Voor het derde jaar op rij is bumperkleven de grootste ergernis van automobilisten. Bijna twintig procent van de weggebruikers zegt hier last van te hebben. Agressief rijgedrag en rijden met alcohol of drugs op, staan op respectievelijk de tweede en derde plaats. Dat meldt de website eileen.nl op basis van een jaarlijks onderzoek naar ergernissen op de weg.
Bijna alle automobilisten ergeren zich wel eens in het verkeer. Weggebruikers van 18 tot en met 44 jaar ergeren zich meer aan zondagsrijders, terwijl senioren vooral last hebben van bekeuringen voor kleine snelheidsovertredingen. Mannen ergeren zich vooral aan linksrijden, zondagsrijders en agressief rijgedrag. Vrouwen vinden het vooral vervelend als andere weggebruikers onder invloed aan het verkeer deelnemen.
Voor het volgens de site representatieve onderzoek werden 586 mensen ondervraagd.
quote:Heb je een punt, zeker.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef Sick-my-duck het volgende:
Ik vind lelijke mongolen die je aankijken in de file veel erger.
quote:dat is dan ook weer het andere uiterste, dat vind ik ook irritant! zondagrijders!Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die op mijn voorbumper kleven omdat ze op de snelweg met 90 een vrachtwagen inhalen zijn inderdaad hoogst irritant.
Danny (Administrator) 08-02-2010 @ 11:31
quote:Doe ik ook hoor. Kan niet langzaam genoeg rijden als er iemand op m'n bumper hangt. Levensgevaarlijk om dat hard door te blijven rijden.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef rednas456GT het volgende:
gewoon van het gas afgaan, meestal snappen ze het dan wel
quote:haha precies, lekker 30 rijden waar je 50 mag en als ze er dan langs proberen te gaan flink gas geven zodat dat niet luktOp maandag 8 februari 2010 @ 11:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor. Kan niet langzaam genoeg rijden als er iemand op m'n bumper hangt. Levensgevaarlijk om dat hard door te blijven rijden.
Als iemand achter me zit ga ik netjes een baantje naar rechts zodra dat kan, maar als ze op m'n bumper gaan hangen lukt het me doorgaans wel om ze vele tientallen kilometers achter me te houden.
Danny (Administrator) 08-02-2010 @ 11:33
quote:inderdaad. Heb ik ook. En ik zit vrij hoog in een espace. Lijkt soms wel of ze hun groot licht aan hebben.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:31 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik denk dat als men de koplampen zo slecht blijft afstellen dat dat de volgende keer ook wel terug te vinden is in de top 10. Ik kom het echt steeds vaker tegen dat ik verblind wordt.
quote:Al die 'onderzoeken' tegenwoordigVoor het volgens de site representatieve onderzoek werden 586 mensen ondervraagd.
quote:Mensen die 300meter van te voren naar links gaan om in te halen zonder te kijken wat er achterop komt (en vaak dus ook sneller is). Terwijl ze voor hetzelfde gemak die 5 seconde hadden kunnen wachten met inhalen en de snellere dus voor te laten. Dat lokt bumperkleven uitOp maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die op mijn voorbumper kleven omdat ze op de snelweg met 90 een vrachtwagen inhalen zijn inderdaad hoogst irritant.
quote:Niet zoveel in je spiegel kijken lijkt me dan de oplossing!Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef Sick-my-duck het volgende:
Ik vind lelijke mongolen die je aankijken in de file veel erger.
quote:volgens sbs blijft onnodig links rijden de grootste ergenisBumperkleven blijft grootste ergernis op de weg
quote:Geniet je dan ook altijd zo van die bijna ontploffende koppen in de auto achter je als je in je spiegel kijktOp maandag 8 februari 2010 @ 11:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor. Kan niet langzaam genoeg rijden als er iemand op m'n bumper hangt. Levensgevaarlijk om dat hard door te blijven rijden.
Als iemand achter me zit ga ik netjes een baantje naar rechts zodra dat kan, maar als ze op m'n bumper gaan hangen lukt het me doorgaans wel om ze vele tientallen kilometers achter me te houden.
quote:Op maandag 8 februari 2010 @ 11:34 schreef Markz0r het volgende:
[..]
Mensen die 300meter van te voren naar links gaan om in te halen zonder te kijken wat er achterop komt (en vaak dus ook sneller is). Terwijl ze voor hetzelfde gemak die 5 seconde hadden kunnen wachten met inhalen en de snellere dus voor te laten. Dat lokt bumperkleven uit
quote:VMBO en auto rijden? zijn ze veeeeel te jong..Op maandag 8 februari 2010 @ 11:32 schreef Odieus het volgende:
Autorijden pas toestaan vanaf 25 jaar zou al een hoop schelen, al die opgefokte vol met testosteron VMBO-petjes achter het stuur irriteren me mateloos
quote:Je hebt helemaal gelijk , vaak (niet altijd) is het de schuld van mensen die bv met 90 een vrachtwagen gaan inhalen of heel onnodig lang links blijven rijden.....Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die op mijn voorbumper kleven omdat ze op de snelweg met 90 een vrachtwagen inhalen zijn inderdaad hoogst irritant.
quote:Zoals in hoogst genoten opleidingsniveau wellicht?Op maandag 8 februari 2010 @ 11:36 schreef Zoaiers het volgende:
[..]
VMBO en auto rijden? zijn ze veeeeel te jong..
quote:Of iedereen zou gewoon wat minder opgefokt en gestrest achter het stuur moeten zitten. Dan is het probleem ook opgelost...Op maandag 8 februari 2010 @ 11:40 schreef sebastos het volgende:
Ik heb het al vaker geroepen maar haal asjeblieft alles boven de 70jaar van de weg af. Deze bevolkingsgroep kan niet meer rijden en zou ook niet meer mogen rijden. Ze veroorzaken levensgevaarlijke situaties. 9 van de 10 keer is het ook deze bevolkingsgroep die met 90 op de linkerbaan vrachtwagens inhaalt of zonder richting aangeven zomaar zonder te kijken van rechts naar links gaat.
Gratis OV voor deze groep. Voor de uitzonderingen is het jammer maar helaas.
Dan, de snelweg: Linkerbaan is voor snelverkeer, rechts is als je wilt tuffen. Haal je in, doe dit dan met gepaste snelheid / tempo van het verkeer ipv met 100km per uur links in te gaan halen. Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten. Je hebt geleerd om met het verkeer mee te stromen, niet voor opstoppingen te zorgen.
Begrijp sowieso niet zo wat er met Nederlanders aan de hand is zodra ze vrachtwagens inhalen, lijkt wel alsof ze dan gas terugnemen ipv dat je er zo snel mogelijk langs wilt zijn.
quote:Mensen die mij gaan lopen opdrukken omdat ze vinden dat het te langzaam gaat blijven altijd extra lang achter me rijden. Zolang hij er te dicht opzit aan de achterkant ga ik niet harder dan die vrachtwagen. Werkt perfect als je ze eens laat zien waarom iets irritant kan zijn.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die op mijn voorbumper kleven omdat ze op de snelweg met 90 een vrachtwagen inhalen zijn inderdaad hoogst irritant.
quote:Jij bent een gevaar op de weg. Linkerbaan is niet voor snelrijders. Men moet altijd zoveel mogelijk rechts van de weg rijden. De linkerbaan is om in te halen. Dat hele 'links is snel, rechts is langzaam' is een gewoonte die nergens in de regels beschreven staat. Het snelste dat je mag is 120 in Nederland, tenzij je op een circuit aan het rijden bent. Er is dus geen enkele reden om te bumperkleven.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:40 schreef sebastos het volgende:
Ik heb het al vaker geroepen maar haal asjeblieft alles boven de 70jaar van de weg af. Deze bevolkingsgroep kan niet meer rijden en zou ook niet meer mogen rijden. Ze veroorzaken levensgevaarlijke situaties. 9 van de 10 keer is het ook deze bevolkingsgroep die met 90 op de linkerbaan vrachtwagens inhaalt of zonder richting aangeven zomaar zonder te kijken van rechts naar links gaat.
Gratis OV voor deze groep. Voor de uitzonderingen is het jammer maar helaas.
Dan, de snelweg: Linkerbaan is voor snelverkeer, rechts is als je wilt tuffen. Haal je in, doe dit dan met gepaste snelheid / tempo van het verkeer ipv met 100km per uur links in te gaan halen. Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten. Je hebt geleerd om met het verkeer mee te stromen, niet voor opstoppingen te zorgen.
Begrijp sowieso niet zo wat er met Nederlanders aan de hand is zodra ze vrachtwagens inhalen, lijkt wel alsof ze dan gas terugnemen ipv dat je er zo snel mogelijk langs wilt zijn.
quote:Rechts inhalen ... dan ben je echt niet goed bij ...Op maandag 8 februari 2010 @ 11:41 schreef gewoonmeppen het volgende:
Wie klaagt over bumperklevers rijd meestal onnodig links.
Ik erger mij niet aan die mensen en ga er gewoon rechts voorbij, wellicht dat ze dan beseffen dat er rechts voldoende ruimte was.
quote:Ik denk dat ze beter jou van de weg af kunnen halen. je verhaal was leuk tot..Op maandag 8 februari 2010 @ 11:40 schreef sebastos het volgende:
Ik heb het al vaker geroepen maar haal asjeblieft alles boven de 70jaar van de weg af. Deze bevolkingsgroep kan niet meer rijden en zou ook niet meer mogen rijden. Ze veroorzaken levensgevaarlijke situaties. 9 van de 10 keer is het ook deze bevolkingsgroep die met 90 op de linkerbaan vrachtwagens inhaalt of zonder richting aangeven zomaar zonder te kijken van rechts naar links gaat.
Gratis OV voor deze groep. Voor de uitzonderingen is het jammer maar helaas.
Dan, de snelweg: Linkerbaan is voor snelverkeer, rechts is als je wilt tuffen. Haal je in, doe dit dan met gepaste snelheid / tempo van het verkeer ipv met 100km per uur links in te gaan halen. Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten. Je hebt geleerd om met het verkeer mee te stromen, niet voor opstoppingen te zorgen.
Begrijp sowieso niet zo wat er met Nederlanders aan de hand is zodra ze vrachtwagens inhalen, lijkt wel alsof ze dan gas terugnemen ipv dat je er zo snel mogelijk langs wilt zijn.
quote:Daarmee geef je aan dat je geen rijbewijs zou mogen hebben. Je mag nooit anderen in gevaar brengen.
Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten.
quote:Dat is het ook. Mensen die echt té langzaam links rijden dan he. Als iemand met 121 km/u links rijdt is dat niet irritant, die persoon houdt zich gewoon aan de regels. Een maar daar aan is dat degene die wordt ingehaald wel echt langzamer moet rijden anders duurt het een eeuwigheid.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:35 schreef Olle. het volgende:
[..]
volgens sbs blijft onnodig links rijden de grootste ergenis
althans volgens wegmisbruikers
quote:Nee, een half uur achter een klapjosti blijven zitten die niet begrijpt waarom een snelweg 2 banen heeft.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:44 schreef nuffniet het volgende:
[..]
Rechts inhalen ... dan ben je echt niet goed bij ...
quote:Misschien moet je werk gaan zoeken, dan zorg je wel dat je doorrijd.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:43 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Mensen die mij gaan lopen opdrukken omdat ze vinden dat het te langzaam gaat blijven altijd extra lang achter me rijden. Zolang hij er te dicht opzit aan de achterkant ga ik niet harder dan die vrachtwagen. Werkt perfect als je ze eens laat zien waarom iets irritant kan zijn.
quote:Ja, sommige mensen ook echt...Op maandag 8 februari 2010 @ 11:33 schreef Danny het volgende:
[..]
inderdaad. Heb ik ook. En ik zit vrij hoog in een espace. Lijkt soms wel of ze hun groot licht aan hebben.
Is ook echt iets van het laatste jaar ofzo. Is daar vanuit de wet een aanpassing op gemaakt ofzo dat bij elke nieuwe auto of beurt de lampen te hoog worden afgesteld?
quote:Steek mij maar eens rechts voorbij .. dan zullen we wel zien wie hier de klapjosti is ... Ik wil de reactie van je verzekeringsmaatschappij wel eens zienOp maandag 8 februari 2010 @ 11:48 schreef evadsred het volgende:
[..]
Nee, een half uur achter een klapjosti blijven zitten die niet begrijpt waarom een snelweg 2 banen heeft.
De enige lui die last hebben van bumperklevers zijn van die lutsers die bang zijn om een vrachtwagen in te halen en/of niet in staat zijn afstand in te schatten en dus maar alvast een kilometer van te voren rechts gaan rijden met een slakkegangetje.
Als je niet kan of bang bent om in een auto te rijden, doe het dan gewoon ook niet en ga lekker met de bus.
quote:Dat is het niet zozeer, ik houd van rijden, vind het heerlijk en doe het veel, maar het valt me echt op dat de oudere bevolkingsgroep van Nederland voor zeer veel gevaarlijke situaties zorgt. Sowieso zijn Nederlanders an sich zeer slechte automobilisten. Als ze zelf maar tuffen is het ok, maar het verkeer om zich heen boeit hen niet.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:42 schreef wtplep het volgende:
[..]
Of iedereen zou gewoon wat minder opgefokt en gestrest achter het stuur moeten zitten. Dan is het probleem ook opgelost...
quote:Ah, een internetheld die beweert mensen wel even opzettelijk van de weg te duwen. Ga lekker fietsen joh.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:51 schreef nuffniet het volgende:
[..]
Steek mij maar eens rechts voorbij .. dan zullen we wel zien wie hier de klapjosti is ... Ik wil de reactie van je verzekeringsmaatschappij wel eens zien
quote:Jij bent hier ook 1 van? Bumperkleven is remmen! boem is ho!Op maandag 8 februari 2010 @ 11:29 schreef Sick-my-duck het volgende:
Ik vind lelijke mongolen die je aankijken in de file veel erger.
quote:Jij spoort niet, haal eerst je rijbewijs maar eens knul. Ik ga ALTIJD zoveel mogelijk naar rechts, alleen de linksplakkers doen dat niet en als je een auto op de linkerbaan ziet naderen terwijl jij rechts ruimte hebt, ga je aan de kant. Klaar!Op maandag 8 februari 2010 @ 11:43 schreef DuvalBrood het volgende:
[..]
Jij bent een gevaar op de weg. Linkerbaan is niet voor snelrijders. Men moet altijd zoveel mogelijk rechts van de weg rijden. De linkerbaan is om in te halen. Dat hele 'links is snel, rechts is langzaam' is een gewoonte die nergens in de regels beschreven staat. Het snelste dat je mag is 120 in Nederland, tenzij je op een circuit aan het rijden bent. Er is dus geen enkele reden om te bumperkleven.
Vorige week bij mijn eerste fucking rijles, 2x een mega irritante klootzak die geen afstand wilde bewaren. Van een lesauto houd je gewoon afstand.
Bumnperkleven doe je niet, er is geen enkele reden om het wel te doen, alleen maar smoesje van luie donders zoals jij die niet het geduld op kunnen brengen om het verkeer veilig te houden.
Als ik het rijbewijs van een bumperklever tegen kom, is het kwestie van schaartje er door heen. Heb ik ook al bij collega's gedaan die mij op het bedrijventerrein omver hebben gereden terwijl ik op de fiets zat. Prachtig die koppen, dat ongeloof als ik daadwerkelijk knip.
En volkomen terecht ook.
quote:+1Op maandag 8 februari 2010 @ 11:41 schreef gewoonmeppen het volgende:
Wie klaagt over bumperklevers rijd meestal onnodig links.
Ik erger mij niet aan die mensen en ga er gewoon rechts voorbij, wellicht dat ze dan beseffen dat er rechts voldoende ruimte was.
quote:Het zijn meer de lease-bak rijders die aso zijn hoorOp maandag 8 februari 2010 @ 11:32 schreef Odieus het volgende:
Autorijden pas toestaan vanaf 25 jaar zou al een hoop schelen, al die opgefokte vol met testosteron VMBO-petjes achter het stuur irriteren me mateloos
quote:Maar inhalen dient wel vlot te gebeuren, zonder achteropkomend verkeer onnodig te blokkeren. Op je dooie akkertje iemand inhalen, terwijl je nog lang geen 120 rijdt, is er dus ook niet bij.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:43 schreef DuvalBrood het volgende:
[..]
Jij bent een gevaar op de weg. Linkerbaan is niet voor snelrijders. Men moet altijd zoveel mogelijk rechts van de weg rijden. De linkerbaan is om in te halen. Dat hele 'links is snel, rechts is langzaam' is een gewoonte die nergens in de regels beschreven staat.
quote:Helemaal mee eens!Op maandag 8 februari 2010 @ 11:48 schreef evadsred het volgende:
[..]
Nee, een half uur achter een klapjosti blijven zitten die niet begrijpt waarom een snelweg 2 banen heeft.
De enige lui die last hebben van bumperklevers zijn van die lutsers die bang zijn om een vrachtwagen in te halen en/of niet in staat zijn afstand in te schatten en dus maar alvast een kilometer van te voren links gaan rijden met een slakkegangetje.
Als je niet kan of bang bent om in een auto te rijden, doe het dan gewoon ook niet en ga lekker met de bus.
quote:Als ik jou rechts voorbij kan rijden, dan rij je dus ook onnodig op de linkerbaan.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:51 schreef nuffniet het volgende:
[..]
Steek mij maar eens rechts voorbij .. dan zullen we wel zien wie hier de klapjosti is ... Ik wil de reactie van je verzekeringsmaatschappij wel eens zien
quote:Zelfde hier eigenlijk, al ben ik nog maar 22. Ik rij gewoonlijk wel 130 op de teller, maar me druk maken om anderen? Nee. Van mij mag iedereen me inhalen en ik ga ook altijd zsm weer naar rechts. Gelukkig heb ik mn rijbewijs wel bijna 5 jaar zodat ik eindelijk van dat beginnersrijbewijs af ben. OOk 0 boetes in alle jarenOp maandag 8 februari 2010 @ 11:56 schreef DrDarwin het volgende:
Je druk maken in het verkeer....daar begin ik niet meer aan, iedereen mag mij lekker voorbij als ze vinden dat het niet hard genoeg gaat.
quote:Voor mij is het anders: ik zie het als mijn taak om hardrijders te heropvoeden, en ik blijf ze dan ook zo lang mogelijk hinderen op de linkerzijde.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:56 schreef sebastos het volgende:
[..]
Jij spoort niet, haal eerst je rijbewijs maar eens knul. Ik ga ALTIJD zoveel mogelijk naar rechts, alleen de linksplakkers doen dat niet en als je een auto op de linkerbaan ziet naderen terwijl jij rechts ruimte hebt, ga je aan de kant. Klaar!
quote:OOo ben jij zo'n triesteling.Op maandag 8 februari 2010 @ 12:05 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Voor mij is het anders: ik zie het als mijn taak om hardrijders te heropvoeden, en ik blijf ze dan ook zo lang mogelijk hinderen op de linkerzijde.
quote:Op maandag 8 februari 2010 @ 12:07 schreef sjoemelaar het volgende:
[..]
OOo ben jij zo'n triesteling.
Debielen als jij haal ik gewoon rechts in.
quote:Dit dus.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:31 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik denk dat als men de koplampen zo slecht blijft afstellen dat dat de volgende keer ook wel terug te vinden is in de top 10. Ik kom het echt steeds vaker tegen dat ik verblind wordt.
quote:Opzettelijk ? Ben je mal.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:52 schreef evadsred het volgende:
[..]
Ah, een internetheld die beweert mensen wel even opzettelijk van de weg te duwen. Ga lekker fietsen joh.
quote:Mwah geloof me, als ik achter je rijd ga jij vanzelf wel opzij...Op maandag 8 februari 2010 @ 12:05 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Voor mij is het anders: ik zie het als mijn taak om hardrijders te heropvoeden, en ik blijf ze dan ook zo lang mogelijk hinderen op de linkerzijde.
quote:Doe maar niet zo stoer en ik geef nou maar gewoon toe dat je een fiat panda hebt die gewoon niet harder gaat dan 90.Op maandag 8 februari 2010 @ 12:05 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Voor mij is het anders: ik zie het als mijn taak om hardrijders te heropvoeden, en ik blijf ze dan ook zo lang mogelijk hinderen op de linkerzijde.
quote:Haal je rechts in, en zit je na 100 meter vast achter een vrachtwagen die 80 rijdt, en die door een aantal auto's in gehaald wordt ( waarvan de eerste blijkbaar niet hard genoeg rijdt, volgens jou ). Is die mogelijkheid ook al eens bij je opgekomen ?Op maandag 8 februari 2010 @ 12:02 schreef gewoonmeppen het volgende:
[..]
Als ik jou rechts voorbij kan rijden, dan rij je dus ook onnodig op de linkerbaan.
Kennelijk is je die lege baan naast je, jou niet opgevallen...
Dus dan valt het vast ook niet op, als ik je rechts voorbij rij.
quote:Onnodig links rijden ook niet.Op maandag 8 februari 2010 @ 12:09 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
Dat mag niet!
quote:Jij gaat iemand op de bumper zitten, en durft nog te praten over wat je geleerd hebt?Op maandag 8 februari 2010 @ 11:40 schreef sebastos het volgende:
Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten. Je hebt geleerd om met het verkeer mee te stromen,
quote:Niet opzettelijk? Je bent dus eigenlijk blind of weet niet hoe de spiegels werken? En dan doen alsof andere een gevaar op de weg zijn.Op maandag 8 februari 2010 @ 12:10 schreef nuffniet het volgende:
[..]
Opzettelijk ? Ben je mal.
quote:Ben maar blij, anders was je vast gezakt.
En beweren dat de 'bekleefde' het aan zichzelf te wijten heeft, is natuurlijk een erg infantiele redenering om je eigen asociale gedrag goed te praten. Erg jammer dat er in het theorie-examen geen IQ-test is opgenomen ...
quote:Dat bedoelen ze nou met "de situatie inschatten".Op maandag 8 februari 2010 @ 12:13 schreef nuffniet het volgende:
[..]
Haal je rechts in, en zit je na 100 meter vast achter een vrachtwagen die 80 rijdt, en die door een aantal auto's in gehaald wordt ( waarvan de eerste blijkbaar niet hard genoeg rijdt, volgens jou ). Is die mogelijkheid ook al eens bij je opgekomen ?
quote:Ah, u bent boomklever?Op maandag 8 februari 2010 @ 12:03 schreef Sulletjes het volgende:
mij kleeft echt nooit iemand op mijn bumper!
Pedal to the medal, geen auto die mij ooit inhaalt...
quote:Op maandag 8 februari 2010 @ 11:41 schreef gewoonmeppen het volgende:
Wie klaagt over bumperklevers rijd meestal onnodig links.
Ik erger mij niet aan die mensen en ga er gewoon rechts voorbij, wellicht dat ze dan beseffen dat er rechts voldoende ruimte was.
quote:Zit er een knipperlicht op een fiets dan? handen zitten echt wel vast gevroren nou hoor bij die arme fietsmensjesOp maandag 8 februari 2010 @ 12:09 schreef ArfArf het volgende:
Daarnet ook weer zo'n bumperklever vóór me..
Meeste ergenis zijn ook die figuren auto's/fietsen(met moeder en kinders) die geen richting aangeven..
quote:Heb bijna nog geen fietsmensje zonder handschoenen/wanten gezien met dit weer en ja, ook daarmee kun je gewoon richting aangeven/hand uitsteken..Op maandag 8 februari 2010 @ 12:24 schreef Wa3ra het volgende:
[..]
Zit er een knipperlicht op een fiets dan? handen zitten echt wel vast gevroren nou hoor bij die arme fietsmensjes
quote:Of ze snijden je af en schieten je dood.Op maandag 8 februari 2010 @ 12:34 schreef gluurbuurX het volgende:
Heerlijk om die gasten te irriteren door gewoon even op de rem te trappen; ze schrikken zich dood en komen uiteindelijk hard foeterend voorbij.
Genieten!
quote:Dat denken de gele plaatjes ook altijd in Duitsland op de snelwegOp maandag 8 februari 2010 @ 12:03 schreef Sulletjes het volgende:
Pedal to the medal, geen auto die mij ooit inhaalt...
quote:zit gelukkig nooit op de fiets, maar als Amsterdamse houdt ik veilige afstand van dit soort mensenOp maandag 8 februari 2010 @ 12:31 schreef ArfArf het volgende:
[..]
Heb bijna nog geen fietsmensje zonder handschoenen/wanten gezien met dit weer en ja, ook daarmee kun je gewoon richting aangeven/hand uitsteken..
Dan daarbij als je als moeder graag omver wil worden gereden, be my guest, maar denk dan op zijn minst aan de kids bij je op de fiets waar je verantwoordelijk voor bent.. denk ik dan..
quote:In Duitsland levert het belerend ingaan op agressief rijgedrag tegenwoordig boetes op tot max. een paarduizend euroOp maandag 8 februari 2010 @ 12:05 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Voor mij is het anders: ik zie het als mijn taak om hardrijders te heropvoeden, en ik blijf ze dan ook zo lang mogelijk hinderen op de linkerzijde.
quote:Ja, maar dat is wijken voor agressie.Op maandag 8 februari 2010 @ 12:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
In Duitsland levert het belerend ingaan op agressief rijgedrag tegenwoordig boetes op tot max. een paarduizend euroMogen ze hier ook invoeren. Gebleken is dat een reactie de kans op escalatie of ongeluk meer doet stijgen dan agressief rijgedrag op zich.
quote:Bullshit. Dat doet de klever zelf.Op maandag 8 februari 2010 @ 11:40 schreef Parkinson_XTC het volgende:
... een linksrijder veroorzaakt meestal het bumperkleven.
quote:True, of een huisvrouw die nooit de snelweg op had gemogen.een linksrijder is vaak een senior.
quote:Je hebt ook wel lef om bij een franse auto te kleven. Die auto's zijn vaak zo gammel in elkaar gezet, dat je maar nooit weet welke onderdelen er van af kunnen vliegen.Op maandag 8 februari 2010 @ 12:47 schreef giessss het volgende:
Even een peutje gasgeven met m'n Citroën V6 en weg is de klevert.
quote:2 maanden geleden nog zoiets. Ook een klever achter me, reed al dik 130. Ik moest een afslag hebben en hij ook. De wegmarkering voor rechtdoor of afslag was er al. Besluit meneer er alsnog op het laatste moment snel links langs te gaan.Op maandag 8 februari 2010 @ 12:23 schreef von_manstein het volgende:
Als ik nu met 100 km/uur links blijf rijden als er genoeg ruimte is dan is een seintje dat iemand anders er voorbij wil oke.
Maar als ik met 130 een vrachtwagen inhaal een een of andere debiel gaat zitten kleven dan laat ik mn gas los, laat ik de vrachtwagen passeren en ga dan naar rechts.
quote:Op maandag 8 februari 2010 @ 11:40 schreef sebastos het volgende:
Ik heb het al vaker geroepen maar haal asjeblieft alles boven de 70jaar van de weg af. Deze bevolkingsgroep kan niet meer rijden en zou ook niet meer mogen rijden. Ze veroorzaken levensgevaarlijke situaties. 9 van de 10 keer is het ook deze bevolkingsgroep die met 90 op de linkerbaan vrachtwagens inhaalt of zonder richting aangeven zomaar zonder te kijken van rechts naar links gaat.
Gratis OV voor deze groep. Voor de uitzonderingen is het jammer maar helaas.
Dan, de snelweg: Linkerbaan is voor snelverkeer, rechts is als je wilt tuffen. Haal je in, doe dit dan met gepaste snelheid / tempo van het verkeer ipv met 100km per uur links in te gaan halen. Want dan ga ik inderdaad op je bumper zitten. Je hebt geleerd om met het verkeer mee te stromen, niet voor opstoppingen te zorgen.
Begrijp sowieso niet zo wat er met Nederlanders aan de hand is zodra ze vrachtwagens inhalen, lijkt wel alsof ze dan gas terugnemen ipv dat je er zo snel mogelijk langs wilt zijn.