'Bodyscan en privacy kunnen goed samengaan'

Nederland • Geschreven door ANP op 30-12-2009 @ 17:42
print 
De bodyscan die minister Ernst Hirsch Ballin wil inzetten op Nederlandse luchthavens, houdt niet per definitie een schending van de privacy van passagiers in. Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) kunnen veiligheid en privacy in dit geval heel goed samengaan, als maar de juiste technologie wordt gebruikt. Dat zei een woordvoerster van het CBP vandaag.

"Technologie kan juist meehelpen bij het beschermen van privacy. Bijvoorbeeld doordat er geen beambte meer hoeft mee te kijken." Er bestaan systemen waarbij de computer zelf 'kijkt' of er aan het lichaam en de kleding van een passagier onregelmatigheden zijn. "We hebben op dit moment geen aanleiding te denken dat de bodyscan een inbreuk op de privacy vormt", aldus de CBP-woordvoerster.

Bron: ANP


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as8
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

7380 views / 101 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 101 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Inbreuk van privacy. En dan zit je naast zo'n Nigeriaan met het kruis in de fik. Ik denk dat privacy dan wel het laatste is waar je aan denkt
Ja kan..maar we voeren het toch maar alvast in natuurijk.
userIcon
Technologie en overheid is sowieso de grootste faal die je kan voorspellen in dit land.
userIcon
maar alleen degene die in schiphol instappen zijn gecontroleerd , schoonmakers en transfer rekenen we even niet he
. MAde by Philips soms ?
userIcon
joh, je staat dan toch gewoon in zo'n kamertje met de deur op slot? of het gordijntje dicht?
dat ziet toch geen mens....
userIcon
Beveiligers op Schiphol zullen voortaan bij het fouilleren het kruis van vliegtuigpassagiers niet overslaan. Dat heeft Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Erik Akerboom gezegd.

Het fouilleren zal grondig gebeuren, zei Akerboom. "Dus ook op plaatsen waarvan we hebben geleerd dat er zaken verstopt kunnen zijn."

Akerboom doelde daarmee op het feit dat de Nigeriaan die op eerste kerstdag probeerde een vliegtuig van Amsterdam naar Detroit op te blazen, de explosieven had verstopt in zijn onderbroek.


http://www.nu.nl/binnenland/2153165/wereld-ramp-ontsnapt.html

Gatverdamme rot even op, stelletje gekken
userIcon
Niet zeuren dat soort dingen hoort nu eenmaal bij de Multiculti-vreugde..
userIcon
Ja en nu maar wachten totdat de eerste bodyscans van "bekende Nederlanders" in het openbaar geraken.
Komt dat zien, komt dat zien, de kut van Borsato's Leontientje nu slechts voor een tientje
userIcon
Hmpf, je zult zien dat die mallote beveiligings lui gewoon meekijken voor de lol. "Hoeft niet" impliceert dat het wel mogelijk is, en dat idee vind ik al erg genoeg.

Gestoord mens die minister
man JanPiraat (Redactie Film) 30-12-2009 @ 17:51 fotoboek no homepage
userIcon
Ik wil niet dat ze mn piemel kunnen zien hoorrr !!
userIcon
Ik zou de groten der aarde nog kunnen quoten, maar ze zijn in vergetelheid geraakt. Deze praktijken van onze bemoeizuchtige overheid doen niet onder aan die van de Stasi in Oost Berlijn anno jaren 50-80. Het is werkelijk walgelijk zo snel als onze politici onze verworven vrijheden durven te verloochenen.

Ik schaam me om Europeaan en Nederlander te zijn. Werkelijk waar, dit is het laagste, meest vreselijke en meest intrieste wat ons kan overkomen, dat wij in onze vrijheid beperkt worden vanwege schijnveiligheid.

En dat mensen dit nog durven te verdedigen ook, mensen zoals die Hirsch Ballin. Die mensen weten niet wat wij als land ingeleverd hebben. Die mensen horen niet in onze overheid. Die geven niets om het individu. Hun levensmotto is keihard geld verdienen over de onze ruggen heen. Het is een vuile schande!
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:51 schreef JanPiraat het volgende:
Ik wil niet dat ze mn piemel kunnen zien hoorrr !!
Dat apparaat kan niet zoomen hoor.
als je niks te verbergen hebt, is er niks aan het handje zou ik zo zeggen
userIcon
Nederland, de eerste echt gefaalde staat van West-Europa. Triest hoor.

Het verbaast me ook geenszins dat zo'n smerig, talentloos onderkruipsel als Hirsch-Ballin helemaal in z'n sas is met de huidige ontwikkelingen.
Toch benieuwd hoe zo'n scan werkt.....
zijn bv piercings (op de meest vreemde plaatsen) zichtbaar
zijn implantaten (kunstheupen, pennen in benen) zichtbaar
zijn speeltjes (voor mn vrouwen) zichtbaar
etc
etc

en zoja, hoezo geen privacy-schending....WEL dus
userIcon
quote:

Beveiligers op Schiphol zullen voortaan bij het fouilleren het kruis van vliegtuigpassagiers niet overslaan. Dat heeft Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Erik Akerboom gezegd.

Het fouilleren zal grondig gebeuren, zei Akerboom. "Dus ook op plaatsen waarvan we hebben geleerd dat er zaken verstopt kunnen zijn."

Akerboom doelde daarmee op het feit dat de Nigeriaan die op eerste kerstdag probeerde een vliegtuig van Amsterdam naar Detroit op te blazen, de explosieven had verstopt in zijn onderbroek.


http://www.nu.nl/binnenland/2153165/wereld-ramp-ontsnapt.html
Dus straks allemaal naakt, geblindoekt en geketend het vliegtuig in?
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:52 schreef DuvalBrood het volgende:
Ik zou de groten der aarde nog kunnen quoten, maar ze zijn in vergetelheid geraakt. Deze praktijken van onze bemoeizuchtige overheid doen niet onder aan die van de Stasi in Oost Berlijn anno jaren 50-80. Het is werkelijk walgelijk zo snel als onze politici onze verworven vrijheden durven te verloochenen.

Ik schaam me om Europeaan en Nederlander te zijn. Werkelijk waar, dit is het laagste, meest vreselijke en meest intrieste wat ons kan overkomen, dat wij in onze vrijheid beperkt worden vanwege schijnveiligheid.

En dat mensen dit nog durven te verdedigen ook, mensen zoals die Hirsch Ballin. Die mensen weten niet wat wij als land ingeleverd hebben. Die mensen horen niet in onze overheid. Die geven niets om het individu. Hun levensmotto is keihard geld verdienen over de onze ruggen heen. Het is een vuile schande!
wacht maar, over 10 jaar ben je slaaf en word je leven door een computer aangestuurd. je denkt dat je leeft, maar eigenlijk zit je in een fabriek schoenen te naaien voor de rijken der aarde.
zolang je t verschil niet kan zien tussen wat er achter t ijzeren gordijn gebeurde en hier in NL kan je misschien beter de schoolboeken weer gaan opzoeken
userIcon
En wat als de apparatuur twijfelt? Wordt de persoon dan gewoon doorgelaten, met als gevolg dat er toch een bom aan boord kan komen, of komt er dan toch nog een personeelslid opdraven om het een en ander te checken, waardoor de privacy alsnog wordt weggeveegd?
Ach, men heeft weer een excuus om de beveiligingsindustrie te spekken. Vroeger kon je Rumsfeld nog de schuld geven voor dit soort toestanden. Ben benieuwd wie er nu de grootste belangen bij heeft, bij deze kunstmatige injectie.
userIcon
Mensen denken echt dat je naakt wordt gezien op een bodyscan.

Alleen de contouren van alles wat je aan hebt/geplakt heb op je lichaam/etc etc wordt gezien door de computer.

Dus als je iets te verbergen hebt zul je niet blij zijn met deze machine.
userIcon
Zucht.. Een incident en gelijk weer nieuwe regels en methoden... Lijkt 9/11 wel, het wordt de regering zo wel erg makkelijk gemaakt om de bevolking te 'beschermen' ten koste van onze privacy.
Beter ook iedereen in het vliegtuig vastbinden en blinddoeken. En als dat niet werkt passagiers onder narcose brengen tijdens de vlucht.
userIcon
Het is nu wachten op de eerste persoon die met een bomgordel de trein in gaat. Kunnen we straks ook bodyscans op de stations verwachten.
userIcon
En die bodyscan kan zo'n nigerianencocktail er feilloos uitpikken? Of moet het daarvoor in een metalen heupflacon zitten?

Wat hebben die gasten toch voor rare piemel dat die bij elke elektronische gizmo hard wordt?

'Europa' heeft het gebruik van die dingen niet voor niets tegengehouden.
Alleen toepassen op non-Caucasians aub.
Ja maar je denkt toch niet dat de bodyscan daarna weggegooid wordt of wel?
Er komt een tijd en dat gata niet zo lang duren en dan doen robots de scan, dus is er geen privacy in het geding, maar alles wordt wel opgeslagen.
Dus over 10 jaar kunnen ze nog de scan van Kerst 2009 terug kijken.

Rukkers zijn het.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:47 schreef DonaIdDuck het volgende:
Beveiligers op Schiphol zullen voortaan bij het fouilleren het kruis van vliegtuigpassagiers niet overslaan. Dat heeft Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Erik Akerboom gezegd.

Het fouilleren zal grondig gebeuren, zei Akerboom. "Dus ook op plaatsen waarvan we hebben geleerd dat er zaken verstopt kunnen zijn."

Akerboom doelde daarmee op het feit dat de Nigeriaan die op eerste kerstdag probeerde een vliegtuig van Amsterdam naar Detroit op te blazen, de explosieven had verstopt in zijn onderbroek.


http://www.nu.nl/binnenland/2153165/wereld-ramp-ontsnapt.html

Gatverdamme rot even op, stelletje gekken
Gekken? Ben je nou dom of naief?
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:55 schreef Prometheus4096 het volgende:

[..]

Als ik opgeblazen wordt in een vliegtuig dan heb ik toch nog lever dat niet eerst mijn privacy geschonden wordt waarna ik nog dood ga.

De hele samenleving is veranderd en allerlei onzinnige controles. De overheden hebben veeel meer macht en controle over de burgers dankzij de terroristen. Gewoon alle controles afschaffen. Ik leef liever vrij met de kleine kans dat een ander mij opblaast dan dat ik een slaaf van de overheid ben om daarna even goed opgeblazen te worden.

Dus de volgende keer als ik het vliegtuig in ga gaan ze aan mijn penis en ballen voelen om de kijken of daar geen explosieven opgeplakt zitten? WTF.

En dan krijg je gewoon nog explosieven in het vliegtuig. Niet zo moeilijk om iemand anders te bedenken.

Op een gegeven moment kun je gewoon de explosieve stof in elke cel van je lichaam opslaan en het dan tijdens de vlucht met nanobots bij elkaar brnengen en laten ontploffen.
Dus jij gaat liever dood door een of andere achterlijke extremistische moslim? Tuurlijk joh.. ga maar stoer praten over hoe belangrijk je privacy is wanneer een idioot naast je zich elk moment kan opblazen.
userIcon
Ik zie het probleem niet zo. Altijd nog beter dan al je kleren uit moeten doen ofzo.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:52 schreef DuvalBrood het volgende:
Ik zou de groten der aarde nog kunnen quoten, maar ze zijn in vergetelheid geraakt. Deze praktijken van onze bemoeizuchtige overheid doen niet onder aan die van de Stasi in Oost Berlijn anno jaren 50-80. Het is werkelijk walgelijk zo snel als onze politici onze verworven vrijheden durven te verloochenen.

Ik schaam me om Europeaan en Nederlander te zijn. Werkelijk waar, dit is het laagste, meest vreselijke en meest intrieste wat ons kan overkomen, dat wij in onze vrijheid beperkt worden vanwege schijnveiligheid.

En dat mensen dit nog durven te verdedigen ook, mensen zoals die Hirsch Ballin. Die mensen weten niet wat wij als land ingeleverd hebben. Die mensen horen niet in onze overheid. Die geven niets om het individu. Hun levensmotto is keihard geld verdienen over de onze ruggen heen. Het is een vuile schande!
userIcon
De eerste bodyscan die ik zie trap ik in elkaar.
userIcon
Nogmaals, tenzij je naam wordt gekoppeld aan je scan heeft dit geen ene fuck met privacy te maken. Al helemaal niet als er niemand mee kijkt.

Ik snap het als mensen pissig worden over een GPS die je volgt in de auto en dat soort zaken, maar vliegen in een vliegtuig is een vrijwillige keus die je maakt en je vliegt onder de regels van het vliegveld en airlines. Ze kiezen er nu voor om de vluchten zo veilig mogelijk te maken, is het niet om jouw leven te beschermen, dan is het wel om hun investering in een vliegtuig van een half miljard veilig te stellen.

Vliegen is een luxe. Als je het niet wil doen, doe het dan ook niet. Voor de rest mogen ze die body scans voor mijn part overal neerzetten op Schiphol.
userIcon
Ik begrijp niet wat je er op tegen kunt hebben. Van mij mogen ze, beter dan dat ik straks ergens in een bodybag lig in een vriescel.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 18:27 schreef TigerXtrm het volgende:
Nogmaals, tenzij je naam wordt gekoppeld aan je scan heeft dit geen ene fuck met privacy te maken. Al helemaal niet als er niemand mee kijkt.

Ik snap het als mensen pissig worden over een GPS die je volgt in de auto en dat soort zaken, maar vliegen in een vliegtuig is een vrijwillige keus die je maakt en je vliegt onder de regels van het vliegveld en airlines. Ze kiezen er nu voor om de vluchten zo veilig mogelijk te maken, is het niet om jouw leven te beschermen, dan is het wel om hun investering in een vliegtuig van een half miljard veilig te stellen.

Vliegen is een luxe. Als je het niet wil doen, doe het dan ook niet. Voor de rest mogen ze die body scans voor mijn part overal neerzetten op Schiphol.
Het begint op vliegvelden en waar ze daarna eindigen heb je aan jezelf te danken, want je laat ze nu toe dus moet je niet huilen als je straks een scanner in je huis moet plaatsen om jezelf in en uit te checken als je thuis komt.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:47 schreef DonaIdDuck het volgende:

Gatverdamme rot even op, stelletje gekken
Als ze dat op basis van profiling doen heb ik er geen erg in.
Waarschijnlijk mag het niet van de linkse politiek correcte organen maar ja veiligheid voor alles dus ook ethnic profiling moet worden toegepast.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:47 schreef DonaIdDuck het volgende:
Beveiligers op Schiphol zullen voortaan bij het fouilleren het kruis van vliegtuigpassagiers niet overslaan. Dat heeft Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Erik Akerboom gezegd.

Het fouilleren zal grondig gebeuren, zei Akerboom. "Dus ook op plaatsen waarvan we hebben geleerd dat er zaken verstopt kunnen zijn."

Akerboom doelde daarmee op het feit dat de Nigeriaan die op eerste kerstdag probeerde een vliegtuig van Amsterdam naar Detroit op te blazen, de explosieven had verstopt in zijn onderbroek.


http://www.nu.nl/binnenland/2153165/wereld-ramp-ontsnapt.html

Gatverdamme rot even op, stelletje gekken
Dus binnenkort steken ze hun hand vol in je kont, of trekken ze even aan je pik om te voelen of er geen wapens in zitten.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 18:16 schreef Roepke het volgende:

[..]

Kleine jongetjes zullen gefouilleerd worden door ome Ad en oom Norbert
En kleine meisjes krijgen een check door Oom Benno.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:52 schreef DuvalBrood het volgende:
Ik zou de groten der aarde nog kunnen quoten, maar ze zijn in vergetelheid geraakt.
Inderdaad, hou alsjeblieft je bek over Thomas Jefferson of Churchill, ik kan al die uitgekauwde uitspraken over democratie en privacy niet meer harden. Iedere Internetheld denkt dat hij even een generaal kan quoten om zijn argumenten te onderbouwen.

Zoals Julius Caesar al zei: Veni, vidi, vici.

Slaat het ergens op? Nee, maar zo kom ik over als een intellectueel.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:47 schreef DonaIdDuck het volgende:
[b]Beveiligers op Schiphol zullen voortaan bij het fouilleren het kruis van vliegtuigpassagiers niet overslaan. Dat heeft Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Erik Akerboom gezegd.
Om geloofsredenen mag ik alleen door een leuke vrouw gefouilleerd worden...
userIcon
En als de computer een false positive maakt word je als terrorist behandelt, mis je je vlucht, etc
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 18:09 schreef Roepke het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat Moslims om geloofsredenen niet door die bodyscanner hoefden?
maakt niet uit, die boerka of nikaab kunnen ze gewoon aanhouden hoor!
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:44 schreef Haushofer het volgende:
Inbreuk van privacy. En dan zit je naast zo'n Nigeriaan met het kruis in de fik. Ik denk dat privacy dan wel het laatste is waar je aan denkt
Blijf zo denken
userIcon
quote:
Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens
Goh, een regerings-instantie. Wie had iets anders verwacht.
userIcon
"Mag ik even in uw reet kijken?"
"nee, natuurlijk niet!"
"oh waarom niet? U heeft toch niets te verbergen?"
Het verhaal op Bits Of Freedom, om je een beetje in te lezen in beide kanten van het verhaal:

https://www.bof.nl/2009/1(...)s-niet-introduceren/
userIcon
het CBP werkt met een ongelooflijke dubbele pet. Minst effectieve organisatie van NL. Ze laten alles gebeuren en geven ook nog eens advies hoe bedrijven en de overheid de mazen in de wet kunnen gebruiken.

Ze zijn gewoon laf. Het hele land is laf geworden. Vingerafdrukken van onschuldige mensen opslaan, Id plicht, camera's waar je maar kijkt, nu dit.
Alle ratio gaat verloren, alle principes overboord.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 19:00 schreef dingenenzoo het volgende:
Het verhaal op Bits Of Freedom, om je een beetje in te lezen in beide kanten van het verhaal:

https://www.bof.nl/2009/1(...)s-niet-introduceren/
aan het groene op die site te zien dacht ik ff dat ik op geenstijl zat...
Wederom een mooi excuus om er maar weer eens een vrijheids beperkende maatregel er door heen te krijgen, op naar de totale politiestaat.
Ze hebben wel gelijk. Het is alleen privacy schendend als de informatie gekoppelt wordt aan naam, adres en persoonsgegevens. Een röngenfoto is ook niet persee extreem prive, hoewel het meer van jouwzelf laat zien dan zelfs onze ogen kunnen waarnemen.

Maar de regering kennende is dat precies wat ze gaan doen.
userIcon
Wat een dubbele standaarden in sommige reacties. Ik hoorde niemand toen de EU besloten had om vloeistoffen weer toe te staan omdat de dreiging was afgenomen. Het gaat nu om explosieven die niet meer door de gewone apparatuur gedetecteerd kan worden. Het enige alternatief voor de bodyscan lijkt me dan kruisvoelen of nog erger. Als dat geen schending van de privacy is...
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:44 schreef Haushofer het volgende:
Inbreuk van privacy. En dan zit je naast zo'n Nigeriaan met het kruis in de fik. Ik denk dat privacy dan wel het laatste is waar je aan denkt
O, alsjeblieft. Jij weet niet wat vrijheid is en verdient het niet.

Toegeven aan terroristen
userIcon
Hirsch Ballin in het nieuwsbericht. Krijg de kriebels van die man, al helemaal sinds hij zo'n wet er doorheen drukte zonder toestemming van de 1e Kamer en daarmee onze democratie onder zijn schoenen vermorzelde.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:47 schreef ArfArf het volgende:
Niet zeuren dat soort dingen hoort nu eenmaal bij de Multiculti-vreugde..
You're right, we should close the airport
userIcon
Gaat dus door nu..Dat word nog wat met burkadraagsters.
userIcon
over 3 weken pas....
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 19:14 schreef gabbergabber het volgende:
Wederom een mooi excuus om er maar weer eens een vrijheids beperkende maatregel er door heen te krijgen, op naar de totale politiestaat.
Vertel mij eens, wat zie jij dan als een oplossing voor dit probleem? Eentje die haalbaar en legaal is, that is.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 19:32 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Vertel mij eens, wat zie jij dan als een oplossing voor dit probleem? Eentje die haalbaar en legaal is, that is.
moet iedereen maar privacy in blijven leveren voor dat handjevol idioten? lijkt mij wat overdreven
Ook een belangrijke vraag :

Na hoeveel keer door zo'n scan heenlopen krijg je kanker van de straling ?
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 19:31 schreef cobain1994 het volgende:
Gaat dus door nu..Dat word nog wat met burkadraagsters.
Omdat...? Met zo'n bodyscan hoef je niets uit te trekken.
userIcon
Prima, die bodyscan. Liever naakt dan dat zo'n smeerlap me fouilleert. Wie er tegen is heeft wat te verbergen.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 19:38 schreef Misan het volgende:

[..]

moet iedereen maar privacy in blijven leveren voor dat handjevol idioten? lijkt mij wat overdreven
Er is natuurlijk een bepaalde grens, maar het interesseert mij persoonlijk niets als ze mij en m'n spullen willen doorzoeken. Zolang ik m'n ondergoed aan mag houden.
Ik denk soms dat mensen zeiken om het zeiken. Want als er GEEN controle is, dan is het weer: ''de beveiliging op Schiphol is echt een grap''.
Ja, wat wil je nou?
En het is inderdaad jammer dat we privacy moeten inleveren, maar liever dat dan dat ik opgeblazen wordt door zo'n idioot met een baardje.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 19:32 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Vertel mij eens, wat zie jij dan als een oplossing voor dit probleem? Eentje die haalbaar en legaal is, that is.
Daar raak je al een pijnlijk punt, de beste oplossingen zijn in strijd met de grondwet. Een idioot die een aanslag wil plegen, hou je niet tegen, ook niet met een bodyscan. Met een simpele brainstorm kan ik al 3 manieren bedenken, waarbij een bodyscan simpelweg kant nog wal raakt.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 18:27 schreef TigerXtrm het volgende:
Nogmaals, tenzij je naam wordt gekoppeld aan je scan heeft dit geen ene fuck met privacy te maken. Al helemaal niet als er niemand mee kijkt.
Nu gebeurt dat nog niet nee. Als over een paar jaar de incheckprocedure (vrijwel) volledig automatisch gaat moet je waarschijnljik gewoon je boarding pass/vliegticket door een automaat halen waarna er een poortje opengaat en jij de bodyscan in mag. Ik hoef je natuurlijk niet uit te leggen dat de info van een vliegticket vrij eenvoudig aan een bodyscan gekoppeld kan worden en in een database opgeslagen kan worden.
userIcon
The man who trades freedom for security does not deserve nor will he ever receive either. - Benjamin Franklin
userIcon
Hebben ze vrouwenhandelaar Saban Baran nou intussen terug achter de tralies? Of is die boef nog steeds niet gevangen?
De bodyscanner lijkt mij niet goed voor de gezondheid, vooral voor mensen die heel erg veel moeten vliegen.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 19:46 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een bepaalde grens, maar het interesseert mij persoonlijk niets als ze mij en m'n spullen willen doorzoeken. Zolang ik m'n ondergoed aan mag houden.
Ik denk soms dat mensen zeiken om het zeiken. Want als er GEEN controle is, dan is het weer: ''de beveiliging op Schiphol is echt een grap''.
Ja, wat wil je nou?
En het is inderdaad jammer dat we privacy moeten inleveren, maar liever dat dan dat ik opgeblazen wordt door zo'n idioot met een baardje.
Het is net die grens die ze nu aan het aftasten zijn. Wees maar zeker dat je ooit een verplichte 'full body control' zal krijgen. Van zo een dikke pot-agente
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:44 schreef Haushofer het volgende:
Inbreuk van privacy. En dan zit je naast zo'n Nigeriaan met het kruis in de fik. Ik denk dat privacy dan wel het laatste is waar je aan denkt
Dat is wel het eerste waar ik aan denk. Bij iedere scheet wordt onze privacy verder ingeperkt omdat met het "nodig" heeft voor de opsporing.

En iedere keer blijkt het weer dat de de overheids instanties al op de hoogte waaren, maar weer gewoon gefaald hebben. En ze al die extra opties niet nodig hebben.
userIcon
er was deze morgen nog op het nieuws dat veiligheid belangrijker is dan de privacy van de burger, en daarom was het volgens gusje ter horst geen probleem om meer body scans te plaatsen. de kosten daarvan (10 miljoen) mag de burger weer betalen.

het laat weer eens zien wie regeert, de regering of angst.

rationeel of logisch denken dat is er niet meer bij. en dat hoeft voor de regering ook niet. de regering denkt: laten we lekker angst gaan zaaien en daarna nog meer privacy beperkende maatregelen opleggen. en ook het liefst zulke maatregelen, die ook nog geld opbrengen. en het zal dan wel niet bij privacy beperkende maatregelen, er zullen naderhand ook wel vrijheids beperkende maatregelen of verboden bij komen.

dat doen ze onder de noemer millieu ook al. denk maar eens aan de CO2 tax. en zijn jullie werkelijk zo naïve om te geloven dat al die CO2 belasting daadwerkelijk gebruikt word om het millieu te redden??????

en wat erger is, de meeste burgers trappen er nog in ook.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 18:57 schreef laforest het volgende:
En als de computer een false positive maakt word je als terrorist behandelt, mis je je vlucht, etc
...kan die computer toch ook niets aan doen... dat ie het verschil niet ziet tussen een staaf TNT en jouw enorme erectie!?
Terwijl E.H.Ballin bezig is om de body-scans op Schiphol te activeren, heeft El Quaida haar eigen scans reeds lang in gebruik. De opvolgers van die Nigeriaan weten na gedegen training nu reeds hoe zij de Schiphol scan kunnen omzeilen.
Totale veiligheid zal altijd een ilussie blijven en de mensen van "ik heb niets te verbergen", zouden weleens pijnlijk bedrogen uit kunnen komen.

Ja...ja ... U heeft niets te verbergen. U heeft niets te verbergen tot het moment dat u zodanig in macht van overheden en instanties geraakt bent. En wel zodanig, dat u zal wensen dat u iets kon verbergen.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 19:46 schreef Lesouhaitdesou het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een bepaalde grens, maar het interesseert mij persoonlijk niets als ze mij en m'n spullen willen doorzoeken. Zolang ik m'n ondergoed aan mag houden.
Ik denk soms dat mensen zeiken om het zeiken. Want als er GEEN controle is, dan is het weer: ''de beveiliging op Schiphol is echt een grap''.
Ja, wat wil je nou?
En het is inderdaad jammer dat we privacy moeten inleveren, maar liever dat dan dat ik opgeblazen wordt door zo'n idioot met een baardje.
Zo mee eens
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 20:11 schreef trabant het volgende:
The man who trades freedom for security does not deserve nor will he ever receive either. - Benjamin Franklin
als je het nou nog goed zou quoten.......
het origineel:
quote:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Dit is niet per-sé 'essential liberty'. Onder 'essential liberty' moet je eerder verstaan basisprinciepes zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheids van godsdienst, etc. Dat heeft hiermee niets mee te maken.

En dat is dan ook vaak het probleem - iedereen rukt dit vaak uit zijn verband. 'Ik wil naar Amerika dus...' dus wat? Dus moet je er zonder bodyscan heen kunnen? Dat zal best, dat zou ik ook best willen.. maar dit is op de VS' eigen verzoek voor meer controle. Als je het er niet mee eens bent, ga je maar op vakantie naar Griekenland ofzo..
Er staat nergens in de grondwet dat je bijv. verplicht bent, of recht hebt op het bezoeken van familie in het buitenland. Of je er graag heen wilt is iets anders.

Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk wel de vraag wanneer dit redelijkerwijs van toepassing is. Vliegen naar de VS is één ding, maar als dit eenmaal 'gewoon' is, zoals bewakingscamera's, kun je je natuurlijk afvragen of het hek niet van de dam is.
Met open ogen trappen we er WEER in;

Gedetailleerd ooggetuigenverslag vlucht 253 doodgezwegen

quote; Ook vraagt de heer Haskell zich o.a. af waarom luchthaven Schiphol de opnames van de beveiligings-videos niet vrijgeeft. Deze bevat cruciale informatie over de "keurig geklede man 'die een slonzige Mutallab, zonder paspoort en met als enige bagage een plastic boodschappentas, door de douane heeft gesluist.

http://zaplog.nl/zaplog/a(...)cht_253_doodgezwegen

Gefeliciteerd Ernst, met je grapjes.
ja, en over 10 jaar sta jij nog steeds met je blote kont en tietfoto op de raadjeplaatjebodyscan.nl
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 21:51 schreef Pjet het volgende:
Met open ogen trappen we er WEER in;

Gedetailleerd ooggetuigenverslag vlucht 253 doodgezwegen

quote; Ook vraagt de heer Haskell zich o.a. af waarom luchthaven Schiphol de opnames van de beveiligings-videos niet vrijgeeft. Deze bevat cruciale informatie over de "keurig geklede man 'die een slonzige Mutallab, zonder paspoort en met als enige bagage een plastic boodschappentas, door de douane heeft gesluist.

http://zaplog.nl/zaplog/a(...)cht_253_doodgezwegen

Gefeliciteerd Ernst, met je grapjes.
Triest dat dit soort dingen nooit duidelijk wordt vermeldt, objectiviteit is helaas ver de zoeken in de media.
userIcon
Gewoon iedereen poedelnaakt op de pasfoto in het paspoort en dito door de douane. Geen uitzonderingen, dan is het snel afgelopen met kapingen en aanslagen.
userIcon
Niet één beambte, maar 324623472357 beambtes.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 18:19 schreef Mettjoew het volgende:

[..]

Dus jij gaat liever dood door een of andere achterlijke extremistische moslim? Tuurlijk joh.. ga maar stoer praten over hoe belangrijk je privacy is wanneer een idioot naast je zich elk moment kan opblazen.
En jij gelooft dat dit soort maatregelen terrorisme gaat stoppen.
De beveiliging is er om jou het gevoel te geven dat je veilig bent. Als drugs smokkelaars hun pakjes zo makkelijk kunnen vervoeren kan een echte terrorist dat ook.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 19:39 schreef ior het volgende:
Ook een belangrijke vraag :

Na hoeveel keer door zo'n scan heenlopen krijg je kanker van de straling ?
en wat met mensen die dag in dag uit werken met die rotzooi-apparatuur
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 22:34 schreef ouderejongere het volgende:
Gewoon iedereen poedelnaakt op de pasfoto in het paspoort en dito door de douane. Geen uitzonderingen, dan is het snel afgelopen met kapingen en aanslagen.
Naast je pasfoto ook een een moon-foto
Ja, want er is balans. Bodyscan wel, privacy niet. Positief en negatief.
Het is heel simpel: Een bodyscan is principieel een compleet verlies van enige privacy. Die twee dingen zijn, zoals ze dat in het engels zo leuk kunnen zeggen: "Mutually exclusive" (beide stellingen sluiten elkaar volledig uit).
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:44 schreef Haushofer het volgende:
Inbreuk van privacy. En dan zit je naast zo'n Nigeriaan met het kruis in de fik. Ik denk dat privacy dan wel het laatste is waar je aan denkt
Jij bent ook makkelijk te manipuleren he ?

Prutser. Maar ga lekker door zo. Jij bent dus precies het soort mens dat de regering wil maken.

"Zij die gemakkelijk hun vrijheid opgeven voor een tijdelijk gevoel van veiligheid, verdienen noch vrijheid noch veiligheid" ~Ben Franklin.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 18:19 schreef Mettjoew het volgende:

Dus jij gaat liever dood door een of andere achterlijke extremistische moslim? Tuurlijk joh.. ga maar stoer praten over hoe belangrijk je privacy is wanneer een idioot naast je zich elk moment kan opblazen.
Volgens mij ben jij nog net niet bang genoeg. Misschien nog eens een aanslag laten plegen. Jij moet NOG BANGER WORDEN!

Goedzo, brave naieveling!
userIcon
quote:
Op woensdag 30 december 2009 @ 17:57 schreef uwbftp het volgende:
Mensen denken echt dat je naakt wordt gezien op een bodyscan.

Alleen de contouren van alles wat je aan hebt/geplakt heb op je lichaam/etc etc wordt gezien door de computer.

Dus als je iets te verbergen hebt zul je niet blij zijn met deze machine.
Ik stoor mij meer aan het feit dat Nederlanders net zo dom zijn en net zo gemakkelijk te manipuleren zijn als de Amerikanen, door middel van angst.

Het maakt het hele verhaal ongelofelijk verdacht, want het komt ze verdomd goed uit om het debat een bepaalde richting op te duwen die hen het beste uitkomt : meer controle, minder vrijheid.

En dat is NOOIT de goede richtig, als je überhaupt ooit van princiepes hebt gehoord.
100  van 101 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as8
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden