De Algemene Rekenkamer zal geen toezicht houden op de besteding van de donaties die zijn binnengekomen bij giro 555 voor Haïti. Premier Jan Peter Balkenende (CDA) zei gisteren tijdens de televisie-inzameling voor het goede doel dat de rekenkamer erop zou toezien dat het geld goed besteed zou worden, maar dat klopt niet.
Volgens rekenkamer-president Saskia Stuiveling wordt er geen actief toezicht gehouden op de besteding van het geld. "Het is een misverstand dat wij ter plekke gaan kijken hoe die 83 miljoen uitgegeven wordt", zegt ze in EénVandaag. "Wij geven nergens garantie bij af. Mensen moeten niet denken dat elk dubbeltje goed besteed wordt."
De samenwerking met de rekenkamer werd in de tv-uitzending ingezet om twijfelaars over de streep te trekken en Balkenende doet daar in het wekelijkse interview met EénVandaag nog een schepje bovenop."Het feit dat een rekenkamer wordt ingeschakeld om te kijken of het geld goed wordt besteed; een betere waarborg kun je gewoon niet hebben."
Stuiveling wil niet zo ver gaan om te zeggen dat Balkenende een fout beeld schetst, maar spreekt van een 'misverstand'. De rekenkamer zal wel 'suggesties doen hoe de mensen die verantwoordelijk zijn voor het uitgeven hun werk beter kunnen doen en we hopen dat ze onze adviezen over zullen nemen'.
Dus er wordt weer een hoop achterover gedrukt
Mooi dat dit nieuws ook een dag na de inzamelingsactie op tv komt
Nee waarom zou je zoiets doen! ... gewoon blind geloven dat het goed terecht komt!
En we zijn er weer ingetrapt..
hey hij doet 't weerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

)))
we zijn er dus allemaal ingeluisd, ohja ik niet dan
Goh, wat een toeval dat pas na de uitzending dit bekend werd...
En maar verwachten dat je doneert ... yeah right...
Bedankt voor je leugens weer Balkenende
Niet dat ik geld gegeven heb, maar kun je als doneur nu je geld terugeisen?
en weer worden we besodemieterd
schept vertrouwen zo
Had die 71% toch gelijk...
"Mensen moeten niet denken dat elk dubbeltje goed besteed wordt." Nee, dat wisten we al een aantal jaren.
Nou nou, je zou maar gegeven hebben en erachter komen dat de kans reëel is dat je geld ergens aan een strijkstok blijft hangen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:16 schreef speciwacy het volgende:Nee waarom zou je zoiets doen! ... gewoon blind geloven dat het goed terecht komt!
En we zijn er weer ingetrapt..

Spreek voor jezelf! Ik heb niks gegeven
En zo worden we door onze christenbroeders steeds maar weer voorgelogen.
Foei.......
Dit vind ik wel heel erg
Ff een wit voetje halen bij de bevolking............schavuit.
Ik wil mijn geld terug

oh wacht .. ik had al niks gegeven
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:19 schreef knight3 het volgende:
En zo worden we door onze christenbroeders steeds maar weer voorgelogen.
Ach, wat had je anders verwacht van dat stelletje schriftgeleerden.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:20 schreef LittleTortillaBoy het volgende:Ik wil mijn geld terug

oh wacht .. ik had al niks gegeven

Nouja, uit eindelijk betalen we allemaal mee aan de 44MILJOEN (!) aan belasting centjes van ons voor Haïti.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:16 schreef speciwacy het volgende:Nee waarom zou je zoiets doen! ... gewoon blind geloven dat het goed terecht komt!
En we zijn er weer ingetrapt..

ik niet
Het was sowieso al zo doorzichtig. Zo'n mooi beeld op tv laten zien dat maar 7% naar organisatiekosten gaat en de rest voor de hulp wordt gebruikt. Zie je dan alle logo's van Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, etc.
Met andere woorden: er wordt slechts 93% verdeeld over de goede doelen, maar we gaan niet garanderen dat daar ook nog 15% aan de strijkstok blijft kleven van die desbetreffende doelen. Die 7% gaat alleen over de televisie uitzending.
[ Bericht gewijzigd door koningkerel op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:24 ]

Ik lees net nog in de krant dat ze het gaan controleren. Had me wel een mooie oplossing geleken. Goed, van mij mogen ze nu dan ook iedereen zijn geld terugstorten.
quote:
"Wij geven nergens garantie bij af. Mensen moeten niet denken dat elk dubbeltje goed besteed wordt."
Een van de redenen waarom ik niet doneer. De schoften!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:16 schreef Killjoy het volgende:Dus er wordt weer een hoop achterover gedrukt

Ja, net als dat een gloeilamp ook 95% van de elektriciteit achteroverdrukt en gebruikt voor eigen behoefte.
Normale mensen noemen dat rendement, achterdochtige mensen denken aan bedrog en oplichting.
Voor wie er 'niet ingetrapt' is: De verdubbeling door de regering gaat ook van jullie belasting centen. Ergo: we zijn er wederom bijgenaaid, of we het nu willen of niet.
[url=http://www.trosradar.nl/?id=uitzending&no_cache=1&tx_broadcast[item_id]=669]http://www.trosradar.nl/?id=uitzending&no_cache=1&tx_broadcast[item_id]=669[/url]
oplichtersbende gaat gewoon door en mensen tuinen er nog steeds in

weer 100 miljoen uit de nederlandse economie getrokken, mooi hoor.
Wahahahaaaaaaaa, wat een FAIL!
Natuurlijk gaat de Rekenkamer niet op Haïti centjes lopen tellen, wie dat serieus gedacht heeft is niet goed bij zijn hoofd. Ze gaan de verantwoording vooraf en achteraf toetsen, dat is iets heel anders maar voor de cynici waarschijnlijk niet genoeg. En dus hebben we weer een rel. Elke politieke partij die hier een slaatje uit probeert te slaan mag van mij opgeheven worden, want ook gisteravond was dit duidelijk.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:26 schreef Qiwie het volgende:
Voor wie er 'niet ingetrapt' is: De verdubbeling door de regering gaat ook van jullie belasting centen. Ergo: we zijn er wederom bijgenaaid, of we het nu willen of niet.
Ja maar als je toch geld gegeven hebt, ben je dubbel genaaid.
nederlanders zijn gewoon piraten, niks anders als vroeger stelletje gierige honden zijn het. en iedereen maar doneren met zijn domme hoofd.
ik geniet hier van hmmmm heerlijk
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:25 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ja, net als dat een gloeilamp ook 95% van de elektriciteit achteroverdrukt en gebruikt voor eigen behoefte.
Normale mensen noemen dat rendement, achterdochtige mensen denken aan bedrog en oplichting.
en jij bent gewoon 1 van die sukkels, denk er maar lekker zo over na en leer vooral je kinderen om niet zelf na te denken !! mogool hoe kan je nou zeggen dat het geen bedrog is pffff moe word ik van die mensen
[ Bericht gewijzigd door vivelafrance op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:31 ]
Gut, gut, het zoveelste "misverstand" dat met Balkenende te maken heeft.. Lekker bezig die man..
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:30 schreef vivelafrance het volgende:
nederlanders zijn gewoon piraten, niks anders als vroeger stelletje gierige honden zijn het. en iedereen maar doneren met zijn domme hoofd.
ik geniet hier van hmmmm heerlijk [..]
en jij bent gewoon 1 van die sukkels, denk er maar lekker zo over na en leer vooral je kinderen om niet zelf na te denken !! mogool hoe kan je nou zeggen dat het geen bedrog is pffff moe word ik van die mensen
Plaats bewijs...
Daarentegen stijgt het vertrouwen in Balkenende tot ongekende hoogtes.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:26 schreef Qiwie het volgende:
Voor wie er 'niet ingetrapt' is: De verdubbeling door de regering gaat ook van jullie belasting centen. Ergo: we zijn er wederom bijgenaaid, of we het nu willen of niet.
Wat? Je bedoelt dus eigelijk dat die hele regering door onze belastingcenten wordt betaald?.....Jeetje.
Haha, de criminele overheid steekt gewoon een dikke middelvinger naar ons op. En sommige (wat zeg ik? de meesten!) mensen slikken het nog ook, voor zoete koek.

Een wolf in schaapskleren. 0,7% van het BNP gaat naar het ministerie waar deze leugenaar de scepter zwaait.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:30 schreef vivelafrance het volgende:
nederlanders zijn gewoon piraten, niks anders als vroeger stelletje gierige honden zijn het. en iedereen maar doneren met zijn domme hoofd.
ik geniet hier van hmmmm heerlijk [..]
en jij bent gewoon 1 van die sukkels, denk er maar lekker zo over na en leer vooral je kinderen om niet zelf na te denken !! mogool hoe kan je nou zeggen dat het geen bedrog is pffff moe word ik van die mensen
Geniaal plan trouwens ....een aardbeving veroorzaken en er met de duiten vandoor gaan ......lijkt me iets voor Austin Powers met JP als Austin...maar wie moet Dr Evil dan doen?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:25 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ja, net als dat een gloeilamp ook 95% van de elektriciteit achteroverdrukt en gebruikt voor eigen behoefte.
Normale mensen noemen dat rendement, achterdochtige mensen denken aan bedrog en oplichting.
Een gloeilamp met een 'eigen' behoefte???
Bij mijn weten wordt die 95% gewoon netjes omgezet in warmte hoor, die verdwijnt echt niet in de 'broekzak' van die gloeilamp.....
ze waren eerst druk bezig, en nu niet meer....
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:38 schreef Patriarch het volgende:Haha, de criminele overheid steekt gewoon een dikke middelvinger naar ons op. En sommige (wat zeg ik? de meesten!) mensen slikken het nog ook, voor zoete koek.
[
afbeelding]
Een wolf in schaapskleren. 0,7% van het BNP gaat naar het ministerie waar deze leugenaar de scepter zwaait.
He zie ik daar nou Dr Evil op de achtergrond?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een gloeilamp met een 'eigen' behoefte???
Bij mijn weten wordt die 95% gewoon netjes omgezet in warmte hoor, die verdwijnt echt niet in de 'broekzak' van die gloeilamp.....
Bij mijn weten kost helpen zelf ook geld.
Ik gebruik de vergelijking niet voor niks, hoor.
Dat dacht ik al!
Het is immers niet de eerste keer dat bepaalde mensen geld verdienen over de rug van negers. Vroeger gebeurde dit door middel van slavenhandel, tegenwoordig door middel van zielige negerkindjes met grote oogjes die in de camera kijken. Vele moederharten zijn hier kwetsbaar voor en trekken de portemonnee open om grof geld te geven. Daarna voelen ze zich weer wat beter.
Erg slim om zo geld te verdienen, maar ook erg laag bij de gronds. Ik zelf zou zo niet rustig kunnen slapen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:41 schreef Masterix het volgende:
[..]
Bij mijn weten kost helpen zelf ook geld.
Ik gebruik de vergelijking niet voor niks, hoor.
Ik ben het met je eens hoor. Maar ik moet wel zeggen dat dit bericht natuurlij weer koren op de molen van al die azijnzeikers hier is.
Ik had het echt top gevonden als men heel open was geweest over wat er nu met het geld gaat gebeuren.
Dit is best schandalig.
waar zijn onze grote vrienden die iedereen uitkafferden omdat ze niet doneerden nu?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:25 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ja, net als dat een gloeilamp ook 95% van de elektriciteit achteroverdrukt en gebruikt voor eigen behoefte.
Normale mensen noemen dat rendement, achterdochtige mensen denken aan bedrog en oplichting.
Gedeeltelijk mee eens; het is in principe geen bedrog dat je geen 100% rendement kan halen. Zelfs geen 93%. En dat de hulp die je biedt niet het gewenste resultaat heeft en er dus feitelijk een deel van het geld weg wordt gegooid. Dat is imo ook niet het probleem.
Wat wel het probleem is, is dat Balkenende vóór de uitzending iets stelt wat een dag later (als het geld is opgehaald) ontkracht wordt. En dat er wordt geclaimd dat er maar 7% aan organisatiekosten wordt opgemaakt, terwijl dit alleen de uitzendingen betreft en niet de extra 'organisatiekosten' van alle verschillende hulporganisaties, elk met hun eigen veel te grote overhead.
Dan moeten ze maar of de waarheid vertellen of niets, anders is het bedrog. Of ben je hier mee oneens?
[ Bericht gewijzigd door koningkerel op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:46 ]
41,2 miljoen euro, dat is lekker verdienen voor die mensen.
"Schat, er komt een nieuwe Bentley dit jaar"
Geef nu!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:18 schreef Yi-Long het volgende:
Niet dat ik geld gegeven heb, maar kun je als doneur nu je geld terugeisen?
Jij mag je schoolcentjes terug gaan halen!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:17 schreef GeileSoeplepel het volgende:
....
Een wolf in schaapskleren. 0,7% van het BNP gaat naar het ministerie waar deze leugenaar de scepter zwaait.
Iets meer dan 0,8%

4,8 miljard in 2008.
[ Bericht gewijzigd door Roepke op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:51 ]
Als ik gisteren had geweten wat ik nu weet had ik geen woord gezegd over de rekenkamer. Sorry NL, kleine vergissing. Wie wil er een kopje thee?
En daarom heb ik dus niks gegeven aan die oplichters. Als ik iemand zou willen helpen doe ik het direct en niet met tussenkomst van tientallen mensen die een nieuwe BMW willen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:19 schreef Apuleius het volgende:"Mensen moeten niet denken dat elk dubbeltje goed besteed wordt." Nee, dat wisten we al een aantal jaren.

Ze zegt ook niet dat er gesjoemeld wordt, ze geeft alleen aan dat het niet aan de rekenkamer is om dat te controleren. Heel verstandig om dat nu al te doen. Als er achteraf gesjoemeld blijkt te zijn, dan heeft ze in ieder geval tijdig aangegeven dat ze hiervoor niet bij de Rekenkamer moeten zijn.
Wie gaat er dan wél controleren?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:45 schreef mouthman het volgende:[..]
Ik ben het met je eens hoor. Maar ik moet wel zeggen dat dit bericht natuurlij weer koren op de molen van al die azijnzeikers hier is.
Ik had het echt top gevonden als men heel open was geweest over wat er nu met het geld gaat gebeuren.
Dit is best schandalig.

Snap je nu waarom ik zo'n azijnzeiker ben

Geen openheid van zaken, geen controle, niets noppes nada.
En maar hopen dat je geld ergens ooit misschien wel eens goed aankomt.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:41 schreef Masterix het volgende:
[..]
Bij mijn weten kost helpen zelf ook geld.
Ik gebruik de vergelijking niet voor niks, hoor.
Niemand heeft er problemen mee dat HELPEN geld kost. Dat is het probleem ook helemaal niet. Het probleem is wel dat er (vaak) geld VOOR EIGEN BEHOEFTE achterover gedrukt wordt.
Dus je vergelijking was op zijn zachts gezegd zeeeer ongelukkig uitgedrukt.
Ik ga ook maar in de zieligheidsindustrie, schijnt lekker te verdienen

Giro 1234, STEUN de gehandicapte kinderen in Timboektoe, GEEF NU, laat ze niet in de steek. Ze kunnen niet zonder uw hulp.
99,9% gaat dan naar ondergetekende.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:53 schreef Zero2Nine het volgende:
Wie gaat er dan wél controleren?
Niemand. Gelukkig ben ik niet zo stom geweest om geld te geven!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:53 schreef BasOne het volgende:[..]
Snap je nu waarom ik zo'n azijnzeiker ben

Geen openheid van zaken, geen controle, niets noppes nada.
En maar hopen dat je geld ergens ooit misschien wel eens goed aankomt.
Schandalig is het .
Een azijnzeiker blijf je.
En met zulk wantrouwen in de mensheid als jij en sommige van je soortgenoten hebben, had ik me zelf al lang van kant gemaakt.
Daar komt bij, als er ook maar ¤1- van wat ik gestort heb op de juiste plek komt heb ik iig een beetje geholpen .....jij helemaal niets, nakkes nada.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:59 schreef mouthman het volgende:
jij helemaal niets, nakkes nada.
Tuurlijk wel, het bedrag is toch ten laste van de algemene middelen verdubbelt?
-foutje-
[ Bericht gewijzigd door Universeel op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:07 ]
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het bedrag is toch ten laste van de algemene middelen verdubbelt?
Jup en dankzij mijn contributie, is jouw contributie omhoog gegaan....lekker puh.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:03 schreef mouthman het volgende:
Jup en dankzij mijn contributie, is jouw contributie omhoog gegaan....lekker puh.
En die van jou ook...
(Ik lig niet wakker van die donatie hoor, gelukkig hoef ik dat al lang niet meer. Ging mij er alleen even over dat je wat minder kortzichtig werd.

)
Iedereen die aangeeft toch niets gegeven te hebben, hebben toch iets over het hoofd gezien.
De regering heeft het gehele bedrag verdubbeld van de belasting centjes.
kortom, de mensen die wel gegeven hebben zijn dubbel genaaid.
-wat is er met Fok! aan de hand?- Verwijder deze post ook maar.
[ Bericht gewijzigd door Universeel op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:09 ]
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:59 schreef mouthman het volgende:
Schandalig is het .
Een azijnzeiker blijf je.
En met zulk wantrouwen in de mensheid als jij en sommige van je soortgenoten hebben, had ik me zelf al lang van kant gemaakt.
Daar komt bij, als er ook maar 1- van wat ik gestort heb op de juiste plek komt heb ik iig een beetje geholpen .....jij helemaal niets, nakkes nada.
En daar gaat het ook om mensen!

Jij voelt je nu beter dan iemand anders + je hebt een schoon geweten.
Het is een kwestie van vraag en aanbod. De samenwerkende hulporganisaties verkopen een product (schoon geweten+goed gevoel) en jij betaalt ervoor.
Je moet alleen niet te diep gaan nadenken en gaan controleren of de zielige Haitiaanse negertjes er ook echt iets aan zullen hebben.
En ik was al zo achterdochtig...heb gelukkig niks gegeven.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:12 schreef Universeel het volgende:
+ je hebt een schoon geweten.
Als het goed is heb je geen ramp nodig om je geweten schoon te maken. Gedraag je gewoon elke dag als een mens zoals het hoort en je hoeft je 'geweten' niet af te kopen
Lol waarom is mijn reactie weggehaald?
Staan ergere tussen als wat ik zei hoor.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:09 schreef Universeel het volgende:
-wat is er met Fok! aan de hand?- Verwijder deze post ook maar.
Er is idd iets mis met het quoten.....eerder aangegeven.
Daarom doneer ik ook nooit.
Dat het geld niet goed besteed zal worden .is allang duidelijk.
Daar is de Rekenkamer niet voor nodig.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:16 schreef Killjoy het volgende:Dus er wordt weer een hoop achterover gedrukt

En dat had je niet verwacht? Van dat geld voor de tsunami-slachtoffers is ook nog heel veel niet besteedt...
Doneren aan giro 555 is geldverspilling. Geef je geld dan aan een particulier project in de getroffen gebieden.
en gister avond gingen ze nog wel checken
Hehe, kun je je geld ook weer terugvorderen? Onder het mom van:
de rekenkamer krabbelt terug, dus ik nu ook.
Lekker hoor, op de dag van inzameling zeggen dat het gecontroleerd word, alle naïeve mensen geld af handen maken, en vervolgens de volgende dag zeggen dat het niet gecontroleerd word.
maw we worden opgelicht waar we bij staan!!!
als we massaal als burgers van NL ons vertrouwen opzeggen in dit kabinet kunnen ze niet anders als OPDONDEREN
Gelukkig heb ik geen geld aan giro 555 gegeven. Ik heb het op een andere kleinere stichting gestort waarvan ik zeker weet dat het geld goed in Haiti besteed wordt. Als die honderden miljoen over de gehele wereld worden in 1 pot gestopt en vervolgens wordt die pot gebruikt voor de hulp en wederopbouw.
Het grote probleem is dat als je miljoenen in kas hebt je ook niet meer zo nauwkeurig gaat kijken waar het het hartste voor nodig is. Je raakt uiteindelijk het overzicht kwijt. Ook wordt er zonder goed overleg gelijk geld uitgegeven omdat men toch genoeg in kas hebt. Je kunt het beter geven aan een kleinere stichting die het met minder geld doet. Zij gaan namelijk zuiniger te werk en komst het geld goed terecht. Mensen hoe kun je zo stom zijn om alles in 1 grote pot te stoppen zoals giro 555. Dan doen ze niet meer moeilijk als er 10 euro moet worden uitgegeven. Kortom je geld wordt gewoon opgemaakt aan niets.
1000 mensen in 1 keer een gebouw insturen gaat ook minder goed dan dat je dat verdeelt doet over steeds 50 personen. Het is maar een voorbeeld. Dat misschien niet helemaal goed is maar toch. Verdelen is velemalen beter.
Ik hoop dat het duidellijk is.
[ Bericht gewijzigd door Orionman8 op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:07 ]
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:41 schreef Booomer het volgende:
[..]
En dat had je niet verwacht? Van dat geld voor de tsunami-slachtoffers is ook nog heel veel niet besteedt...
Doneren aan giro 555 is geldverspilling. Geef je geld dan aan een particulier project in de getroffen gebieden.
Mag ik je hier op wijzen?
Tweaker.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti
[ Bericht gewijzigd door mouthman op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:18 ]
Er waren miljarden beschikbaar om de economie te redden..
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:22 schreef rrobin het volgende:Er waren miljarden beschikbaar om de economie te redden..

Er waren miljarden beschikbaar om de *banken* te redden.
[ Bericht gewijzigd door Roepke op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:27 ]
Die kop klopt niet. De rekenkamer controleert wel. Maar natuurlijk niet met kop in de rijstpan om te zien of ieder korreltje rijst is betaald.
Lache voor al die suffe mensen die behalve de centen die ze verplicht hebben gegeven (Koenders) nog meer hebben gegeven
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:38 schreef Bakoenin het volgende:Die kop klopt niet. De rekenkamer controleert wel. Maar natuurlijk niet met kop in de rijstpan om te zien of ieder korreltje rijst is betaald.

"Wij geven nergens garantie bij af. Mensen moeten niet denken dat elk dubbeltje goed besteed wordt."
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:56 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]
"Wij geven nergens garantie bij af. Mensen moeten niet denken dat elk dubbeltje goed besteed wordt."
Wanneer de rekenkamer of een accountant iets controleert, wordt ook niet naar elk dubbeltje gekeken. Het is een algemene misvatting dat dit soort dingen meer betekenen dan "grosso modo hebben we gezien dat het geld is uitgegeven aan dingen waaraan ze zeggen dat het is uitgegeven"
Mijn bijdrage is al betaald door SinterKoenders als gevolg van zijn verdubbeling.
Verder een infame leugen door onze Balkenende, iemand die ik vroeger zag als een echte betrouwbare Zeeuw.
Hier! Begint het gezeik al!
Daarom heb ik niks gestort!
Ach het was al lang bekend dat Balkenende een vuile leugenaar is toch?
Ben blij dat ik niet gedoneerd heb
Ik block die incasso wel dan
Dus krijgen ze van mij geen eurocent!
"Wij geven nergens garantie bij af. Mensen moeten niet denken dat elk dubbeltje goed besteed wordt."
Na een veelvoud van 83 miljoen aan fiasco's als een JSF, Noord-Zuidlijn, Betuwelijn, te lage tunnels bij Roermond, 'Weapons of Mass distraction, OV-chipkaarten, lekke stemmachines, Tijdelijke kwartjes van Kok, etc etc. heeft de Nederlander wel wat eelt op zijn beurs.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:05 schreef snabbi het volgende:
[..]
Wanneer de rekenkamer of een accountant iets controleert, wordt ook niet naar elk dubbeltje gekeken. Het is een algemene misvatting dat dit soort dingen meer betekenen dan "grosso modo hebben we gezien dat het geld is uitgegeven aan dingen waaraan ze zeggen dat het is uitgegeven"
"Wij geven nergens garantie bij af."
Dat ze de volgende zin erbij zet is alleen maar om Balkenendes leugen wat minder zwaar te laten lijken.
Wat een trieste kinderen zijn jullie hier zeg. Gatger!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:28 schreef Subbase het volgende:
Wat een trieste kinderen zijn jullie hier zeg. Gatger!
Fijn dat je zo meeleeft met de corrupte overheid daar, de meesten van ons hadden liever gezien dat het geld bij de hulpbehoevende mensen terecht was gekomen.
En JP had gewoon z'n mond moeten houden over rekenkamer-garanties, in ieder geval totdat hij de zekerheid zou hebben dat diezelfde rekenkamer dat de volgende dag niet glashard zou ontkennen.
"Om twijfelaars over de streep te trekken"... politiek bedrijven is
continue twijfelaars over de streep trekken. Je gaat me toch niet vertellen dat we ook continue verhalen te mooi voorgeschoteld krijgen...?
Of wel?
We hebben toch allemaal al meebetaald. Die verdubbeling is toch ergens vandaan gekomen..
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:00 schreef Catwoman1986 het volgende:
We hebben toch allemaal al meebetaald. Die verdubbeling is toch ergens vandaan gekomen..
Dat zijn de niet fiscaal afgetrokken giften.
Balkenende die foute informatie geeft om zijn doel te bereiken, in de volksmond ook wel liegen of corrupt gedrag genoemd...
Dat had ik nu nooit van die man gedacht
Moi ik heb niet alles gelezen maar Koenders heeft dus gelogen! ...Toch?
En voor al die babies die lopen te janken dat andere niets geven? mijn deel komt uit het tweede deel wat de regering bijlegt...
Voor iedereen die met het SLAPPE EXCUUS komt dat de helft verkeerd besteed wordt of bij de verkeerde mensen terechtkomt; Geef dan gewoon 2x zoveel! Dan komt er in ieder geval genoeg bij de slachtoffers.
Of zeg gewoon eerlijk dat het je niet kan bommen en dat je blij bent dat je een algemeen geaccepteerd excuus kunt gebruiken om die 50 Euro's voor jezelf te houden.
[ Bericht gewijzigd door nixan op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:33 ]
Ik snap niet waarom iedereen het erg vindt dat er een deel aan "de strijkstok" blijft hangen. Alle Afrikaanse landen zijn oa zo arm omdat bij de export van de natuurlijke rijkdommen die ze hebben;
A) een deel naar corruptie gaat
B) Het overgrote deel aan de stijkstok blijft hangen van Europeanen voordat jij het koopt.
Zeg maar gerust dat een ieder die in detail handel, petrochemie, electronica, enz werkt, net zo goed een strijkstok is waar geld aan blijft plakken wat onevenredig is tov. de prijs die de arme Afrikaan/Aziaat ervoor heeft gekregen.
Een spijkerbroek wordt voor 1 dollar nogwat gemaakt hoor (docu. van Zembla dacht ik).
MAW: JIJ BENT RIJK OMDAT JE ZELF NET ZO GOED EEN STRIJKSTOK BENT!!
Niks doen en excuses verzinnen om je slappe/onmenselijke/domme houding hier met z'nallen goed te praten is nog wel het meest hypocriet. Verder dan een complot theorie komen de meeste hier niet. Betaalt het gros hier uberhaubt al belasting dan? Kreeg het idee dat de meeste nog naar school gaan.
[ Bericht gewijzigd door Subbase op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:52 ]
Jan peter weer een leugen op zijn kerfstok, goed bezig potter!