misschien omdat er een paar man (undercover) met wapens aan het zwaaien waren? En dan nog is het simpelweg de fout van politie om alleen met undercover agenten te werken, zonder backup van anderen in uniform.
Speltip 34: zwaait er iemand met een wapen kan hij die ook gebruiken, politie of niet. Dan is het onverstandig om deze mensen die een pistool hebben aan te vallen. Darwin award-waardig.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:45 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]


Inderdaad. Dat zei je opa zeker ook over de Duitsers?
Vreemde redenatie, aangezien jij mij niet kent of mijn opa. Is dit nu het bekende fenomeen waarin jij argumentloos moet verwijzen naar de 2e wereldoorlog bij gebrek aan kennis?
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:45 schreef Neuralnet het volgende:
Agent richt zijn wapen om te killen, maar de automobilist wordt vervolgd voor doodslag. Net als in HvH waar de politiemoordenaar vrijuit ging en de feestvierders veroordeeld werden. Wat een land.
OMG, wat ben jij een dombo zeg. Een agent richt zijn wapen in eerste instantie niet om iemand te doden, maar een halt toe te zeggen.
Daarna een waarschuwingsschot en pas daarna om de betreffende persoon uit te schakelen. Dus niet te 'killen'.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:43 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]


Als mensen met vuurwapens in de hand rondlopen vraag je simpelweg om zo'n reactie. Dat je je niet bekend maakt is ook vragen om zo'n reactie. Beelden gezien toevallig? Hoe moet je opvangen dat ze uberhaupt van de politie zijn? In het donker, en dan met zo'n lullige badge die je amper kan zien? Politie heeft gewoon gefaald. Moeten ze maar in blauw rondlopen. =)
Misschien een foute veronderstelling van mijn kant, maar degenen die aanvielen kregen kogels, de politie een bedankje. Wie faalt er dan? Ik vermoed degene die enkele dagen later de grond in gingen. En mijns inziens geheel terecht. Ik beschouw het als een cup-a-soepje, dat zouden meer agenten moeten doen.
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:27 schreef evadsred het volgende:
Als hij uit zichzelf op tijd stopte, kan het natuurlijk ook geen poging tot doodslag zijn he
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:55 schreef KingKai het volgende:
[..]
Hoeveel agenten zijn er ook al weer gesneuveld en gewond geraakt?

Ik heb de beelden niet gezien. Kan je een linkje plaatsen naar beelden van dat HvH-gebeuren waarop een agent daadwerkelijk met fysiek geweld te maken krijgt?
Als je de beelden niet gezien hebt, dan mag/kan je er ook geen mening over geven.
Ik zou zeggen, zoek de beelden eens op en kom dan terug. Weet 100% zeker dat je je mening moet bijstellen.
De beelden spreken voor zich. De personen waar de agenten mee te maken hadden waren in de verste verte geen feestgangers, maar rellers willens en wetens. Het valt nog mee dat er maar 1 doden is gevallen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 17:43 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]


Als mensen met vuurwapens in de hand rondlopen vraag je simpelweg om zo'n reactie. Dat je je niet bekend maakt is ook vragen om zo'n reactie. Beelden gezien toevallig? Hoe moet je opvangen dat ze uberhaupt van de politie zijn? In het donker, en dan met zo'n lullige badge die je amper kan zien? Politie heeft gewoon gefaald. Moeten ze maar in blauw rondlopen. =)
Het ergste van alles is, is dat er mensen zijn die die rellers nog durven te verdedigen.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 18:00 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]


Dat jij incapabel bent is niet mijn probleem. =)

[..]


Goed idee, dan gaat iedereen zich bewapenen en krijgen we US taferelen hier. Immers; als je politie agent bent mag je alles doen waar je zin in hebt, je zegt gewoon dat ze je aanvielen. Dat mensen je ook aan kunnen zien als terrorist is bijzaak. (En de overheid die daarbij ook nog eens adverteert dat je moet ingrijpen, hilarisch.)

--Edit-- typo..
Jij snapt het helemaal
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 18:00 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]


Dat jij incapabel bent is niet mijn probleem. =)
Aj, dat is jammer, schijnbaar was dit te hoog gegrepen voor je.

quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 18:00 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
Goed idee, dan gaat iedereen zich bewapenen en krijgen we US taferelen hier. Immers; als je politie agent bent mag je alles doen waar je zin in hebt, je zegt gewoon dat ze je aanvielen. Dat mensen je ook aan kunnen zien als terrorist is bijzaak. (En de overheid die daarbij ook nog eens adverteert dat je moet ingrijpen, hilarisch.)

--Edit-- typo..
Waarom gaat iedereen zich bewapenen? Omdat jij dat zegt?
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 18:07 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]

Ai*

En tegenwoordige tijd of verleden tijd? Make up your mind kiddo!

[..]


Ja, ik heb namelijk altijd gelijk.
Gelukkig ben je alleen maar aan het trollen. Zo niet, hup naar bed, het is inmiddels na 18:00 uur.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 18:07 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
[..]

Ai*

En tegenwoordige tijd of verleden tijd? Make up your mind kiddo!
Kiddo? Ik zou er haast weemoedig van worden.
Heb je ondertussen al iets bedacht om inhoudelijk te reageren? Ik vermoed van niet.


quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 18:07 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
Ja, ik heb namelijk altijd gelijk.
Dan zal je een gelukkig mens worden. Zolang je maar richting de 1e de beste agent in burger toeloopt met de woorden "ik maak je dood" dan zal het een kort en gelukkig leven worden. Moge in dat geval zacht rusten naast je vrienden, je weet wel, die van de strandrellen, of feesten zoals jij het graag noemt.

Mocht je echter over de hersencel beschikken die nog functioneert dan zal ik je nog wel eens tegenkomen hier, ik hoop meer inhoudelijk en met argumenten.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:58 schreef RudyCarell het volgende:
Het verschil

Amerika:
[afbeelding]

Nederland:
[afbeelding]
zo kan ik het ook



Wat riep hij erbij ??

Je kunt de groeten uit Limburg krijgen, kut!
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:41 schreef KingKai het volgende:
Hadden de dienders uit de onopvallende politieauto zich eigenlijk wel als agent geïdentificeerd?

Als een niet-agent een wapen op mij zou richten terwijl ik achter het stuur zit, is er een grote kans dat ook ik op op de gewapende in zou rijden.
Er waren meerdere polities bij betrokken en als je goed leest is hij pas door het vuurwapen een paar meter ervoor gestopt, de titel is wat verwarrend
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 16:27 schreef evadsred het volgende:
Als hij uit zichzelf op tijd stopte, kan het natuurlijk ook geen poging tot doodslag zijn he
Gelukkig hebben we altijd dit soort idioten nog in Nederland waardoor we de waarde van het gezag wat nog resteert nog sneller kunnen verminderen...
66  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk48
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie5
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep18
» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden