Jacht op wanbetalers zorgpremie

Nederland • Geschreven door Veerle (Volpez) op 03-02-2010 @ 21:02
print 

De jacht op de wanbetalers is geopend. Wie zijn ziektekostenpremie niet betaalt, riskeert beslag op loon, uitkering of bankrekening. Dat meldt het Parool vandaag.

Uit cijfers van het College voor Zorgverzekeringen (CVZ) en de grote ziektekostenverzekeraars in Nederland blijkt dat er zeker 150.000 wanbetalers zijn, die samen een bedrag van 600 miljoen euro verschuldigd zijn aan de verzekeraars. Zeker de helft van deze wanbetalers betaalt wel vaker niet.

Sinds een half jaar kan het CVZ mensen met een betalingsachterstand dwingen om aan de zorgpremie te voldoen. Het college int momenteel al de premie van 49.000 wanbetalers van zorgverzekeraar CZ en een aantal kleine zorgverzekeraars. De komende maanden zal dit aantal snel oplopen als ook Uvit (waarin Univé, IZA, Trias en het VGZ zitten), Menzis en Achmea hun dossiers van wanbetalers overdragen aan het college.

Deze week zullen 38.000 wanbetalers van Menzis een brief op de mat krijgen, waarin wordt gevraagd de achterstallige premies alsnog te betalen. Doen zij dit niet, dan schakelen zij het CVZ in. De wanbetalers bij Menzis zijn goed voor 90 miljoen euro, gemiddeld ongeveer 1900 euro per verzekerde.

Zo'n 35.000 wanbetalers van Uvit uit Arnhem zijn recent al overgedragen aan het CVZ en het CZ heeft inmiddels 75.000 klanten met een betalingsachterstand een brief gestuurd. Van deze klanten hebben er uiteindelijk 31.000 besloten om alsnog te betalen. Van de groep die nog steeds niet betaald heeft, hebben er ongeveer 30.000 nog geen premie betaald sinds de invoering van de basisverzekering in 2006.

Ook klanten van Achmea die hun premies niet betalen kunnen een brief verwachten. Van de 76.000 wanbetalers zijn er 15.000 die nog nooit betaald hebben voor de basisverzekering.


Bron: Het Parool


Lees ook:

» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk30
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie5
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep18
» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord16


delen | eKudos nujij

6723 views / 97 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 97 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Wanbetalers?

Er zijn een hoop mensen in Nederland die hun zorgverzekering niet kunnen betalen.

En de rijke mensen lachen zich dood omdat die precies hetzelfde betalen.
userIcon
dan kan de premie volgend jaar omlaag


SPOILER
uiteraard gaat die volgend jaar gewoon een paar euro omhoog.. dit innen kost tenslotte ook geld
Logisch als je een fiks bedrag per maand moet betalen en nauwelijks je kosten worden gedekt...

Zorgverzekeraars
userIcon
Laat die flikkers van een verzekeringsmaatschappijen maar eerst eens haarfijn uitleggen waarom er voor de invoering van dit fantastische nieuwe systeem er maar 30.000 wanbetalers waren.

Je hoort ze alleen maar klagen over het aantal mensen dat niet 'willen' betalen.
userIcon
Hmm, naja. Ik ben momenteel verzekerd voor 58 euro per maand.
Daarnaast kan je met een laag inkomen een toeslag krijgen van zo'n 60 euro.
Dan ben je netto nog -2 euro kwijt...

Als je dat niet betaalt, dan wil je gewoon niet...
userIcon
Ja, daag. Ze moeten ook gewoon betalen! En graag ook rente over het misgelopen bedrag bijtellen.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:09 schreef MaGNeT het volgende:
Hmm, naja. Ik ben momenteel verzekerd voor 58 euro per maand.
Daarnaast kan je met een laag inkomen een toeslag krijgen van zo'n 35 euro.
Dan ben je netto nog 23 euro kwijt.

Als je dat niet betaalt, dan wil je gewoon niet...
Collectief verzekerd via je werkgever zeker?
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:10 schreef BasOne het volgende:
[..]

Collectief verzekerd via je werkgever zeker?
Nee, Anderzorg met maximaal eigen risico.

Eigen risico bespaart me 25 euro per maand, dus 300 euro per jaar.
Extra eigen risico is 500 euro (665 totaal maar 165 is al verplicht).
Dus het echte extra eigen risico is maar 500 - 300 is 200 euro.

Heb je niets? Bespaar je 300 euro.
Heb je iets? Kost het je hooguit 200 euro extra.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:04 schreef RooieHoed het volgende:
Wanbetalers?

Er zijn een hoop mensen in Nederland die hun zorgverzekering niet kunnen betalen.

En de rijke mensen lachen zich dood omdat die precies hetzelfde betalen.
Mensen met lagere inkomens krijgen zorgtoeslag om dit te compenseren.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:09 schreef MaGNeT het volgende:
Hmm, naja. Ik ben momenteel verzekerd voor 58 euro per maand.
Daarnaast kan je met een laag inkomen een toeslag krijgen van zo'n 35 euro.
Dan ben je netto nog 23 euro kwijt.

Als je dat niet betaalt, dan wil je gewoon niet...
Veel mensen komen gewoon chronisch tekort elke maand, waaronder veel alleenstaande ouders...

En dan is elke euro aan zorgpremie teveel omdat ze het domweg niet overhouden van hun loontje cq uitkering...

Mensen die niet rond kunnen komen of beneden een bepaalde inkomensgrens vallen zouden gratis verzekerd moeten zijn, net als gevangenen en asielzoekers bijvoorbeeld..
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:04 schreef RooieHoed het volgende:
Wanbetalers?

Er zijn een hoop mensen in Nederland die hun zorgverzekering niet kunnen betalen.

En de rijke mensen lachen zich dood omdat die precies hetzelfde betalen.
SP-gelul
De meeste wanbetalers zijn luie uitkeringstrekkers die ondertussen wél zorgtoeslag ontvangen.
Kei- en keihard aanpakken, die uitvreters!
userIcon
Fijn die wanbetalers, en de rest kan mooi hun deel ook nog ophoesten, geen wonder dat de kosten blijven stijgen. En tot nu toe kwamen ze er nog mee weg ook. Goed dat dit eens wordt aangepakt. Iedereen moet betalen, dus zij ook.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:13 schreef Adje36 het volgende:
[..]


Veel mensen komen gewoon chronisch tekort elke maand, waaronder veel alleenstaande ouders...

En dan is elke euro aan zorgpremie teveel omdat ze het domweg niet overhouden van hun loontje cq uitkering...

Mensen die niet rond kunnen komen of beneden een bepaalde inkomensgrens vallen zouden gratis verzekerd moeten zijn, net als gevangenen en asielzoekers bijvoorbeeld..
Als je een héél laag inkomen hebt kan je meer toeslag ontvangen dan dat de premie hoog is, als je goed rondshopt.

Let op: ik besef goed dat dit niet werkt voor chronisch zieken of ouderen met gebreken. Dan ontkom je niet aan een hogere premie omdat je anders altijd je eigen risico kwijt bent.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:13 schreef Mr-Mackey het volgende:
[..]

SP-gelul
De meeste wanbetalers zijn luie uitkeringstrekkers die ondertussen wél zorgtoeslag ontvangen.
Kei- en keihard aanpakken, die uitvreters!
Jij zou wel anders piepen als je alleenstaande moeder/vader met 3 kinderen was en elk dubbeltje moest omdraaien in een steeds duurdere wereld....

Niet dat ik dat ben, maar ken in mijn omgeving een aantal zeer schrijnende gevallen...

En waarom zou bijv. een asielzoeker wel gratis zorg krijgen en een alleenstaande bijstandmoeder niet ?
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:06 schreef Adje36 het volgende:
Logisch als je een fiks bedrag per maand moet betalen en nauwelijks je kosten worden gedekt...

Zorgverzekeraars
Wat is dat nou voor een onzin? Ooit een rekening gezien van de huisarts? Ooit wel eens een weekje in het ziekenhuis gelegen?

Alleen de tandarts dekking houdt niet over...
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:09 schreef MaGNeT het volgende:
Hmm, naja. Ik ben momenteel verzekerd voor 58 euro per maand.
Daarnaast kan je met een laag inkomen een toeslag krijgen van zo'n 60 euro.
Dan ben je netto nog -2 euro kwijt...

Als je dat niet betaalt, dan wil je gewoon niet...
58 euro

de basispremie bij Anderzorg is al 83 euro (excl. max. 10% korting)
bron: http://www.verzekeringssi(...)premie-overzicht.cfm
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:17 schreef Dr.Adder het volgende:
[..]


58 euro

de basispremie bij Anderzorg is al 83 euro (excl. max. 10% korting)
bron: http://www.verzekeringssi(...)premie-overzicht.cfm
Maximaal eigen risico scheelt 25 euro bij Anderzorg.
Zo zit ik maandelijks op 58 euro zorgpremie.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]


Nee, Anderzorg met maximaal eigen risico.

Eigen risico bespaart me 25 euro per maand, dus 300 euro per jaar.
Extra eigen risico is 500 euro (665 totaal maar 165 is al verplicht).
Dus het echte extra eigen risico is maar 500 - 300 is 200 euro.

Heb je niets? Bespaar je 300 euro.
Heb je iets? Kost het je hooguit 200 euro extra.
Ja hallo.
Verzekering 58 pm + 55 pm eigen risico is 113 pm -35 zorgtoeslag 78 pm.
En dan heb je geen enkele aanvullende verzekering.

Betaal jij minimum eigen risico betaal je 83 pm -35 toeslag is 48 pm

Datzelfde betaal ik bij de Menzis en heb ik nog aanvullende verzekeringen erbij.
Met het minimum eigen risico, want dat ben ik toch kwijt.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:12 schreef Garfield880 het volgende:
[..]


Mensen met lagere inkomens krijgen zorgtoeslag om dit te compenseren.
Betaal je nog rond de 70-80 euro per maand....
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:20 schreef BasOne het volgende:
[..]

Betaal je nog rond de 70-80 euro per maand....
Mijn zorgpremie is maar 58 euro per maand dus met zorgtoeslag wordt het nog lager.
userIcon
Wat een zegeningen toch, al die privatiseringen.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:17 schreef Dr.Adder het volgende:
[..]


58 euro

de basispremie bij Anderzorg is al 83 euro (excl. max. 10% korting)
bron: http://www.verzekeringssi(...)premie-overzicht.cfm
"Bij AnderZorg ben je al voor ziektekosten verzekerd vanaf ¤ 58 per maand met ¤ 500 vrijwillig eigen risico en ¤ 165 wettelijk verplicht eigen risico (samen dus ¤ 665 eigen risico). Zonder vrijwillig eigen risico betaal je ¤ 83 per maand voor de Basisverzekering." - van de Anderzorg site.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:16 schreef Adje36 het volgende:
[..]


Jij zou wel anders piepen als je alleenstaande moeder/vader met 3 kinderen was en elk dubbeltje moest omdraaien in een steeds duurdere wereld....

Niet dat ik dat ben, maar ken in mijn omgeving een aantal zeer schrijnende gevallen...

En waarom zou bijv. een asielzoeker wel gratis zorg krijgen en een alleenstaande bijstandmoeder niet ?
Als je geen kinderen kan betalen, moet je geen kinderen nemen. Die kinderen hebben ook recht op een goed leven, maar ja... egoïstische mensen 'wij hebben RECHT op een kind' interesseert dat geen bal. Die laten de mensen die wel nadenken opdraaien voor de kosten.

Iedereen moet betalen en ik ben het spuugzat dat mijn premie hoger is dan nodig omdat 150.000 mensen niet betalen en er niks aan werd gedaan. Innen, met rente, en niet zeiken. Nog betere oplossing: als je je zorgpremie niet betaald, krijg je geen zorg, net zoals je energie wordt afgesloten als je niet betaald.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:16 schreef wtplep het volgende:
[..]


Wat is dat nou voor een onzin? Ooit een rekening gezien van de huisarts? Ooit wel eens een weekje in het ziekenhuis gelegen?

Alleen de tandarts dekking houdt niet over...
nee, maar wel van de fysiotherapeut bijvoorbeeld...dacht dat dat ook gedekt was...dus niet...

Ik heb vorig jaar ruim 1300 aan premie betaald en 3 a 400 aan medische hulp gehad...daarnaast moest ik nog voor diverse "ongedekte" hulp ruim 800 euro betalen....

In mijn geval ben ik dus liever helemaal niet verzekerd en betaal ik gewoon voor wat ik "verbruik" aan medische voorzieningen..
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:18 schreef BasOne het volgende:
[..]

Ja hallo.
Verzekering 58 pm + 55 pm eigen risico is 113 pm -35 zorgtoeslag 78 pm.
En dan heb je geen enkele aanvullende verzekering.

Betaal jij minimum eigen risico betaal je 83 pm -35 toeslag is 48 pm

Datzelfde betaal ik bij de Menzis en heb ik nog aanvullende verzekeringen erbij.
Met het minimum eigen risico, want dat ben ik toch kwijt.
Ja hallo?
Je rekent vreemd.
Ik zit netto op 58 euro per maand premie.

Mijn eigen risico is dan 665 per jaar ipv 165 per jaar.
Maar ik bespaar 300 euro aan premie.
165 is sowieso verplicht.

Dus het extra risico is dan nog 200 eigen risico.
Als ik dus niets heb, bespaar ik 300 euro.
Dat geld zet ik op mijn spaarrekening.
Heb ik toch wat, dan kan ik het spaargeld daarvoor gebruiken.
Heb ik niets, dan is het een leuk spaarpotje.

Anders ben je die 25 per maand sowieso kwijt aan premie...
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]


Mijn zorgpremie is maar 58 euro per maand dus met zorgtoeslag wordt het nog lager.
En met 665 eigen risico per jaar, dat is 55 euro per maand betaal je dus 78 euro per maand. (inc toeslag)
Mocht je niets overkomen, dan krijg je dat idd weer terug, betekent niet dat je het niet hoeft te betalen.

Mocht je iets mankeren, dan hoef je hier niet eens aan te beginnen.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:20 schreef BasOne het volgende:
[..]

Betaal je nog rond de 70-80 euro per maand....
als je gezond bent kan je best max. eigen bijdrage doen. dan nog ff goed rondkijken en je hebt rond de 60 euro p maand iets. Als je een laag inkomen hebt dan krijg je zoveel zorgtoeslag dat je het makkelijk kan betalen, je kan zelfs een paar euro p maand overhouden.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:24 schreef BasOne het volgende:
[..]

En met 665 eigen risico per jaar, dat is 55 euro per maand betaal je dus 78 euro per maand.
Mocht je niets overkomen, dan krijg je dat idd weer terug, betekent niet dat je het niet hoeft te betalen.
Nee, je snapt het niet.
Dat eigen risico betaal je niet.
Alleen als je wat krijgt moet je de eerste 665 euro zelf betalen.
Maar het is niet zo dat je dat vooraf al moet betalen.

165 eigen risico heb je sowieso al verplicht.
Dus is het maar 500 euro extra.
Je bespaart 25 per maand is 300 per jaar.
Netto is dan het eigen risico maar 200 meer dan bij de duurste verzekering.

Zolang je niets hebt, betaal je dat niet dus hou je 300 over...
En dat kan je sparen op je spaarrekening, zoals ik maandelijks doe (25 per maand x 12 = 300). Vang ik ook nog eens de magere rente zelf.
Als je na 2 jaar wat krijgt, kan het nog uit...
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]


Ja hallo?
Je rekent vreemd.
Ik zit netto op 58 euro per maand premie.

Mijn eigen risico is dan 665 per jaar ipv 165 per jaar.
Maar ik bespaar 300 euro aan premie.
165 is sowieso verplicht.

Dus het extra risico is dan nog 200 eigen risico.
Als ik dus niets heb, bespaar ik 300 euro.
Dat geld zet ik op mijn spaarrekening.
Heb ik toch wat, dan kan ik het spaargeld daarvoor gebruiken.
Heb ik niets, dan is het een leuk spaarpotje.

Anders ben je die 25 per maand sowieso kwijt aan premie...
Ik neem aan dat je kerngezond bent, want bij jouw verzekering zit 0,0 extra's, niet eens de tandarts.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]


Nee, je snapt het niet.
Dat eigen risico betaal je niet.
Alleen als je wat krijgt moet je de eerste 665 euro zelf betalen.
Maar het is niet zo dat je dat vooraf al moet betalen.

165 eigen risico heb je sowieso al verplicht.
Dus is het maar 500 euro extra.
Je bespaart 25 per maand is 300 per jaar.
Netto is dan het eigen risico maar 200 meer dan bij de duurste verzekering.

Zolang je niets hebt, betaal je dat niet dus hou je 300 over...
En dat kan je sparen op je spaarrekening, zoals ik maandelijks doe (25 per maand x 12 = 300). Vang ik ook nog eens de magere rente zelf.
Als je na 2 jaar wat krijgt, kan het nog uit...
Ik moet m'n eigen risico a 155 euro toch echt aan het begin van het jaar vooruit lappen.
Maargoed, ik zie er 0,0 van terug.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:27 schreef BasOne het volgende:
[..]


Ik neem aan dat je kerngezond bent, want bij jouw verzekering zit 0,0 extra's, niet eens de tandarts.
Klopt, maar basis tandarts dekt toch al erg weinig dus dat risico draag ik zelf.

Overigens gaat het om de discussie of je een reden hebt om je premie niet te betalen.
Als je zorgtoeslag krijgt en de goedkoopste verzekering kan je geld overhouden aan de zorgverzekering.
Dan voldoe je aan je plicht om je te verzekeren en ben je in iedergeval verzekerd als je in het ziekenhuis beland.
Altijd beter dan niet verzekeren en de rest van het gezeur uit het nieuwsbericht.

Ik ben overigens inderdaad kerngezond en mocht ik iets chronisch gaan mankeren dan kan ik me volgend jaar altijd nog bijverzekeren door m'n eigen risico omlaag te gooien.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:29 schreef BasOne het volgende:
[..]


Ik moet m'n eigen risico a 155 euro toch echt aan het begin van het jaar vooruit lappen.
Maargoed, ik zie er 0,0 van terug.
ik denk dat je dan maar een andere zorgverzekeraar moet zoeken want ik moet helemaal niets vooraf betalen aan eigen risico.. pas als de rekening komt van iets moet ik het eigen risico betalen (ook het wettelijk minimum)
userIcon
Het is gewoon simpel, iedereen moet betalen. Niet willen betalen en vervolgens huilen bij het ziekenhuis als je niet geholpen wordt? helaas kan dat niet in Nederland. Ook mensen met een minimum inkomen lukt het om dure luxe producten te kopen dus of je gaat harder werken of je koopt maar wat minder.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:29 schreef BasOne het volgende:
[..]


Ik moet m'n eigen risico a 155 euro toch echt aan het begin van het jaar vooruit lappen.
Maargoed, ik zie er 0,0 van terug.
Jij moet het waarschijnlijk vooruit lappen omdat je chronisch ziek bent en het gelijk al opgaat aan medicijnen of behandelingen.
Dat is jouw situatie dus doe je er verstandiger aan om je goed te verzekeren met laag eigen risico.

Maar als je gezond bent, kan het uit om je eigen risico maximaal te laten zijn.
Dat doe ik al 2 jaar zo en als ik ook dit jaar gezond blijf, heeft het me al 600 euro bespaard. Het jaar erop 900, etc...

Overigens is dat ook precies wat er mankeert aan het Nederlandse systeem.
Ben je chonisch ziek dan word je dubbel gepakt:
- je moet al duurder verzekeren
- je bent gelijk al 165 eigen risico kwijt omdat je als chronisch zieke altijd zorgkosten hebt (medicijnen, behandelingen)
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:23 schreef lios het volgende:
[..]

Als je geen kinderen kan betalen, moet je geen kinderen nemen. Die kinderen hebben ook recht op een goed leven, maar ja... egoïstische mensen 'wij hebben RECHT op een kind' interesseert dat geen bal. Die laten de mensen die wel nadenken opdraaien voor de kosten.
Beetje kort dooer de bocht vind je niet...?
Alsof je van te vooren weet dat je er alleen voor komt te staan met kinderen omdat je vent de benen heeft genomen.

Maar ik kan heel goed begrijpen dat een hele hoop mensen hun premie niet meer kunnen op brengen in deze tijd.
Alles is behoorlijk veel duurder geworden en wat krijg je nu eigenlijk nog vergoed?
En niet iedereen kan maar effe een hele goedkope verzekering nemen omdat er weer haken en ogen aan vast zitten zoals bvb medicijnen voor ADHD,de ene vergoed het wel en de andere weer niet.
Maar je zit wel gelijk vast aan een hogere premie.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:31 schreef Apogist het volgende:
[..]


ik denk dat je dan maar een andere zorgverzekeraar moet zoeken want ik moet helemaal niets vooraf betalen aan eigen risico.. pas als de rekening komt van iets moet ik het eigen risico betalen (ook het wettelijk minimum)
Ik ben al 18 jaar chronisch ziek, mij boeit het niet zoveel of ik nu vooruit of achteraf betaal, kwijt ben ik het toch.
En rekeningen?
Welke rekeningen, die gaan gelijk door naar de zorgverzekeraar, no fuss
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:13 schreef Mr-Mackey het volgende:
[..]

SP-gelul
De meeste wanbetalers zijn luie uitkeringstrekkers die ondertussen wél zorgtoeslag ontvangen.
Kei- en keihard aanpakken, die uitvreters!
Terecht.
En dan roken ze wel voor minimaal ¤ 150 per persoon per maand, drinken zich elk weekend laveloos, rijden met hun onverzekerde Mercedes of BMW naar de voedselbank en houden 's zomers vakantie in Spanje.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:23 schreef Adje36 het volgende:
[..]


nee, maar wel van de fysiotherapeut bijvoorbeeld...dacht dat dat ook gedekt was...dus niet...

Ik heb vorig jaar ruim 1300 aan premie betaald en 3 a 400 aan medische hulp gehad...daarnaast moest ik nog voor diverse "ongedekte" hulp ruim 800 euro betalen....

In mijn geval ben ik dus liever helemaal niet verzekerd en betaal ik gewoon voor wat ik "verbruik" aan medische voorzieningen..
Dat je Fysio niet gedekt is had je kunnen weten. Overigens is vrijwel altijd de eerste 10x wel gedekt.

Daarnaast is het een verzekering; je betaald vooral voor als je het een keer echt nodig hebt (zoals een operatie, ziekte of ongeluk: dit kan makkelijk in de 10duizende euro's lopen).

Het is niet dat je je premie er jaarlijks uit moet hebben ofzo....
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:34 schreef Stokkie_ het volgende:
Het is gewoon simpel, iedereen moet betalen. Niet willen betalen en vervolgens huilen bij het ziekenhuis als je niet geholpen wordt? helaas kan dat niet in Nederland. Ook mensen met een minimum inkomen lukt het om dure luxe producten te kopen dus of je gaat harder werken of je koopt maar wat minder.
En jij weet ook wat deze mensen allemaal aan rekeningen moeten betalen iedere maand?
Of heb jij gewoon een vooroordeel over mensen die zowat geen cent te makken hebben?
Wie zegt dat deze mensen zoveel luxe hebben...?
Kun jij dat zien dan aan de buitenkant?
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:23 schreef lios het volgende:
[..]

Als je geen kinderen kan betalen, moet je geen kinderen nemen. Die kinderen hebben ook recht op een goed leven, maar ja... egoïstische mensen 'wij hebben RECHT op een kind' interesseert dat geen bal. Die laten de mensen die wel nadenken opdraaien voor de kosten.
Het geval waar ik over repte was een alleenstaande moeder met 3 kinderen die (nadat ze door haar man was belazerd en verlaten) rond moest zien te komen met een fooi als uitkering en maandelijks chronisch tekort kwam...zij werd vervolgens gedwongen te werken en werd dus ook nog eens met kosten van kinderopvang opgezadeld...

Dat soort mensen komt dus niet rond in Nederland en leeft voortdurend op de grens van armoede en wanhoop..

Maar goed....mensen als jij overkomt dat natuurlijk niet
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:41 schreef Adje36 het volgende:
[..]


Het geval waar ik over repte was een alleenstaande moeder met 3 kinderen die (nadat ze door haar man was belazerd en verlaten) rond moest zien te komen met een fooi als uitkering en maandelijks chronisch tekort kwam...zij werd vervolgens gedwongen te werken en werd dus ook nog eens met kosten van kinderopvang opgezadeld...

Dat soort mensen komt dus niet rond in Nederland en leeft voortdurend op de grens van armoede en wanhoop..

Maar goed....mensen als jij overkomt dat natuurlijk niet
Nee dit soort mensen hebben alleen maar vooroordelen over een ander!!!
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:34 schreef BasOne het volgende:
[..]

Ik ben al 18 jaar chronisch ziek, mij boeit het niet zoveel of ik nu vooruit of achteraf betaal, kwijt ben ik het toch.
En rekeningen?
Welke rekeningen, die gaan gelijk door naar de zorgverzekeraar, no fuss
kijk dat je chronisch ziek was wist ik niet, dan is het mij nu ook duidelijk waarom jij vooraf moet betalen.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:50 schreef Apogist het volgende:
[..]


kijk dat je chronisch ziek was wist ik niet, dan is het mij nu ook duidelijk waarom jij vooraf moet betalen.
Ja, als ik het loodje leg komen ze geen geld tekort
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:59 schreef plum het volgende:
[..]

Niet WILLEN betalen, zolang ze een auto rijden of een hond hebben, roken of in een café / theehuis kunnen zitten, kunnen ze ook de zorgpremies betalen.
Ik heb geen auto
Ik heb geen huisdier
Ben al jaren niet meer in een kroeg geweest in het weekend
Rook wel
Maar ik werk ook.

En ik heb aan het eind van m'n salaris nog een stukje maand over.....
userIcon
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:04 schreef RooieHoed het volgende:
Wanbetalers?

Er zijn een hoop mensen in Nederland die hun zorgverzekering niet kunnen betalen.

En de rijke mensen lachen zich dood omdat die precies hetzelfde betalen.
Rijke mensen moeten meer betalen voor een nieuwe PC dan iemand met een inkomen van 300 euro per maand? Je logica ontgaat me een beetje.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 @ 21:04 schreef RooieHoed het volgende:
Wanbetalers?

Er zijn een hoop mensen in Nederland die hun zorgverzekering niet kunnen betalen.

En de rijke mensen lachen zich dood omdat die precies hetzelfde betalen.
Ik ben het met je niet helemaal eens, waanneer je zeer lage inkomen hebt dan krijg je zorgtoeslag, huurtoeslag en nog veel meer. Als je nog jong bent en kinderen hebt, dan kan dat oplopen tot 1450 euro per maand (voor iemand met bijstand). Mensen die wat ouder zijn en geen volledig pensioen hebben en ook geen vermogen, hebben weliswaar iets te moeilijk aangezien dat zij dan allen met AOW en beperkte toeslagen moeten rondkomen.
Het is de schuld van CDA en VVD die het systeem in de periode van Balkenende I vrij hebben gegeven onder de mom van liberalisme. Mensen mochten opeens zelf bepalen of ze wel of niet de zorgpremie gingen betalen. Dan kan je raden wat er gebeurt, als er mensen in nauw komen met hun financiën dan valt de zorgverzekering buiten hun prioriteit, en dit is precies wat er nu gebeurt. Vroeger was het zo dat de zorgpremie automatisch werd ingehouden van je loon of werd verrekend via de werkgever (dit gold allen voor mensen die lage inkomen hadden of met bijstand hadden) waardoor deze mensen geen zeggenschap hadden over het wel of niet betalen van zorgpremie. Deze groep mensen kreeg ook subsidies van de overheid welke automatische in premie werd meegenomen. Mensen die genoeg verdienden, moesten zich particulier verzekeren, en zij betaalden iets meer als nu.
Dus ik zou aanraden om het zorgsysteem weer terug te draaien naar de oude situatie, dan zullen we niet meer met wanbetalers te maken krijgen.
50  van 97 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk30
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie5
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep18
» 17:12 Stormloop op rollators door Lenteakkoord16


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden