Bewaking Wilders toch niet zo waterdicht

Nederland • Geschreven door Ferdinand (Ferdo) op 05-01-2010 @ 13:43
print 

PVV-leider Geert Wilders staat te boek als één van de strengst beveiligde politici in ons land door zijn kritiek op de islam, zoals hij die bijvoorbeeld in de film Fitna uitte. Toch blijkt de bewaking van de politicus hier en daar flink wat steekjes te laten vallen. Dat blijkt uit een reportage die HP/De Tijd-journaliste Karen Geurtsen maakte en die vanaf morgen in het blad verschijnt. Zij ging twee maanden undercover binnen de PVV om onderzoek te doen naar de beweegredenen van Wilders en de partij.

De journaliste solliciteerde afgelopen zomer bij de partij. Een gesprek van een half uur met Kamerlid De Roon verder was ze al aangenomen als beleidsmedewerkster. Een grondige achtergrondcheck, bijvoorbeeld bij vrienden en familie of via internet, werd achterwege gelaten, tot verrassing van Geurtsen. "Alleen het intikken van mijn naam op Google had destijds al onthuld dat ik journalist ben."

Ze kwam gedurende haar tijd bij de PVV geregeld dicht in de buurt van Geert Wilders zelf. De beveiliging stond lang niet altijd op scherp en naar eigen zeggen zou ze meer dan genoeg gelegenheid hebben gehad om de partijleider iets aan te doen, als ze zou willen. Zo werden tijdens een boottocht van partijleden de spullen van de aanwezigen vooraf niet doorzocht op wapens of explosieven.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding wil nog niet ingaan op de bevindingen van Geurtsen. "Daarmee zouden we inzicht in zijn beveiliging geven", zo meldt een woordvoerder. 


Submitter: Loveforall2, patio en Heberg  -   Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 08/11 Stegeman: beveiliging koningshuis faalt65
» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk10
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie4
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep17


delen | eKudos nujij

10689 views / 222 reacties
Reacties op dit bericht
22  van 222 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 14:49 schreef crv het volgende:
[..]


Wie kijkt er hier nu zwart-wit
Ik zit toch ook in Nederland, muts! Mag ik dan niet zwart-wit kijken?
userIcon
Misschien is terug on topic wel leuk..
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 17:23 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ahmali is in vele interviews er zeer duidelijk over geweest dat hij zichzelf behoorlijk censuur oplegt, zo zei hij bv:

[..]


en


[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)en_niet_te_beledigen

Ahmali uiterst kritisch over de islam en Marokkanen noemen is iets waar ik, maar zeker hijzelf niet mee eens is.
Hij maakt inderdaad het onderscheid tussen grappen en beledigen. Niemand wordt graag beledigd. Echter velen kunnen heel goed tegen (zelf)spot.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 14:07 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Het draaiboek hiervoor ligt al lang en breed klaar, daar twijfel ik niet aan. Ik gok op een 'blanke man zonder vaste woon- of verblijfplaats'. Lekker vaag en neutraal, dan blijft het volk ook lekker rustig.
net als met Fortuin toen
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:07 schreef Spritzr het volgende:
[..]


net als met Fortuin toen
Que? Je wilt toch niet zeggen dat Volkert van der G. geslachtofferd is om de 'echte dader' te sparen en het volk rustig te houden? Djezus, deze conspiracy-theory kende ik nog niet.....
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 14:44 schreef WSquater het volgende:
En DIT is nieuws?
Als er weer 100 mensen zijn gedood bij een aanslag in Afghanistan wordt het vaak niet gemeld, maar als zo'n blonde niet 'super goed' is beveiligd is het opeens speciaal nieuws?
100 afgaanse burgerlevens zijn ongeveer net zoveel waard als 10000 nederlandse burgerlevens. Bovendien praten we hier over de aanstaande minister president van een west-europees land...
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:21 schreef Masterix het volgende:
[..]
Onder Fortuijn-aanhangers is het een `vaststaand feit` dat Volkert met een eerdere moord op die van der Werken gechanteerd is en zo gedwongen werd de moord op Pim te plegen. Over wie Volkert dan gechanteerd zouden hebben hebben de Fortuijnisten ook diepe inzichten.

Al deze feiten hebben ze blootgelegd middels de methode van het intuïtief aanvoelen dat het zo vast en zeker gebeurd is dus is het niet mogelijk er echt iets tegen in te brengen.
Hahahahahahaha... (hasse8 hoopt écht dat dit een grapje is...)
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 16:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]


Mijn stelling is dus dat hij het deels over zichzelf afroept door moedwillig (grof) te provoceren.. Provoceren = een reactie uitlokken. Dan ook niet zeuren als die ook komt!!

Daarbij moet worden aangetekend dat (sommige) tegenreacties inderdaad ook niet erg elegant zijn, en ik bedreigingen en/of fysiek geweld ten zeerste afkeur.
Helaas maken zowel tegenstanders als medestanders van Wilders hier soms gebruik van..
We zijn het wel eens over het feit dat Wilders extreme reacties over zich af roept, maar we van mening verschillen is dat ik geweld als reactie afkeur, terwijl jij voor mijn gevoel alleen geweld afkeurt. Hoezeer Wilders ook tekeer gaat, het is niet levensbedreigend en dus is geweld geen gepaste reactie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:30 schreef Masterix het volgende:
[..]
http://www.pim-fortuyn.nl/ (even accountje maken)

Masterix maakt geen grapjes, want Masterix heeft totaal geen gevoel voor humor.
T blijft toch grappig Masterix (hoi overigens! en gelukkig nieuwjaar )
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:25 schreef no-pavlov-please het volgende:
[..]


We zijn het wel eens over het feit dat Wilders extreme reacties over zich af roept, maar we van mening verschillen is dat ik geweld als reactie afkeur, terwijl jij voor mijn gevoel alleen geweld afkeurt. Hoezeer Wilders ook tekeer gaat, het is niet levensbedreigend en dus is geweld geen gepaste reactie.
Nee hoor, over geweld als reactie zijn we het roerend eens. Hopelijk ook over dreigementen als reactie.
En helaas maken zowel voor- als tegenstanders van Wilders hier gebruik van.

Het zou mijns inziens dus helpen als hij eea wat "normaler" formuleerde zodat beide zijden wat normaler reageerden. Minder provocatie = minder escalatie.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]


Nee hoor, over geweld als reactie zijn we het roerend eens. Hopelijk ook over dreigementen als reactie.
En helaas maken zowel voor- als tegenstanders van Wilders hier gebruik van.

Het zou mijns inziens dus helpen als hij eea wat "normaler" formuleerde zodat beide zijden wat normaler reageerden. Minder provocatie = minder escalatie.
Helaas.. normale dingen, halen net zoals normale mensen, het nieuws niet. En wat ik al zei.. Hij heeft al bewaking. Dus hij kan zich zelfs in deze tijden het meest groffe veroorloven.
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 18:45 schreef no-pavlov-please het volgende:
[..]


Helaas.. normale dingen, halen net zoals normale mensen, het nieuws niet. En wat ik al zei.. Hij heeft al bewaking. Dus hij kan zich zelfs in deze tijden het meest groffe veroorloven.
En het uitmelken als er dan op gereageerd wordt.. Vicieuze cirkel dus.. Niet erg opwekkend..
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:08 schreef Masterix het volgende:
[..]
Uitmelken kan hij niet als mohammedanen zouden stoppen hem te voeren.
Wie voert wie eigenlijk?? Net zoiets als de kip en het ei.. Voor beide opties valt wel iets te zeggen...
userIcon
Afdeling personeelszaken gefaald bij Wilders..
Je gaat toch eerst iemand even flink screenen voor zo'n vacature lijkt mij, sukkels..
userIcon
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 20:45 schreef ArfArf het volgende:
Afdeling personeelszaken gefaald bij Wilders..
Je gaat toch eerst iemand even flink screenen voor zo'n vacature lijkt mij, sukkels..
Ja, lijkt mij ook. Zeker als je personeel of stagiaires anneemt voor één van de zwaarst beveiligde Nederlanders.

De enigen die hier blaam treft, zijn de heer De Roon en het hoofd PZ van de PVV en niet de beveiliging van Geert Wilders.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 @ 14:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]


".... en dat inzicht hebben wij niet."
22  van 222 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 08/11 Stegeman: beveiliging koningshuis faalt65
» 19:09 Samsom: maak kinderbijslag inkomensafhankelijk10
» 18:46 Oefening brandweer mondt uit in echte actie4
» 18:46 Politie neemt Sharia4Holland onder de loep17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden