Man neergeschoten bij huis Deense cartoonist

Internationaal • Geschreven door ANP op 02-01-2010 @ 01:28
print 

De Deense politie heeft gisterenavond een 27-jarige Somalische man neergeschoten voor de woning van cartoonist Kurt Westergaard in de stad Viby. De tekenaar van een aantal omstreden spotprenten over de islamitische profeet Mohammed was thuis toen de man probeerde binnen te komen.

Westergaard wist op het alarm te drukken, waardoor de politie snel kon komen. De politie heeft een nabij de woning gelegen observatiepost, waardoor de Somaliër vlot werd onderschept. Dat meldde de Deense krant Politiken. Westergaard is ongedeerd. De Somaliër is met schotwonden in armen en benen naar het ziekenhuis gebracht.

Tientallen agenten doen na de schietpartij onderzoek in en rond de woning van de tekenaar. De buren zijn uit voorzorg geëvacueerd en de wijk is afgezet. Tevens wordt door de politie gezocht naar eventuele explosieven.

De Deense politie spreekt nog niet over een poging tot een aanslag maar sluit die mogelijkheid ook niet uit. Westergaard hield zich al sinds de ophef over de cartoons in 2006 schuil. Begin 2008 werden twee Tunesiërs opgepakt, die van plan waren om Westergaard te wurgen.

De woede van de islamitische wereld over de cartoons richt zich al langer op Denemarken en de tekenaar. De ambassades in Libanon, Syrië en Pakistan werden aangevallen. Landen als Saudi-Arabië riepen tijdelijk hun ambassadeurs terug. In onder meer Nigeria, Afghanistan en Pakistan kwam het tot rellen waarbij in totaal minstens vijftig doden vielen.


Bron: ANP


Lees ook:

» 20:20 Voorzitter Europarlement kritisch over ACTA8
» 20:15 Griekse anarchisten slaags met politie9
» 20:03 'VS voorbereid op militair treffen met Iran'16
» 19:10 Whitneys jurk is goud waard op Ebay22


delen | eKudos nujij

9703 views / 57 reacties
Reacties op dit bericht
57  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1
Goed werk van de Deense politie
Nou Finnen kom er maar in..........
het doden van diegenen die de profeet beledigen is onderdeel van hun religie, de agenten hebben met hun daad onrechtmatig onderscheid gemaakt op basis van geloof
userIcon
Hahaha tja daar gaat je leven na een paar tekeningetjes goed bezig ouwe
userIcon
misschien was die verdwaald ofzo
userIcon
Waarom leeft ie nog?
userIcon
Islam is vrede
In gerelateerd nieuws: http://www.guardian.co.uk(...)llenge-blasphemy-law

In Ierland zou de tekenaar nu vervolgd moeten worden. Onbegrijpelijk wat een domheid.
schotwonden in armen en benen!.. dat is best knap als je alleen maar een vliegend gebit ziet in het donker
daar kunnen ze in ieder geval schieten
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 02:14 schreef Lockshot84 het volgende:
daar kunnen ze in ieder geval schieten
duidelijk niet...

quote:
De Somaliër is met schotwonden in armen en benen naar het ziekenhuis gebracht.
Voor een kill is toch tenminste een schot in de borst nodig
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 02:07 schreef Anonymouscoward het volgende:
In gerelateerd nieuws: http://www.guardian.co.uk(...)llenge-blasphemy-law

In Ierland zou de tekenaar nu vervolgd moeten worden. Onbegrijpelijk wat een domheid.
What an idiots! Nooit geweten dat dat zo'n achterlijk land was. Daar ga ik dus nooit van m'n leven op visite.

The new law, which was passed in July, means that blasphemy in Ireland is now a crime punishable with a fine of up to ¤25,000 (£22,000).
userIcon
Aandachtshoer en ouwe lul Westergaard krijgt aandacht van Somaliër zou een betere titel zijn.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 02:43 schreef Antar1992 het volgende:
Bard ik wist niet dat Somaliers blank waren
Je snapt 'm weer helemaal niet hè.
Abpie is een oranje-moslim die al qaeda tuig in de gaten houdt. Grappig toch!?
userIcon
Nu eens kijken of ze zo slim zijn om die somalier het land uit te gooien.
userIcon
Prachtig dat die achterlijke moslims zich nog steeds druk maken om een paar tekeningetjes van 4 jaar geleden.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 03:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Prachtig dat die achterlijke moslims zich nog steeds druk maken om een paar tekeningetjes van 4 jaar geleden.
Ach, die achterlijke al qaeda moslims zijn niet eens moslim. De enige reden waarom ze zich zogenaamd beledigd voelen, is dat ze dan onder dat voorwendsel hun terreur ten uitvoer kunnen brengen om hun opium business weer terug te krijgen; dit ten koste van de 'goede' naam van het islamitische geloof.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 03:37 schreef ChefAli het volgende:
Waarom moest er meteen geschoten worden? Ik vind het een racistische aanslag van de politie... Ze konden de man ook gewoon in de boeien slaan...
Ik neem aan dat de man zich niet zomaar in de boeien liet slaan, waarschijnlijk de politie bedreigde met een wapen en dat de politie daarop reageerde met schoten.

Laat het aan een Ali over om de politie hier de schuld van te geven.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 03:37 schreef ChefAli het volgende:
Waarom moest er meteen geschoten worden? Ik vind het een racistische aanslag van de politie... Ze konden de man ook gewoon in de boeien slaan...
...als jij daar, met je lichtbruine tintje, had rondgehuppeld, hadden ze jouw ook met dezelfde preciesie voor je donder geschoten; hoef je niet speciaal zwart voor te zijn hoor.
racisme schreeuwerd
userIcon
Vrolijk het nieuwe jaar in met de Islam..
als er maar geen rellen gaan ontstaan onder de moslim immigranten. want het is overduidelijk wie hier in de fout is gegaan. Maarja er zullen nu vastwel mensen op hun lange tenen zijn getrapt
neergeschoten, helaas niet doodgeschoten.
userIcon
quote:

Bard_Yttap 02-01-2010 @ 01:50

De Deense politie heeft een schets van de Somaliër vrijgegeven ...
quote:

Bard_Yttap 02-01-2010 @ 02:13

De bewaking van Kurt Westergaard is gelukkig wel in goede handen ...
Ik vroeg mij al af wanneer de plaatjes bij het nieuwsbericht zou komen

Is het een rebus?

ot
Waarschijnlijk wilde hij gewoon de weg vragen, maar goed, daar wordt je al voor neergeknald
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 08:01 schreef plum het volgende:
[..]

Dat is toch onaanvaardbaar hier in Europa? Je moet je in een land met VRIJE MENINGSUITING hoog in het vaandel, toch vrij kunnen voelen .
Ook na het tekenen van een paar cartoons betreffende het islamitische gedrag?
Waarom moeten mensen als Wilders en Kurt Westergaard beschermd worden tegen idioten die hier en in Denemarken de wetten overtreden.
Wat denk je van dat de dreiging heimelijk overdreven is, dat de politiek gebaat is bij angst en het op deze manier kunnen etaleren zodoende mensen zoals jij, te overtuigen van 'een kwaad', een gezamenlijke vijand als het ware, de islam in deze... Op deze manier is het invoeren van allerlei privacy-inbrekende wetsmaatregelen een stuk makkelijker.

Denk je nu echt dat de dag dat die gek van een GW geen beveiliging heeft zou 'verdwijnen'?
Hij heeft meer kans geraakt te worden door bliksem... (al die chemicaliën in zijn haar vormen een goede geleider in ieder geval...)
Ten tijde van deze laffe aanslag was ook het 5 jarig nichtje van Kurt Westergaard in huis. Als dit individu was geslaag in zijn opzet is het aannemelijk dat ook zij vermoord zou zijn.

Ik denk dat "racial profiling" op deze manier dichter en dichter bij komt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 08:31 schreef Real_Fairlane het volgende:
Ten tijde van deze laffe aanslag was ook het 5 jarig nichtje van Kurt Westergaard in huis. Als dit individu was geslaag in zijn opzet is het aannemelijk dat ook zij vermoord zou zijn.

Ik denk dat "racial profiling" op deze manier dichter en dichter bij komt.
Er bleek ook nog een huismus in de tuin aanwezig te zijn geweest, die had hij ook kunnen vermoorden, potentieel dan, het had allemaal gekund... Hij had ook de bus chauffeur kunnen vermoorden die hem bij de halte heeft afgezet, of hij had ook de kassiere kunnen vermoorden toen hij een zak brood ging halen...

als mijn tante kloten had gehad, had ik haar oom genoemd...

Ik zie dat de propaganda bij jou geholpen heeft en het al een aanslag noemt
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 08:38 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Er bleek ook nog een huismus in de tuin aanwezig te zijn geweest, die had hij ook kunnen vermoorden, potentieel dan, het had allemaal gekund... Hij had ook de bus chauffeur kunnen vermoorden die hem bij de halte heeft afgezet, of hij had ook de kassiere kunnen vermoorden toen hij een zak brood ging halen...

als mijn tante kloten had gehad, had ik haar oom genoemd...

Ik zie dat de propaganda bij jou geholpen heeft en het al een aanslag noemt
Als het loopt als een eend, kwakt als een eend en zwemt als een eend, dan zou het inderdaad wel eens een eend kunnen zijn.
userIcon
somaliërs zijn wel vaak in het nieuws zeg.
Is dit hun nieuwe voornemen voor 2010 ofzo?
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 08:41 schreef Real_Fairlane het volgende:
[..]


Als het loopt als een eend, kwakt als een eend en zwemt als een eend, dan zou het inderdaad wel eens een eend kunnen zijn.
Je hebt gelijk hoor, maar er worden gewoon dingen bij gehaald die eventueel ook hadden kunnen gebeuren.
Ik zie hem eerder als een persoon die een steekje los heeft. Een beetje terreurorganisatie zou het anders hebben aangepakt lijkt mij, met iets meer voorbereiding of andere tactiek.
Dit lijkt mij meer een een persoons actie dan dat hij gestuurd werd via een terreurnetwerk.
That's all...

Maar dat is dan mijn ongezouten mening.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 08:57 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Je hebt gelijk hoor, maar er worden gewoon dingen bij gehaald die eventueel ook hadden kunnen gebeuren.
Ik zie hem eerder als een persoon die een steekje los heeft. Een beetje terreurorganisatie zou het anders hebben aangepakt lijkt mij, met iets meer voorbereiding of andere tactiek.
Dit lijkt mij meer een een persoons actie dan dat hij gestuurd werd via een terreurnetwerk.
That's all...

Maar dat is dan mijn ongezouten mening.
Of hij nou wel of geen lid is van een terreurbeweging lijkt me weinig boeiend... Bijl + Mes + Bedreigingen roepend voor een woonhuis + Bekend doelwit moslim extremisten + 5 jarig nichtje = goed dat er geschoten is.

En geloof me, als ik iets niet wil, is het NOG meer staatsbemoeienis met hoe wij ons leven leiden, nog meer niet werkende controle maatregelen, nog meer verlies van privacy en nog meer belastingen om dat allemaal te betalen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 09:52 schreef Roepke het volgende:
Westergaard had natuurlijk gewoon een vuurwapen moeten hebben.
Had ie zichzelf kunnen beschermen.
Hij had zijn 5-jarige kleinkind te logeren en dan neem je zelf geen risico.
Bovendien: de man is 74 jaar oud! Die 27-jarige asielzoeker stond de deur te forceren met een hamer, onderwijl verwensingen slakend. Wat zou jij doen
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 10:03 schreef Mr-Mackey het volgende:
[..]

Hij had zijn 5-jarige kleinkind te logeren en dan neem je zelf geen risico.
Bovendien: de man is 74 jaar oud! Die 27-jarige asielzoeker stond de deur te forceren met een hamer, onderwijl verwensingen slakend. Wat zou jij doen
Lijkt mij dus dat zijn bewaking gefaald heeft, dat deze persoon nota bene bij zijn woonhuis aan zijn deur zat te friemelen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 07:56 schreef plum het volgende:
Je mag nu eenmaal geen kritiek op de islam hebben, dan vervolgt men je.
en slaan ze toe.
Of tekeningetjes maken betreffende de islam.
Wie riep er FASCISME !
Wat heb ik een godsgloeiende hekel aan dergelijke idiote islamieten.
En reken maar dat alle islamiten daar ook nog achter staan, ik herrinner mij nog duidelijk hoe sommige Fok! ers van islamitische afkomst de bedreigingen van de islamiten naar Kurt Westergaard goedpraatten.
Dit kan absoluut niet en nooit in Europa dioor de beugel!
Niet alleen de bedreigingen naar Westergaard werden goedgepraat. Na de moord op van Gogh werden een islamitische schooljeugd ondervraagd en de reporter zei dat deze moord toch wel vreselijk was. Niks instemming maar direct: "Maar wat van Gogh deed was ook niet normaal"

Ik begrijp helemaal niks van een overtuiging die vindt dat alles wat je als belediging opvat meteen met de dood moet worden bestraft. En wat nog achterlijker is, dat dan alles wat Deens is gestraft moet worden

Hoewel het in Nederland ook nog wel eens voorkomt, zoals bij Oboema en José, vooral kijken op 4:05
http://www.youtube.com/watch?v=VipaVDCAa48&feature=related
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 10:07 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Lijkt mij dus dat zijn bewaking gefaald heeft, dat deze persoon nota bene bij zijn woonhuis aan zijn deur zat te friemelen.
Probeer eens ( voor een keer) antwoord te geven op zijn vraag..

Voor jouw gemak de vraag nog een keer;


Hij had zijn 5-jarige kleinkind te logeren en dan neem je zelf geen risico.
Bovendien: de man is 74 jaar oud! Die 27-jarige asielzoeker stond de deur te forceren met een hamer, onderwijl verwensingen slakend. Wat zou jij doen?
userIcon
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 10:29 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Probeer eens ( voor een keer) antwoord te geven op zijn vraag..

Voor jouw gemak de vraag nog een keer;


Hij had zijn 5-jarige kleinkind te logeren en dan neem je zelf geen risico.
Bovendien: de man is 74 jaar oud! Die 27-jarige asielzoeker stond de deur te forceren met een hamer, onderwijl verwensingen slakend. Wat zou jij doen?
Hoe kan ik nu antwoord geven op dit?
Ik zou een spotprent gaan maken en beveiliging aanvragen omdat ik moedwillend een hele bevolkingsgroep provoceer, hiermee kan ik bereiken dat ik beveiliging krijg, een safe room krijg met een panic knop.
Want ik ben al op oudere leeftijd en heb mijn nichtje bij mij.
Ik vertrouw op de beveiliging zodat geen enkel ongewild persoon dicht bij mijn huis kan komen. (oh wacht...)

Of..

Ik pak mijn 12 gauge shotgun en laat hem zien dat je niet met een 74 jarige spotprentmaker moet sollen! Aangezien de beveiliging gefaald heeft (waarvoor betaal je ze dan nog... ) omdat er een mijnheer aan mijn deur zit te friemelen.

Happy now?
Mij ga je niet wijs maken dat zo'n Somaliër hiervoor helemaal naar Denemarken komt omdat zo'n gast wat cartoons gemaakt heeft. Hoe ver van de realiteit leef je dan zeg.
Na de Somalische piraten nu ook de Somalische zelfmoordterroristen?
userIcon
quote:

Mij ga je niet wijs maken dat zo'n Somaliër hiervoor helemaal naar Denemarken komt omdat zo'n gast wat cartoons gemaakt heeft. Hoe ver van de realiteit leef je dan zeg.
Nouja geloof doet gekke dingen met mensen.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 @ 02:13 schreef Bard_Yttap het volgende:
De bewaking van Kurt Westergaard is gelukkig wel in goede handen ...

[afbeelding]
Haha.

Somaliërs kunnen moeilijk klachtenbrieven schrijven, dat is het probleem. Daarom stappen ze over naar een persoonlijke confrontatie. Dat is cultuur van die mensen, daar moet je respect voor hebben.

Tot de Denen toch geld steken in cursussen Deens voor die Somaliërs anders zijn ze kansarm en zielig en moeten ze vertroeteld worden.
Scherpschutters zijn het niet. Kogels verspillen. 1 schot was voldoende geweest.
57  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 20:20 Voorzitter Europarlement kritisch over ACTA8
» 20:15 Griekse anarchisten slaags met politie9
» 20:03 'VS voorbereid op militair treffen met Iran'16
» 19:10 Whitneys jurk is goud waard op Ebay22


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden