'Verkoop vuurwerk loopt goed'

Nederland • Geschreven door ANP op 29-12-2009 @ 14:57
print 
De verkoop van vuurwerk is vandaag goed op gang gekomen, zegt woordvoerder Leo Groeneveld van de vuurwerkbranchevereniging in oprichting. Hij verwacht dat de omzet van vorig jaar van 65 miljoen zeker zal worden geëvenaard.

Vooral het siervuurwerk doet het volgens hem goed. "Het lijkt erop dat mensen een hekel hebben gekregen aan enorme harde knallen. Wellicht heeft dat te maken met de overlast van het illegale vuurwerk."

Veel mensen hebben hun vuurwerk van tevoren gekocht op internet, om het een dezer dagen op te halen bij een van de 1200 tot 1300 verkooppunten in Nederland. "De verkoop via internet is dit jaar enorm gestegen", aldus Groeneveld. De gemiddelde prijs van een via internet besteld pakket ligt volgens hem op 85 euro.

Volgens Groeneveld loopt ook de verkoop van veiligheidsbrillen goed. Die kosten bij de verkooppunten gemiddeld 1,95 euro per stuk.

Vuurwerk mag officieel op de laatste drie werkdagen van het jaar worden verkocht. Afsteken is toegestaan op oudejaarsdag vanaf 10.00 uur tot nieuwjaarsdag 02.00 uur.

'Verkoop vuurwerk loopt goed'  (foto: ANP)

Bron: ANP


Lees ook:

» 10:37 Bajespersoneel mag niet negatief zijn bij inspectie1
» 10:05 Breed gedragen pleidooi voor chip in kentekenplaat31
» 08:32 40.000 handtekeningen tegen vrijlating Volkert van der Graaf51
» 08:05 'Veiligheid patiënt ziekenhuis Boxmeer in geding'5


delen | eKudos nujij

6546 views / 83 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Verkoop prothese's ook...
userIcon
vuurwerk.

Ik kan er met mijn verstand niet bij. Een melkbus en wat carbid erbij... Kost bijna niks en maakt veel lawaai en daar schijnt het om te gaan.

toch?
userIcon
paupers.
Leuk een pakket kopen voor 150 euro.
Enige wat je er voor terug krijgt zijn de oooeehs en aaahs van de buren

Had je net zo goed 150 euro aan brief papier in een vuurkorf kunnen gooien. Zelfde effect
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 14:58 schreef ArfArf het volgende:
Verkoop prothese's ook...
Wat

Ohzo, laatmaar :p

Tijd voor koffie
userIcon
Leuk... zelfs met het vooruitzicht dat het gaat sneeuwen/regenen.... Helft van je vuurwerk gaat niet af.... hehehehe...
Ik heb niet meer dan dertig euro besteed eraan. Meer is zonde, dit is ff leuk
Ged noem je dat, blagen van 12 lopen hier met vuurwerk rond.

I ben voor een verbod van het afsteken van vuurwerk. Alleen tussen 23:00 en 2:00 op 31 december/1januari mag het en zeer veel controlles houden.
Bezit van illegaal vuurwerk zeer zwaar straffen.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:01 schreef wise het volgende:
paupers.
Leuk een pakket kopen voor 150 euro.
Enige wat je er voor terug krijgt zijn de oooeehs en aaahs van de buren

Had je net zo goed 150 euro aan brief papier in een vuurkorf kunnen gooien. Zelfde effect
userIcon
Heerlijk, kunnen wij weer kijken naar al het (mooie is wat anders) vuurwerk wat andere mensen de lucht in knallen
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:00 schreef hoatzin het volgende:
vuurwerk.

Ik kan er met mijn verstand niet bij. Een melkbus en wat carbid erbij... Kost bijna niks en maakt veel lawaai en daar schijnt het om te gaan.

toch?
eerst lezen daarna domme reacties plaatsen
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:03 schreef rmberendsen het volgende:
Leuk... zelfs met het vooruitzicht dat het gaat sneeuwen/regenen.... Helft van je vuurwerk gaat niet af.... hehehehe...
vuurwerk gaat wel af hoor... hooguit wat meer problemen het aan te krijgen, maar als het eenmaal brandt dan gaat het ook
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:07 schreef Bjorntje het volgende:
Ged noem je dat, blagen van 12 lopen hier met vuurwerk rond.

I ben voor een verbod van het afsteken van vuurwerk. Alleen tussen 23:00 en 2:00 op 31 december/1januari mag het en zeer veel controlles houden.
Bezit van illegaal vuurwerk zeer zwaar straffen.
Alles wat leuk is lekker gaan verbieden!
userIcon
Hier is vuurwerk verboden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:08 schreef Loodje het volgende:
Heerlijk, kunnen wij weer kijken naar al het (mooie is wat anders) vuurwerk wat andere mensen de lucht in knallen
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:19 schreef ChefAli het volgende:
Ik ben weer echt boos omdat mensen zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl veel mensen in arme landen amper te eten hebben. Blijkbaar vinden veel mensen vuurwerk belangrijker....
gast eerlijk waar, get a life
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:19 schreef laforest het volgende:
Hier is vuurwerk verboden.
Inderdaad, in de Bijlmerbajes mag het niet.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:17 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Alles wat leuk is lekker gaan verbieden!
Sex is niet verboden en veel leuker dan vuurwerk..

Sneu voor jou dat vuurwek alles is wat vou je leuk is
Echt vet hoop dat veel mensen zoveel mogelijk geld besteden aan vuurwerk, om die moraalridders van dat vuurwerkverbod dwars te zitten. Ik heb voor zeker 500 euro aan vuurwerk gekocht!
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:08 schreef Loodje het volgende:
Heerlijk, kunnen wij weer kijken naar al het (mooie is wat anders) vuurwerk wat andere mensen de lucht in knallen
Goed plan in deze barre tijden..
userIcon
Ik kan me nog goed de opwinding herinneren van toen ik voor het eerst beet had rond mijn 6e levensjaar en met vuurwerk in de leeftijd van 8 tot ongeveer 16 jaar.

Tegenwoordig zal het vissen en het afsteken van vuurwerk me aan de kont roesten. Sterker nog ik heb een hekel gekregen aan vuurwerk. Maar omdat ik me nog kan herinneren hoe leuk ik het vond als kleuter blijf ik me toch een beetje ongemakkelijk voor anti-vuurwerkpersoon uitgeven.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:27 schreef wesseldj het volgende:
Echt vet hoop dat veel mensen zoveel mogelijk geld besteden aan vuurwerk, om die moraalridders van dat vuurwerkverbod dwars te zitten. Ik heb voor zeker 500 euro aan vuurwerk gekocht!
Ik koop vuurwerk omdat ik er elk jaar weer van kan genieten.
Niet om een stelletje moraalridders die alles willen verbieden dwars te zitten.

Maar idd meestal zit ik ook rond de 500 euro, alleen doe ik het dit jaar ietsje rustiger aan met de helft van dit bedrag.

Pakketjes van 30 euro heb je tegenwoordig geen kloot meer aan, dan heb je een paar suffe founteintjes, leuk voor kinderen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:11 schreef mschol het volgende:

[..]

vuurwerk gaat wel af hoor... hooguit wat meer problemen het aan te krijgen, maar als het eenmaal brandt dan gaat het ook
In mijn tienerjaren kocht ik ook altijd vuurwerk, maar als je vuurwerk afsteekt wat je moet weggooien gaat de helft weer uit op het moment dat het in een plas of in de sneeuw komt... Tuurlijk gaat het niet uit door wat er uit de lucht valt, maar wel door wat er al op de grond ligt.

Maar het grootste voordeel is natuurlijk wel dat de volgende dag het niet afgegane vuurwerk zo nat is dat het ook niet meer afgestoken kan worden door kids die door de straten lopen, aangezien dat ook altijd nog vaak voor ongelukken zorgt.
userIcon
Vuurwerk is voor professionals, niet voor klootjesvolk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:19 schreef ChefAli het volgende:
Ik ben weer echt boos omdat mensen zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl veel mensen in arme landen amper te eten hebben. Blijkbaar vinden veel mensen vuurwerk belangrijker....
En jij geeft weer geld uit aan onzinnige dingen als een nieuwe TV, een MP3-spelert, Iphone, onzinnige cadeau's voor kerst/sinterklaas, veel vreten voor kerst en oud en nieuw, Champagne, etc...
Ik koop geen vuurwerk. Andere doen dat wel
als kind zijnde is het leuk maar als je ziet hoeveel volwassen tokkies nog gigantische ladingen kopen dan ben je wel sneu.

vanmorgen een tokkie op het journaal:
"hier kijk ik het hele jaar naar uit"

hoe simpel ben je dan
userIcon
Dat gezeik op vuurwerk altijd. Er zijn een hoop mensen die het leuk vinden. Ik vind het ook mooi om te zien. Oudejaarsavond zou maar saai zijn zonder de gebruikelijke climax van vuurpijlen, potten en romeinse kaarsen.

Of het nuttig is is totaal niet relevant. Zo zijn er duizenden zaken waar men de vrije tijd mee vult die geen enkel doel dienen anders dan vermaak.

Wees voorzichtig en geniet ervan mensen!
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:49 schreef budha het volgende:
Dat gezeik op vuurwerk altijd. Er zijn een hoop mensen die het leuk vinden. Ik vind het ook mooi om te zien. Oudejaarsavond zou maar saai zijn zonder de gebruikelijke climax van vuurpijlen, potten en romeinse kaarsen.

Of het nuttig is is totaal niet relevant. Zo zijn er duizenden zaken waar men de vrije tijd mee vult die geen enkel doel dienen anders dan vermaak.

Wees voorzichtig en geniet ervan mensen!
Hier ben ik het wel mee eens... En het is ook mooi om naar het siervuurwerk te kijken, maar alleen maar knallen... daar zie ik de lol niet van in. Het is alleen jammer dat het consumentenvuurwerk zo simpel is. Daar is geen lol aan te behalen, en daarom snap ik mensen ook wel dat ze illegaal vuurwerk kopen (niet de knal, wel het sier). Het is mooi om al die glitters e.d. in de lucht te zien.

Ik sluit me bij je aan: Voorzichtig en geniet ervan.... Ik ga met champagne knallen kun je zelfs de volgende dag nog "plezier" van hebben.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:19 schreef ChefAli het volgende:
Ik ben weer echt boos omdat mensen zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl veel mensen in arme landen amper te eten hebben. Blijkbaar vinden veel mensen vuurwerk belangrijker....
messchien een wet maken, 75% van omzet door verkoop vuurwerk naar arme landen en 25% aan de winkeleigenaren
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:57 schreef Yondaime het volgende:

[..]

messchien een wet maken, 75% van omzet door verkoop vuurwerk naar arme landen en 25% aan de winkeleigenaren
Dan ook even voor alle vormen van vermaak. Van de Eftelingkaartjes tot het bioscoopbezoek.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:57 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens... En het is ook mooi om naar het siervuurwerk te kijken, maar alleen maar knallen... daar zie ik de lol niet van in. Het is alleen jammer dat het consumentenvuurwerk zo simpel is. Daar is geen lol aan te behalen, en daarom snap ik mensen ook wel dat ze illegaal vuurwerk kopen (niet de knal, wel het sier). Het is mooi om al die glitters e.d. in de lucht te zien.

Ik sluit me bij je aan: Voorzichtig en geniet ervan.... Ik ga met champagne knallen kun je zelfs de volgende dag nog "plezier" van hebben.
Sinds er 500gr kruit in consumentenvuurwerk mag zitten is het legale aanbod veel interessanter geworden hoor. Voor mooi siervuurwerk hoef je echt niet meer naar België of Duitsland.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:19 schreef ChefAli het volgende:
Ik ben weer echt boos omdat mensen zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl veel mensen in arme landen amper te eten hebben. Blijkbaar vinden veel mensen vuurwerk belangrijker....
Nou, dan ga JIJ toch lekker een pannetje aardappelen daarnaartoe brengen? Jij nuttig bezig en wij geen last van jouw gezeur.. een win-win situatie zeg maar.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:57 schreef Yondaime het volgende:

[..]

messchien een wet maken, 75% van omzet door verkoop vuurwerk naar arme landen en 25% aan de winkeleigenaren
Heeft geen nut: dat geld verdwijnt subiet in de zakken van zelfbenoemde "directeuren" van de uit de grond gestampte stichting die dat geld moet gaan beheren, dat is de afgelopen jaren al bewezen bij nagenoeg ALLE goededoelen-stichtingen, tot en met de kankerbestrijding aan toe, die in de sigarettenhandel bleek te zitten... Geld en macht corrumperen. Altijd.
Ik geef geen CENT meer aan die lui. Ben niet van plan de zoveelste ferrari van een of andere directeur te sponsoren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:07 schreef Bjorntje het volgende:
Ged noem je dat, blagen van 12 lopen hier met vuurwerk rond.

I ben voor een verbod van het afsteken van vuurwerk. Alleen tussen 23:00 en 2:00 op 31 december/1januari mag het en zeer veel controlles houden.
Bezit van illegaal vuurwerk zeer zwaar straffen.
Ben je al lid van het CDA?
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:13 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

Ben je al lid van het CDA?
LOL!
Daarnet ook mijn zoon naar buiten gestuurd met zijn zakken vol rotjes.. Gun die kids hun pleziertje. Zelf deden we dat vroeger ook!
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 15:34 schreef schoelje het volgende:
Ik kan me nog goed de opwinding herinneren van toen ik voor het eerst beet had rond mijn 6e levensjaar en met vuurwerk in de leeftijd van 8 tot ongeveer 16 jaar.

Tegenwoordig zal het vissen en het afsteken van vuurwerk me aan de kont roesten. Sterker nog ik heb een hekel gekregen aan vuurwerk. Maar omdat ik me nog kan herinneren hoe leuk ik het vond als kleuter blijf ik me toch een beetje ongemakkelijk voor anti-vuurwerkpersoon uitgeven.
Best onverantwoordelijke ouders heb je dan, als ze je als kleuter al met vuurwerk lieten spelen. Ik snap dat je er een trauma aan over hebt gehouden.
userIcon
Ik doe ook lekker mee

userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:17 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Klootzak ....
?
doe s normaal ofzo...
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:08 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Pardon? Jij denkt volgens mij alleen aan je eigen, is het niet ..
Dus mensen mogen geen plezier meer hebben? Omdat er honger is in de derdewereld?

De één koopt vuurwerk , de volgende een TV weer een ander gaat uit eten.(alledrie mag ook )
Maar dat mag dus ook niet?

Nou laten we dan maar met zijn allen bij een kaarsje met een droge cracker en een sip gezicht aan de derde wereld gaan zitten denken met oudjaar ipv feestvieren.

Blijkbaar geven ze in de derde wereld ook de voorkeur aan vuurwerk want je leest altijd honger hier ziektes en sterfte daar maar aan wapens geen gebrek.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:17 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Klootzak ....
HAHAHA! LOL!
userIcon
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:21 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan me zo boos maken om mensen die zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl er veel mensen amper te eten hebben. Als je het geld kan missen, geef het dan aan mensen die het nodig hebben...
En ik kan me boos maken om mensen die andere mensen klootzakken noemen omdat ze een andere mening hebben.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 @ 16:21 schreef ChefAli het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan me zo boos maken om mensen die zoveel geld aan vuurwerk uitgeven terwijl er veel mensen amper te eten hebben. Als je het geld kan missen, geef het dan aan mensen die het nodig hebben...
Ik moest lachen
50  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 10:37 Bajespersoneel mag niet negatief zijn bij inspectie1
» 10:05 Breed gedragen pleidooi voor chip in kentekenplaat31
» 08:32 40.000 handtekeningen tegen vrijlating Volkert van der Graaf51
» 08:05 'Veiligheid patiënt ziekenhuis Boxmeer in geding'5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden