De extremistische Somalische groepering al-Shabaab heeft vandaag de mislukte aanslag op de Deense cartoonist Kurt Westergaard geprezen. Volgens de Deense inlichtingendienst onderhoudt de verdachte, een 28-jarige Somaliër, nauwe banden met al-Shabaab en al-Qaeda in Oost-Afrika.
"We waarderen het incident waarbij een Somalische moslimjongen de duivel heeft aangevallen die onze profeet Mohammed heeft beschimpt en we roepen moslims in de wereld op om mensen zoals hem tot een mikpunt te maken", zei zegsman sjeik Ali Mohammed Rage van al-Shabaab vandaag. Maar volgens Rage heeft zijn beweging niets te maken met de aanval op Westergaard.
Al-Shabaab controleert grote delen van het zuiden en het midden van Somalië. De beweging hanteert een zeer radicale interpretatie van de islam.

quote:Wilders een extremist noemen.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:08 schreef FIFA2010 het volgende:
Hoe meer moslimbashers -> hoe meer moslimextremisten -> Hoe meer Wilders-stemmers -> hoe meer moslimextremisten -> Hoe meer moslimbashers -> etc.
Het is een vicieuze cirkel. Extremisten aan beide kanten (Wilders vs al-Qaeda) spinnen hier garen bij. Wilders heeft al-Qaeda nodig, en al-Qaeda heeft Wilders nodig. Bush heeft al-Qaeda nodig, en al-Qaeda heeft Bush nodig etc zodat ze naar elkaar kunnen wijzen en zodat ze ongestoord kunnen generaliseren.
quote:Op zich helemaal waar. Onderscheid tussen extremisten en de gewone moslims moet gemaakt blijven worden.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:08 schreef FIFA2010 het volgende:
Hoe meer moslimbashers -> hoe meer moslimextremisten -> Hoe meer Wilders-stemmers -> hoe meer moslimextremisten -> Hoe meer moslimbashers -> etc.
Het is een vicieuze cirkel. Extremisten aan beide kanten (Wilders vs al-Qaeda) spinnen hier garen bij. Wilders heeft al-Qaeda nodig, en al-Qaeda heeft Wilders nodig. Bush heeft al-Qaeda nodig, en al-Qaeda heeft Bush nodig etc zodat ze naar elkaar kunnen wijzen en zodat ze ongestoord kunnen generaliseren.
quote:Wat een nonsens. Jij beledigt alle moslims aangezien Mohammed de profeet van alle moslims is. Als je de extremisten wilt beledigen dan moet je Osama Bin Laden's foto misbruiken.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:11 schreef EricOscuro het volgende:
(Belediging alleen bedoeld voor extremisten, niet voor de gewone moslims die wel beter weten)
quote:Over welke ZIJ heb je het?Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:11 schreef plum het volgende:
Over religie idioten gesproken!
Zij spreken de waardering er over uit!
Maar zij vergeten dat zij in een EUROPEES land zijn opgevangen, hier vrij en blij mogen wonen en dat zij kritiek op hun dioterie moeten kunnen verdragen.
Wie dat niet kan, moet gewoon uit zich zelf weg gaan want er is geen ruimte voor zulke mensen.
Het is heel goed van de Europeanen om een veilige afstand van dit soort waanzinnigen te houden.
Wie riep er iets over Wilders?
quote:Waarom zou je je beledigd voelen om een tekening van Mohammed? Christenen voelen zich toch ook niet zo erg beledigd bij een tekening van jezus.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:13 schreef DonaIdDuck het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Jij beledigt alle moslims aangezien Mohammed de profeet van alle moslims is. Als je de extremisten wilt beledigen dan moet je Osama Bin Laden's foto misbruiken.
quote:Helaas zien vele het alleen niet zo, maar omgekeerd ook niet hoorOp zaterdag 2 januari 2010 @ 16:13 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Op zich helemaal waar. Onderscheid tussen extremisten en de gewone moslims moet gemaakt blijven worden.
quote:Dan is er maar een oplossing...Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:08 schreef FIFA2010 het volgende:
Hoe meer moslimbashers -> hoe meer moslimextremisten -> Hoe meer Wilders-stemmers -> hoe meer moslimextremisten -> Hoe meer moslimbashers -> etc.
Het is een vicieuze cirkel. Extremisten aan beide kanten (Wilders vs al-Qaeda) spinnen hier garen bij. Wilders heeft al-Qaeda nodig, en al-Qaeda heeft Wilders nodig. Bush heeft al-Qaeda nodig, en al-Qaeda heeft Bush nodig etc zodat ze naar elkaar kunnen wijzen en zodat ze ongestoord kunnen generaliseren.
quote:Ik als atheïst word woedend als mensen het flikken om grappen te maken over niets!Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom zou je je beledigd voelen om een tekening van Mohammed? Christenen voelen zich toch ook niet zo erg beledigd bij een tekening van jezus.
quote:Nee.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[afbeelding]
Voelt een christen zich daardoor aangevallen?
quote:De Islam beledigt mij als niet-moslim. Beledigen is ons goed recht en blijkbaar nodig!Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:13 schreef DonaIdDuck het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Jij beledigt alle moslims aangezien Mohammed de profeet van alle moslims is. Als je de extremisten wilt beledigen dan moet je Osama Bin Laden's foto misbruiken.
quote:Nee, dat vind ik niet. Volgens de koran mag je Mohammed nergens afbeelden, prima dan zou jij gelijk hebben.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:13 schreef DonaIdDuck het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Jij beledigt alle moslims aangezien Mohammed de profeet van alle moslims is. Als je de extremisten wilt beledigen dan moet je Osama Bin Laden's foto misbruiken.
quote:Waar, maar degenen die het allemaal niet zo zien neigen sowieso naar extremisme.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:15 schreef Wa3ra het volgende:
[..]
Helaas zien vele het alleen niet zo, maar omgekeerd ook niet hoor
De extremisten van beide groepen zien alleen maar slechte dingen
quote:Nee hoor, hij beledigt mij, als moslim, er niet mee. Ben juist eerder blij dat men weet dat er diverse gradaties zijn in het uiten van je geloof.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:13 schreef DonaIdDuck het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Jij beledigt alle moslims aangezien Mohammed de profeet van alle moslims is. Als je de extremisten wilt beledigen dan moet je Osama Bin Laden's foto misbruiken.
quote:De islam vormt al bijna 1400 jaar een bedreiging voor de rest van de wereld. Dat verandert niet door je druk te gaan maken over denkbeeldige ruimtewezens.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:29 schreef MacHighver het volgende:
Awww, not this shit againKunnen we langzamerhand niet overgaan op de aliens, of Chinezen, of wat voor nieuwe bangmakerij er hierna komt. Islamterroristjes zijn een beetje passé. Doe maar ruimtewapens bouwen tegen 'gevaarlijke staten' en over een jaartje of 20 dat veranderen naar 'gevaarlijke wezens'. Ach ja, nog altijd leuker dan een stel negroïde geitenneukers.
quote:Je bent wel fan van het plaatje, aangezien je hem redelijk vaak post, wat is het precies wat je nu zo mooi aan het plaatje vindt dat je het er bij haalt?
quote:Het nieuws dat zij deze aanval prijzen neem je wel op maar het feit dat ze niks mee te maken hebben neem je niet op. HypocrietOp zaterdag 2 januari 2010 @ 16:07 schreef J_Zegers het volgende:
Tuurlijk prijzen ze deze aanval, de Somalische dader handelde in hun opdracht, DUH.
quote:Beste Plum, Als ze hier weggaan gaan dan ook Amerikaen en Europese leger uit Somalie weg? Ik denk het niet. De enige waar Europese en Amerikanen aan denken is invloed uit oefenen. Ze hebben voor de rest schijt aan de Nederlander of Somalier.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:11 schreef plum het volgende:
Over religie idioten gesproken!
Zij spreken de waardering er over uit!
Maar zij vergeten dat zij in een EUROPEES land zijn opgevangen, hier vrij en blij mogen wonen en dat zij kritiek op hun dioterie moeten kunnen verdragen.
Wie dat niet kan, moet gewoon uit zich zelf weg gaan want er is geen ruimte voor zulke mensen.
Het is heel goed van de Europeanen om een veilige afstand van dit soort waanzinnigen te houden.
Wie riep er iets over Wilders?
quote:En hoe zie jij het als een bedreiging dan? En zijn zij de enige die een bedreiging vormen voor de rest van de wereld?Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:34 schreef typtypo het volgende:
[..]
De islam vormt al bijna 1400 jaar een bedreiging voor de rest van de wereld. Dat verandert niet door je druk te gaan maken over denkbeeldige ruimtewezens.
Als het al ooit verandert zal dat komen door de doctrine van haat voortdurend in de schijnwerpers te zetten zodat hun snode plannetjes en intimidatie praktijken niet in het verborgenen kunnen plaats vinden.
quote:Er zitten geen Denen in Somalië, maar toch probeert een Somaliër een Deen te vermoorden. Waar blijft je logica nu?Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:39 schreef Afrika het volgende:
[..]
Beste Plum, Als ze hier weggaan gaan dan ook Amerikaen en Europese leger uit Somalie weg? Ik denk het niet. De enige waar Europese en Amerikanen aan denken is invloed uit oefenen. Ze hebben voor de rest schijt aan de Nederlander of Somalier.
quote:Ik vind hem precies weergeven wat de islam vertegenwoordigd en zie door de manier van reageren van moslims een definitieve bevestiging van de waarheid van dit plaatje.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:35 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Je bent wel fan van het plaatje, aangezien je hem redelijk vaak post, wat is het precies wat je nu zo mooi aan het plaatje vindt dat je het er bij haalt?
Gewoon uit pure interesse...
quote:Natuurlijk ben ik ook tegen om vreedzame personen te vermorden. Maar ik had het over het feit, dat ie zei weg gaan uit Europa.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er zitten geen Denen in Somalië, maar toch probeert een Somaliër een Deen te vermoorden. Waar blijft je logica nu?
quote:de intimidatie praktijken van moslims zijn een bedreiging voor de wereld niet perse de angst van zijn slachtoffers hoewel dat het wel moelijker maakt voor de mensen die niet bang zijn en zich niet laten intimideren.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:39 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
En hoe zie jij het als een bedreiging dan? En zijn zij de enige die een bedreiging vormen voor de rest van de wereld?
Is angst niet de bedreiging van de wereld...
quote:Neuh. Ik niet.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[afbeelding]
Voelt een christen zich daardoor aangevallen?
quote:Huh ?Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.

quote:Daarom laat de Moslims in een Moslimland blijven en laat Westerlingen in het Westen blijven en ook geen oorlogje spelen aldaar.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:08 schreef FIFA2010 het volgende:
Hoe meer moslimbashers -> hoe meer moslimextremisten -> Hoe meer Wilders-stemmers -> hoe meer moslimextremisten -> Hoe meer moslimbashers -> etc.
Het is een vicieuze cirkel. Extremisten aan beide kanten (Wilders vs al-Qaeda) spinnen hier garen bij. Wilders heeft al-Qaeda nodig, en al-Qaeda heeft Wilders nodig. Bush heeft al-Qaeda nodig, en al-Qaeda heeft Bush nodig etc zodat ze naar elkaar kunnen wijzen en zodat ze ongestoord kunnen generaliseren.
quote:Nee, we leven in een vrij land klootzakOp zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.
quote:En dan toch openlijk terrorisme goedkeuren en verheerlijken... hebben we niet nog ergens een oud kruisraketje liggen... afstoffen en opsturen.Maar volgens Rage heeft zijn beweging niets te maken met de aanval op Westergaard.
quote:Laat hem lekker die plaatjes plakken johOp zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.
quote:[quote]Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[afbeelding]
Voelt een christen zich daardoor aangevallen?
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.
quote:Nee, maar wel op de schepen die ze kapen.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:32 schreef Noxa het volgende:
Hebben ze internet in Somalie?
quote:ChefAli, heb je het leven van Mohammed wel eens bestudeerd?Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.
quote:...soort dyslexie terminalis.De beweging hanteert een zeer radicale interpretatie van de islam.
quote:Nou nou. Klootzak nog wel. Da's ook niet aardig.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Haal dat plaatje eens snel weg klootzak.
quote:Er hebben een paar FP-figuren flauwe grappen over een donkere huidskleur gemaakt en nu noem je iemand een klootzak omdat hij een tekening post. Ik snap het verband niet.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:53 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ik verwijs jullie door naar mijn topic, misschien snappen jullie dan waarom ik zo boos reageer.
discriminerende opmerkingen....
quote:Mwoah, die kerel met die brandende broekspijp vonden ze ook wel claimwaardig. Het zou me niets verbazen.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:56 schreef SolDat het volgende:
Alsof die extreme moslims er trots op zijn, verantwoordelijk zijn voor een gefaalde aanslag.
quote:Je doet ons groot verdriet. Eerst beschuldig je ons van RACISME!, daarna van DISCRIMINATIE!, en nu weer van HAAT! Terwijl wij toch zoveel van jou houden... ouwe knuffel moslim. Als ik geld had voor een abonnement, dan deed ik er nu wel drie smiley hartjes bij, maar helaas moet je het met xxx doen.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:14 schreef ChefAli het volgende:
[..]
De haat jegens niet Westerse allochtonen in het algemeen. Het is de laaste tijd steeds vaker raak in veschillende topics op Fok...
quote:Hehe, je laat je wel kennen, onder het motto u roept wij draaien..Op zaterdag 2 januari 2010 @ 17:15 schreef typtypo het volgende:
[..]
Huh ?
....
Welk plaatje?
deze?
[afbeelding]
Men moet toch weten waar het om gaat.
Dat wil je mensen toch niet onthouden?
Waar is jouw respect voor de infidels recht om goed geinformeerd te worden?
Fascistische trekjes heb jij, maat.
quote:Die mening mag je hebben, en je mening is gelukkig geen feit; maar kan je ook begrijpen dat niet iedereen jouw mening deelt? En als er iemand te kennen gaf dat hij het niet zo heel erg leuk vind, jij gewoon doodleuk dan nog maar een ander plaatje erbij haalt.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:46 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik vind hem precies weergeven wat de islam vertegenwoordigd en zie door de manier van reageren van moslims een definitieve bevestiging van de waarheid van dit plaatje.
Maar er zijn er wel meer bijv.
Deze.
[afbeelding]
quote:Concentreer je je nu alleen op de islam en moslims? Er zijn, recentelijk zelfs nog, grotere bedreigingen geweest voor de wereld.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 16:53 schreef typtypo het volgende:
[..]
de intimidatie praktijken van moslims zijn een bedreiging voor de wereld niet perse de angst van zijn slachtoffers hoewel dat het wel moelijker maakt voor de mensen die niet bang zijn en zich niet laten intimideren.
Maar je ziet als je met genoeg mensen er vol tegenin gaat en laat zien aan de moslim bully's dat je niet bang bent gewoon je tekeningen publiceert en je mond op fora's opentrekt dan werken hun intimidaties niet.
quote:Je mag zulke plaatjes posten, je mag je daaraan ergeren. Mensen uitschelden mag volgens mij niet.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:38 schreef Mystic_HBC het volgende:
En als er iemand te kennen gaf dat hij het niet zo heel erg leuk vind, jij gewoon doodleuk dan nog maar een ander plaatje erbij haalt.
quote:JA , minus dat woordje dan...Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je mag zulke plaatjes posten, je mag je daaraan ergeren. Mensen uitschelden mag volgens mij niet.
quote:Vind jij het gek, het is mislukt. Dan keurt hij het af.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:55 schreef Yondaime het volgende:
"we roepen moslims in de wereld op om mensen zoals hem tot een mikpunt te maken"
nou nee, wij turken zullen niet hem niet mikpunt van maken, dat schaad ons nog meer, dit is precies wat de westerse wereld en geert wilders wil hebben en nog iets, zelfs profeet Mohammed zou het erg afkeuren...
quote:Ja, het is ook bijvoorbeeld toegestaan om in elk bericht te vermelden dat je lul een bepaalde lengte heeft. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je een waarschijnlijk nogal een simpele persoonlijkheid hebt en behoorlijk onzeker bent. Je mag ook tot in den treure die Mohammed-cartoons blijven posten. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je het leuk vindt om mensen te provoceren en je voor de rest nogal verveelt.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 18:51 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
JA , minus dat woordje dan...
En dan nog, keer op keer dat plaatje posten... Ik werd voor minder als trol uitgemaakt...
quote:Ik verveel me helemaal niet.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 19:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, het is ook bijvoorbeeld toegestaan om in elk bericht te vermelden dat je lul een bepaalde lengte heeft. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je een waarschijnlijk nogal een simpele persoonlijkheid hebt en behoorlijk onzeker bent. Je mag ook tot in den treure die Mohammed-cartoons blijven posten. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je het leuk vindt om mensen te provoceren en je voor de rest nogal verveelt.
Dat lezers dat vervolgens aanstootgevend en een reden vinden om iemand te gaan uitschelden... Ja, ook dat zegt wat over de schrijver ervan.
quote:Heel mooi gesprokenOp zaterdag 2 januari 2010 @ 19:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, het is ook bijvoorbeeld toegestaan om in elk bericht te vermelden dat je lul een bepaalde lengte heeft. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je een waarschijnlijk nogal een simpele persoonlijkheid hebt en behoorlijk onzeker bent. Je mag ook tot in den treure die Mohammed-cartoons blijven posten. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je het leuk vindt om mensen te provoceren en je voor de rest nogal verveelt.
Dat lezers dat vervolgens aanstootgevend en een reden vinden om iemand te gaan uitschelden... Ja, ook dat zegt wat over de schrijver ervan.
quote:Iemand dacht dat dat kon inderdaad, totdat hij een 48uurs ban er aan over hield...Op zaterdag 2 januari 2010 @ 19:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, het is ook bijvoorbeeld toegestaan om in elk bericht te vermelden dat je lul een bepaalde lengte heeft. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je een waarschijnlijk nogal een simpele persoonlijkheid hebt en behoorlijk onzeker bent. Je mag ook tot in den treure die Mohammed-cartoons blijven posten. Lezers van je posts zullen dan snappen dat je het leuk vindt om mensen te provoceren en je voor de rest nogal verveelt.
Dat lezers dat vervolgens aanstootgevend en een reden vinden om iemand te gaan uitschelden... Ja, ook dat zegt wat over de schrijver ervan.
quote:Toch wel knap dat jij gedachtes kan lezen.Op zaterdag 2 januari 2010 @ 19:02 schreef typtypo het volgende:
[..]
Vind jij het gek, het is mislukt. Dan keurt hij het af.
Als het gelukt was dan had hij het ontkend en stiekum in zichzelf
geroepen allah ackbar.