Somalische groep prijst aanval op cartoonist

Internationaal • Geschreven door ANP op 02-01-2010 @ 16:05
print 

De extremistische Somalische groepering al-Shabaab heeft vandaag de mislukte aanslag op de Deense cartoonist Kurt Westergaard geprezen. Volgens de Deense inlichtingendienst onderhoudt de verdachte, een 28-jarige Somaliër, nauwe banden met al-Shabaab en al-Qaeda in Oost-Afrika.

"We waarderen het incident waarbij een Somalische moslimjongen de duivel heeft aangevallen die onze profeet Mohammed heeft beschimpt en we roepen moslims in de wereld op om mensen zoals hem tot een mikpunt te maken", zei zegsman sjeik Ali Mohammed Rage van al-Shabaab vandaag. Maar volgens Rage heeft zijn beweging niets te maken met de aanval op Westergaard.

Al-Shabaab controleert grote delen van het zuiden en het midden van Somalië. De beweging hanteert een zeer radicale interpretatie van de islam.


Bron: ANP


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden16


delen | eKudos nujij

7257 views / 89 reacties
Reacties op dit bericht
39  van 89 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.
Laat hem lekker die plaatjes plakken joh
Voor typtypo is de Islam ook een bedreiging, als je zo bang voor iets bent als dat hij is, moeten we dat best zielig vinden, als hij rust vind in het plakken van plaatjes moeten we hem dat gewoon gunnen
Internet is wellicht de enige optie voor hem om zijn stem te laten horen
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[afbeelding]

Voelt een christen zich daardoor aangevallen?
[quote]

Ja, ik denk op dezelfde manier als dat ik iets dat jou lief is besmeur.
Het zou denk ik niet goed zijn als je niet voor een vriend/vriendin/moeder/kind zou opkomen.

Het wordt anders als je met geweld een ander wil corrigeren.
Maar corrigeren is noodzakelijk anders wordt haat steeds algemener.

Jouw vrijheid mag nooit een anders vrijheid in de weg staan.

Lastig wordt het bij iets als kerkklokken zondagmorgen luiden of oproepen tot vrijdaggebed of muziekoptredens die een ander storen.

Wat mij betreft, als mensen last hebben van kerkklokken, mogen ze ook achterwegen blijven.

Maar als jij Jezus belachelijk maakt, wil dat nog niet zeggen dat ik jouw moeder hoer ga noemen.
Zoiets doe je gewoon niet!
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.

Als dit soort vrijheden jou niet zint en jij mensen wilt dwingen iets weg te halen dan hoor jij niet in dit land thuis , zo simpel is dat .
Sterker nog dan hoor jij niet in het westen thuis.
Jij onderstreept precies waarom veel van die Islamieten hier moeten oprotten.

Ik durf te zweren dat als we vanaf nu gaan stellen dat elke belediging aan het adres van het Christendom een minaret kost in Europa er aan het eind van het jaar geen enkele meer staat
Waar haal jij het lef vandaan om hier iets over te zeggen joh!

Ga klagen bij je vriendjes die de ene na de andere fatwa uitspreken en andersgelovigen aan de lopende band beledigen.
Hebben ze internet in Somalie?
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:32 schreef Noxa het volgende:
Hebben ze internet in Somalie?
Nee, maar wel op de schepen die ze kapen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.
ChefAli, heb je het leven van Mohammed wel eens bestudeerd?
Ikzelf ben tegen het schofferen van geloven/godsdiensten, maar feiten zijn feiten!
Mohammed was ook in zijn tijd al een groot crimineel. Zijn rooftochten en idem gedrag ook als krijgsheer waren wreed en mensonwaardig.
Daarom is het afbeelden van Mohammed als terrorist een redelijke cartoon die een hoog waarheidsgehalte heeft.
Islamieten en hun godsdienst vernederen is ongepast.
De wraakacties van Islamieten zijn enkel het volgen van slecht, mensonwaardig, voorbeeld ....iets wat Mohammed promoot.
Ik ben eens met tegenstanders dat het gedrag van de "profeet" zou moeten aanzetten tot nadenken van zijn volgelingen.
Maar goed, ook Christenen hebben in de loop van de geschiedenis niet altijd Jezus gevolgd......
quote:
De beweging hanteert een zeer radicale interpretatie van de islam.
...soort dyslexie terminalis.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.
Nou nou. Klootzak nog wel. Da's ook niet aardig.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:53 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Ik verwijs jullie door naar mijn topic, misschien snappen jullie dan waarom ik zo boos reageer.
discriminerende opmerkingen....
Er hebben een paar FP-figuren flauwe grappen over een donkere huidskleur gemaakt en nu noem je iemand een klootzak omdat hij een tekening post. Ik snap het verband niet.
userIcon
Alsof die extreme moslims er trots op zijn, verantwoordelijk zijn voor een gefaalde aanslag.
ik vind dat die cartoon gelijk heeft, de moslims plegen toch ook bomaanslagen?
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:56 schreef SolDat het volgende:
Alsof die extreme moslims er trots op zijn, verantwoordelijk zijn voor een gefaalde aanslag.
Mwoah, die kerel met die brandende broekspijp vonden ze ook wel claimwaardig. Het zou me niets verbazen.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:14 schreef ChefAli het volgende:
[..]

De haat jegens niet Westerse allochtonen in het algemeen. Het is de laaste tijd steeds vaker raak in veschillende topics op Fok...
Je doet ons groot verdriet. Eerst beschuldig je ons van RACISME!, daarna van DISCRIMINATIE!, en nu weer van HAAT! Terwijl wij toch zoveel van jou houden... ouwe knuffel moslim. Als ik geld had voor een abonnement, dan deed ik er nu wel drie smiley hartjes bij, maar helaas moet je het met xxx doen.

*betaalt die dawa-shit eigenlijk een beetje?*
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:15 schreef typtypo het volgende:
[..]


Huh ?
....
Welk plaatje?

deze?

[afbeelding]

Men moet toch weten waar het om gaat.

Dat wil je mensen toch niet onthouden?
Waar is jouw respect voor de infidels recht om goed geinformeerd te worden?

Fascistische trekjes heb jij, maat.
Hehe, je laat je wel kennen, onder het motto u roept wij draaien..

Zie je nou niet dat jij ook onderdeel van het probleem bent?
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:46 schreef typtypo het volgende:
[..]


Ik vind hem precies weergeven wat de islam vertegenwoordigd en zie door de manier van reageren van moslims een definitieve bevestiging van de waarheid van dit plaatje.

Maar er zijn er wel meer bijv.

Deze.

[afbeelding]
Die mening mag je hebben, en je mening is gelukkig geen feit; maar kan je ook begrijpen dat niet iedereen jouw mening deelt? En als er iemand te kennen gaf dat hij het niet zo heel erg leuk vind, jij gewoon doodleuk dan nog maar een ander plaatje erbij haalt.
Na 1 keer is de boodschap duidelijk lijkt mij...

Je doet mij wel denken aan die grap van Guido Wijers en voetbal hooligans (over het continu herhalen van dingen, anders vergeten ze het )
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:53 schreef typtypo het volgende:
[..]


de intimidatie praktijken van moslims zijn een bedreiging voor de wereld niet perse de angst van zijn slachtoffers hoewel dat het wel moelijker maakt voor de mensen die niet bang zijn en zich niet laten intimideren.

Maar je ziet als je met genoeg mensen er vol tegenin gaat en laat zien aan de moslim bully's dat je niet bang bent gewoon je tekeningen publiceert en je mond op fora's opentrekt dan werken hun intimidaties niet.

Concentreer je je nu alleen op de islam en moslims? Er zijn, recentelijk zelfs nog, grotere bedreigingen geweest voor de wereld.

Maak van je hart geen moordkuil....
En ik prijs de toekomstige bemanning van de B52 die een einde maakt aan dit soort landen die het Terorrisme steunt!!
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:38 schreef Mystic_HBC het volgende:
En als er iemand te kennen gaf dat hij het niet zo heel erg leuk vind, jij gewoon doodleuk dan nog maar een ander plaatje erbij haalt.
Je mag zulke plaatjes posten, je mag je daaraan ergeren. Mensen uitschelden mag volgens mij niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Je mag zulke plaatjes posten, je mag je daaraan ergeren. Mensen uitschelden mag volgens mij niet.
JA , minus dat woordje dan...

En dan nog, keer op keer dat plaatje posten... Ik werd voor minder als trol uitgemaakt...
userIcon
"we roepen moslims in de wereld op om mensen zoals hem tot een mikpunt te maken"

nou nee, wij turken zullen niet hem niet mikpunt van maken, dat schaad ons nog meer, dit is precies wat de westerse wereld en geert wilders wil hebben en nog iets, zelfs profeet Mohammed zou het erg afkeuren...
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:55 schreef Yondaime het volgende:
"we roepen moslims in de wereld op om mensen zoals hem tot een mikpunt te maken"

nou nee, wij turken zullen niet hem niet mikpunt van maken, dat schaad ons nog meer, dit is precies wat de westerse wereld en geert wilders wil hebben en nog iets, zelfs profeet Mohammed zou het erg afkeuren...
Vind jij het gek, het is mislukt. Dan keurt hij het af.

Als het gelukt was dan had hij het ontkend en stiekum in zichzelf
geroepen allah ackbar.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:51 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


JA , minus dat woordje dan...

En dan nog, keer op keer dat plaatje posten... Ik werd voor minder als trol uitgemaakt...
Ja, het is ook bijvoorbeeld toegestaan om in elk bericht te vermelden dat je lul een bepaalde lengte heeft. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je een waarschijnlijk nogal een simpele persoonlijkheid hebt en behoorlijk onzeker bent. Je mag ook tot in den treure die Mohammed-cartoons blijven posten. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je het leuk vindt om mensen te provoceren en je voor de rest nogal verveelt.

Dat lezers dat vervolgens aanstootgevend en een reden vinden om iemand te gaan uitschelden... Ja, ook dat zegt wat over de schrijver ervan.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 19:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Ja, het is ook bijvoorbeeld toegestaan om in elk bericht te vermelden dat je lul een bepaalde lengte heeft. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je een waarschijnlijk nogal een simpele persoonlijkheid hebt en behoorlijk onzeker bent. Je mag ook tot in den treure die Mohammed-cartoons blijven posten. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je het leuk vindt om mensen te provoceren en je voor de rest nogal verveelt.

Dat lezers dat vervolgens aanstootgevend en een reden vinden om iemand te gaan uitschelden... Ja, ook dat zegt wat over de schrijver ervan.
Ik verveel me helemaal niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 19:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Ja, het is ook bijvoorbeeld toegestaan om in elk bericht te vermelden dat je lul een bepaalde lengte heeft. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je een waarschijnlijk nogal een simpele persoonlijkheid hebt en behoorlijk onzeker bent. Je mag ook tot in den treure die Mohammed-cartoons blijven posten. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je het leuk vindt om mensen te provoceren en je voor de rest nogal verveelt.

Dat lezers dat vervolgens aanstootgevend en een reden vinden om iemand te gaan uitschelden... Ja, ook dat zegt wat over de schrijver ervan.
Heel mooi gesproken

edit; speciaal voor jou reigje

[ Bericht gewijzigd door Wa3ra op zaterdag 2 januari 2010 @ 19:37 ]
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 19:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Ja, het is ook bijvoorbeeld toegestaan om in elk bericht te vermelden dat je lul een bepaalde lengte heeft. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je een waarschijnlijk nogal een simpele persoonlijkheid hebt en behoorlijk onzeker bent. Je mag ook tot in den treure die Mohammed-cartoons blijven posten. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je het leuk vindt om mensen te provoceren en je voor de rest nogal verveelt.

Dat lezers dat vervolgens aanstootgevend en een reden vinden om iemand te gaan uitschelden... Ja, ook dat zegt wat over de schrijver ervan.
Iemand dacht dat dat kon inderdaad, totdat hij een 48uurs ban er aan over hield...
Kennelijk toch aanstootgevend of provocerend genoeg om het toch niet vrijheid van meningsuiting te kunnen noemen.

Schelden hoort er gewoon niet tussen, heb het ook al vaker genoemd tegen anderen die het zo nodig vonden om ook krachttermen te gebruiken om zijn gelijk, visie te ondersteunen. Het is een zwaktebod.

Wel typerend dat je juist hem op dat ene woordje 'aanvalt' terwijl er legio posts meer haat en gescheld bevatten die je links laat liggen (hehe... ik zei... links....)
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 19:02 schreef typtypo het volgende:
[..]


Vind jij het gek, het is mislukt. Dan keurt hij het af.

Als het gelukt was dan had hij het ontkend en stiekum in zichzelf
geroepen allah ackbar.
Toch wel knap dat jij gedachtes kan lezen.
Of heb je ergens een bron die deze uitspraak kan bekrachtigen?
userIcon
Ja hoor, de islam is een vredelievende Godsdienst...
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:14 schreef ChefAli het volgende:
[..]

De haat jegens niet Westerse allochtonen in het algemeen. Het is de laaste tijd steeds vaker raak in veschillende topics op Fok...
Moet kunnen toch?
39  van 89 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden16


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden