'Faith No More naar Pinkpop'

EvenementMuziek • Geschreven door Martijn van Veen op 06-01-2010 @ 15:26
print 

Uit een betrouwbare bron van de website Rockblog is gebleken dat de band Faith No More op het Pinkpopfestival in Landgraaf staat. Faith No More is vorig jaar weer begonnen aan een tour en deed daarbij ook Lowlands aan.

Vorig jaar kwam de band, na onderhandelingen met het Britse Downloadfestival, weer bij elkaar. Oorspronkelijk zou de band in 2008 weer bij elkaar komen. Vorig jaar stonden ze onder andere op het Hongaarse festival Sziget en het Belgische festival Pukkelpop.

Waarschijnlijk zullen de Amerikanen in 2010 de tour verlengen om ook op Pinkpop te kunnen optreden. Verwacht wordt is dat Faith No More, bij het eventuele verlengen van de tour, ook naar Rock am Ring en Glastonbury komen.

Naast Faith No More zijn ook Green Day, The Prodigy en Blink-182 te vinden op het internet als geruchten.


Bron: Rockblog


Lees ook:

» 10/02 3FM-DJ: 'Black Keys op Lowlands'11
» 10/02 [Upd] FOK!ker doet Elfzwedentocht 3FM32
» 31/01 Lowlands maakt eerste namen bekend54
» 24/12 [FOK!@] Winter Efteling50


delen | eKudos nujij

8005 views / 56 reacties
Reacties op dit bericht
56  van 56 reacties op deze pagina. Pagina  1
Ik heb ze gezien op Pukkelpop... Legendarisch optreden. Zeker een aanrader!
userIcon
Goh, een band die vorig jaar op LL stond nu op PP, origineel...
Heel mooi .... laatste keer dat ik ze gezien had was Parkpop 1989. Zal het de originle bezetting zijn ?
man Beaudelaire (Eindredacteur Dvd's) 06-01-2010 @ 15:30 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:28 schreef stbabylon het volgende:
Goh, een band die vorig jaar op LL stond nu op PP, origineel...
De geruchten gonzen ook dat The Prodigy dit jaar op PP staan. En waar stonden die vorig jaar ook? Juist.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:28 schreef Paul.Kersey het volgende:
Heel mooi .... laatste keer dat ik ze gezien had was Parkpop 1989. Zal het de originle bezetting zijn ?
Nop, Jim Martin (ex-gitarist) was er sinds 1995 ofzo niet meer bij.
En Chuck Mosely (ex-zanger) gelukkig ook niet! Rammstein komt ook al...misschien moet ik toch eens overwegen komend jaar naar pinkpop te gaan dan.
Op Pink Pop doen ze toch altijd de succesje van de Lowlands van het vorig jaar nog een keer over. Ik zag Faith no More vorig jaar op Roskilde. Leuke band hoor.. maar ik hoef ze geen tweede keer te zien.
userIcon
Tijdens Sziget waren ze echt goed, een band die ik iedereen kan aanraden.
userIcon
En weer Lowlands naapen.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:33 schreef Sigmund666 het volgende:

Dit wordt zo tof! Mike Patton is één van de stille muzikale geniën van deze tijd. Ik overdrijf misschien als ik hem in één adem met Frank Zappa zou noemen, maar dat doe ik stiekem toch
Ik geef je helemaal gelijk, ik ben dan ook echt blij dat ze weer touren!! En dat Sir Martin eruit is, tja jammer maar die meneer heeft echt een te groot ego. Ik hoop op een nieuw album..
userIcon
Nou, jippie...

enehh, Blink 182? Bestaan die nog?

[ Bericht gewijzigd door knirfie op woensdag 6 januari 2010 @ 15:44 ]
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:30 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]


De geruchten gonzen ook dat The Prodigy dit jaar op PP staan. En waar stonden die vorig jaar ook? Juist.
En waar stonden ze in 2005? Zo lust ik er nog wel een paar...
userIcon
Album! Album! Album!
man Beaudelaire (Eindredacteur Dvd's) 06-01-2010 @ 15:45 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:39 schreef Aanske het volgende:
[..]


En waar stonden ze in 2005? Zo lust ik er nog wel een paar...
Op Lowlands én Pinkpop.
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:39 schreef Aanske het volgende:
[..]


En waar stonden ze in 2005? Zo lust ik er nog wel een paar...
En waar stonden ze daar weer voor? Juist op LL
userIcon
Februari heb ik mijn kaartje weer in huis voor het echt vernieuwende meerdaagse buitenfestival: LL

Zonder dat ik ook maar een flauw idee heb van welke artiesten er komen.
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:50 schreef stbabylon het volgende:
Februari heb ik mijn kaartje weer in huis voor het echt vernieuwende meerdaagse buitenfestival: LL

Zonder dat ik ook maar een flauw idee heb van welke artiesten er komen.
LL Daar gaat het tenminste niet om de artiesten
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:58 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
LL Daar gaat het tenminste niet om de artiesten
Ik ga er heen voor LL-compleet, incl. de artiesten (maar welke, dat merk ik daar wel )
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:58 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
LL Daar gaat het tenminste niet om de artiesten
Inderdaad, weinig redenen om er naartoe te gaan dus. Voor gezelligheid ga ik liever naar Sziget of RW.
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:01 schreef Dikbuik het volgende:
[..]

Inderdaad, weinig redenen om er naartoe te gaan dus. Voor gezelligheid ga ik liever naar Sziget of RW.
Ben je uberhaupt wel eens geweest? Dan zou je zo niet reageren nl. Artiesten zijn leuk maar niet de hooofdreden om te gaan. Dat is bij PP de enige reden.
Sziget en RW zijn ook top trouwens.
userIcon
Oja, en in 2007 stond Metallica op LL.
Vet was dat; het vuurwerk bij One, het enthousiasme van Lars.
En dat Chilli Peppers optreden op LL toen Stadium Arcadium nét uit was: legendarisch!
Madness en Rowwen Hèze op LL waren ook geniaal.

Jaja, allemaal op LL en dán op Pinkpop.
Is met alle bands zo.
Niks aan te doen.
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:07 schreef Veadige het volgende:
Oja, en in 2007 stond Metallica op LL.
Vet was dat; het vuurwerk bij One, het enthousiasme van Lars.
En dat Chilli Peppers optreden op LL toen Stadium Arcadium nét uit was: legendarisch!
Madness en Rowwen Hèze op LL waren ook geniaal.

Jaja, allemaal op LL en dán op Pinkpop.
Is met alle bands zo.
Niks aan te doen.
Al die bands hebben idd al wel eens op LL gestaan ja.

Maar je kunt het niet omdraaien nee. Niet elke band die op PP staat stond het jaar er voor op LL. Maar wel een boel.
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:28 schreef stbabylon het volgende:
Goh, een band die vorig jaar op LL stond nu op PP, origineel...
Nou, nu heb ik dus echt geen zin meer om naar pinkpop te gaan, puur uit principe!!!
userIcon
Wanneer is Metallica dan op LL geweest?
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:35 schreef Baneun666 het volgende:
Tijdens Sziget waren ze echt goed, een band die ik iedereen kan aanraden.
Beste optreden van Sziget 2009! Ben benieuwd wie er dit jaar komen!
En wanneer was Bruce Springsteen op Lowlands?
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:13 schreef Kretzzzer het volgende:
En wanneer was Bruce Springsteen op Lowlands?
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:11 schreef Veadige het volgende:
Wanneer is Metallica dan op LL geweest?
dude beide te groot voor LL.
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Al die bands hebben idd al wel eens op LL gestaan ja.

Maar je kunt het niet omdraaien nee. Niet elke band die op PP staat stond het jaar er voor op LL. Maar wel een boel.
Extra voor TUFKAL
userIcon
TUFKAL volgt het allemaal niet zo goed...
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:14 schreef Veadige het volgende:
[..]


Extra voor TUFKAL
De vergelijking LL PP slaat ook verder nergens op, beide totaal verschillend qua sfeer, doelgroep en line up.
userIcon
Begrijpend lezen was een vijfje, he TUFKAL?
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:16 schreef Veadige het volgende:
Begrijpend lezen was een vijfje, he TUFKAL?
Verklaar je punt verder eens vrolijke vriend?

Ik lees uw bevindingen wel als ik thuis ben.
userIcon
The Prodigy hadden ze gewoon vorig jaar moeten hebben... Als ze daar nu mee aankomen bewijzen weer hoe lame dit festival is, lopen altijd achter de feiten aan!
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:33 schreef Sigmund666 het volgende:

Dit wordt zo tof! Mike Patton is één van de stille muzikale geniën van deze tijd. Ik overdrijf misschien als ik hem in één adem met Frank Zappa zou noemen, maar dat doe ik stiekem toch
QFT

Faith No More
Mr. Bungle
Fantômas
Tomahawk
Zijn solo albums zijn eigenlijk te vreemd om naar te luisteren.

Hopelijk komt er nog nieuw materiaal van FNM.
Kan niet wachten
userIcon
quote:
Oorspronkelijk zou de band in 2008 weer bij elkaar komen.
Wat? Waar haal je die onzin vandaan?

quote:
Waarschijnlijk zullen de Amerikanen in 2010 de tour verlengen om ook op Pinkpop te kunnen optreden.
Ja tuurlijk, en ze gaan de tour speciaal voor pinkpop verlengen...
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:38 schreef infp2009 het volgende:

[..]


Wat? Waar haal je die onzin vandaan?


[..]


Ja tuurlijk, en ze gaan de tour speciaal voor pinkpop verlengen...

quote:
Verwacht wordt is dat Faith No More, bij het eventuele verlengen van de tour, ook naar Rock am Ring en Glastonbury komen
Beter lezen....

Wellicht toch pp, Prodigy (L)
userIcon
Mooi, die wil mijn vader nog eens zien.
userIcon
Faith no More???? HELDEN!!!!!
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:32 schreef DiRadical het volgende:
[..]

QFT

Faith No More
Mr. Bungle
Fantômas
Tomahawk
Zijn solo albums zijn eigenlijk te vreemd om naar te luisteren.

Hopelijk komt er nog nieuw materiaal van FNM.
Kan niet wachten
En in vloeiend Italiaans:
http://www.youtube.com/watch?v=J_UMw1AtX5g&feature=related
userIcon
Superband; supermuziek. Vet !!
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:44 schreef rednas456GT het volgende:
[..]


[..]


Beter lezen....

Wellicht toch pp, Prodigy (L)
Beter schrijven, het klopt niet zoals het er staat.
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:28 schreef stbabylon het volgende:
Goh, een band die vorig jaar op LL stond nu op PP, origineel...
Ja, want Bruce Springsteen stond in 2008 op Lowlands? En Rammstein vorig jaar?

Ga weg man, Lowlands is niets vergeleken bij Pinkpop.
userIcon
Husker Du, U2, Echo & the Bunnymen, Captain Beefheart, Thin Lizzy, The Police, Elvis Costello, Rush, Van Halen, Joe Jackson, The Jam, The Specials, Bruce Springsteen, Madness, ZZ Top, Simple Minds, The Cure, Waterboys, Lou Reed, Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, R.E.M., Black Crowes etc.. hebben die eigenlijk ooit op Lowlands gestaan?
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 16:12 schreef zztop het volgende:
[..]

Beste optreden van Sziget 2009! Ben benieuwd wie er dit jaar komen!
Niet mee eens, maar dat komt door smaak. Wel tof dat ie z'n schoenveter naar binnen werkte. Hoe walgelijk het er ook uitzag.

Voor iedereen die denkt dat Pinkpop Lowlands na-aapt; 2009 hadden zoveel festivals Faith No More, dus erg orgineel was het toch al niet. Bovendien spelen op de meeste festivals dezelfde bands óók (want over orginele bands hebben jullie het niet.) Bands als Franz Ferdinand, Placebo, Bloc Party, dit jaar weer Muse, Rammstein, Green Day...Kijk naar Rock Werchter die hebben bijna ál dat soort namen. Dus in feite aapt iedereen RW na volgens jullie?
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:35 schreef TUFKAL het volgende:
En weer Lowlands naapen.
Of Lowland aapt Pinkpop na, want Faith no More stond in 1995 al op Pinkpop. Lowlands is een puberfestival, totaal niet boeiend en gelukkig te ver weg.
LL en PP zijn twee totaal verschillende festivals die op een totaal ander moment in het seizoen liggen. Veel bands die op LL staan beginnen dan net met hun tour (ook Blink182 is daar dit jaar een voorbeeld van) en trekken die door naar het jaar erop. En dus staan ze daarna op Pinkpop.

Daar komt bij dat de bands in de tussentijd meer naam hebben gemaakt, en dus commercieel interessanter zijn voor PP, een festival wat over het algemeen meer voor de namen gaat en minder voor de breedte (theater, cultuur) dan Lowlands.
Dus in mijn ogen gaat de term na-apen niet echt op.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 15:28 schreef stbabylon het volgende:
Goh, een band die vorig jaar op LL stond nu op PP, origineel...
Inderdaad..... ik wil MUSE!!!
userIcon
Mooi zo, hoef ik niet meer te twijfelen om te gaan. Ik ga gewoon helemaal niet.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 19:23 schreef Oebelie het volgende:
LL en PP zijn twee totaal verschillende festivals die op een totaal ander moment in het seizoen liggen. Veel bands die op LL staan beginnen dan net met hun tour (ook Blink182 is daar dit jaar een voorbeeld van) en trekken die door naar het jaar erop. En dus staan ze daarna op Pinkpop.

Daar komt bij dat de bands in de tussentijd meer naam hebben gemaakt, en dus commercieel interessanter zijn voor PP, een festival wat over het algemeen meer voor de namen gaat en minder voor de breedte (theater, cultuur) dan Lowlands.
Dus in mijn ogen gaat de term na-apen niet echt op.
Lowlands en Pinkpop zijn inderdaad niet precies dezelfde soort festivals... alhoewel ze beide meer in de alternatieve hoek zitten. Lowlands kun je vergelijken met Pukkelpop en Pinkpop met Rock Werchter (qua stijl).

Desalniettemin is voor de echte festivalganger de keuze voor Faith no More een echte teleurstelling. Want echte festivalgangers gaan naar beide soorten festivals en dat zou een Jan Smeets moeten weten. Voor mij en heel veel anderen heeft Faith no More dus geen enkele toevoeging aan het programma.

Jan Smeets had een geweldig festival met als hoogtepunt het 25-jarig bestaan in 1994 (met dat dubbelpodium) toen 70.000 mensen Pinkpop bezochten... daarna, zeker ten opzichte van Rock Werchter en Rock am Ring, is het programma er stukje bij beetje op achteruit gegaan met als absolute dieptepunt 2005. Daarna heeft Jan Smeets het een beetje begrepen en is hij weer grote namen gaan boeken. 2007 was weer een redelijk goed jaar, maar 2008 weer minder (hij heeft veel te veel geld uitgegeven aan Bruce). Kijk eens voor de gein naar het programma van Rock Werchter en vraag je dan maar eens af waarom dat niet op Megaland zou kunnen.

Faith no More is een slechte keuze en bovendien een band die ik weet niet hoelang al bestaat, dus je laatste argument gaat niet op> Faith no more is allang over zijn top heen.
Mijn God, treden die gasten nog steeds op dan? Ze kunnen toch wel wat nieuwer materiaal naar die vlakte krijgen. Er zijn zat bands die wel willen komen en die in ieder geval een nieuw repertoire hebben. Het lijkt me wel eens cool om een band als Buckcherry op het podium te zien. Het is lang geleden dat we weer eens een act hebben gehad die mensen nog lang bij blijft.
userIcon
Wat een kinderachtige discussies over pp vs ll. Totaal niet te vergelijken. De enige overeenkomst is dat er op beide bands spelen. Maar elk is uniek en ze zullen ook altijd samen kunnen bestaan in dit landje.

Verder is de Belgie vs NL discussie ook belachelijk. Kostenstructuur, organisaties, cultuurverschil etc niet in acht nemen en gewoon wat gaan roepen. Nederlanders zijn meer verwend wat optredens van grote namen betreft. Vandaar dat grote namen op een belgisch festival een heel andere omzetratio hebben dan wanneer ze 'weer eens' in Nederland staan. Appels en peren mensen. Peren en appels.
userIcon
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 @ 19:43 schreef TripleR het volgende:
[..]


Lowlands en Pinkpop zijn inderdaad niet precies dezelfde soort festivals... alhoewel ze beide meer in de alternatieve hoek zitten. Lowlands kun je vergelijken met Pukkelpop en Pinkpop met Rock Werchter (qua stijl).

Desalniettemin is voor de echte festivalganger de keuze voor Faith no More een echte teleurstelling. Want echte festivalgangers gaan naar beide soorten festivals en dat zou een Jan Smeets moeten weten. Voor mij en heel veel anderen heeft Faith no More dus geen enkele toevoeging aan het programma.

Jan Smeets had een geweldig festival met als hoogtepunt het 25-jarig bestaan in 1994 (met dat dubbelpodium) toen 70.000 mensen Pinkpop bezochten... daarna, zeker ten opzichte van Rock Werchter en Rock am Ring, is het programma er stukje bij beetje op achteruit gegaan met als absolute dieptepunt 2005. Daarna heeft Jan Smeets het een beetje begrepen en is hij weer grote namen gaan boeken. 2007 was weer een redelijk goed jaar, maar 2008 weer minder (hij heeft veel te veel geld uitgegeven aan Bruce). Kijk eens voor de gein naar het programma van Rock Werchter en vraag je dan maar eens af waarom dat niet op Megaland zou kunnen.

Faith no More is een slechte keuze en bovendien een band die ik weet niet hoelang al bestaat, dus je laatste argument gaat niet op> Faith no more is allang over zijn top heen.
Mooi stukje, alleen was Bruce er in 2009.
En 2008 was zeker niet minder, want toen waren er ook 70.000, want toen was Metallica daar.

ps: er zijn ontelbare mensen die Pinkpop al zeer geslaagd vinden als ze 3 dagen op de camping kunnen hangen en niet eens op het festivalterrein komen.
Maar dat terzijde, zal op LL niet anders zijn.

[ Bericht gewijzigd door Veadige op woensdag 6 januari 2010 @ 21:33 ]
userIcon
Ik wil Led Zeppelin!!
56  van 56 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 10/02 3FM-DJ: 'Black Keys op Lowlands'11
» 10/02 [Upd] FOK!ker doet Elfzwedentocht 3FM32
» 31/01 Lowlands maakt eerste namen bekend54
» 24/12 [FOK!@] Winter Efteling50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden