'Verkoop vuurwerk loopt goed'

Nederland • Geschreven door ANP op 29-12-2009 @ 14:57
print 
De verkoop van vuurwerk is vandaag goed op gang gekomen, zegt woordvoerder Leo Groeneveld van de vuurwerkbranchevereniging in oprichting. Hij verwacht dat de omzet van vorig jaar van 65 miljoen zeker zal worden geëvenaard.

Vooral het siervuurwerk doet het volgens hem goed. "Het lijkt erop dat mensen een hekel hebben gekregen aan enorme harde knallen. Wellicht heeft dat te maken met de overlast van het illegale vuurwerk."

Veel mensen hebben hun vuurwerk van tevoren gekocht op internet, om het een dezer dagen op te halen bij een van de 1200 tot 1300 verkooppunten in Nederland. "De verkoop via internet is dit jaar enorm gestegen", aldus Groeneveld. De gemiddelde prijs van een via internet besteld pakket ligt volgens hem op 85 euro.

Volgens Groeneveld loopt ook de verkoop van veiligheidsbrillen goed. Die kosten bij de verkooppunten gemiddeld 1,95 euro per stuk.

Vuurwerk mag officieel op de laatste drie werkdagen van het jaar worden verkocht. Afsteken is toegestaan op oudejaarsdag vanaf 10.00 uur tot nieuwjaarsdag 02.00 uur.

'Verkoop vuurwerk loopt goed'  (foto: ANP)

Bron: ANP


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as8
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

6550 views / 83 reacties
Reacties op dit bericht
33  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:21 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan me zo boos maken om mensen die zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl er veel mensen amper te eten hebben. Als je het geld kan missen, geef het dan aan mensen die het nodig hebben...
Trek jij effe lekker je geitewollen sokken en je sandalen aan, zet je strooien hoed op en stap in het eerste het beste vliegtuig naar een arme-negertjes land, kun je je daar uitleven. Maar val ONS niet lastig met je gezever, OK?
Ik snap best dat je gebrainwashed bent door alle jank-filmpjes van hongerige negertjes op TV, maar dat moet jij lekker zelf weten. Wij weten wel beter.
DOEI!
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:25 schreef akka het volgende:

[..]

Ik moest lachen
En hier moest ik weer om lachen..
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:27 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Beter dat, dan een egoistische knaap. Ik ben een links en sociaal persoon. Ik ben voor eerlijk en gelijkheid in de wereld ...
Cool, nu ben ik ook nog egoistisch.
Ga weg, freak, nieuwe volkert van der g.
weirdo.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:16 schreef safumufh het volgende:
Ik doe ook lekker mee

[afbeelding]
Wauw! Jij bent effe zoet om 12 uur!
Wel alles weer opruimen, he?
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:29 schreef poktor het volgende:

[..]

Wauw! Jij bent effe zoet om 12 uur!
Wel alles weer opruimen, he?
juh, heb zelfs emmer water
userIcon
Een hekel aan enorme knallen?

Nederlandse vuurwerk met enorme knallen? Het is als je een vlinder, snoepje of cobra6 naast een Nederlands astronautje of rotje afsteekt, dat je meer een 'plof' hoort dan een enorme knal.
Daarom gaan de meeste mensen voor de harde knallers naar Belgie of Duitsland.
Zeg het dan gewoon goed: Mensen hebben een enorme hekel aan Nederlands vuurwerk! Hoe harder de knallen en hoe groter de fontein hoe mooier! Fijne jaarswisseling!
Onbegrijpelijk dat mensen zoveel geld aan zoveel troep kunnen uitgeven ...
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:59 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik ook al . Het is diep triest....
neuh, van die extremisten zoals jij, dat is triest.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:23 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Inderdaad, in de Bijlmerbajes mag het niet.

Wij hebben hier alleen Mountjoy.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:21 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan me zo boos maken om mensen die zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl er veel mensen amper te eten hebben. Als je het geld kan missen, geef het dan aan mensen die het nodig hebben...
Dus jij doet niet aan sinterklaas, kerst, oud en nieuw? Verder ook geen hobbies neem ik aan, dus wat is je levensdoel? Een beetje mijn vuurwerkfun verafschuwen omdat er een paar mensen niks te vreten hebben?

Als je een leven hebt gevonden hoor ik het wel
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:19 schreef ChefAli het volgende:
Ik ben weer echt boos omdat mensen zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl veel mensen in arme landen amper te eten hebben. Blijkbaar vinden veel mensen vuurwerk belangrijker....
Obvious troll.
Waarom begint de verkoop nu al, terwijl het officieel pas afgestoken mag worden op 31 Dec.. Laat dan de verkoop pas beginnen dan...

Maar wat mij betreft, mag elk persoon die nu gepakt wordt, al zijn vuurwerk inleveren en een boete van 1000 euro krijgen, terplekke te betralen, tenslotte kun je ook vuurwerk halen... Kun je niet betalen, dan oftwel voor de kinderen onder de 14 jeugdgevangenis en voor 14 en ouder de gewone gevangenis.
Die conservatieve onzin hier gaat echt weer helemaal nergens over. 4 uur per jaar vuurwerk en iedereen gaat janken dat het verboden moet worden
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:19 schreef ChefAli het volgende:
Ik ben weer echt boos omdat mensen zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl veel mensen in arme landen amper te eten hebben. Blijkbaar vinden veel mensen vuurwerk belangrijker....
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 18:35 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Die conservatieve onzin hier gaat echt weer helemaal nergens over. 4 uur per jaar vuurwerk en iedereen gaat janken dat het verboden moet worden
4 uur? Je vergeet die andere 12.

10:00 t/m 02:00 --> 16 uur
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 18:35 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Die conservatieve onzin hier gaat echt weer helemaal nergens over. 4 uur per jaar vuurwerk en iedereen gaat janken dat het verboden moet worden
Verbieden niet, maar alleen verkoop op 31 December en niet eerder, verder eigenlijk alleen afsteken tussen 23.00 en 04.00 op oudejaarsavond en strengere controle en zware boetes erop. Als je vuurwerk kunt kopen, kun je tenslotte ook een boete direct betalen...

Zoniet, dan de bak direct in, ongeacht de leeftijd...
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 19:18 schreef xxmisterxx het volgende:

[..]

Verbieden niet, maar alleen verkoop op 31 December en niet eerder, verder eigenlijk alleen afsteken tussen 23.00 en 04.00 op oudejaarsavond en strengere controle en zware boetes erop. Als je vuurwerk kunt kopen, kun je tenslotte ook een boete direct betalen...

Zoniet, dan de bak direct in, ongeacht de leeftijd...
Doet me aan de stasi denken... soort nazi's maar dan communistisch en 30 jaar verder. Die hadden ook dat soort enge gedachten.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 19:18 schreef xxmisterxx het volgende:

[..]

Verbieden niet, maar alleen verkoop op 31 December en niet eerder, verder eigenlijk alleen afsteken tussen 23.00 en 04.00 op oudejaarsavond en strengere controle en zware boetes erop. Als je vuurwerk kunt kopen, kun je tenslotte ook een boete direct betalen...

Zoniet, dan de bak direct in, ongeacht de leeftijd...
Weet niet wat jij op 31 december van plan bent, maar ik heb wel wat beters te doen dan tig uur in de vuurwerkzaak te staan wachten omdat een paar van die huilpiepo's zoals jij over een paar knalletjes in de laatste 3 dagen van het jaar moeilijk doen....
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 19:21 schreef safumufh het volgende:

[..]

Doet me aan de stasi denken... soort nazi's maar dan communistisch en 30 jaar verder. Die hadden ook dat soort enge gedachten.
Ik denk aan de oudere mensen en de dieren, die door die kutjochies bekogeld worden met vuurwerk, omdat ze dat leuk vinden. Hard aanpakken dus, zulke kutjochies hebben geen normen en waarden en moeten dan ook zo behandeld worden.

Vuurwerk kunnen kopen, is dan ook een boete direct kunnen betalen of anders de bak in...
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 19:27 schreef Koelkast25 het volgende:

[..]

Weet niet wat jij op 31 december van plan bent, maar ik heb wel wat beters te doen dan tig uur in de vuurwerkzaak te staan wachten omdat een paar van die huilpiepo's zoals jij over een paar knalletjes in de laatste 3 dagen van het jaar moeilijk doen....
Lees mijn reactie hierboven en je hebt je antwoord. Daarbij mag je pas vuurwerk afsteken op 31 December en niet eerder, maar dat zal jou ook niet tegenhouden om mijn bovenstaande antwoord te doen blijkbaar...
wat een slechte arts zeg, ik had niet gedacht dat ook onder artsen al pvvee zat, werkelijk een schande voor zijn beroep een klein kind niet helpen omdat de kleding van de moeder je niet aanstaat
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 19:35 schreef Aveon het volgende:
wat een slechte arts zeg, ik had niet gedacht dat ook onder artsen al pvvee zat, werkelijk een schande voor zijn beroep een klein kind niet helpen omdat de kleding van de moeder je niet aanstaat
Huh
userIcon
Vuurwerk
Al zou ik 10 kilo vuurwerk voor een dubbeltje mee kunnen nemen, ik zou het er niet voor over hebben.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 19:31 schreef xxmisterxx het volgende:

[..]

Lees mijn reactie hierboven en je hebt je antwoord. Daarbij mag je pas vuurwerk afsteken op 31 December en niet eerder, maar dat zal jou ook niet tegenhouden om mijn bovenstaande antwoord te doen blijkbaar...
Ah, die had ik nog niet gezien (ja ik ben traag ).

Ik ben gewoon een vuurwerkliefhebbertje wat zich netjes aan de regels houd (die 2 babypijltjes van net moet je maar even over het hoofd zien ) Maar op mensen en dieren gooien is gewoon not done Als mijn buurman langs komt met de hond wacht ik keurig met afsteken tot hij weer binnen zit. Voor mij geen enkele moeite en voor hem groot plezier...

Zo kan het ook...
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 20:09 schreef Koelkast25 het volgende:

[..]

Ah, die had ik nog niet gezien (ja ik ben traag ).

Ik ben gewoon een vuurwerkliefhebbertje wat zich netjes aan de regels houd (die 2 babypijltjes van net moet je maar even over het hoofd zien ) Maar op mensen en dieren gooien is gewoon not done Als mijn buurman langs komt met de hond wacht ik keurig met afsteken tot hij weer binnen zit. Voor mij geen enkele moeite en voor hem groot plezier...

Zo kan het ook...
Zo kan het ook, alleen jammer dat 95% van dat vuurwerktuig dat dan weer niet snapt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:54 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Nee.. . Ik doe trouwens helemaal niet aan Sinterklaas en kerst .
Jij doet alleen aan trollen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:07 schreef Bjorntje het volgende:Bezit van illegaal vuurwerk zeer zwaar straffen.
Jeeeej, morgen lekker weer naar België en daarna een strijker in je gezicht gooien!!
ok leuk. volgendjaar staat er weer precies hetzelfde nieuwsbericht als dit jaar.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:15 schreef poktor het volgende:

[..]

LOL!
Daarnet ook mijn zoon naar buiten gestuurd met zijn zakken vol rotjes.. Gun die kids hun pleziertje. Zelf deden we dat vroeger ook!
ja, en o wee als je terug komt voordat ze op zijn
33  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as8
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden