Giro 555 open voor Haïti

AlgemeenInternationaalNieuwsoverzicht • Geschreven door Bram (vulli) op 13-01-2010 @ 17:18
print 

Giro 555 is weer open. De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) hebben de girorekening opengesteld voor de aardbeving in Haïti. Het geld dat op de rekening wordt overgemaakt zal gebruikt worden om de slachtoffers van de verwoestende aardbeving, die een kracht van 7.0 op de schaal van Richter had, te helpen. De girorekening werd eerder gebruikt om slachtoffers van een tsunami in Azië te helpen. Deze tsunami vond plaats in 2004.

SHO-voorzitter Farah Karimi zegt: "Deze aardbeving is een catastrofe voor het armste land van het westelijk halfrond. Meer dan 85 procent van de bevolking van Haïti leeft al in grote armoede. Het land is nog niet eens hersteld van de cyclonen van 2008. Hulp is nu dringend nodig voor de slachtoffers op Haïti, wij doen een beroep op de Nederlandse bevolking.

De Samenwerkende Hulporganisaties bestaan uit ICCO & Kerk in Actie, Cordaid, Nederlandse Rode Kruis, Oxfam Novib, World Vision, Tear, Save the Children, Terre des Hommes en Unicef Nederland.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

6517 views / 79 reacties
Reacties op dit bericht
79  van 79 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Mooi, ik maak direct niks over!
userIcon
...maar mijn beurs blijft dicht.
userIcon
Volgens mij hebben ze nog wel wat over van de Tsunami...
Niet zolang het corrupte Kerk in Actie in bij het SHO zit
userIcon
Geef dat overgebleven geld van Azië maar.
userIcon
Na de vorige miskleun met giro 555 kunnen ze wat mij betreft fluiten naar hun centen.

En sowieso als het leven daar zo kut is, waarom verhuis je dan niet gewoon?
userIcon
Als jullie toch geld weggooien dan mogen jullie het ook wel gewoon aan mij geven.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:20 schreef De_Logica het volgende:
Geef dat overgebleven geld van Azië maar.
idd, van mij krijgen ze geen cent meer
userIcon


"Ka$$a"
-Rene Preval, president van Haiti.
Ah mooi, zit ik de hele dag op te wachten!
userIcon
Stort geld, anders komen ze hierheen!
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:21 schreef Zolcon het volgende:
Volgende week komen de Nederlandse mucici bij elkaar en zingen een mooi lied voor de mensen in Haiti, week later op nummer 1.
Ik zie het al gebeuren. De aandachtsgeile artiesten doen toch wel mee.
Is dat een Italiaans woord ofzo, mucici?
userIcon
Laat ze maar wat tsunamigeld overmaken. Daarvan zijn miljoenen ongebruikt blijven hangen
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:22 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Is dat een Italiaans woord ofzo, mucici?
Het is wel een plaats in Kroatie
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:22 schreef Paginabeheerder het volgende:
Stort geld, anders komen ze hierheen!
Komen toch wel en zeker als ze geld hebben om een ticket te kopen.
userIcon
Heb te doen met de Haieten..
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Gierige mensen hierboven.

Ik maak direct wat over.
Snel, koop je plekje in de hemel. Negeer de zwervers op straat die om geld vragen want die zijn eng en stinken!
userIcon
Ze hadden nog heel veel geld over van de tsunami toch??
je mag ook storten op dit nummer hoor
12.345.67.89 tnv patricia 72
En hoe gaat het op de dominicaanse republiek.
userIcon
Hmm, ergens vind ik dat America dit maar moet fixen. Ligt een stuk dichterbij, t geld zal er eerder zijn.
Nederland heeft al twee miljoen noodhulp ter beschikking gesteld!
Daar zit mijn onvrijwillige bijdrage via de belastingen al bij.
Jammer voor giro 555, maar "op = op"
userIcon
gelukkig zitten er nog miljoenen in.
En daarbij geef ik namens Bertje Koenders ook vele euro's.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:20 schreef Xebrozius het volgende:
En sowieso als het leven daar zo kut is, waarom verhuis je dan niet gewoon?
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Waar moeten ze naartoe dan? Een ander land?
userIcon
Waarom lossen de 3 rijkste mannen van de wereld het niet op? Zo gebeurd.
userIcon
Van mij krijgen ze geen rooie cent.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:37 schreef Interloper het volgende:
Van mij krijgen ze geen rooie cent.
We hebben allemaal al zeker 13cent gegeven!
userIcon
Al die mensen zonder een greintje medeleven hier beseffen waarschijnlijk niet hoe ontzettend veel geluk ze hebben om toevallig in West-Europa geboren te zijn.
ik heb nog een kilo coke liggen, is immers daar de gebruikelijke handelswaar,,,,
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:46 schreef 666-Iblies het volgende:
[..]


En waar bleven de hulpgoederen uit Haiti toen wij het nodig hadden in 1953 ??
Juist ja, die kwamen NIET, en nu komen ze dus ook niet uit Nederland !!
Quid pro quo !
Die lui daar zijn straatarm, kortzichtige
Giro 555 ...

Staat daar geen ander geld meer op dan
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:44 schreef SimpelZat het volgende:
[..]


Bla, bla, bla.

Als die handophouders daar dezelfde mentaliteit hadden als Westerlingen dan zouden ze in een stuk minder armoede leven.

Ik zeg van de kaart vegen die kansloze hap, ben wel bereid daar mijn euro's aan te spenderen trouwens.
Ik zou bijna hopen dat jouw huis van de kaart wordt geveegd, ben benieuwd hoe snel jij je handje ophoudt.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:48 schreef Masterix het volgende:
Jammer voor de Palestijnen maar deze maand maak ik het geld dat ik niet nodig heb over naar Haïti.

Geintje... De laatste keer dat ik mee heb betaald aan een project voor de Palestijnen is al weer 8 jaar geleden.
Kies de kant van Israel, die zijn rijk, sterker en hebben je geld niet nodig
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:48 schreef Masterix het volgende:
Jammer voor de Palestijnen maar deze maand maak ik het geld dat ik niet nodig heb over naar Haïti.

Geintje... De laatste keer dat ik mee heb betaald aan een project voor de Palestijnen is al weer 8 jaar geleden.
Toen heb je de Palestijn(en) in kwestie zeker in natura betaald, ouwe rukker dat je bent!
userIcon
Vroeger... toen ik als een van de weinige in mijn reallife omgeving skeptisch leek te zijn over giro 555 en niks gaf.
Toen ik discussies heb moeten voeren over dat je beter zelf gewoon mensen in je omgeving kunt helpen.
Toen er een paar mensen heel rijk zijn geworden door het kuddegedrag van de mens uit te buiten

Krijg allemaal een ziekte, stelletje kuthippie's die denken de wereld te kunnen verbeteren. Help gewoon persoonlijk de problemen in je omgeving op te lossen, als iedereen dat doet dan zouden ze er theoretisch gezien niet meer zijn
userIcon
ik geef niets aan die boeven van Samenwerkende Hulporganisaties..
ze hebben nog miljoenen van indonesie liggen, maak die eerst maar eens op lutsers!
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:53 schreef area78 het volgende:
Vroeger... toen ik als een van de weinige in mijn reallife omgeving skeptisch leek te zijn over giro 555 en niks gaf.
Toen ik discussies heb moeten voeren over dat je beter zelf gewoon mensen in je omgeving kunt helpen.
Toen er een paar mensen heel rijk zijn geworden door het kuddegedrag van de mens uit te buiten

Krijg allemaal een ziekte, stelletje kuthippie's die denken de wereld te kunnen verbeteren. Help gewoon persoonlijk de problemen in je omgeving op te lossen, als iedereen dat doet dan zouden ze er theoretisch gezien niet meer zijn
M.a.w.: laat ze maar verrekken als een groot gedeelte van het land in puin ligt?
Ik dacht het niet he. Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen
hihi van mij geen rooie cent, stelletje mongolen. flikker op met die giro 555. En volgens mij is dat giro nr altijd open. Niet alsof ik geld terug krijg als ik t erheen overmaak.
man pberends (Redactie Frontpage) 13-01-2010 @ 18:12 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Meer dan 85 procent van de bevolking van Haïti leeft al in grote armoede.
Dan is er toch ook nauwelijks schade? Ze hadden al niets .
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:41 schreef ClearGreen het volgende:
Al die mensen zonder een greintje medeleven hier beseffen waarschijnlijk niet hoe ontzettend veel geluk ze hebben om toevallig in West-Europa geboren te zijn.
Nee dat besef ik niet, wel weet ik dat de mensen in Haiti beseffen dat ze in een kut land geboren zijn en daar van balen. Hahahahaha verschil moet er wezen.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:35 schreef bongoleo het volgende:
Waarom lossen de 3 rijkste mannen van de wereld het niet op? Zo gebeurd.
Hier heb je een goed punt. Waarom horen we niets van mensen die al belachelijk veel geld hebben ? Goed, Bill Gates heeft ooit de helft van zijn kapitaal beschikbaar gesteld voor goede doelen, maar dan hebben we wereldwijd van nog wel zo'n 1.000 miljardairs.

Indien zij allemaal 1 promille van hun kapitaal ter beschikking stellen, dan leeft de bevolking van Haiti voortaan in weelde.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:54 schreef Masterix het volgende:
[..]
Hoe de fuk weet jij dat nou weer?
Bronnen worden niet prijsgegeven
userIcon
Ik houd de hand mooi op de knip.
In Nederland zelf is nog steeds veel 'verborgen' armoede waar geen zak aan wordt gedaan en dan verwachten ze dat wij geld gaan storten op een vage rekening waar dan vervolgens nauwelijks iets bij de bevolking terecht komt?
Er vliegt nog steeds aardig wat door de lucht sinds de tsunami van 2004 als ik me niet vergis.
Ik ben niet te beroerd om mensen te helpen, maar dan moet het wel op een eerlijke manier kunnen.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

M.a.w.: laat ze maar verrekken als een groot gedeelte van het land in puin ligt?
Ja, laat hun buurlanden dat maar opknappen. Als Nederland gewoon zorgt voor zichzelf en de landen rondom, en Belgie voor zichzelf en zijn landen rondom enz.....

OF ik krijg 100% garantie dat mijn geld GOED besteed wordt en dat ik PRECIES kan zien wat er met mijn geld gedaan is.

Dus dat niemand kan rentenieren van mijn geld, dat er geen eidophouders van worden gekocht, dat het niet verdwijnt aan allerlei kostenposten van stichtingen enz, en dat mijn geld voor duurzame doeleinden wordt gebruikt.

Dán wil ik misschien wel iets overmaken als ik een goede bui heb...
userIcon
Dus ik kan niks meer storten voor Indonesië ?
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

M.a.w.: laat ze maar verrekken als een groot gedeelte van het land in puin ligt?
ja.

It is easy to be social it's so easy to be cool it's easy to be hungry when you aint got shit to loose. A.R.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:41 schreef ClearGreen het volgende:
Al die mensen zonder een greintje medeleven hier beseffen waarschijnlijk niet hoe ontzettend veel geluk ze hebben om toevallig in West-Europa geboren te zijn.
Ik wou dat ik in zon land geboren was en totaal niet wist wat de westerse idiote wereld was. MEER MEER MEER ! harder werken, bang gemaakt worden voor aanslagen en de godsganse dag ellende op tv zien ! lekker de hele dag in je korte broek en als je honger hebt klim je in een boom voor een stuk fruit en no worries. Af en toe zon natuur ramp neem ik wel voor lief.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:27 schreef patricia72 het volgende:
je mag ook storten op dit nummer hoor
12.345.67.89 tnv patricia 72
We regret to inform you that your payment of 0.50 euro bounced, the account number is not registered.
userIcon
Ik ga minstens net zoveel geven als we van de haitianen gekregen hebben tijdens de watersnoodramp in '53
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 18:54 schreef Intrepidity het volgende:
Ik ga minstens net zoveel geven als we van de haitianen gekregen hebben tijdens de watersnoodramp in '53
Ik zou me rot lachen als er toevallig 1 weldoener uit Haiti ongeveer EUR 1.000,= heeft overgemaakt. Dan kun je toch lekker die nieuwe tv van je naar de lommerd gaan brengen.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:33 schreef helleke het volgende:
[..]


Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Waar moeten ze naartoe dan? Een ander land?
nee laat ze gewoon in zee springen, dan hoeven ze ook niet meer te zeuren om water iedereen blij ^^
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:21 schreef Pakspul het volgende:
Als jullie toch geld weggooien dan mogen jullie het ook wel gewoon aan mij geven.
Je hebt een iq van niks als je echt denkt dat je het harder nodig hebt dan die mensen daar.
Al die kinderen hier die alleen maar wat te zeiken hebben over die hulporganisaties. Omdat een (te) groot deel van het geld niet goed aankomt of besteedt wordt laat je die mensen maar stikken.
Beatrix huisje bouwen ?
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 18:13 schreef Carliano het volgende:
[..]

Hier heb je een goed punt. Waarom horen we niets van mensen die al belachelijk veel geld hebben ? Goed, Bill Gates heeft ooit de helft van zijn kapitaal beschikbaar gesteld voor goede doelen, maar dan hebben we wereldwijd van nog wel zo'n 1.000 miljardairs.

Indien zij allemaal 1 promille van hun kapitaal ter beschikking stellen, dan leeft de bevolking van Haiti voortaan in weelde.
Dan fokte ze er nog harder op los en als het geld dan over 30 jaar op was leden ze met 10keer zo veel honger en armoede.
Geld is niet de oplossing voor armoede, van je luie kont afkomen en iets opbouwen werkt tegen armoede. En een beetje opleiding kan ook geen kwaad.
userIcon
Ik vind het zwaar kut voor al de slachtoffers maar geld sturen heeft echt 0 zin. Ten eerste stuurt NL al bakken geld, ten tweede verdwijnt toch het grootste gedeelte weer naar duistere ondoorzichtige rekeningen net als met de tsunami
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 18:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]


We regret to inform you that your payment of 0.50 euro bounced, the account number is not registered.
darn
was toch nog geld over van die tsunami of niet dan?
Iedereen geld storten....de directie van SHO is hard toe aan een extra bonus voor dit jaar
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 17:19 schreef Black_Ninja het volgende:
Volgens mij hebben ze nog wel wat over van de Tsunami...
Ja dat is nog zo'n 110 miljoen euro dat nog aan niks is gespendeerd
userIcon
Maak dan iets over aan een particulier project, dan wordt het geld tenminste goed besteed...
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 13-01-2010 @ 20:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 20:23 schreef l3laster het volgende:
was toch nog geld over van die tsunami of niet dan?
Maar die wil men uitsluitend ooit eens in de destijds getroffen regio's steken. Al weet men daar van gekheid niet wat ze met dat geld moeten.
Ze kunnen nu in ieder geval een baan vinden in de bouw.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 @ 20:44 schreef heracles het volgende:
Ze kunnen nu in ieder geval een baan vinden in de bouw.
Ja idd voor 1 euro per dag een nieuw nog groter en luxer paleis voor de president bouwen. En in hun vije tijd hun eigen krotje weer opbouwen met bij elkaar geraapt puin.
79  van 79 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden