Ambtenaren staken voor meer loon

Nederland • Geschreven door Novum op 04-02-2010 @ 00:05
print 

Ambtenaren van gemeenten en provincies gaan actievoeren voor meer loon. De actie begint morgen met een werkonderbreking in het provinciehuis van Zeeland, liet een onderhandelaar van Abvakabo FNV gisteren weten.

De vakbonden willen met de acties een loonsverhoging bewerkstelligen. Overleg daarover met de werkgevers liep stuk. De bonden willen een loonsverhoging van anderhalf procent, terwijl de werkgevers aan de zogeheten nullijn vasthouden.

Behalve de werkonderbreking op het provinciehuis gaat ook de gemeentereiniging 'stiptheidsacties' voeren. Dat betekent dat in een aantal gemeenten het huisvuil niet meer wordt opgehaald. Welke dat zijn, kon de woordvoerder niet zeggen.

Hoelang de acties gaan duren, evenmin. Dat hangt van de werkgevers af. Als die bereid zijn om water bij de wijn te doen, 'dan zitten we morgen weer aan tafel', aldus Abvakabo FNV.


Bron: Novum


Lees ook:

» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk30
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie5
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep18
» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord16


delen | eKudos nujij

4731 views / 52 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Op kantoor niks doen of stakend niks doen, ik zie het verschil niet zo..
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus.. ze doen echt veel zooi goed.

1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.
Grappig...als ambtenaren een "werkonderbreking" hebben gaan ze meestal pas echt aan de slag...
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:05 schreef Intrepidity het volgende:
Op kantoor niks doen of stakend niks doen, ik zie het verschil niet zo..
Precies. Stuur ze nu maar gewoon op onbetaald verlof, is het goedkoopste
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus.. ze doen echt veel zooi goed.

1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.
Dan is Hilversum zeker een geval apart?
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:09 schreef Denni het volgende:
[..]

Precies. Stuur ze nu maar gewoon op onbetaald verlof, is het goedkoopste
En er wordt net zoveel werk verzet Stuur die ambtenaren eens het bedrijfsleven in en laat ze eens meemaken wat echt werken is, misschien dat ze dan eens wat meer gaan doen.
userIcon
Stakende ambtenaren... Daarvoor hebben ze toch wel de juiste formulieren ingevuld, hoop ik?
userIcon
quote:
De actie begint morgen met een werkonderbreking
Dat komt neer op normaal inklokken
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus.. ze doen echt veel zooi goed.

1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.
Goed, er gaan ook een aantal dingen goed. Dat neemt niet weg dat een groot gedeelte van de ambtenaren alleen maar in dienst is om de bureaucratie in stand te houden en de papiermolen draaiend te houden. De efficientie is gewoon te laag, en de kosten te hoog. Helft van de ambtenaren er uit flikkeren, en het gedeelte wat dan overblijft en wel wat nuttigs doet een opslag van 25% geven, hoppakee.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:12 schreef Anonymous. het volgende:
Stakende ambtenaren... Daarvoor hebben ze toch wel de juiste formulieren ingevuld, hoop ik?
En anders even een briefje sturen, in drievoud, en dan kan het zijn dat ze begin volgend jaar aan de beurt zijn....
Heerlijk als je kunt gaan staken. Als ik dat met mijn collega's doe is de zaak in no-time failliet en staan we op straat.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:20 schreef GiSaE het volgende:
Heerlijk als je kunt gaan staken. Als ik dat met mijn collega's doe is de zaak in no-time failliet en staan we op straat.
Als je vanwege goede redenen staakt heeft een werkgever dat recht volgensmij niet.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus.. ze doen echt veel zooi goed.

1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.
Ik was ooit ambtenaar....en het was gewoon luilekkerland en er werd voor tonnen aan geld over de balk gesmeten...receptie hier, receptie daar, vergoeding zus, vergoeding zo, zeer hoog salaris....veel vrije dagen, enz. enz.


Maar goed...ik moest weer zo nodig zelfstandig ondernemer worden
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:05 schreef Intrepidity het volgende:
Op kantoor niks doen of stakend niks doen, ik zie het verschil niet zo..
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:25 schreef Intrepidity het volgende:
[..]

Als je vanwege goede redenen staakt heeft een werkgever dat recht volgensmij niet.
heeft een werkgever niet het recht om failliet te gaan als de werknemers staken?
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:25 schreef Intrepidity het volgende:
[..]

Als je vanwege goede redenen staakt heeft een werkgever dat recht volgensmij niet.
Yeah right....als ze je willen dumpen doen ze dat...desnoods wordt je weggetreiterd...

Werkgevers houden in de regel niet zo van "stakende" werknemers, of werknemers die voor hun rechten opkomen...
Eerst minder ambtenaren, dan misschien een heel klein beetje meer loon voor de rest.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:25 schreef Intrepidity het volgende:
[..]

Als je vanwege goede redenen staakt heeft een werkgever dat recht volgensmij niet.
Maar volgens mij is het bij ambtenaren anders, die staken vaak en om iets waar de helft van de stakers niks van snapt, maar "lekker enthousiast mee doet" ...
userIcon
De opcenten gaan weer omhoog. 'T moet toch ergens vandaan komen.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus.. ze doen echt veel zooi goed.

1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.
Ga weg!Hebben die ambtenaren dat allemaal gedaan??En daar na zeker 3 maanden uitrusten om het eelt er weer af te krijgen zeker??En die stratenmakers en bouwvakkers zitten nog steeds in de WW?
userIcon
Stelletje gore hufters!
Goudgerande regelingen, ontslagbescherming en ga zo maar door. Welnu: die 35.000.000.000 die bezuinigd moet worden kan ik gemakkelijk invullen!
De overheid kan gemakkelijk met 80% minder ambtenaren toe. Dat bespaart lekker! 100.000 uitvreters op wachtgeld zetten, svp!
userIcon
Als ze nou eens begonnen bij de paspoorten met weigeren vingerafdrukken te bewaren...
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus..
En dat zouden ambtenaren gedaan hebben??? Ik geloof er niets van.

Waarschijnlijker is dat ze veel teveel belastinggeld van wel produktieve mensen uitgegeven hebben om andere wel produktieve mensen dit te laten doen.
Er zijn vast wel een paar ambtenaren die wel iets zinigs doen, maar de meeste doen niets, maken 'beleid', of zijn contra produktief.
userIcon
Ik hoop niet voor die ambtenaren dat ze "loon naar werken" willen krijgen...
userIcon
Het is wel te hopen dat men de stakende ambtenaren en de werkende ambtenaren van elkaar scheidt d.m.v. een duidelijke markering - anders zou men denken dat álle ambtenaren staken óf dat álle ambtenaren hard aan het werk zijn...
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus.. ze doen echt veel zooi goed.

1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.
LOL, in het deel van Hilversum waar ik werk (oost, in het BNN-gebouw) liggen de straten al wekenlang vol met sneeuw, zonder dat daar iets van opgeruimd/gestrooid wordt. Het wegenplan in het centrum is te belachelijk voor woorden opgezet en ik ken geen andere stad waar er niet meer hondenpoep op straat ligt.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 01:30 schreef fotosynthese het volgende:
Alsof ze nog niet genoeg verdienen
Volgens mij minder dan in het bedrijfsleven, omdat ze al jaren als eerste de bevriezingen van de lonen hebben en als de lonen weer kunnen stijgen ze met regelmaat overgeslagen worden.

Maar ik zie dat de meesten bij een ambtenaar aan de man denkt die op een leuk kantoortje een regel bedenkt voor een riante bezoldiging.

En maar afvragen waarom, als je je paspoort komt vernieuwen ze niet vrolijk doen tegen je.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 05:02 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]


LOL, in het deel van Hilversum waar ik werk (oost, in het BNN-gebouw) liggen de straten al wekenlang vol met sneeuw, zonder dat daar iets van opgeruimd/gestrooid wordt. Het wegenplan in het centrum is te belachelijk voor woorden opgezet en ik ken geen andere stad waar er niet meer hondenpoep op straat ligt.
Ah, ze ruimen het mediapark niet op? BNN kan toch wel een show maken waarbij ze Balkenende uitdagen het mediapark te vegen, aangezien die zijn eigen stoep niet doet?
daar zullen we weinig van merken dus
userIcon
Tja beetje lullige berichtgeving, aangezien het niet om kantoor personeel gaat.

Het gaat om vuilnismannen, tuiniers, zoutstrooiers, wegwerkers en anderen die echt werken die in dienst zijn van de gemeente.
Die noemt men ook ambtenaren...
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus.. ze doen echt veel zooi goed.

1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.

Denk wel ff eraan dat de overheid steeds roept om loonmatiging. Terwijl ambtenaren stijgen in loon!
Dan worden alle diensten die ze verlenen ook nog een duurder. Conclusie: de ambtenaren blijven in het ergste geval dezelfde koopkracht houden terwijl de werkende (!!!) burger er weer eens op achteruitgaat.
Moet je eens een gemeentehuis binnen lopen en aan de receptioniste vragen: hoeveel mensen werken hier?

dan krijg je als antwoord:

de helft...


quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:


1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.
Als elk werkend mens (dus vooral fabrieksarbeiders, uitzendkrachten, (glas)tuinbouwmedewerkers...) in NL die 1,5% erbij krijgt, hoor je geen gezeik!!!

Edit; Nee, natuurlijk krijgen die niets erbij, die werken veel te hard voor hun zure loontjes!
userIcon
Tja, verder bezuinigen op het ambtenaren apparaat in deze vorm levert weinig op. Het owrdt nog minder aantrekkelijk om ambtenaar te worden. Toch blijft er veel complex werk bestaan, gevolg: massale inhuur van externen om toch nog alles voor elkaar te krijgen. De eigen mensen vallen in lage schalen en wordt op beknibbeld, terwijl de externen goud geld verdienen.

Als de overheid wil bezuinigen, moeten ze zich eens met minder bemoeien en minder regels stellen. Helaas wordt de overheid in Nederland alleen maar groter.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 07:09 schreef BasOne het volgende:
Tja beetje lullige berichtgeving, aangezien het niet om kantoor personeel gaat.

Het gaat om vuilnismannen, tuiniers, zoutstrooiers, wegwerkers en anderen die echt werken die in dienst zijn van de gemeente.
Die noemt men ook ambtenaren...
Inderdaad
Lachwekkend die reacties
userIcon
quote:
Ambtenaren staken ...
oftewel, ze hebben een nieuwe manier van stillzitten bedacht. De vorige manier noemde ze 'werken'.
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:28 schreef snoezelewoepsie het volgende:
[..]


Het recht niet om failliet te gaan?
We hebben het wel over de overheid.
Als er een tekort is verzinnen ze wel een nieuwe belasting
ojah.. misschien eerst het begrotingstekort ff weg werken ofzo?
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus.. ze doen echt veel zooi goed.

1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.
Tja naja laten we het dan ook weer eens over Tilburg hebben, Appie theater, het grote huis op een rotonde dat ronddraait, de ring die tig keer wordt open gebroken en opnieuw wordt bestraat, het bruisende centrum dat wordt verstoord door een nieuwe ringweg, nutteloze studenten pakketten die iedereen weggooid.. katjing dag belastinggeld:)
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:20 schreef GiSaE het volgende:
Heerlijk als je kunt gaan staken. Als ik dat met mijn collega's doe is de zaak in no-time failliet en staan we op straat.
een catch-22 situatie dus.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 00:08 schreef Nature1975 het volgende:
kom maar op met alle kritiek op ambtenaren.

En denk dan 5 minuten later eens aan alles wat wij automatisch voor lief nemen en toch gebeurt.

In Hilversum zijn de straten al de hele winter mooi schoon, de verlichting doet het altijd, de nieuwe ring is een succes, we hebben een nieuw zwembad, mooi nieuw station met bushalte, serieus.. ze doen echt veel zooi goed.

1.5% is inflatie, gelijk hebben ze.

En nu mag de rest lekker zeiken.
Nou, applaus voor Hilversum... Hier is het volledig tegenovergesteld. Je moet vrij nemen van je werk om naar het gemeentehuis te kunnen, want stel je voor dat ze 's avonds moeten werken. Een kruispunt wordt hier: ontdaan van stoplichten met ongewijzigde voorrangssituatie, dan weer opengehaald om er een gelijkwaardige kruising van te maken. En als dat niet werkt gooien we de wegen ernaartoe maar open, want die zijn niet veilig. Het centrum is verbouwd, veranderd, weer verbouwd, en ligt nu (6 jaar later) nog steeds voortdurend open. En wil je een bushokje? Dien een verzoek in. Ga je uit elkaar en wil je je huis verkopen, terwijl je aan een concurrentiebeding vast zit? Wacht tien weken, en als de nieuwe bewoners er dan inzitten, bedenk je alsnog...

Dat is onze gemeente in een notendop. Dus als ze staken: toch geen verschil! Zou eigenlijk moeten verhuizen, ware het niet dat ik mijn huis niet mag verkopen ivm concurrentiebeding, en ik in de nagelegen gemeente geen nieuwbouw mag kopen omdat ik niet uit de gemeente kom... Nee, gemeentes zijn fantástisch
userIcon
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 @ 01:18 schreef Mr-Mackey het volgende:

De overheid kan gemakkelijk met 80% minder ambtenaren toe. Dat bespaart lekker! 100.000 uitvreters op wachtgeld zetten, svp!
wel wat kort door de bocht he
wat doe jij eigenlijk??
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk30
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie5
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep18
» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord16


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden