Ayatollah: 'meer oproerkraaiers ophangen'

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 29-01-2010 @ 18:20
print 

Ayatollah Ahmad Jannati, een invloedrijke hardliner in de Iraanse geestelijkheid, heeft vandaag gezegd dat meer activisten van de oppositie moeten worden opgehangen. Als daar meteen na de presidentsverkiezingen in juni mee was begonnen, was de rust in het land al lang weergekeerd, zei hij in een preek na het vrijdaggebed.

"Wat wij doormaken komt door onze slapheid. Hoeveel mensen heeft het gerecht op 9 juli terechtgesteld?" vroeg Jannati, doelend op een van de zwaardere protestdagen. 'Wij toonden zwakte en toen kwam Ashoura', een sjiitische gedenkdag met opnieuw bijzonder felle protesten op 27 december. "Als je nu zwakte toont, wordt de toekomst erger. Er is geen ruimte voor islamitische genade."

Gisteren werden twee Iraniërs opgehangen, omdat ze deel zouden hebben uitgemaakt van een gewapende groep die de regering omver wilde werpen. Ze waren weken voor de verkiezingen opgepakt, maar werden met later opgepakte betogers op een hoop geveegd en tegelijk met hen in een massaproces berecht en veroordeeld. De autoriteiten maakten gisteren bekend dat negen mensen die bij de protesten betrokken waren eveneens ter dood zijn veroordeeld.

Jannati prees het hoofd van de rechterlijke macht, Sadeq Larijani, voor de executies van gisteren. Hij spoorde hem aan er meer te laten voltrekken. "Sta moedig recht, omwille van Allah, op dezelfde manier zoals u deze twee personen heeft laten terechtstellen." Vervolgens haalde hij verzen uit de Koran aan, die heersers machtigen hun tegenstanders te doden, onder wie 'huichelaars met kwade bedoelingen en degenen die geruchten verspreiden'.

Geestelijke hardliners hebben al eerder opgeroepen tot de berechting en terechtstelling van oppositieleiders als presidentskandidaat Mir Hossein Mousavi, ex-president Mohammad Khatami en oud-parlementsvoorzitter Mahdi Karroubi. De autoriteiten hebben honderden mensen opgepakt, maar activisten van de oppositie gaan sporadisch door met omvangrijke protesten tegen de volgens hen frauduleuze verkiezingsoverwinning van president Mahmoud Ahmadinejad. Sommigen in de oppositie willen niet alleen het aftreden van Ahmadinejad, maar bekritiseren ook de Iraanse geestelijke leiders, onder wie de hoogste leider ayatollah Ali Khamenei.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden16


delen | eKudos nujij

4463 views / 51 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 51 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Begin met de imams
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:22 schreef hongeroedeem het volgende:
Goeie zaak, hang elkaar maar lekker op.
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:22 schreef hongeroedeem het volgende:
Goeie zaak, hang elkaar maar lekker op.
.... Sure, mensen die strijden voor een meer democratisch land ophangen... In Nederland is dat in het verleden ook gebeurd, en zonder die mensen zouden wij nog steeds geen rechten hebben. Even nadenken dus.

On-topic: Dat hele Iraanse regime bestaat uit een stel laffe honden Ik hoop dat die Ayatollah de kogel krijgt
Ik wens hem het aller slechtste. Crimineel dat ie is
man mouthman (Redactie Frontpage) 29-01-2010 @ 18:33 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:30 schreef skrewsaus het volgende:
Geld storten voor deze arme mensen en er zoveel mogelijk hier heen halen, ze zullen ons enorm verrijken!
Hebben ze goeie broodjes kebab? Zoja laat maar komen.
Krasse knar die Ahmad ,met zijn 84 jaar .
Duidelijk ,goed te volgen wint er geen doekjes om
kan onze MP wat van leren

Volgens mij kan hij ook wel een nummer verzinnen waarmee nederland op het songfestival hoge oren scoort .
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:33 schreef mouthman het volgende:
[..]


Hebben ze goeie broodjes kebab? Zoja laat maar komen.
Ja nou en of, alleen zit er niet in wat ze beloven..
userIcon
Vergiffenis en begrip of zwakte en de doodstraf.. tis goed merkbaar waar die baardapen naar neigen.

Zeg nee tegen de islam.
man mouthman (Redactie Frontpage) 29-01-2010 @ 18:40 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:38 schreef ArfArf het volgende:
[..]


Ja nou en of, alleen zit er niet in wat ze beloven..
Nee, volgens mij was die gast op de markt een iranier.
userIcon
Disavowed: 'meer Ayatollah's ophangen'

Iran lijkt me een prachtig land. Jammer dat er zulke idioten aan de macht zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vergiffenis en begrip of zwakte en de doodstraf.. tis goed merkbaar waar die baardapen naar neigen.

Zeg nee tegen de islam.
Nee.
userIcon
Als die religieuze waanzinnigen nou eerst eens de gouden regel van Confucius tot zich zouden nemen (doe anderen niet aan wat je jezelf niet aangedaan wilt hebben) dan zouden we al van een hele hoop van deze zooi af zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:22 schreef hongeroedeem het volgende:
Goeie zaak, hang elkaar maar lekker op.
Wat nou goede zaak? Mensen strijden daar voor democratie en vrijheid en jij komt met zulke achterlijke uitspraken aanzetten? Dikke kneus.
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:23 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
De meeste achterlijke user hier op Fok!, die een malloot als Bush adoreert, ondanks het feit dat hij het land naar de tering heeft geholpen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:30 schreef skrewsaus het volgende:
Geld storten voor deze arme mensen en er zoveel mogelijk hier heen halen, ze zullen ons enorm verrijken!
Je bedoelt het feit dat de Iraniers hier in Nederland beter opgeleid zijn dan de autochtone Nederlanders?! Een enorme verrijking inderdaad.
Jannati is één van de allerergsten.
man mouthman (Redactie Frontpage) 29-01-2010 @ 19:06 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:47 schreef Disavowed het volgende:
Disavowed: 'meer Ayatollah's ophangen'

Iran lijkt me een prachtig land. Jammer dat er zulke idioten aan de macht zijn.
Dat zeggen ze over een tijdje misschien in het buitenland over Nederland.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:50 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
*Hoopt dat de VS dat land binnenvalt.
Ja, want dan staat de bevolking weer achter het regime.
userIcon
Prima advies van de Ayatolla.
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:06 schreef mouthman het volgende:
[..]


Dat zeggen ze over een tijdje misschien in het buitenland over Nederland.
Over een tijdje? Dus momenteel zijn er geen idioten aan de macht? Als ik hoor dat het CU in Staphorst in een wetenschappelijk onderzoek de mogelijkheid van een 6000 jaar oude Aarde wil laten opnemen...
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]


Ja, want dan staat de bevolking weer achter het regime.
Onzin.
Wat een mafketel deze man, totaal gestoorde killer, hopelijk maken we het mee dat hij zelf de kogel krijgt
iedereen die deze man afrekend op zijn gedachtegoed... het is geen westerling, dus kan je ook niet verwachten dat ie er als 1 zou denken...
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:28 schreef sslaughter het volgende:
iedereen die deze man afrekend op zijn gedachtegoed... het is geen westerling, dus kan je ook niet verwachten dat ie er als 1 zou denken...
Alsof alleen westerlingen een monopolie op beschaafdheid/redelijkheid hebben.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]


Alsof alleen westerlingen een monopolie op beschaafdheid/redelijkheid hebben.
nee, maar iedereen die hier op reageert mag ik vanuit gaan dat het westerlingen zijn. deze man denkt anders dan zij en dus is de vergelijking zodoende opgemaakt
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:32 schreef sslaughter het volgende:
[..]


nee, maar iedereen die hier op reageert mag ik vanuit gaan dat het westerlingen zijn. deze man denkt anders dan zij en dus is de vergelijking zodoende opgemaakt
Welke vergelijking? Je praat echt onzin.
userIcon
Het is echt een compleet achterlijk geloof.

De kanker van de moderne wereld.

Beginnen met de Ayatollah's de grootste schreeuwers.
userIcon
Als ze elkaar allemaal ophangen, hebben wij gratis olie.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]


Onzin.
Ze willen wel een inval? Liever niet lijkt me.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:35 schreef subwaygunner het volgende:
Krasse knar die Ahmad ,met zijn 84 jaar .
Duidelijk ,goed te volgen wint er geen doekjes om
kan onze MP wat van leren
[afbeelding]
Volgens mij kan hij ook wel een nummer verzinnen waarmee nederland op het songfestival hoge oren scoort .
Hij heeft al een promotje ingestuurd:

http://www.youtube.com/watch?v=fTTP61_9Acc

(sinds lange tijd dat filmpje weer eens van stal halen )
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:53 schreef Lagrinta het volgende:
[..]


Ze willen wel een inval? Liever niet lijkt me.
De mensen zullen zich in ieder geval niet achter de regering scharen mocht het gebeuren.
Ik zou zeggen alle Ayatollah's ophangen daar in Iran en die president daar ook.

Wat een stelletje criminelen
userIcon
Oppositieleider Mousavi heeft duizenden mensen vermoord toen hij zelf minister was. Nu is het tijd voor hem om zelf te sterven. Geen genade.
userIcon
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:47 schreef Disavowed het volgende:
Disavowed: 'meer Ayatollah's ophangen'

Iran lijkt me een prachtig land. Jammer dat er zulke idioten aan de macht zijn.
Hij is er niet aan de macht
Waarschijnlijk wordt er ook niet naar geluisterd of ze luisteren wellen en negeren het dan heel beleefd.

In ieder geval, die twee 'demonstranten' die al zijn opgehangen zijn twee leden van een groepering die bomaanslagen hebben gepleegd.
De rechtszaak van de andere zeven is nog bezig..
Niet dat ik hier objectiviteit of de waarheid zou gaan verwachten op Fok!.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:31 schreef maily het volgende:
http://www.wuz.nl/artikel/40015.Oproep%2015-jarige:%20Ik%20wil%20een%20hangplek.html
userIcon
Wat ik altijd een beetje krom vind, is dat ze volgens het geloof niet zouden mogen doden ('Gij zult niet doden"). Dit staat in de bijbel; ik weet niet hoe en of dat in de koran is verwoord, maar toch. Ze halen dan verzen aan waarin ze gemachtigd zijn om in bepaalde situaties te mogen doden. Net of het Allah's wil is. Nogal tegenstrijdig dus.
50  van 51 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden16


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden