Gesprek met Indiase seksslavin roert Yolanthe

Showbizz • Geschreven door Novum op 27-01-2010 @ 22:36 - gepost door Marc (MPG)
print 

Het bezoek dat Yolanthe Cabau van Kasbergen onlangs aan India bracht maakte diepe indruk op de presentatrice. Yolanthe vloog voor haar stichting Stop Kindermisbruik naar het land om het leven van minderjarige prostituees in beeld te brengen. Bij het zien van de schrijnende situatie waarin de meisjes gedwongen leven stortte haar wereld even in.

"Je kijkt zo'n klein meisje van negen jaar aan. En die vertelt bijvoorbeeld dat ze haar zusje is verloren. Dat die voor haar eigen ogen is vermoord om haar bang te maken, zodat ze blijft meewerken aan die verkrachtingen", vertelt Yolanthe aan Novum Nieuws over haar reis. "Dan breekt je hart. Je wereld stort dan echt even in."

De 24-jarige Yolanthe richtte haar stichting drie jaar geleden op. Ze hoopt met haar bekendheid aandacht te kunnen geven aan kindermisbruik in Aziatische landen. Ook zamelt de stichting geld in voor het bouwen van opvanghuizen voor de meisjes die gered zijn.

"We hebben ook meisjes bezocht die al bevrijd zijn en weer vol moed in het leven staan. Ze kunnen yogalessen volgen, dansen, leren koken of tekenen. Die meisjes kunnen weer terug naar hun ouders of nog een paar jaar blijven tot ze op eigen benen kunnen staan", vertelt Yolanthe.

Yolanthe
Yolanthe in India (Foto: Novum)

Bron: Novum


Lees ook:

» 15:33 Pinkpop waarschuwt voor zomerse temperaturen25
» 05:58 Keira Knightley is verloofd12
» 25/05 'Constanza Breukhoven zat naakt voor de webcam'31
» 25/05 Ex-pornoster Jenna Jameson met slok op achter stuur15


delen | eKudos nujij

29378 views / 62 reacties
Reacties op dit bericht
62  van 62 reacties op deze pagina. Pagina  1
Helaas zijn de toestanden die in Slumdog Millionaire te zien zijn, niet verzonnen of zoiets. In India gebeuren die dingen.
Oke en nu ?

India is gevallen en blijft vallen zolang ze elke keer trots worden als er weer een gehandicapte mini octopus kind word geboren.
userIcon
gelukkig stortte haar wereld maar voor even in...
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:39 schreef roelke87 het volgende:
Ja die zal wel flink geschrokken zijn toen ze hoorde dat andere vrouwen het voor veel minder doen.
userIcon
Hoer dat het is
userIcon
Goh, het rijke truttebolletje krijgt ook even een wake-up call over de echte wereld! Prachtig dit.
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:42 schreef ReWout het volgende:
Hoer dat het is
Yolante of die indiase
Ik wil Yolanthe ook wel roeren
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:39 schreef roelke87 het volgende:
Ja die zal wel flink geschrokken zijn toen ze hoorde dat andere vrouwen het voor veel minder doen.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:42 schreef ReWout het volgende:
Hoer dat het is
Helemaal mee eens, geen wonder dat ze zich zo kan inleven in het leven van andere hoeren.
userIcon
Laat ze maar oppassen, voor je het weet neemt ze alle doekjes mee
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:40 schreef Runemaster het volgende:
[afbeelding]
OMG, dit is zo verschrikkelijk ironisch... ''je moet als meisje het gevoel hebben dat je beschermd wordt'', en dan met half eruit hangende tieten en de blik op oneindig... misschien kun je beginnen met zelfrespect?
userIcon
Dus? Ik woon in Nigeria, zie dagelijks dode kindertjes langs de weg. Ze moet hier is langs komen als ze durft.

Publiciteitshoer, om van te kotsen.
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

OMG, dit is zo verschrikkelijk ironisch... ''je moet als meisje het gevoel hebben dat je beschermd wordt'', en dan met half eruit hangende tieten en de blik op oneindig... misschien kun je beginnen met zelfrespect?
Omg, nee, als alle vrouwen teveel zelfrespect krijgen kunnen de playboy en de penthouse de deuren wel sluiten
userIcon
En toch denk ik dat die seksslavin minder over zich heen heeft gehad dan Yolanthe.
tja toch wel beetje respect voor dit, aangezien dit wel een erge situatie is.

alleen jammer dat zij dit weer moet doen -_-
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

OMG, dit is zo verschrikkelijk ironisch... ''je moet als meisje het gevoel hebben dat je beschermd wordt'', en dan met half eruit hangende tieten en de blik op oneindig... misschien kun je beginnen met zelfrespect?
Ja want haar situatie is bijna net zo verschrikkelijk als die van die meisjes

edit: zo niet verschrikkelijker met hierboven in achting genomen
Kinderen zijn bijna als goederen in (bijvoorbeeld) India/Nigeria/Korea/Burma/Brazilie. Een maat van mij is wereldreiziger (fotograaf) en heeft in elk voorgenoemd land een kind aangeboden gekregen om te kopen. En dat van de ouders en niet van een mensenhandelaar !!
De gedachte van deze mensen is echter begrijpelijk: hun leven in armoede en er komt een rijke westerling langs. Ze willen het best mogelijke toekomst voor hun kind (wie niet). Meestal zijn de ouders ongeschoold en vaak ook onbekend met de gruwelen van de 'buitenwereld'. Ze kunnen zelfs de scholing niet betalen voor hun kinderen. De situatie is dus niet zo zwart/wit.
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:39 schreef roelke87 het volgende:
Ja die zal wel flink geschrokken zijn toen ze hoorde dat andere vrouwen het voor veel minder doen.
Yups, "Dan breekt je hart. Je wereld stort dan echt even in."
en neem je de inboedel mee en gaat op zoek naar een ander slachtoffer
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:43 schreef fipomaster het volgende:
India komt niet zo uitgebreid in het nieuws voor mensonterende praktijken als sommige andere gebieden.
Maar bv. bruid verbranding komt daar nog erg vaak voor als een bruidsschat onvoldoende wordt geacht.
Damn dat is erg :s nog nooit van gehoord.

En ik ken die Yolanthe (als Belg) alleen maar van fok.nl dus zo erg zal het ook niet zijn?
ze moet daar blijven,die lijn van werk ligt haar wel
userIcon
Toch blij dat Yolanthe zo diep ontroert is door het leed van anderen

(en aldoende haar 15-minutes of fame weer weet te pakken...)
Ik vind dat die daders geholpen moeten worden want die zijn ook slachtoffer. En ze hebben een slechte jeugd gehad.
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 23:27 schreef twiFight het volgende:
Grappig om iedereen hier zo af te horen geven op Yolanthe. Zal wel 99% jaloezie zijn. Of heeft iemand van jullie er persoonlijk last van hoe zij zich gedraagt?

Yolanthe doet tenminste iets, alle internethelden hier zie ik nog geen aandacht vragen voor problemen, die blijven liever achter hun toetsenbordje kankeren.
Volledig mee eens!

De wereld is hard en dat zal ook (voorlopig nog) zo blijven. Het is daarom goed dat mensen met macht en rijkdom zich willen inzetten voor de minder bedeelden op deze planeet. Yolanthe kan ook zeggen dat ze enorm veel belasting betaalt en daardoor indirect meebetaalt aan allerlei ontwikkelingshulp. Maar, nee, dat doet ze niet, ze gaat zelf op pad en neemt actie, ik vind dat heel goed, mijn complimenten!
userIcon
Wat er ook over Yolanthe Kebab te kankeren valt, tis een goede zaak waar ze zich voor hard maakt, tis toch walgelijk om als man zijnde misbruik te maken van jonge meisjes... :s
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:37 schreef elVerdito het volgende:
Helaas zijn de toestanden die in Slumdog Millionaire te zien zijn, niet verzonnen of zoiets. In India gebeuren die dingen.
zeker.. ze is veel beter af in Amsterdam achter het raam.

als ze 23 is natuurlijk !
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:38 schreef Scarface150993 het volgende:
Oke en nu ?

India is gevallen en blijft vallen zolang ze elke keer trots worden als er weer een gehandicapte mini octopus kind word geboren.
Ik maak me er niet druk om. India is een modern en zeer rijk land. Wat blijkbaar genoeg geld heeft voor atoomwapens en dergelijke. Maar geen geld wil uitgeven om wantoestanden te verhelpen. Daarnaast is het een democratie en kiest het volk van dat land er dus zelf voor.

Ik zou alle hulp naar dit soort landen helemaal stopzetten. En liefdadigheidsorganisaties verbieden daar te komen.
userIcon
Triest wat daar gebeurd...

Neemt niet weg dat ik Yolanthe graag als mijn sexslavin zou willen...
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 @ 06:38 schreef teddo het volgende:
Denk dat een daggie sjoppen in Milaan je alles weer doet vergeten
Misschien had ze paar van die Meisjes mee moeten sjoppen.
userIcon
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 @ 04:21 schreef Megumi het volgende:
[..]


Ik maak me er niet druk om. India is een modern en zeer rijk land. Wat blijkbaar genoeg geld heeft voor atoomwapens en dergelijke. Maar geen geld wil uitgeven om wantoestanden te verhelpen. Daarnaast is het een democratie en kiest het volk van dat land er dus zelf voor.

Ik zou alle hulp naar dit soort landen helemaal stopzetten. En liefdadigheidsorganisaties verbieden daar te komen.
Nee. India heeft een groeiende en bloeiende industrie en verdient daar veel geld mee, maar is zeker niet modern. En rijkdom is relatief als grote rijkdom naast enorme armoede bestaat.
Vergeet ook niet dat idiote kastensysteem waar een overgroot deel van de Indiase bevolking (met name op het enorme platteland) nog altijd in gelooft. Dat is een enorme rem op de vooruitgang van het volk als geheel.
En daar doet een aantal R&D bedrijven in de grote steden niets aan. Kunnen ze ook niet.
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:44 schreef -Jynx- het volgende:
Jep, ellende genoeg in de wereld. Daarom stuit al doe aandacht bij een ramp als in Haiti me soms wat tegen de borst. Begrijp me niet verkeerd, het is verschrikkelijk wat daar is gebeurd en het is goed dat daar aandacht en hulp voor wordt gegenereerd. Maar dan zie ik zo'n zangeres op tv die zwemt in de miljoenen. En die zegt dan dat er nu mensen zijn die haar geld veel beter kunnen gebruiken. Die mensen zijn er verdomme altijd. Hoe erg die ramp ook is, er zijn mensen die het nog veel slechter hebben. Zonder ramp.
there's always a bigger fish
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 @ 04:21 schreef Megumi het volgende:
[..]


Ik maak me er niet druk om. India is een modern en zeer rijk land. Wat blijkbaar genoeg geld heeft voor atoomwapens en dergelijke. Maar geen geld wil uitgeven om wantoestanden te verhelpen. Daarnaast is het een democratie en kiest het volk van dat land er dus zelf voor.

Ik zou alle hulp naar dit soort landen helemaal stopzetten. En liefdadigheidsorganisaties verbieden daar te komen.
geef ook weinig om ontwikkelingshulp (bodemloze put). maar wat jij zegt is natuurlijk dikke onzin. India is totaal niet rijk. het gemiddeld inkomen is erg laag en haal je de top 5% eraf dan zal je helemaal zien hoe arm het land is. er zijn gewoon heel wat mensen in de dat land dus lijkt het groot.

OT: Yolanthe, bluh.
userIcon
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 @ 06:38 schreef teddo het volgende:
Denk dat een daggie sjoppen in Milaan je alles weer doet vergeten
Precies, dom wicht dat het is.
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 23:01 schreef Chef_M het volgende:
Dus? Ik woon in Nigeria, zie dagelijks dode kindertjes langs de weg. Ze moet hier is langs komen als ze durft.

Publiciteitshoer, om van te kotsen.
Nigeria is een raar land.
Als je op TV ziet dat ze iemand verbrand hebben omdat ze denken dat het een heks is en daar om je heen over gediscusieerd word alsof dat de normalste zaak van de wereld is (ook door mensen die 15 jaar in de UK gewoond en daar aan de universiteit gestudeerd hebben) .
Dan denk je wel: In wat voor een idioot land ben ik nu weer aangekomen.
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:40 schreef Runemaster het volgende:
[afbeelding]
Zie de hoer eens pronken
userIcon
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:45 schreef LB06 het volgende:
Ik wil Yolanthe ook wel roeren
met je vinger?
soort zoekt soort
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 23:27 schreef twiFight het volgende:
Grappig om iedereen hier zo af te horen geven op Yolanthe. Zal wel 99% jaloezie zijn. Of heeft iemand van jullie er persoonlijk last van hoe zij zich gedraagt?

Yolanthe doet tenminste iets, alle internethelden hier zie ik nog geen aandacht vragen voor problemen, die blijven liever achter hun toetsenbordje kankeren.
Lekker makkelijk. Ten eerste hoef ik niet jaloers te zijn, want ik kan zelf wel een ticket boeken naar India. Dat zij een ticket krijgt aangeboden inclusief uitgestippeld programma en verder een verblijf waar waarschijnlijk niets aan schort telt zeker niet mee?

Ten tweede wordt Yolanthe ook alleen maar gevraagd omdat ze 'bekend' is. Hoewel, waarschijnlijk is de campagneleider gewoon een geile bok en dan ga je natuurlijk geen verzakte vijftiger ronselen lijkt mij. Dat terzijde.

Je kan wel zeggen dat ze 'iets' doet wat een ander niet doet (internetheld, blabla) maar dan moet je het wel in perspectief plaatsen aub. Geef mij haar plek en ik wil ook wel doen wat zij doet. Alleen ben ik iets minder gezegend qua uiterlijk (ik heb om te beginnen geen (lekkere) tieten).
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 23:27 schreef twiFight het volgende:
Grappig om iedereen hier zo af te horen geven op Yolanthe. Zal wel 99% jaloezie zijn. Of heeft iemand van jullie er persoonlijk last van hoe zij zich gedraagt?

Yolanthe doet tenminste iets, alle internethelden hier zie ik nog geen aandacht vragen voor problemen, die blijven liever achter hun toetsenbordje kankeren.
Volledig mee eens. Altijd als bekende mensen wat doen is het nooit goed en zouden ze het volledig voor de publiciteit doen. Zelfs als dat het geval is, zij doen ten minste wat. Vraag jezelf dan eens af: wat heb jij zoal gedaan om de wereld te verbeteren?
userIcon
Wat is iedereen gallig over Yolanthe. Je kan het eens zijn met haar manier van leven of niet, maar als ze met iets goeds bezig is, dan waarom zo negatief?
Ze had in ieder geval al genoeg geld binnen om de reis naar india te maken. Nu is ze bezig voor de terug reis.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:39 schreef roelke87 het volgende:
Ja die zal wel flink geschrokken zijn toen ze hoorde dat andere vrouwen het voor veel minder doen.

Geweldig
userIcon
toch goed van haar dat ze zich ervoor inzet.
userIcon
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 @ 10:39 schreef WTF2009 het volgende:
Wat is iedereen gallig over Yolanthe. Je kan het eens zijn met haar manier van leven of niet, maar als ze met iets goeds bezig is, dan waarom zo negatief?
Dit is fok, lekker alles en iedereen afzeiken enzo..

Ik vind ook dat Yolanthe prima bezig is met die stichting, ze draagt er wel aan bij dat een aantal van die kinderen toch weer een enigszins normale jeugd krijgt.
userIcon
Ik zie dat het Yolanthe-verdedigingsfront inmiddels ook is gearriveerd

[ Bericht gewijzigd door Interloper op donderdag 28 januari 2010 @ 11:45 ]
userIcon
Yolanthe bedroefd dat zelfs dat soort meisjes een betere cariere maken dan zij zelf, de godvergeten golddigger
userIcon
Een prinses moet een hobby hebben he.
jah raar volkje daaro ze roepen het over zichelf af... net als afganistan en jemen
ellendige landen
hoe ziek dat verhaal dat ze verteld over dat zusje
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 @ 22:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Goh, het rijke truttebolletje krijgt ook even een wake-up call over de echte wereld! Prachtig dit.
Ja echt, een quote uit het progamma 'die mannen gaan er 10 keer overheen, en voor zo weinig geld'.

Ahj, de publiciteit heeft ze. Maar of je dit oprecht kunt noemen? En dan halfnaakt op de foto gaan met het onderwerp : ' Elk meisje wilt zich veilig voelen'.
62  van 62 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 15:33 Pinkpop waarschuwt voor zomerse temperaturen25
» 05:58 Keira Knightley is verloofd12
» 25/05 'Constanza Breukhoven zat naakt voor de webcam'31
» 25/05 Ex-pornoster Jenna Jameson met slok op achter stuur15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden