Tweelingbroers geboren in verschillende decennia

Opmerkelijk • Geschreven door Ronald (Djeez) op 02-01-2010 @ 20:40
print 

Een Amerikaanse eeneiige tweeling zal beide verjaardagen niet op dezelfde dag vieren. De twee jongens zijn namelijk allebei in verschillende decennia geboren.

Moeder Margarita Velasco uit Tampa, in de Amerikaanse staat Florida, werd op oudejaarsavond naar het ziekenhuis gebracht waar zij een keizersnede moest ondergaan. Marcello werd even voor twaalven gehaald, en heeft het jaar 2009 dus nog meegemaakt.

Zijn broertje Stephano kwam echter pas net na middernacht ter wereld. Het ventje is dus dit jaar geboren en heeft de jaren '0 derhalve niet meegemaakt. Volgens hun vader Juan is het dan ook beter dat zijn beide zoons ieder op een andere dag hun verjaardag vieren.

De beide jongens liggen overigens nog op de intensive care. Zij zijn namelijk tien weken te vroeg geboren. Over acht weken zullen ze pas naar huis mogen. 


Bron: Fox News


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

17550 views / 42 reacties
Reacties op dit bericht
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1
Jammer voor ze ....
userIcon
onzin, dit decennium eindigt op 31 december 2010

[ Bericht gewijzigd door Shark.Bait op zaterdag 2 januari 2010 @ 21:09 ]
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
onzin, deze decennia eindigt op 31 december 2010

erm...=> dit decennium
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
onzin, deze decennia eindigt op 31 december 2010
echt waar joh?
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
onzin, deze decennia eindigt op 31 december 2010
Oh ja?
Begon ons vorige decennium dan op 31-12 2000? Geloof het niet...
userIcon
vast expres te vroeg gehaald
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:49 schreef BaggerUser het volgende:
vast expres te vroeg gehaald
sowieso..marketingstunt voor de familie

is een samenzwering
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
onzin, deze decennia eindigt op 31 december 2010
Onzin, de jaartelling begint bij 0 en niet bij 1
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:52 schreef plum het volgende:
Heten zij ook Sven en Sven ?
Moeten ze ook zo'n frieschevlag rompertje aan.
Is wel koud in de winter hoor, dus veel bewegen, dat helpt.
Maar in de couveuse kan het nog wel.
Dat vond ik inderdaad wel grappig. Je tweeling dezelfde naam geven! Maar kán en màg dát überhaupt vroeg ik me toen af!
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:56 schreef El_Bartos het volgende:
[..]


Onzin, de jaartelling begint bij 0 en niet bij 1
http://nl.wikipedia.org/wiki/0_%28jaar%29
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:56 schreef El_Bartos het volgende:
[..]


Onzin, de jaartelling begint bij 0 en niet bij 1
De jaartelling begint bij 1 en niet bij 0. Punt.
userIcon
En toch lopen decennia van 0 tot 9. Millennia van 1 tot 1000.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
onzin, dit decennium eindigt op 31 december 2010
Nee vriend, het vorige decennium begon op 1 Januari 2000 om 0:00 uur.
Exact 10 jaar later is het 1 Januari 2010, 0:00 uur, en dan begint dus het volgende decennium, want decennia zijn precies 10 jaar lang.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 22:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Nee vriend, het vorige decennium begon op 1 Januari 2000 om 0:00 uur.
Exact 10 jaar later is het 1 Januari 2010, 0:00 uur, en dan begint dus het volgende decennium, want decennia zijn precies 10 jaar lang.
Hoe dan ook, januari is in het Nederlands zonder hoofdletter, tenzij je er een zin mee begint

En daarnaast is een decennium een periode van tien jaar, ongeacht waar deze beint.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 22:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]

En daarnaast is een decennium een periode van tien jaar, ongeacht waar deze beint.
Het eerste jaar van de 21ste eeuw begon op 01-01-2000 dus het laatste van het eerste decenium eindigde op 31-12-2009. 01-01-2010 is het begin van het nieuwe decenium omdat we begonnen met tellen bij 0..

Net als je eerste levensjaar met 0 wordt aangegeven en je 10 wordt na je eerste decenium.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 22:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]

Hoe dan ook, januari is in het Nederlands zonder hoofdletter, tenzij je er een zin mee begint

En daarnaast is een decennium een periode van tien jaar, ongeacht waar deze beint.
En "begint" schrijf je in het Nederlands met een g.
userIcon
Hoe dan ook, het blijft gewoon toevallig...
Ik zei nog zo rond 23.55u tegen mijn vriendin: En hoeveel mensen liggen er nu op de verlostafel te bevallen met het idee; Wordt het 2009 of toch 2010...

Nou.. zij dus!

Welja, ach, wel leuk toch, allebei een eigen verjaardag, want mijn man en zijn zusje zijn ook op dezelfde dag jarig... En er zit 4 jaar verschil tussen!

(oorzaak: Schoonmoeder kon maar op 1 datum in het jaar bevallen!)
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
onzin, dit decennium eindigt op 31 december 2010
Hoe dom kun je zijn, Jezus.

2000: jaar 1
2001: jaar 2
2002: jaar 3
2003: jaar 4
2004: jaar 5
2005: jaar 6
2006: jaar 7
2007: jaar 8
2008: jaar 9
2009: jaar 10

---_ nieuwe decennium _---

2010: jaar 1
2011: jaar 2
2012: jaar 3

---_ einde van de wereld, of bij uitstel... _---

2013: jaar 4
2014: jaar 5
2015: jaar 6
2016: jaar 7
2017: jaar 8
2018: jaar 9
2019: jaar 10

---_ nieuw decennium _---

2020: jaar 1
etc. etc.

2009-2000 mag dan wel 9 zijn, je moet het eerste jaar (2000 zelf) nog wel meerekenen.
quote:
[b]
2009: jaar 10

---_ nieuwe decennium _---

2010: jaar 1
2011: jaar 2
2012: jaar 3

---_ einde van de wereld, of bij uitstel... _---

2013: jaar 4
2014: jaar 5
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 21:33 schreef ImMaxa het volgende:
En toch lopen decennia van 0 tot 9. Millennia van 1 tot 1000.
Millennia lopen ook van 0 tot 999 (is gelijk aan 1000 tot 1999) want in 2000 was er al een nieuw millennium: niet in 2001 (volgens de Bijbel en al die andere onzin boeken wel, maar goed. Ieder weldenkend mens vierde het nieuwe millennium toch echt op 1 januari 2000. Wat die onzin boeken ook zeggen. No offense trouwens.)

Van WikiPedia trouwen (met dat jaar 0).

quote:
We moeten hier echter niet te veel waarde aan hechten. Wetenschappelijk gezien start het jaar gewoon met 0, en is de Bijbel fout. Er zit altijd iets tussen -1 en +1.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 23:39 schreef Thunderdome90 het volgende:
[..]


Ik hoop niet dat je denkt dat ik dat denk, maar goed
userIcon
Ach, het komt niet zo nauw met jaartellingen. Vreemd genoeg wordt vaak ontkent dat dit millennium op 01-01-2001 begonnen is. Blijkbaar omdat de overgang van 1999 naar 2000 er indrukwekkender uitziet dan van 2000 naar 2001.
Maar feitelijk begon dit millennium (en dit decennium) op 01-01-2001. We hanteren namelijk een jaartelling en geen "jaarmeting". Dat is dus anders dan bij leeftijd, waarin je aangeeft hoeveel jaar je al bestaat (een meting) en niet in het hoeveelste jaar je nu leeft. (een telling)
Als je telt begin je bij 1, dat leerde je al in de kleuterklas. Het eerste jaar is dus jaar 1. Logischerwijs is 2001 dus het eerste jaar van het derde millennium. 2011 is dan dus het eerste jaar van het tweede decennium van dat millennium. Zo moeilijk is het niet.

Het jaar 0 heeft nooit bestaan. Na 1 v.Chr. kwam 1 n.Chr. Dus als we redeneren volgens "een decennium is van xxx0 t/m xxx9" dan duurde het eerste decennium van onze jaartelling dus maar 9 jaar? Of van 1 v.Chr. tot 9 n.Chr.? Nee dus. Je telt gewoon de eerste 10 jaren en dat waren 1 t/m 10. Jaar 11 was dus het eerste jaar van het tweede decennium.

Wat wel klopt is dat de jaren '10 nu begonnen zijn, want dat is een puur een indicatie gebaseerd op de laatste getalletjes van de jaartallen.
quote:
Op zondag 3 januari 2010 @ 00:19 schreef Kikvors het volgende:
Ach, het komt niet zo nauw met jaartellingen. Vreemd genoeg wordt vaak ontkent dat dit millennium op 01-01-2001 begonnen is. Blijkbaar omdat de overgang van 1999 naar 2000 er indrukwekkender uitziet dan van 2000 naar 2001.
Maar feitelijk begon dit millennium (en dit decennium) op 01-01-2001. We hanteren namelijk een jaartelling en geen "jaarmeting". Dat is dus anders dan bij leeftijd, waarin je aangeeft hoeveel jaar je al bestaat (een meting) en niet in het hoeveelste jaar je nu leeft. (een telling)
Als je telt begin je bij 1, dat leerde je al in de kleuterklas. Het eerste jaar is dus jaar 1. Logischerwijs is 2001 dus het eerste jaar van het derde millennium. 2011 is dan dus het eerste jaar van het tweede decennium van dat millennium. Zo moeilijk is het niet.

Het jaar 0 heeft nooit bestaan. Na 1 v.Chr. kwam 1 n.Chr. Dus als we redeneren volgens "een decennium is van xxx0 t/m xxx9" dan duurde het eerste decennium van onze jaartelling dus maar 9 jaar? Of van 1 v.Chr. tot 9 n.Chr.? Nee dus. Je telt gewoon de eerste 10 jaren en dat waren 1 t/m 10. Jaar 11 was dus het eerste jaar van het tweede decennium.

Wat wel klopt is dat de jaren '10 nu begonnen zijn, want dat is een puur een indicatie gebaseerd op de laatste getalletjes van de jaartallen.
'Officieel' begint een nieuw millennium in 1001, 2001, 3001 etc.c

Decennia beginnen raar genoeg wel met de 0.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 22:48 schreef R0N het volgende:
[..]

Het eerste jaar van de 21ste eeuw begon op 01-01-2000 [...]
Nee. De 20e eeuw loopt van 1901 tot en met 2000, net zoals de 19e van 1801 tot en met 1900 loopt. Dit principe geldt ook voor decennia en millennia, zoals Kikvors hierboven uitlegt, en ook voor bijvoorbeeld voetbalwedstrijden, die bij de eerste minuut beginnen en niet de nulde.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 20:43 schreef Shark.Bait het volgende:
onzin, dit decennium eindigt op 31 december 2010
In het hoeveelste millenium zitten we dan?
Het eerste decennium van de twintigste eeuw bijvoorbeeld omvat strikt genomen de jaren 1901 tot en met 1910, ofschoon men dit begrip in de wandeling ook vaak hanteert als betrekking hebbend op de jaren 1900 t/m 1909. Alle artikelen over de decennia in deze encyclopedie hebben dan ook betrekking op deze laatste indeling. Rekenkundig is dit uiteraard niet juist, aangezien 1901 het eerste jaar van de twintigste eeuw is en dus ook het eerste jaar van een decennium zou moeten zijn. Zie verder bij Millenniumvergissing.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Decennium

Kort samengevat: een dennium hoort op bijvoorbeeld 1901 te beginnen. Echter in de praktijk hanteert men vaak 1900. Dit is echter niet juist (maar wordt dus wel vaak zo gebruikt).
man superworm (Redactie Frontpage) 03-01-2010 @ 02:12 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 3 januari 2010 @ 00:56 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]


Nee. De 20e eeuw loopt van 1901 tot en met 2000, net zoals de 19e van 1801 tot en met 1900 loopt. Dit principe geldt ook voor decennia en millennia, zoals Kikvors hierboven uitlegt, en ook voor bijvoorbeeld voetbalwedstrijden, die bij de eerste minuut beginnen en niet de nulde.
quote:
Op zondag 3 januari 2010 @ 00:56 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]


Nee. De 20e eeuw loopt van 1901 tot en met 2000, net zoals de 19e van 1801 tot en met 1900 loopt. Dit principe geldt ook voor decennia en millennia, zoals Kikvors hierboven uitlegt, en ook voor bijvoorbeeld voetbalwedstrijden, die bij de eerste minuut beginnen en niet de nulde.
Klopt helemaal. De grote Engelse dichter schreef een gedicht over een eeuwwisseling, vol metaforen van wat er komen gaat en wat geweest is. Onderaan staat: 31 december 1900. Het einde van de 19e eeuw

The Darkling Thrush

I leant upon a coppice gate
When Frost was spectre-gray,
And Winter's dregs made desolate
The weakening eye of day.
The tangled bine-stems scored the sky
Like strings of broken lyres,
And all mankind that haunted nigh
Had sought their household fires.

The land's sharp features seemed to be
The Century's corpse outleant,
His crypt the cloudy canopy,
The wind his death-lament.
The ancient pulse of germ and birth
Was shrunken hard and dry,
And every spirit upon earth
Seemed fervourless as I.

At once a voice arose among
The bleak twigs overhead
In a full-hearted evensong
Of joy illimited;
An aged thrush, frail, gaunt, and small,
In blast-beruffled plume,
Had chosen thus to fling his soul
Upon the growing gloom.

So little cause for carolings
Of such ecstatic sound
Was written on terrestrial things
Afar or nigh around,
That I could think there trembled through
His happy good-night air
Some blessed Hope, whereof he knew
And I was unaware.

31 December 1900
userIcon
quote:
Volgens hun vader Juan is het dan ook beter dat zijn beide zoons ieder op een andere dag hun verjaardag vieren.
Godsklere, helder lucht, de een is op 31 december geboren en de ander op 1 januari!

Tuurlijk vieren die op een andere dag hun verjaardag!!!!
quote:
Op zondag 3 januari 2010 @ 09:34 schreef plum het volgende:
[..]
hahahahahahaha!


Lache man
Dames en heren, ik ben de tel kwijt!! Maar ach, ik ben nog van voor de (meest recente) eeuwwisseling en hoop op erbarmen van jullie.
Maar volgens mij begint elke telling bij nul, van 0 tot 1, da's toch 1 seconde, ja toch? Dus waar begint dan een telling, juist, bij nul!!
userIcon
Leuk datumfeitje.
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden