Weekdeals (728x90)

PVV wil spoeddebat over Icesave

AlgemeenNederlandNieuwsoverzicht • Geschreven door Bram (vulli) op 05-01-2010 @ 18:53
print 

De PVV van Geert Wilders wil een spoeddebat met minister Wouter Bos over de problemen rond de terugbetaling van de Icesavegelden. De minister van Financiën had 1,3 miljard euro aan IJsland voorgeschoten om zo de spaarders schadeloos te stellen voor het geld dat zij verloren hadden door de ondergang van Icesave.

De IJslandse regering stemde wel in met de terugbetaling van het geld, maar de president weigert de benodigde wetten te tekenen.

Volgens Tweede Kamerlid Teun van Dijck van de PVV is het "te gek voor woorden dat de Nederlandse belastingbetaler moet opdraaien voor de blunders van IJsland. De Nederlandsche Bank stond erbij en keek ernaar hoe Nederlandse spaarders werden belazerd en nu mag de belastingbetaler de puinhoop opruimen. Zowel minister Bos als DNB heeft duidelijk gefaald. Ze beschermen banken, terwijl ze juist voor de spaarders en belastingbetaler moeten opkomen.''


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

8232 views / 122 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 122 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
PVV wil een spoeddebat. (punt)
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:55 schreef Rimas het volgende:
PVV wil een spoeddebat. (punt)
Inderdaad ja!
"Terwijl ze juist voor de spaarders en belastingbetaler moeten opkomen"...

Voor de spaarder is Bos wel opgekomen Daar is juist dat hele voorschot voor!
userIcon
Ligt het nou aan mij of wil de PVV (lees: Geert Wilders) alleen maar spoeddebatten voeren?
Bepaalde dingen zouden ook wel in een normaal debat moeten kunnen lijkt me.
userIcon
Wil de PVV wel eens wat anders dan spoeddebatten? Bos is nog niet klaar met ruzieën met de IJslanders. Wacht dat eerst maar eens af en ga daarna nog eens lekker zaniken....
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57 schreef Koekz het volgende:
Ligt het nou aan mij of wil de PVV (lees: Geert Wilders) alleen maar spoeddebatten voeren?
Bepaalde dingen zouden ook wel in een normaal debat moeten kunnen lijkt me.
Misschien halen alleen de spoeddebatten het nieuws?
man superworm (Redactie Frontpage) 05-01-2010 @ 18:57 fotoboek homepage
userIcon
Ik wil een spoeddebat over de debiele hoeveelheid spoeddebatten die de PVV aanvraagt.
Terecht.

Wat denkt IJsland wel, aanvallen die handel!
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57 schreef hasse8 het volgende:
Wil de PVV wel eens wat anders dan spoeddebatten? Bos is nog niet klaar met ruzieën met de IJslanders. Wacht dat eerst maar eens af en ga daarna nog eens lekker zaniken....
Het is allang duidelijk. Ijsland dokt niet, wij draaien ervoor op. Spoeddebat graag. Boycotten dat kutland.
userIcon
Oorlog bitches, yeah!
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57 schreef superworm het volgende:
Ik wil een spoeddebat over de debiele hoeveelheid spoeddebatten die de PVV aanvraagt.
En daar wil ik weer een spoeddbat over voeren!

Dit is zo ironisch.

De Partij Voor de Vrijheid is voor ijsland met zo'n hoge schuld op te zadelen dat ze vrijwel slaven worden voor de komende 100 jaar. Vanwege een bank waar de ijslandse belasting betaler en spaarder vrijwel helemaal niets mee te maken had. Omdat anders wij (weer) geld moeten uitgeven voor de stupiditeit van mensen.

Met het punt zelf hebk weinig moeite, zij of wij dan zij. Maar ga dan niet als partij van de Vrijheid dit soort dingen doen
Ik ben toch een beetje tegendraads. Ik vind het nl. belachelijk dat de spaarders onmiddellijk schadeloos zijn gesteld. Nu is het wat mij betreft het risico van Wouter Bos (en dus van ons allemaal).
userIcon
Weer lekker voorbarig dit. Willen ze Bos onder vuur nemen omdat die Vikingen moeilijk zitten te doen? Volgens mij is nog absoluut niet zeker dat de belastingbetaler iets zou moeten dokken.

Ach ja, de PVV bestaat bij gratie van het aantal spoeddebatten waarmee ze in het nieuws kunnen komen.
userIcon
Icesave was ook maar een bank.. zoals pvv zelf al aangeeft waarom zou de ijslandse bevolking/belasting betaler er voor moeten op draaien?

Banken niet beschermen heeft 2 kanten namelijk.
Dat als ze vallen de mensen ook pech hebben gehad die er hun centen hadden zitten. (en zo hoort het ook.. er zijn geen garanties in het leven)
userIcon
Zal het weer niet eens
userIcon
Hadden ze hun geld maar niet in het buitenland op de bank moeten zetten.
Het is te debiel voor woorden dat de Nederlandse overheid dan moet inspringen om die mensen te helpen, dat risico neem je zelf en zo'n vangnet vanuit de overheid zou alleen moeten gelden voor Nederlandse banken.

Waarom zaten ze bij icesave?
Precies, om geld te verdienen omdat ze daar meer rente kregen, eigen schuld dus dat risico neem je.

Dit soort backup vanuit de overheid zorgt er alleen maar voor dat mensen in de toekomst weer risico's gaan nemen met buitenlandse banken die meer te bieden hebben.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:00 schreef TSS het volgende:
Dit is zo ironisch.

De Partij Voor de Vrijheid is voor ijsland met zo'n hoge schuld op te zadelen dat ze vrijwel slaven worden voor de komende 100 jaar. Vanwege een bank waar de ijslandse belasting betaler en spaarder vrijwel helemaal niets mee te maken had. Omdat anders wij (weer) geld moeten uitgeven voor de stupiditeit van mensen.

Met het punt zelf hebk weinig moeite, zij of wij dan zij. Maar ga dan niet als partij van de Vrijheid dit soort dingen doen
Ik zal IJsland laten weten dat jij het geld betaalt. Want IK doe het godverdomme niet!
userIcon
Gewoon een paar Nederlandse onderzeeboten en onze 1ste vloot naar IJsland sturen.
Kijken hoe snel ze betalen als ze uithongeren.....
Lache wah...echt 2010 !!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:00 schreef TSS het volgende:
Dit is zo ironisch.

De Partij Voor de Vrijheid is voor ijsland met zo'n hoge schuld op te zadelen dat ze vrijwel slaven worden voor de komende 100 jaar.
Heerlijk hoe overdreven dramatisch mensen kunnen doen.

Waarschijnlijk betalen de IJslanders (als de overeenkomst gewoon door gaat) het bedrag in 14 jaar af zonder dat ze er iets van merken. Serieus: het is een hele mooie deal die ze hebben. Maar dat hebben ze zelf kennelijk nog niet door.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:00 schreef TSS het volgende:
Dit is zo ironisch.

De Partij Voor de Vrijheid is voor ijsland met zo'n hoge schuld op te zadelen dat ze vrijwel slaven worden voor de komende 100 jaar. Vanwege een bank waar de ijslandse belasting betaler en spaarder vrijwel helemaal niets mee te maken had. Omdat anders wij (weer) geld moeten uitgeven voor de stupiditeit van mensen.

Met het punt zelf hebk weinig moeite, zij of wij dan zij. Maar ga dan niet als partij van de Vrijheid dit soort dingen doen
Jij snapt er echt helemaal niks van, of wel?
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:59 schreef Prometus het volgende:
haha maar over de problemen in de Molukse en Marokkaanse wijk in Culemborg hoor je niks van ze. Rara hoe komt dat, Geertje heeft geen zin om zijn eigen Indische roots te gaan betrekken in dit conflict. Mietje.
als je je luie lijf naar de tv zou sleuren zou je zien dat ie had voorgesteld alle ruziezoekers te arresteren, nederlands identiteit af te pakken en ze uit te zetten
Hoe dit ook af moge lopen geen mens zal daar ooit nog gaan sparen die buiten IJsland woont dat hebben ze er in ieder geval op de eerste plaats mee bereikt en ten 2e wordt IJsland voorlopig GEEN lid van de Europese Unie en ten 3e WIE vertrouwd na dit debacle IJsland????
userIcon
quote:
"Ze beschermen banken, terwijl ze juist voor de spaarders en belastingbetaler moeten opkomen.''
Dus ook de IJslandse belastingbetalers.

Waarom kan het zo zijn dat de top van die IJslandse banken gewoon lekker op een tropisch eiland zit met miljoenen aan poen?

Pluk hun, niet de mensen die er geen drol mee te maken hebben
userIcon
Wat een enorme onzin is dit.

quote:
De Nederlandsche Bank stond erbij en keek ernaar hoe Nederlandse spaarders werden belazerd en nu mag de belastingbetaler de puinhoop opruimen.
Ja, de NB wist natuurlijk vantevoren al dat Icesave over de kop zou gaan. Nu heeft Bos afgedwongen dat IJsland het geld gaat terugbetalen, alleen ligt de president opeens dwars.

Wat kan hij verder nog doen dan? Persoonlijk naar IJsland gaan en die man voor zijn bek rammen? Stelletje kinderachtige kneuzen daar bij die PVV.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een enorme onzin is dit.


[..]

Ja, de NB wist natuurlijk vantevoren al dat Icesave over de kop zou gaan. Nu heeft Bos afgedwongen dat IJsland het geld gaat terugbetalen, alleen ligt de president opeens dwars.

Wat kan hij verder nog doen dan? Persoonlijk naar IJsland gaan en die man voor zijn bek rammen? Stelletje kinderachtige kneuzen daar bij die PVV.
Jij bent hier dus blij mee? Nou, het verschil stuur ik wel als rekening naar je toe, betaal jij mijn deel van het Icesave verhaal, deal?
userIcon
quote:
Zowel minister Bos als DNB heeft duidelijk gefaald. Ze beschermen banken, terwijl ze juist voor de spaarders en belastingbetaler moeten opkomen.''
En zo is het!
Weg met Bos en Wellink!!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:12 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]


Jij bent hier dus blij mee? Nou, het verschil stuur ik wel als rekening naar je toe, betaal jij mijn deel van het Icesave verhaal, deal?
Begrijpend lezen is ook een kunst..
userIcon
Kan mooi gecombineerd worden met Culemborg..kost ook een boel geld
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:03 schreef Penispomp het volgende:
Hadden ze hun geld maar niet in het buitenland op de bank moeten zetten.
Het is te debiel voor woorden dat de Nederlandse overheid dan moet inspringen om die mensen te helpen, dat risico neem je zelf en zo'n vangnet vanuit de overheid zou alleen moeten gelden voor Nederlandse banken.

Waarom zaten ze bij icesave?
Precies, om geld te verdienen omdat ze daar meer rente kregen, eigen schuld dus dat risico neem je.

Dit soort backup vanuit de overheid zorgt er alleen maar voor dat mensen in de toekomst weer risico's gaan nemen met buitenlandse banken die meer te bieden hebben.
Niets aan toe te voegen. Te belachelijk voor woorden dat ze geld hebben teruggekregen!!
De PVV vraagt zoveel spoeddebatten aan, dat het tegenwoordig weken duurt voor ze op de agenda kunnen
userIcon
Eiste de PVV indertijd niet op hoge toon dat NL de NL-spaarders uit de brand zou helpen? Dat lag indertijd namelijk lekker in het gehoor. Ik denk niet dat ze van de daken schreeuwden dat al die domme Nederlandse spaarders beter hadden moeten opletten en dat het net goed is dat ze zijn gestraft voor hun onoplettendheid.

En nu ligt het natuurlijk lekker in het gehoor om een spoeddebatje te eisen om de arme spaarders tegen het 'grote' boze Ijsland te helpen. Ach, zolang het maar lekker in het gehoor ligt roept de PVV alles.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:13 schreef Masterix het volgende:
[..]
En ik een spoeddebat over Masterix die een spoeddebat wil over superworm die een spoeddebat wil over de debiele hoeveelheid spoeddebatten die de PVV aanvraagt.

Dat gezeik van Masterix over de vele spoeddebatten die superworm aanvraagt moet nu voor eens en altijd gestopt worden!
Is it a bird? Is it a plane? No... it is superhasse8, here to stop the mindless evil of Masterix and his spoeddebatten...... And once again the world is a save and tranquil place *grin*
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:59 schreef Prometus het volgende:
haha maar over de problemen in de Molukse en Marokkaanse wijk in Culemborg hoor je niks van ze. Rara hoe komt dat, Geertje heeft geen zin om zijn eigen Indische roots te gaan betrekken in dit conflict. Mietje.
Alsjeblieft
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:00 schreef TSS het volgende:
Dit is zo ironisch.

De Partij Voor de Vrijheid is voor ijsland met zo'n hoge schuld op te zadelen dat ze vrijwel slaven worden voor de komende 100 jaar. Vanwege een bank waar de ijslandse belasting betaler en spaarder vrijwel helemaal niets mee te maken had. Omdat anders wij (weer) geld moeten uitgeven voor de stupiditeit van mensen.

Met het punt zelf hebk weinig moeite, zij of wij dan zij. Maar ga dan niet als partij van de Vrijheid dit soort dingen doen
Ijsland had de bank failliet moeten laten gaan, dit hebben ze niet gedaan en zijn daarom medeverantwoordelijk voor de schade.....

Stukje verdieping.....en je had dit niet zo stellig gezegd.....

Maar jij bent vast niet helemaal objectief als het om de PVV gaat?
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een enorme onzin is dit.


[..]

Ja, de NB wist natuurlijk vantevoren al dat Icesave over de kop zou gaan. Nu heeft Bos afgedwongen dat IJsland het geld gaat terugbetalen, alleen ligt de president opeens dwars.

Wat kan hij verder nog doen dan? Persoonlijk naar IJsland gaan en die man voor zijn bek rammen? Stelletje kinderachtige kneuzen daar bij die PVV.
Alleen maar aandacht vragen, en daar stemt Nederland met open ogen op? Maar helaas, Wilders is de domste nog niet ondanks dat ik het niet met zijn standpunten eens ben...Weten de PVV stemmers trouwens überhaubt wel dat niet alle zetels door Wilders word bezet? Want zover ik weet zijn de andere partijleden incapabele idioten die achter hem aan lopen.
userIcon
Maar natuurlijk er valt weer wat te scoren

userIcon
De Nederlandse bank had Nederlanders moeten waarschuwen voor Icesave. Ook fout van Bos om IJsland vervolgens geld te lenen om mensen te betalen die hun geld op een wazige internet bank zetten.

De IJslandse munteenheid is met 100% gedevalueerd (en zakt nog steeds), dus dat bedrag van 4 miljard Euro is gigantisch en zal IJsland alleen maar verder de afgrond in laten zakken. Als IJsland dit door de strot gepropt krijgt zien we binnen een paar jaar dat iedereen met potentie naar het vaste land emigreert, en dan zijn er slechts 200.000 mensen over die de kar moeten trekken.

Nederland moet gewoon 1.5 miljard van de 4 miljard aan ontwikkelings hulp van 2010 reserveren voor IJsland. Een stuk beter besteed dan het naar Afrika sturen.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:21 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Volgend nieuwsbericht;

"PVV wilt Ijsland de oorlog verklaren"


Wat een tokkiepartij..
booohooohooo
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:59 schreef Prometus het volgende:
haha maar over de problemen in de Molukse en Marokkaanse wijk in Culemborg hoor je niks van ze. Rara hoe komt dat, Geertje heeft geen zin om zijn eigen Indische roots te gaan betrekken in dit conflict. Mietje.
Volgens mij heeft de PVV juist als een van de weinige partijen inhoudelijk aandacht aan dit gebeuren gegeven......

Maar dat zie jij vast niet......

http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2479&Itemid=1
Je zou maar een ijslander zijn momenteel. Natuurlijk stem je bij het referendum tegen de terugbetaling want het is te zot voor worden dat zij moeten opdraaien voor de kosten omdat een paar Nederlanders 1% meer rente konden krijgen bij een buitenlandse bank. Dat terwijl bekend was dat Icesave niet bij het deposito-garantiestelsel aangesloten was. Hoezo dom. Ik geef de ijslanders groot gelijk hierin.
userIcon
Gewoon de licenties wegnemen dat IJsland nog mag bankieren in/met europa (en als kan rest wereld).
die gasten moeten gewoon doen waar ze goed in zijn: ijsblokjes maken of zo
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:23 schreef ilovebicycles het volgende:
Je zou maar een ijslander zijn momenteel. Natuurlijk stem je bij het referendum tegen de terugbetaling want het is te zot voor worden dat zij moeten opdraaien voor de kosten omdat een paar Nederlanders 1% meer rente konden krijgen bij een buitenlandse bank. Dat terwijl bekend was dat Icesave niet bij het deposito-garantiestelsel aangesloten was. Hoezo dom. Ik geef de ijslanders groot gelijk hierin.
OOk voor jou geld: iets meer verdiepen in de materie, Ijsland heeft verzuimd de bank failliet te laten gaan en heeft zwijgvol toegestaan dat de bank zonder krediet krediet verstrekt, etc. etc.
userIcon
Kunnen we niet alle marokkanen naar ijsland sturen, zodat ze daar blijven.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:04 schreef Loveforall2 het volgende:
Kijken hoe snel ze betalen als ze uithongeren.....
Geld dat ze niet hebben kunnen ze dan niet ineens wel betalen he? Of was je sarcastisch aan het doen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:26 schreef JuiceJuice het volgende:
Kunnen we niet alle marokkanen naar ijsland sturen, zodat ze daar blijven.
Zolang we maar eerst alle jonge vrouwen hierheen halen
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57 schreef Koekz het volgende:
Ligt het nou aan mij of wil de PVV (lees: Geert Wilders) alleen maar spoeddebatten voeren?
Bepaalde dingen zouden ook wel in een normaal debat moeten kunnen lijkt me.
Dat zit juridisch lastig in elkaar. Een verantwoordelijk minister mag een normaal debat weigeren, maar een spoeddebat niet. Om te voorkomen dat Wouter Windvaan de dans ontspringt wordt er dus een spoeddebat aangevraagd.
Ik ben het voor deze keer eens met de PVV, op basis van een mondelinge belofte is er 1,3 miljard belastinggeld voorgeschoten aan vermogende mensen.
userIcon
meeste fokkers zijn echt dom sorry die spoeddebatten zijn juist het beste wat de kamer ooit is overkomen. normaal gesproken wordt alles weggemoffeld en horen we geen kut meer.

wilders wil alles op tafel hebben, wij Nederlanders zijn lang genoeg genaaid.
mijn fucking belasting geld gaat voor een deel naar allochtonen en probleem jeugd. fuck it. Ik zie mijn geld liever naar de boeren gaan die hun beesten hebben moeten laten afmaken zodat zij aan de toekomst verder kunnen werken. inplaats van vervelende kut jeugd en allochtonen.

wilders moet hoe dan ook aan de macht komen. hoewel niet alles goed is wat die denkt zal het voor Nederland beter worden
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:00 schreef podr0znik het volgende:
Ik ben toch een beetje tegendraads. Ik vind het nl. belachelijk dat de spaarders onmiddellijk schadeloos zijn gesteld. Nu is het wat mij betreft het risico van Wouter Bos (en dus van ons allemaal).

Nou is de PVV aanpak natuurlijk populistisch en vrij nutteloos anders dan stemmen binnenharken, maar het feit is wel dat de ijslandse economie jarenlang heeft geleefd op de luchtkastelen van de lokale banken, waarvan de bevolking destijds enorm geprofiteerd heeft. Het idee dat ze geld uitgeven dat ze eigelijk niet hadden krijgen ze nu de rekening van gepresenteerd, en daar had de IJslandse overheid voordat het mis ging al moeten ingrijpen en aangezien het een democratie is heeft de bevolking daar zelf voorgekozen. Met andere woorden ze krijgen de rekening gepresenteerd van de onverantwoordelijkheid waar ze zelf voor gekozen hebben.. ze hadden gewoon bij visserij en toerisme moeten blijven waar ze goed in waren, was er nu niets aan de hand geweest.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:28 schreef ouderejongere het volgende:
[..]

Dat zit juridisch lastig in elkaar. Een verantwoordelijk minister mag een normaal debat weigeren, maar een spoeddebat niet. Om te voorkomen dat Wouter Windvaan de dans ontspringt wordt er dus een spoeddebat aangevraagd.
Ik ben het voor deze keer eens met de PVV, op basis van een mondelinge belofte is er 1,3 miljard belastinggeld voorgeschoten aan vermogende mensen.
Kijk een inhoudelijke reactie.....zo tussen het anti-PVV geschreeuw.....je moet allen niet verwachten dat de ANTI hierop zal reageren hoor .

ontopic: ik hoop ook dat het spoeddebat erdoor gaat, er stinkt iets teveel aan deze hele zaak. Het is lullig voor de Ijslander zelf, maar als ik het zo allemaal met mijn veels te kleine kennis bekijk ligt het toch eerder aan Ijsland....
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57 schreef wietse.cc het volgende:
"Terwijl ze juist voor de spaarders en belastingbetaler moeten opkomen"...

Voor de spaarder is Bos wel opgekomen Daar is juist dat hele voorschot voor!
Bij ICE-Save wel en bij DSB dan weer niet
Laat wel duidelijk zijn... dat goed aangegeven was dat de DNB niet garant stond voor de eerste ca. 20.000 EUR

Iedereen die geld op ICESAVE heeft gezet moest dat weten... het is eigenlijk al zot dat dat geld voorgeschoten is. Je tekent hier toch voor?
en waarom kon die Bos-aap onze nationale held Drol Scheringa niet redden maar wel die viespeuk ijslanders?

iemand een idee?
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]


Begrijpend lezen is ook een kunst..
je kop de andere kant in draaien en het allemaal als zoete koek slikken ook! Dat was het punt van mn post.
Wat een grap, enkel omdat de PVV met een spoeddebat komt is het fout blah blah. Als Niet Bos maar Wilders zich door Ijsland had laten nemen en nu Bos een spoeddebat aanvroeg was het allemaal prima en moest Wilders per direct aftreden.

Ipv constant op Wilders te zeveren zou je ook inhoudelijk kunnen kijken. Ik ben er namelijk niet blij dat ik misschien als belastingbetaler moet opdraaien voor de Nederlandse spaarders die daar rijk wilden wilden worden.
1- De spaarders namen risico, pech voor hen.
2- Bos had nooit van belastinggeld dit moeten vergoeden
3- Ijsland laat zich ook niet opzadelen met een torenhoge rekening waar zij niks mee van doen hebben.

Wie is er straks de lul? De belastingbetaler. Kan Ijsland geen ongelijk geven dat ze niet willen betalen, althans dat die belastingbetalers geen zin hebben in torenhoge schulden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57 schreef superworm het volgende:
Ik wil een spoeddebat over de debiele hoeveelheid spoeddebatten die de PVV aanvraagt.
Dat dus
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57 schreef wietse.cc het volgende:
Voor de spaarder is Bos wel opgekomen Daar is juist dat hele voorschot voor!
En dat is nou ook meteen het probleem! De reden dat ik niet bij Icesave zat, was juist omdat het onder het IJslandse garantiestelsel viel! Mensen die dat negeerden en dus bewust het risico namen dat een zeer klein op-de-pof-leef-landje het niet zou kunnen ophoesten, zijn daar nu voor beloond, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Die mensen hadden gewoon hun geld pas moeten krijgen als IJsland over de brug komt, niet eerder.
Woutertje, mag ik mijn geld terug?
userIcon
Als ik die IJslanders was zou ik ook geen cent teruglappen. Er wonen 320.000 mensen in dat land, 4 miljard (met die 2,zoveel van die Engelsen erbij) is 12500pp, daar wordt je niet vrolijk van; dat zou equivalent zijn aan 212 miljard voor Nederland.
Ik ben beniewd wat die flapdrol van een Wilders zou roepen als het andersom was en wij die 212 miljard bijvoorbeeld aan de Duitsers moesten terugbetalen omdat we toch Fortis/ABN/ING failliet hadden laten gaan...
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:21 schreef SeventhWave het volgende:
De IJslandse munteenheid is met 100% gedevalueerd (en zakt nog steeds), dus dat bedrag van 4 miljard Euro is gigantisch en zal IJsland alleen maar verder de afgrond in laten zakken.
Misschien is dat de strategie, uitgaan van een schuld van 4 miljard Euro in IJslandse Dollars op het moment van failliet gaan van Icesave en wachten tot die hele munt niets meer waard is; wat zimbabwaanse inflatie erop loslaten - kun je het me een bankbiljet teruglappen.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:55 schreef Rimas het volgende:
PVV wil een spoeddebat. (punt)
PVV wil een spoeddebat over <insert topic here>


Kunnen we niet stellen dat je per zetel maximaal 1 spoeddebat per jaar mag aanvragen? Regeren is wat anders dan van spoedgeval naar spoedgeval hobbelen. Het hoofd koel houden en gewoon tijdig op de agenda zetten.
En maar klagen met die Partij Van de Varkens, geef mij maar CDA!
Zoals hieronder een goed voorbeeld (stelletje leeghoofden, aandacht vragers)
http://www.youtube.com/watch?v=CZBr8gmd60U
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57 schreef Koekz het volgende:
Ligt het nou aan mij of wil de PVV (lees: Geert Wilders) alleen maar spoeddebatten voeren?
Bepaalde dingen zouden ook wel in een normaal debat moeten kunnen lijkt me.
Een klein overzicht;

PVV-kamerlid Raymond de Roon heeft in een debat met de minister van Justitie gepleit voor spoedwetgeving om pedofielen beter in de greep van Justitie te houden

PVV: Spoeddebat rol allochtonen bij bevrijding

PVV wil spoeddebat over Thermphos-affaire

Oppositiepartijen PVV en GroenLinks willen een spoeddebat over berichten dat enkele honderden medewerkers van ABN Amro dit jaar dubbele bonussen zouden krijgen.

PVV wil spoeddebat over sluiting 8 gevangenissen

PVV wil spoeddebat over feest tegen de koningin

PVV en VVD willen spoeddebat over verkrachting door tbs'er

PVV wil spoeddebat over rol allochtonen in oorlog - geschiedvervalsing door PvdA

PVV wil spoeddebat over bloederig schoolgeweld

PVV en VVD willen spoeddebat over 'bijbaan' Arib

Op voorstel van CDA en PVV houdt de Tweede Kamer een spoeddebat over de Noord-Zuidlijn

PVV wil spoedoverleg mislukte aanslag
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:00 schreef TSS het volgende:
Dit is zo ironisch.

De Partij Voor de Vrijheid is voor ijsland met zo'n hoge schuld op te zadelen dat ze vrijwel slaven worden voor de komende 100 jaar. Vanwege een bank waar de ijslandse belasting betaler en spaarder vrijwel helemaal niets mee te maken had. Omdat anders wij (weer) geld moeten uitgeven voor de stupiditeit van mensen.

Met het punt zelf hebk weinig moeite, zij of wij dan zij. Maar ga dan niet als partij van de Vrijheid dit soort dingen doen
Juist. Investeren is altijd een risico. Ook in banken, zie ook de DSB bank. Dus ophouden met huilen en neem je verlies, er hoeft geen compleet volk op te draaien voor de acties van een stelletje incompetente bankiers. Er zijn daar nog geen 100.000 werkende mensen, die moeten even voor 1,3 miljard (plus nog engelse onkosten) opdraaien? Hoe denk je dat dat gaat functioneren? Ze hebben nu al een lagere economische rating dan griekenland, en die hebben de laagste in de EU! Dit is gewoon een land, dat toch al op het randje balanceert, de afgrond in helpen, omdat de typisch hollandse gierigheid een aantal mensen flink wat geld gekost heeft. Terecht, ga maar op de blaren zitten, pijn lijden, en bedenk de volgende keer waar je mee bezig bent voordat je je geld op een klein eilandje in de oceaan stopt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 21:06 schreef Aquars het volgende:
[..]


Een klein overzicht;

PVV-kamerlid Raymond de Roon heeft in een debat met de minister van Justitie gepleit voor spoedwetgeving om pedofielen beter in de greep van Justitie te houden

PVV: Spoeddebat rol allochtonen bij bevrijding

PVV wil spoeddebat over Thermphos-affaire

Oppositiepartijen PVV en GroenLinks willen een spoeddebat over berichten dat enkele honderden medewerkers van ABN Amro dit jaar dubbele bonussen zouden krijgen.

PVV wil spoeddebat over sluiting 8 gevangenissen

PVV wil spoeddebat over feest tegen de koningin

PVV en VVD willen spoeddebat over verkrachting door tbs'er

PVV wil spoeddebat over rol allochtonen in oorlog - geschiedvervalsing door PvdA

PVV wil spoeddebat over bloederig schoolgeweld

PVV en VVD willen spoeddebat over 'bijbaan' Arib

Op voorstel van CDA en PVV houdt de Tweede Kamer een spoeddebat over de Noord-Zuidlijn

PVV wil spoedoverleg mislukte aanslag
En dan de mooiste: PVV wil spoeddebat over 17 jaar oud liedje Kinderen voor Kinderen.
Owh nee, dat waren alleen maar kamervragen a ¤ 1700,- (of zoiets) per stuk.
userIcon
Valt me mee dat hij geen spoeddebat wil over zijn veiligheid. Om er nog maar even een toe te voegen.
userIcon
Is het eigenlijk niet een zaak van de slachtoffers versus IJsland? De IJslandse regering stond immers garant.

Er worden opeens dingen van de DNB geeist die haar verantwoordelijkheid helemaal niet zijn. En zeggen dat minister Bos gefaald heeft gaat wel heel erg ver, aangezien de deal pas bij de laatste stap afgebroken werd door IJsland.

Tenslotte zou Wilders zelf nooit zo'n terugbetalingsregeling steunen als het de andere kant op was geweest.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 20:33 schreef MisterWolf het volgende:
Als ik die IJslanders was zou ik ook geen cent teruglappen.\
Als je als regering garant staat maar niet levert, leent niemand je meer geld behalve misschien tegen zeer hoge rente. Niet terugbetalen kost dus ook behoorlijk wat. Niemand gelooft je garanties meer in elk geval.
userIcon
Bos was zeer stellig over de situatie van Icesave. Echt een goede minister, waar we trots op kunnen zijn. De enige bekwame persoon bij PVDA.

PVV partij is echt een circus partij, waar Wilders de grootste pipo speelt. Deze partij kun je toch niet meer serieus nemen.
"PVV wil spoeddebat over Icesave"

Icesave bestaat toch niet meer??? Gaat er nu ook al gedebatteerd worden niet bestaande zaken"?

PS: ik wil dit dan ook nog even graag op de debatteeragenda -> kan ik dan ook mijn geld verloren aan het staatscasino terugkrijgen?
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 21:06 schreef Aquars het volgende:
[..]


Een klein overzicht;

PVV-kamerlid Raymond de Roon heeft in een debat met de minister van Justitie gepleit voor spoedwetgeving om pedofielen beter in de greep van Justitie te houden

PVV: Spoeddebat rol allochtonen bij bevrijding

PVV wil spoeddebat over Thermphos-affaire

Oppositiepartijen PVV en GroenLinks willen een spoeddebat over berichten dat enkele honderden medewerkers van ABN Amro dit jaar dubbele bonussen zouden krijgen.

PVV wil spoeddebat over sluiting 8 gevangenissen

PVV wil spoeddebat over feest tegen de koningin

PVV en VVD willen spoeddebat over verkrachting door tbs'er

PVV wil spoeddebat over rol allochtonen in oorlog - geschiedvervalsing door PvdA

PVV wil spoeddebat over bloederig schoolgeweld

PVV en VVD willen spoeddebat over 'bijbaan' Arib

Op voorstel van CDA en PVV houdt de Tweede Kamer een spoeddebat over de Noord-Zuidlijn

PVV wil spoedoverleg mislukte aanslag
Oftewel: 'Hoe leg ik de Tweede Kamer stelselmatig plat', les één.

Lekker veel kabaal maken, vindt het klootjesvolk prachtig, dan denken ze dat je echt ergens mee bezig bent!
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 21:22 schreef sangdrax het volgende:
Is het eigenlijk niet een zaak van de slachtoffers versus IJsland? De IJslandse regering stond immers garant.
Nee, IJsland stond garant maar Nederland heeft het voorgeschoten aan de slachtoffers. Nu is het dus een schuld van IJsland aan Nederland..
quote:
Zowel minister Bos als DNB heeft duidelijk gefaald. Ze beschermen banken, terwijl ze juist voor de spaarders en belastingbetaler moeten opkomen.
Lekker kort door de bocht weer van de PVV. Bos heeft het geld voorgeschoten zodat de Nederlandse gedupeerden niet lang zonder geld zouden zitten. Ze hebben dit dus voor de spaarder gedaan en absoluut niet voor de banken.

De PVV kan het beter bij Marokkanen houden - dan valt het door de massahysterie niet zo snel op dat ze geen flauw benul hebben waar ze het over hebben.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 21:43 schreef Roepke het volgende:
[..]


Bijna goed.
Nederland heeft 1,3 miljard aan IJsland geleend, en IJsland zou die 1,3 miljard gebruiken om, indirect, de Nederlandse spaarders terug te betalen.
Die 1,3 miljard zouden ze de komende decennia terug betalen.
Het is waarschijnlijk dat de Ijslanders nu gaan zeggen : 'dikke lul, we betalen niks terug aan de Nederlandse spaarders'.
Nee, dat klopt niet. DNB heeft nog vóór Kerst 2008 de spaarders al terugbetaald inclusief de 20.000 per rekening waar IJsland voor garant stond. De spaarders hebben dus sowieso hun centen al.
100  van 122 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden