Bumperkleven blijft grootste ergernis op de weg

Nederland • Geschreven door Novum op 08-02-2010 @ 11:28
print 

Voor het derde jaar op rij is bumperkleven de grootste ergernis van automobilisten. Bijna twintig procent van de weggebruikers zegt hier last van te hebben. Agressief rijgedrag en rijden met alcohol of drugs op, staan op respectievelijk de tweede en derde plaats. Dat meldt de website eileen.nl op basis van een jaarlijks onderzoek naar ergernissen op de weg.

Bijna alle automobilisten ergeren zich wel eens in het verkeer. Weggebruikers van 18 tot en met 44 jaar ergeren zich meer aan zondagsrijders, terwijl senioren vooral last hebben van bekeuringen voor kleine snelheidsovertredingen. Mannen ergeren zich vooral aan linksrijden, zondagsrijders en agressief rijgedrag. Vrouwen vinden het vooral vervelend als andere weggebruikers onder invloed aan het verkeer deelnemen.

Voor het volgens de site representatieve onderzoek werden 586 mensen ondervraagd.


Bron: Novum


Lees ook:

» 21:08 Verdacht pakketje in Almelo gevonden22
» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak25
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af38


delen | eKudos nujij

6305 views / 145 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 145 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
1 Keer goed remmen. Klaar.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 08-02-2010 @ 11:29 fotoboek no homepage
userIcon
Mensen die op mijn voorbumper kleven omdat ze op de snelweg met 90 een vrachtwagen inhalen zijn inderdaad hoogst irritant.
userIcon
Rijden met een jointje op
Onnodig linksrijden
userIcon
gewoon van het gas afgaan, meestal snappen ze het dan wel
userIcon
Vind ik ook! Ze moet gewoon aan de kant!!
Ik vind lelijke mongolen die je aankijken in de file veel erger.
userIcon
mee eens! Vooral bumperkleven in de file is irritant... want dat heeft ook totaal geen zin... Daarnaast bumperkleven als ik al 130 rij ipv 120 is ook irritant...
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef Sick-my-duck het volgende:
Ik vind lelijke mongolen die je aankijken in de file veel erger.
Heb je een punt, zeker.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die op mijn voorbumper kleven omdat ze op de snelweg met 90 een vrachtwagen inhalen zijn inderdaad hoogst irritant.
dat is dan ook weer het andere uiterste, dat vind ik ook irritant! zondagrijders!
man Danny (Administrator) 08-02-2010 @ 11:31 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef rednas456GT het volgende:
gewoon van het gas afgaan, meestal snappen ze het dan wel
Doe ik ook hoor. Kan niet langzaam genoeg rijden als er iemand op m'n bumper hangt. Levensgevaarlijk om dat hard door te blijven rijden.
Als iemand achter me zit ga ik netjes een baantje naar rechts zodra dat kan, maar als ze op m'n bumper gaan hangen lukt het me doorgaans wel om ze vele tientallen kilometers achter me te houden.
userIcon
Ik denk dat als men de koplampen zo slecht blijft afstellen dat dat de volgende keer ook wel terug te vinden is in de top 10. Ik kom het echt steeds vaker tegen dat ik verblind wordt.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor. Kan niet langzaam genoeg rijden als er iemand op m'n bumper hangt. Levensgevaarlijk om dat hard door te blijven rijden.
Als iemand achter me zit ga ik netjes een baantje naar rechts zodra dat kan, maar als ze op m'n bumper gaan hangen lukt het me doorgaans wel om ze vele tientallen kilometers achter me te houden.
haha precies, lekker 30 rijden waar je 50 mag en als ze er dan langs proberen te gaan flink gas geven zodat dat niet lukt
aan je handrem snokken, dan zien ze je wel plots HEEL dicht komen zonder dat ze je remlichten zien.. hihi
man Danny (Administrator) 08-02-2010 @ 11:33 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:31 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik denk dat als men de koplampen zo slecht blijft afstellen dat dat de volgende keer ook wel terug te vinden is in de top 10. Ik kom het echt steeds vaker tegen dat ik verblind wordt.
inderdaad. Heb ik ook. En ik zit vrij hoog in een espace. Lijkt soms wel of ze hun groot licht aan hebben.
Is ook echt iets van het laatste jaar ofzo. Is daar vanuit de wet een aanpassing op gemaakt ofzo dat bij elke nieuwe auto of beurt de lampen te hoog worden afgesteld?
userIcon
Volgens mij snappen die mensen nog steeds niet waarom er gebumperkleeft wordt op hen? whahahahaha
userIcon
Even volledig off-topic vind ik dit een zeer terechte opmerking/sneer

quote:
Voor het volgens de site representatieve onderzoek werden 586 mensen ondervraagd.
Al die 'onderzoeken' tegenwoordig
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die op mijn voorbumper kleven omdat ze op de snelweg met 90 een vrachtwagen inhalen zijn inderdaad hoogst irritant.
Mensen die 300meter van te voren naar links gaan om in te halen zonder te kijken wat er achterop komt (en vaak dus ook sneller is). Terwijl ze voor hetzelfde gemak die 5 seconde hadden kunnen wachten met inhalen en de snellere dus voor te laten. Dat lokt bumperkleven uit
userIcon
Als er iemand te dicht achter me rijdt, ga ik net onder de maximum toegestane snelheid zitten.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef Sick-my-duck het volgende:
Ik vind lelijke mongolen die je aankijken in de file veel erger.
Niet zoveel in je spiegel kijken lijkt me dan de oplossing!
userIcon
quote:
Bumperkleven blijft grootste ergernis op de weg
volgens sbs blijft onnodig links rijden de grootste ergenis
althans volgens wegmisbruikers
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor. Kan niet langzaam genoeg rijden als er iemand op m'n bumper hangt. Levensgevaarlijk om dat hard door te blijven rijden.
Als iemand achter me zit ga ik netjes een baantje naar rechts zodra dat kan, maar als ze op m'n bumper gaan hangen lukt het me doorgaans wel om ze vele tientallen kilometers achter me te houden.
Geniet je dan ook altijd zo van die bijna ontploffende koppen in de auto achter je als je in je spiegel kijkt
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:34 schreef Markz0r het volgende:
[..]


Mensen die 300meter van te voren naar links gaan om in te halen zonder te kijken wat er achterop komt (en vaak dus ook sneller is). Terwijl ze voor hetzelfde gemak die 5 seconde hadden kunnen wachten met inhalen en de snellere dus voor te laten. Dat lokt bumperkleven uit

Vooral mensen als Danny zouden weg niet op mogen.
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:32 schreef Odieus het volgende:
Autorijden pas toestaan vanaf 25 jaar zou al een hoop schelen, al die opgefokte vol met testosteron VMBO-petjes achter het stuur irriteren me mateloos
VMBO en auto rijden? zijn ze veeeeel te jong..
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die op mijn voorbumper kleven omdat ze op de snelweg met 90 een vrachtwagen inhalen zijn inderdaad hoogst irritant.
Je hebt helemaal gelijk , vaak (niet altijd) is het de schuld van mensen die bv met 90 een vrachtwagen gaan inhalen of heel onnodig lang links blijven rijden.....
userIcon
Hun inhaal aktie met 1 km harder uitvoeren dat de persoon die rechts rijdt, daar kan ik ook behoorlijk nerveus van worden!

Bumper kleevers heb dr eigenlijk gezegt weinig last van, kijk gewoon niet in mn achter uit kijk spiegel, voor is immers de aktie
userIcon
Bumperklevers zijn ook altijd van die mensen die denken dat ze goed kunnen rijden, da's ook zo lachwekkend
userIcon
Als er zo'n asociale mongol achter me plakt, heb ik ineens totaal geen haast meer om snel netjes naar rechts te gaan, wat ik normaal uiteraard wel doe. Ook wil ik nog al eens even terugschakelen en het pedaal diep intrappen, en omdat ik een diesel rij ( altijd heel rustig in de toeren ) komt er dan een enorme roetwolk vrij. Asociaal veel rook gewoon En zelfs dan zijn er lui die blijven plakken ...
userIcon
Bumperkleven is voor MIETJES die niet durven in te halen.
userIcon
bumperkleven zal altijd op de eerste plaats komen, ondanks dat het onnodig linksrijden irritanter is... een linksrijder veroorzaakt meestal het bumperkleven. een linksrijder is vaak een senior. combineer dit met de vergrijzing en de uitslagen van komende onderzoeken is al bekend.
userIcon
Ik heb het al vaker geroepen maar haal asjeblieft alles boven de 70jaar van de weg af. Deze bevolkingsgroep kan niet meer rijden en zou ook niet meer mogen rijden. Ze veroorzaken levensgevaarlijke situaties. 9 van de 10 keer is het ook deze bevolkingsgroep die met 90 op de linkerbaan vrachtwagens inhaalt of zonder richting aangeven zomaar zonder te kijken van rechts naar links gaat.

Gratis OV voor deze groep. Voor de uitzonderingen is het jammer maar helaas.

Dan, de snelweg: Linkerbaan is voor snelverkeer, rechts is als je wilt tuffen. Haal je in, doe dit dan met gepaste snelheid / tempo van het verkeer ipv met 100km per uur links in te gaan halen. Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten. Je hebt geleerd om met het verkeer mee te stromen, niet voor opstoppingen te zorgen.

Begrijp sowieso niet zo wat er met Nederlanders aan de hand is zodra ze vrachtwagens inhalen, lijkt wel alsof ze dan gas terugnemen ipv dat je er zo snel mogelijk langs wilt zijn.
userIcon
En voornamelijk van die kutbusjes die je hele zicht achter blokkeren
userIcon
Ach dat is altijd zo opgelost. Als ze echt flink bumperkleven dan gewoon eventjes je rem lichtjes aanraken, daarna 40 gaan rijden en klaar
userIcon
Wie klaagt over bumperklevers rijd meestal onnodig links.


Ik erger mij niet aan die mensen en ga er gewoon rechts voorbij, wellicht dat ze dan beseffen dat er rechts voldoende ruimte was.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:40 schreef sebastos het volgende:
Ik heb het al vaker geroepen maar haal asjeblieft alles boven de 70jaar van de weg af. Deze bevolkingsgroep kan niet meer rijden en zou ook niet meer mogen rijden. Ze veroorzaken levensgevaarlijke situaties. 9 van de 10 keer is het ook deze bevolkingsgroep die met 90 op de linkerbaan vrachtwagens inhaalt of zonder richting aangeven zomaar zonder te kijken van rechts naar links gaat.

Gratis OV voor deze groep. Voor de uitzonderingen is het jammer maar helaas.

Dan, de snelweg: Linkerbaan is voor snelverkeer, rechts is als je wilt tuffen. Haal je in, doe dit dan met gepaste snelheid / tempo van het verkeer ipv met 100km per uur links in te gaan halen. Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten. Je hebt geleerd om met het verkeer mee te stromen, niet voor opstoppingen te zorgen.

Begrijp sowieso niet zo wat er met Nederlanders aan de hand is zodra ze vrachtwagens inhalen, lijkt wel alsof ze dan gas terugnemen ipv dat je er zo snel mogelijk langs wilt zijn.
Of iedereen zou gewoon wat minder opgefokt en gestrest achter het stuur moeten zitten. Dan is het probleem ook opgelost...
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die op mijn voorbumper kleven omdat ze op de snelweg met 90 een vrachtwagen inhalen zijn inderdaad hoogst irritant.
Mensen die mij gaan lopen opdrukken omdat ze vinden dat het te langzaam gaat blijven altijd extra lang achter me rijden. Zolang hij er te dicht opzit aan de achterkant ga ik niet harder dan die vrachtwagen. Werkt perfect als je ze eens laat zien waarom iets irritant kan zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:40 schreef sebastos het volgende:
Ik heb het al vaker geroepen maar haal asjeblieft alles boven de 70jaar van de weg af. Deze bevolkingsgroep kan niet meer rijden en zou ook niet meer mogen rijden. Ze veroorzaken levensgevaarlijke situaties. 9 van de 10 keer is het ook deze bevolkingsgroep die met 90 op de linkerbaan vrachtwagens inhaalt of zonder richting aangeven zomaar zonder te kijken van rechts naar links gaat.

Gratis OV voor deze groep. Voor de uitzonderingen is het jammer maar helaas.

Dan, de snelweg: Linkerbaan is voor snelverkeer, rechts is als je wilt tuffen. Haal je in, doe dit dan met gepaste snelheid / tempo van het verkeer ipv met 100km per uur links in te gaan halen. Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten. Je hebt geleerd om met het verkeer mee te stromen, niet voor opstoppingen te zorgen.

Begrijp sowieso niet zo wat er met Nederlanders aan de hand is zodra ze vrachtwagens inhalen, lijkt wel alsof ze dan gas terugnemen ipv dat je er zo snel mogelijk langs wilt zijn.
Jij bent een gevaar op de weg. Linkerbaan is niet voor snelrijders. Men moet altijd zoveel mogelijk rechts van de weg rijden. De linkerbaan is om in te halen. Dat hele 'links is snel, rechts is langzaam' is een gewoonte die nergens in de regels beschreven staat. Het snelste dat je mag is 120 in Nederland, tenzij je op een circuit aan het rijden bent. Er is dus geen enkele reden om te bumperkleven.

Vorige week bij mijn eerste fucking rijles, 2x een mega irritante klootzak die geen afstand wilde bewaren. Van een lesauto houd je gewoon afstand.

Bumnperkleven doe je niet, er is geen enkele reden om het wel te doen, alleen maar smoesje van luie donders zoals jij die niet het geduld op kunnen brengen om het verkeer veilig te houden.

Als ik het rijbewijs van een bumperklever tegen kom, is het kwestie van schaartje er door heen. Heb ik ook al bij collega's gedaan die mij op het bedrijventerrein omver hebben gereden terwijl ik op de fiets zat. Prachtig die koppen, dat ongeloof als ik daadwerkelijk knip.

En volkomen terecht ook.
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:41 schreef gewoonmeppen het volgende:
Wie klaagt over bumperklevers rijd meestal onnodig links.


Ik erger mij niet aan die mensen en ga er gewoon rechts voorbij, wellicht dat ze dan beseffen dat er rechts voldoende ruimte was.
Rechts inhalen ... dan ben je echt niet goed bij ...
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:40 schreef sebastos het volgende:
Ik heb het al vaker geroepen maar haal asjeblieft alles boven de 70jaar van de weg af. Deze bevolkingsgroep kan niet meer rijden en zou ook niet meer mogen rijden. Ze veroorzaken levensgevaarlijke situaties. 9 van de 10 keer is het ook deze bevolkingsgroep die met 90 op de linkerbaan vrachtwagens inhaalt of zonder richting aangeven zomaar zonder te kijken van rechts naar links gaat.

Gratis OV voor deze groep. Voor de uitzonderingen is het jammer maar helaas.

Dan, de snelweg: Linkerbaan is voor snelverkeer, rechts is als je wilt tuffen. Haal je in, doe dit dan met gepaste snelheid / tempo van het verkeer ipv met 100km per uur links in te gaan halen. Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten. Je hebt geleerd om met het verkeer mee te stromen, niet voor opstoppingen te zorgen.

Begrijp sowieso niet zo wat er met Nederlanders aan de hand is zodra ze vrachtwagens inhalen, lijkt wel alsof ze dan gas terugnemen ipv dat je er zo snel mogelijk langs wilt zijn.
Ik denk dat ze beter jou van de weg af kunnen halen. je verhaal was leuk tot..
quote:

Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten.
Daarmee geef je aan dat je geen rijbewijs zou mogen hebben. Je mag nooit anderen in gevaar brengen.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 08-02-2010 @ 11:46 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:35 schreef Olle. het volgende:

[..]


volgens sbs blijft onnodig links rijden de grootste ergenis
althans volgens wegmisbruikers
Dat is het ook. Mensen die echt té langzaam links rijden dan he. Als iemand met 121 km/u links rijdt is dat niet irritant, die persoon houdt zich gewoon aan de regels. Een maar daar aan is dat degene die wordt ingehaald wel echt langzamer moet rijden anders duurt het een eeuwigheid.

+ bejaarden in de spits: zeer grote ergernis.
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:44 schreef nuffniet het volgende:
[..]


Rechts inhalen ... dan ben je echt niet goed bij ...
Nee, een half uur achter een klapjosti blijven zitten die niet begrijpt waarom een snelweg 2 banen heeft.

De enige lui die last hebben van bumperklevers zijn van die lutsers die bang zijn om een vrachtwagen in te halen en/of niet in staat zijn afstand in te schatten en dus maar alvast een kilometer van te voren links gaan rijden met een slakkegangetje.

Als je niet kan of bang bent om in een auto te rijden, doe het dan gewoon ook niet en ga lekker met de bus.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 08-02-2010 @ 11:48 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:43 schreef SimonBalk het volgende:
[..]

Mensen die mij gaan lopen opdrukken omdat ze vinden dat het te langzaam gaat blijven altijd extra lang achter me rijden. Zolang hij er te dicht opzit aan de achterkant ga ik niet harder dan die vrachtwagen. Werkt perfect als je ze eens laat zien waarom iets irritant kan zijn.
Misschien moet je werk gaan zoeken, dan zorg je wel dat je doorrijd.
userIcon
Gewoon een brake-test geven.
bumperklevert bepaald de afstand, ik de snelheid
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:33 schreef Danny het volgende:
[..]
inderdaad. Heb ik ook. En ik zit vrij hoog in een espace. Lijkt soms wel of ze hun groot licht aan hebben.
Is ook echt iets van het laatste jaar ofzo. Is daar vanuit de wet een aanpassing op gemaakt ofzo dat bij elke nieuwe auto of beurt de lampen te hoog worden afgesteld?
Ja, sommige mensen ook echt...

''Mistlampen? Ik wist niet eens dat ik die had. Waar zit dat knopje dan?''
userIcon
quote:
Op maandag 8 februari 2010 @ 11:48 schreef evadsred het volgende:
[..]


Nee, een half uur achter een klapjosti blijven zitten die niet begrijpt waarom een snelweg 2 banen heeft.

De enige lui die last hebben van bumperklevers zijn van die lutsers die bang zijn om een vrachtwagen in te halen en/of niet in staat zijn afstand in te schatten en dus maar alvast een kilometer van te voren rechts gaan rijden met een slakkegangetje.

Als je niet kan of bang bent om in een auto te rijden, doe het dan gewoon ook niet en ga lekker met de bus.
Steek mij maar eens rechts voorbij .. dan zullen we wel zien wie hier de klapjosti is ... Ik wil de reactie van je verzekeringsmaatschappij wel eens zien
50  van 145 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 21:08 Verdacht pakketje in Almelo gevonden22
» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak25
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af38


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden