Toyota geeft remprobleem Prius toe

AlgemeenInternationaal • Geschreven door ANP op 04-02-2010 @ 11:21
print 

De Japanse autofabrikant Toyota heeft vandaag toegegeven dat er een ontwerpfout zit in het remsysteem van zijn paradepaardje, de Prius.

Het concern heeft het antiblokkeerssysteem (ABS), dat voorkomt dat een auto in een slip raakt, herontworpen voor de nieuwste generatie van de hybride auto. Voor de auto's die al op de weg rijden, zal Toyota binnenkort maatregelen aankondigen.

"De veranderingen in het ontwerp van het ABS werden in januari doorgevoerd", aldus kwaliteitsdirecteur Hiroyuki Yokoyama. Toyota heeft in de Verenigde Staten al honderd klachten ontvangen over remproblemen met de Prius; in Japan zijn dat er 77.

Volgens Yokoyama is het niet zo dat de remmen het niet meer doen, maar de bestuurder moet wel harder trappen: "Je kan de auto veilig tot stilstand brengen als je het rempedaal hard indrukt."


Bron: ANP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

5360 views / 37 reacties
Reacties op dit bericht
37  van 37 reacties op deze pagina. Pagina  1
Lekker met die jappenbakken! Goedkoop in onderhoud, maar doordat ze zo goedkoop zijn is het productieproces ook goedkoper en dus de kwaliteit minder.

Geef mij maar een Duitser!
userIcon
Nooit begrepen waarom niet leaserijders überhaupt in een Prius rijden
userIcon
Ben jij ook Toyota moe, bel nu 0900-wegmettoyota.

Toyota heeft geen remmen nodig, waarom? Omdat de mensen die een Toyota hebben niet harder dan 40 rijden! HA HA HA
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:22 schreef PartyDude het volgende:
Lekker met die jappenbakken! Goedkoop in onderhoud, maar doordat ze zo goedkoop zijn is het productieproces ook goedkoper en dus de kwaliteit minder.

Geef mij maar een Duitser!
Ik weet niet hoor, maar Toyota staat bekend de beste reputatie te hebben op het gebied van kwalitatief goede auto's.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar Toyota staat bekend de beste reputatie te hebben op het gebied van kwalitatief goede auto's.
Prove it!!
Jammer Ik vond de prius wel mooi, maar dit klinkt niet zo veilig.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:22 schreef PartyDude het volgende:
Lekker met die jappenbakken! Goedkoop in onderhoud, maar doordat ze zo goedkoop zijn is het productieproces ook goedkoper en dus de kwaliteit minder.

Geef mij maar een Duitser!
Wat kraam jij nu allemaal voor onzin uit. Toyota is het enige automerk wat ook voor zijn fouten durft uit te komen en het kostenloos oplost. Andere merken draaien het zo om dat jij de schuldige bent en je voor de reparatiekosten moet omdraaien.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:28 schreef ZeFetish het volgende:
[..]


Prove it!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Car_and_Driver_Ten_Best

Okay, Honda op 1, maar Toyota op 2. Zeker niet slecht.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:23 schreef Misan het volgende:
Nooit begrepen waarom niet leaserijders überhaupt in een Prius rijden
Kosten? Bijtelling is echt véél lager
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 04-02-2010 @ 11:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:37 schreef Sarske het volgende:
[..]

Kosten? Bijtelling is echt véél lager
Wat echt belachelijk is, aangezien leaserijders veel op de snelweg rijden, waar de elektromotor van de Prius niet werkt, maar deze gewoon op benzine rijdt. Geldt voor alle hybrides trouwens. Je zou ze alleen als stadsauto moeten gebruiken.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:29 schreef Sdekip het volgende:
Jammer Ik vond de prius wel mooi, maar dit klinkt niet zo veilig.
Man... de kans dat je de loterij wint is nog groter dan dat jij een Prius treft met dit probleem.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:37 schreef Sarske het volgende:
[..]

Kosten? Bijtelling is echt véél lager
hij zegt toch NIET-LEASERIJDERS ??
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:22 schreef PartyDude het volgende:
Lekker met die jappenbakken! Goedkoop in onderhoud, maar doordat ze zo goedkoop zijn is het productieproces ook goedkoper en dus de kwaliteit minder.

Geef mij maar een Duitser!
Oh mijn god, wat een onwetende idoot toch....Duitsers zijn vaak rampenbakken, kijk maar naar hoe VW scoort in de betrouwbaarheidstests. En de Jappen staan steevast in de top 5. (Lexus, Subaru, Toyota, Honda)

Jij gelooft gewoon in de Urban Legend dat duitsers betrouwbare auto's maken. Je geloof zeker ook in de manmade opwarming van de aarde en in Jezus enzo?
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:23 schreef Misan het volgende:
Nooit begrepen waarom niet leaserijders überhaupt in een Prius rijden
Lage BPM?
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:28 schreef ZeFetish het volgende:
[..]
Prove it!!
http://www.autobild.de/ar(...)ort-2008_522911.html
man Paul (Weblogger) 04-02-2010 @ 11:54 fotoboek no homepage
userIcon
Toyota Starlet
userIcon
Het is belachelijk dat Toyota eerst zelf overtuigd moest worden door Amerikaanse ambtenaren

quote:
Ambtenaren van het ministerie zijn in december naar Japan gevlogen om de leiding van Toyota op zijn wettelijke verplichtingen te wijzen, stelde Lahood.
http://www.demorgen.be/dm(...)te-voor-Toyota.dhtml
Die berichten over de prius doen me altijd aan het volgende stuk denken

Jeff Dunham over zijn Toyota Prius
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:22 schreef PartyDude het volgende:
Lekker met die jappenbakken! Goedkoop in onderhoud, maar doordat ze zo goedkoop zijn is het productieproces ook goedkoper en dus de kwaliteit minder.

Geef mij maar een Duitser!
Mensen die denken dat Duitse auto's kwalitatief goed zijn
Trouwens de prius is vele malen vervuilender dan een normale auto.
Wat dacht je van de accu die geproduceerd moet worden voor deze wagen. Die industrie is veel vervuilende dan de uitstoot van een klazieke wagen. En veel vervuilender dan een nieuwe diezel. Ze kijken alleen maar naar de vervuiler in eigen land en niet over de grens.

http://www.greenatwork.nl(...)oed-voor-het-milieu/
userIcon
Toyota is een van de weinige autofabrikanten die naar buiten brengen dat er iets mis is met hun wagens.
Veel fabrikanten verzwijgen dit, en betalen liever uit aan familieleden als er een ongeluk gebeurt. Dat is namelijk vele malen goedkoper

Dus; go Toyota
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 12:00 schreef Marsman53 het volgende:
Trouwens de prius is vele malen vervuilender dan een normale auto.
Wat dacht je van de accu die geproduceerd moet worden voor deze wagen. Die industrie is veel vervuilende dan de uitstoot van een klazieke wagen. En veel vervuilender dan een nieuwe diezel. Ze kijken alleen maar naar de vervuiler in eigen land en niet over de grens.

http://www.greenatwork.nl(...)oed-voor-het-milieu/
Dat wist ik niet, best schandalig eigenlijk
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:22 schreef PartyDude het volgende:
Lekker met die jappenbakken! Goedkoop in onderhoud, maar doordat ze zo goedkoop zijn is het productieproces ook goedkoper en dus de kwaliteit minder.
Kwaliteit minder? Je vergeet voor het gemak dat het juist de Japanse fabrikanten zijn geweest die erg veel controle op de kwaliteit in het productieproces hebben toegevoegd, wat gewoonweg ontbrak bij alle andere fabrikanten.
Toyota is juist degene geweest die met 'poka-yoke' is gekomen. En 'kaizen' speelt een essentieel onderdeel in het productiesysteem.
quote:
ZeFetish 04-02-2010 @ 11:28 pm fotoboek no homepage quote
userIcon

quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]

Prove it!!
Jij weet duidelijk niet waar je over praat. Lees de betrouwbaarheidstests van AutoWeek! onder duizenden autobezitters, zou ik zeggen. Jouw zogenaamde betrouwbare duitsers vind je er niet tussen hoor.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Wat echt belachelijk is, aangezien leaserijders veel op de snelweg rijden, waar de elektromotor van de Prius niet werkt, maar deze gewoon op benzine rijdt. Geldt voor alle hybrides trouwens. Je zou ze alleen als stadsauto moeten gebruiken.
Fout.
Honda gebruikt beide motoren constant, hoe het bij de rest zit weet ik niet. Wat betreft de Toyota heb je wel gelijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 12:09 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]

Klets niet zo dom, waar haal jij vandaan dat japanners goedkoop zijn? Vergeleken met europese merken zijn ze juist nogal aan de prijs (ook tweedehands). Maargoed, zolang jij blij bent met je opel
Hij verwart Japanners met Koreaantjes denk ik.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 12:21 schreef SantaMuerte het volgende:
[..]


Fout.
Honda gebruikt beide motoren constant, hoe het bij de rest zit weet ik niet. Wat betreft de Toyota heb je wel gelijk.
Ook de prius gebruikt beide motoren constant. Cruisen (op dezelfde snelheid houden) kan ie ook puur elektrisch op de snelweg (dus ook boven > 80km/u).
userIcon
"In het kielzog van Toyota volgde afgelopen week ook terugroepacties van Renault, PSA (Peugeot en Citroën), Honda en auto's van het Volkswagenconcern. " bron: Z24

Dus niet alleen Toyota, maar ook anderen.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 12:59 schreef Omnitelligence het volgende:
"In het kielzog van Toyota volgde afgelopen week ook terugroepacties van Renault, PSA (Peugeot en Citroën), Honda en auto's van het Volkswagenconcern. " bron: Z24

Dus niet alleen Toyota, maar ook anderen.
Dit komt zo vaak voor. Het komt alleen niet altijd groots in het nieuws.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 13:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit komt zo vaak voor. Het komt alleen niet altijd groots in het nieuws.
idd. Nu lijkt het alsof Toyota kut auto's maakt, terwijl ze kwalitatief goede auto's maken.
userIcon
ABS is voor mietjes
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 11:22 schreef PartyDude het volgende:
Lekker met die jappenbakken! Goedkoop in onderhoud, maar doordat ze zo goedkoop zijn is het productieproces ook goedkoper en dus de kwaliteit minder.

Geef mij maar een Duitser!
Jij weet er echt niks vanaf he? Toyota's zijn juist hartstikke duur in aanschaf en je schrijft er bijna niks op af. Ik heb al twee Toyota's gehad, zijn perfecte auto's. Beetje kortzichtig om dan maar ineens alle 'Jappenbakken' over een kam te scheren, terwijl merken zoals Mercedes en BMW ook bergen productiefouten in nieuwe modellen hadden.
ook op de snelweg haalt de prius makkelijk 1 op 20.

En het is de enige auto van die grootte waar ik achterin kan zitten zonder dat mijn lange poten klem zitten... Toegegeven, ik heb niet in alle auto's gezeten maar de 307 die mijn ouders eerst hadden was echt een ramp
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 13:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit komt zo vaak voor. Het komt alleen niet altijd groots in het nieuws.
Denk dat het nu in het nieuws komt omdat men het niet gewend is van Toyota, dus is het spraakmakend nieuws.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 12:59 schreef Omnitelligence het volgende:
"In het kielzog van Toyota volgde afgelopen week ook terugroepacties van Renault, PSA (Peugeot en Citroën), Honda en auto's van het Volkswagenconcern. " bron: Z24

Dus niet alleen Toyota, maar ook anderen.
Ik las ergens dat Peugeot de 106 heeft teruggeroepen, en Citroën de C1, aangezien die identiek schijnen te zijn aan de Toyota Aygo
Zal je de Peugeot 107 bedoelen, de 106 wordt qalweer een paar jaar niet meer gemaakt. Maar de vraag is.... heeft de Aygo er ook last van? dit is immers geen Hybrid zoals de Prius...

(Aygo is zo klein dat alleen de accu van de prius in de achterbak past.)
37  van 37 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden