'Nederlanders kopen onverminderd vuurwerk'

Nederland • Geschreven door ANP op 21-12-2009 @ 11:43
print 
De vuurwerkbranche verwacht dit jaar ongeveer 65 miljoen euro omzet te draaien. Dat is ongeveer net zoveel als vorig jaar. Dat liet de woordvoerder van de vuurwerkbranchevereniging in oprichting, Leo Groeneveld, vandaag weten.

Volgens Groeneveld laten Nederlanders zich, economische crisis of niet, het feestje met oud en nieuw niet afpakken. "Het is zo'n ingeburgerde traditie", aldus Groeneveld. Hij baseert zijn voorspelling op de bestellingen die de detailhandel bij de importeurs hebben gedaan en de bestellingen die consumenten doen bij de vuurwerkverkooppunten. "De gemiddelde prijs van een via internet besteld pakket is 80 euro", aldus Groeneveld.

De prijzen van het vuurwerk zijn volgens hem dit jaar niet veel hoger dan vorig jaar. "Grote uitgaven stellen we misschien uit, maar dit is een relatief kleine uitgave. En als Nederlanders iets leuks wíllen doen, dan hebben ze het er nog voor over." Hij ziet wel dat veel mensen het feestje samen vieren. "Dan neemt de een het bier, de ander de hapjes en de derde het vuurwerk mee. Maar dan zie je ook bestellingen van circa 500 euro."

De laatste drie werkdagen van het jaar (29, 30 en 31 december) mag het vuurwerk officieel worden verkocht.

'Nederlanders kopen onverminderd vuurwerk'  (foto: ANP)

Bron: ANP


Lees ook:

» 10:37 Bajespersoneel mag niet negatief zijn bij inspectie0
» 10:05 Breed gedragen pleidooi voor chip in kentekenplaat31
» 08:32 40.000 handtekeningen tegen vrijlating Volkert van der Graaf51
» 08:05 'Veiligheid patiënt ziekenhuis Boxmeer in geding'5


delen | eKudos nujij

5048 views / 50 reacties
Reacties op dit bericht
49  van 50 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Genoeg Sjonnies in Nederland.
userIcon
Als je ergens op zou moeten bezuinigen dan is het wel dit soort onzin, dus blijkbaar valt het allemaal wel mee hier..
userIcon
Ik moet er niet aan denken om daar mijn geld aan te verspillen.
userIcon
Vuurwerk is zo....:')
Ik koop nu toch ieder jaar wel een paar pijlen
userIcon
Kijk! Reden om geen vuurwerk te kopen... Ik geniet wel van andermans vuurwerk.
userIcon
Duh, met een uitkering kun je echt nog wel ieder jaar een 40" TV kopen en bergen vuurwerk
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 11:45 schreef Intrepidity het volgende:
Als je ergens op zou moeten bezuinigen dan is het wel dit soort onzin, dus blijkbaar valt het allemaal wel mee hier..
Bezuinigen? dit is gewoon goed voor de economie lol.
userIcon
Zou wel paar van die toffee's willen hebben !
Gemiddeld ¤ 80,00! Dat vind ik heel veel geld...
65 miljoen / 15 miljoen = 4,3 euro per persoon
De uitgaven vallen dus eigenlijk reuze mee.
Maar ik geef dat geld liever uit aan lekkere champagne.
Iedere gek zijn gebrek.
userIcon
Ik hoop dat de buren weer lekker veel gaan kopen, heb ik wat te kijken op oudjaarsnacht
userIcon
Het moet natuurlijk mooier zijn dan dat van de buurman, typisch Nederlands
userIcon
lawinepijlen zijn slecht aan te komen momenteel ,jammer voor de medelandse buren .
userIcon
Het wachten is nu op de mensen die gaan roepen dat we dat geld aan Afrika moeten geven...

Even een leuke andere vergelijking: als we het totale budget voor ontwikkelingshulp aan vuurwerk uitgeven, kunnen we elke week (!) meer vuurwerk afsteken dan nu met oud en nieuw. En als klap op de vuurpijl (hahaha!) wordt de situatie in Afrika dan daadwerkelijk eens beter, doordat de bevolking niet meer toeneemt.
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 11:44 schreef TUFKAL het volgende:
Genoeg Sjonnies in Nederland.
klopt en ik ben er één van
beter dan hele dag op Fok te zitten op oudjaarsdag
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 11:55 schreef Rafelbaard het volgende:
Whehe!
Altijd die figuren die even moeten komen melden dat vuurwerk afsteken een tokkie discipline is en oh zo triest.
Ondertussen staan ze zich wel ieder jaar te vergapen aan het vuurwerk van de overburen.
Dat is pas triest.
Zelden/nooit. Ik ga meestal niet eens naar buiten, en meestal kijk ik even een paar minuten vanaf het balkon of uit het raam, en daarna ga ik weer verder met waar ik mee bezig was.

Tuurlijk is vuurwerk mooi om te zien, maar het verveelt me eigenlijk vaak al redelijk snel.
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 12:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zelden/nooit. Ik ga meestal niet eens naar buiten, en meestal kijk ik even een paar minuten vanaf het balkon of uit het raam, en daarna ga ik weer verder met waar ik mee bezig was.

Tuurlijk is vuurwerk mooi om te zien, maar het verveelt me eigenlijk vaak al redelijk snel.
Tja, dat heb ik ook altijd met consumenten vuurwerk. Maar als ik tijdens een vuurwerk show een paar 4" salutes of anders shells de lucht in zie gaan. Dan vind ik dat toch al snel wat spectaculaire dan dat normale consumenten vuurwerk. Met vuurwerk wil je zelf als snel de grenzen verleggen. En dan heb ik het niet over die kutjochies die alles gaan vernielen met vuurwerk. (Dat vind ik zo zonde!)
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 12:24 schreef Pudding_broodje het volgende:

[..]

Tja, dat heb ik ook altijd met consumenten vuurwerk. Maar als ik tijdens een vuurwerk show een paar 4" salutes of anders shells de lucht in zie gaan. Dan vind ik dat toch al snel wat spectaculaire dan dat normale consumenten vuurwerk. Met vuurwerk wil je zelf als snel de grenzen verleggen. En dan heb ik het niet over die kutjochies die alles gaan vernielen met vuurwerk. (Dat vind ik zo zonde!)
Mensen die dingen lopen te slopen, moeten ze keihard aanpakken, maar dat geldt uiteraard niet alleen voor vuurwerkvandalisme.

Als een stel koters wat loopt te gooien met knalvuurwerk, tja... daar heb ik op zich niet zo veel last van (tenzij ze het naar dieren gaan gooien ofzo, want dan laat ik ze die zooi (aangestoken) opvreten of anaal innemen)
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 12:24 schreef Pudding_broodje het volgende:

[..]

Tja, dat heb ik ook altijd met consumenten vuurwerk. Maar als ik tijdens een vuurwerk show een paar 4" salutes of anders shells de lucht in zie gaan. Dan vind ik dat toch al snel wat spectaculaire dan dat normale consumenten vuurwerk. Met vuurwerk wil je zelf als snel de grenzen verleggen. En dan heb ik het niet over die kutjochies die alles gaan vernielen met vuurwerk. (Dat vind ik zo zonde!)
je moet ook knutselen met je vuurwerk
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 12:45 schreef Proxx het volgende:

[..]

je moet ook knutselen met je vuurwerk
Het is moeilijk tikken zonder vingers.
userIcon
Zaten we ons van de week nog druk te maken over het milieu.

Vuurwerk is mooi,centraal door proffesionals in elke gemeente laten regelen,geen overlast,vernielingen,mooier om te zien(massaal aansteken geeft zoveel mist dat buiten de aantekers om,de kijkers ook niks zien).Beter voor het milieu enz.
Voor 500 euro pijlen aansteken waarvan je zelf niets ziet omdat je te druk bent,wat is de lol ervan.
Ik weet het ik heb ongelijk,dus moet ik hopen dat ik door de mist een van jullie pijlen mag zien.

Knal ze en een voorspoedig 2010,hopende met weing mist en vuurwerkongelukken.
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 12:45 schreef Proxx het volgende:

[..]

je moet ook knutselen met je vuurwerk
Deed mijn broer ook. Dat is een hele poos goed gegaan.
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 12:59 schreef fokkieslim het volgende:
Zaten we ons van de week nog druk te maken over het milieu.

Vuurwerk is mooi,centraal door proffesionals in elke gemeente laten regelen,geen overlast,vernielingen,mooier om te zien(massaal aansteken geeft zoveel mist dat buiten de aantekers om,de kijkers ook niks zien).Beter voor het milieu enz.
Voor 500 euro pijlen aansteken waarvan je zelf niets ziet omdat je te druk bent,wat is de lol ervan.
Ik weet het ik heb ongelijk,dus moet ik hopen dat ik door de mist een van jullie pijlen mag zien.

Knal ze en een voorspoedig 2010,hopende met weing mist en vuurwerkongelukken.
Hoe vergroot je de kans op rellen/opstootjes enz?
Zo dus!

Zelfs 2 jaar geleden met die mist kon je het nog prima zien daarboven. Als mensen die het afsteken dat leuk vinden, dan doen ze dat toch. Er zijn ook duizenden die elk weekend uitgaan en daarbij veel uitgeven, is dat dan ook zonde? Daar hou je soms niet eens een herinnering aan over.
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 13:22 schreef H.FR het volgende:

[..]

Hoe vergroot je de kans op rellen/opstootjes enz?
Zo dus!

Zelfs 2 jaar geleden met die mist kon je het nog prima zien daarboven. Als mensen die het afsteken dat leuk vinden, dan doen ze dat toch. Er zijn ook duizenden die elk weekend uitgaan en daarbij veel uitgeven, is dat dan ook zonde? Daar hou je soms niet eens een herinnering aan over.
Je heb eigenlijk wel gelijk,als mensen groeperen gaan ze rellen,kijk maar naar voetbal ed.
Ik koop geen vuurwerk, maar da's enkel en alleen omdat andere mensen het heus wel kopen.
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 12:59 schreef fokkieslim het volgende:
Zaten we ons van de week nog druk te maken over het milieu.

Vuurwerk is mooi,centraal door proffesionals in elke gemeente laten regelen,geen overlast,vernielingen,mooier om te zien(massaal aansteken geeft zoveel mist dat buiten de aantekers om,de kijkers ook niks zien).Beter voor het milieu enz.
Voor 500 euro pijlen aansteken waarvan je zelf niets ziet omdat je te druk bent,wat is de lol ervan.
Ik weet het ik heb ongelijk,dus moet ik hopen dat ik door de mist een van jullie pijlen mag zien.

Knal ze en een voorspoedig 2010,hopende met weing mist en vuurwerkongelukken.
Je hebt ongelijk. Het is een traditie, en die gaan we niet verpesten. Vuurwerk horen mensen zelf af te steken, gezellig met een groepje mensen naar iemand anders om het daar te vieren. Niet duizenden mensen op 1 plek voor wat vuurwerk wat je niet eens zelf mag aansteken en veel mensen ook nog niet kunnen zien door de drukte.

En stel je voor, er gebeurd een ongeluk tijdens die show. Dan sta je daar met z'n duizenden op elkaar gepropt.
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 12:13 schreef Anaaliseert het volgende:

[..]

klopt en ik ben er één van
beter dan hele dag op Fok te zitten op oudjaarsdag
Als je denkt dat dat het enige alternatief is
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 13:27 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

Je heb eigenlijk wel gelijk,als mensen groeperen gaan ze rellen,kijk maar naar voetbal ed.
userIcon
Vuurwerk koop je niet voor jezelf, maar voor kindertjes zoals je neefjes, broertjes enzo.
Die vinden 't echt prachtig om vuurwerk af te steken.

Vroeger toen ik zo een kindje was kon ik echt nooit wachten op oud en nieuw.
Ik gun hun ook 't plezier die ik vroeger had met oud en nieuw.
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 13:32 schreef WSquater het volgende:

[..]

Je hebt ongelijk. Het is een traditie, en die gaan we niet verpesten. Vuurwerk horen mensen zelf af te steken, gezellig met een groepje mensen naar iemand anders om het daar te vieren. Niet duizenden mensen op 1 plek voor wat vuurwerk wat je niet eens zelf mag aansteken en veel mensen ook nog niet kunnen zien door de drukte.

En stel je voor, er gebeurd een ongeluk tijdens die show. Dan sta je daar met z'n duizenden op elkaar gepropt.
in veel landen zijn grote shows normaal en ik moet zeggen dat het top is.
hoe beroemd zijn de beelden van Sydney wel niet..
Taipei 101 gaat dit jaar ook weer los.

tis gewoon bizar dat er mensen zijn die 1500 aan vuurwerk uitgeven en dan wel zitten te zeiken dat ze te weinig inkomen hebben.
grootste aso's met geldtekort geven meerste uit.
Kijk, gewoon voort zetten die traditie!
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 11:51 schreef Ge4ce het volgende:
Kijk! Reden om geen vuurwerk te kopen... Ik geniet wel van andermans vuurwerk.
userIcon
De halve wereld heeft honger, maar toch gewoon je geld de lucht inschieten...
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 13:47 schreef ArfArf het volgende:
De halve wereld heeft honger, maar toch gewoon je geld de lucht inschieten...
Alsof 65 miljoen ook maar een zichtbaar effect zal hebben naast de 5 miljard die onze overheid jaarlijks als 'ontwikkelingssamenwerking' naar dat soort delen van de wereld stuurt, gezien ook daarvan het resultaat nauwelijks positief te noemen is.
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 13:47 schreef ArfArf het volgende:
De halve wereld heeft honger, maar toch gewoon je geld de lucht inschieten...

Dan geef jij toch gewoon lekker al je overgebleven geld aan een of andere stichting daar. Dan doen wij iets wat we leuk vinden.
Zit er al schoonmaakheffing op?
userIcon
Wij Nederlanders knallen nou eenmaal graag alles aan flarden, kijk maar naar enschede....
userIcon
Hier dit jaar gewoon weer de carbitbus met platick bal en knallen maar.
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 13:47 schreef ArfArf het volgende:
De halve wereld heeft honger, maar toch gewoon je geld de lucht inschieten...
En door meer geld te geven waardoor nog meer mensen geboren worden waardoor nog meer mensen in armoede leven is wel een goed plan?
userIcon
De verkopers verkopen niet meer kilo's vuurwerk dit jaar dan vorig jaar, waarom de omzet gelijk blijft is vrijwel alleen door prijsstijgingen. Belachelijke prijzen vragen ze hier. Dit jaar wordt lekker naar duitsland rijden, veel goedkoper en net zo goed!
userIcon
quote:
Op maandag 21 december 2009 @ 12:59 schreef fokkieslim het volgende:
Zaten we ons van de week nog druk te maken over het milieu.

Vuurwerk is mooi,centraal door proffesionals in elke gemeente laten regelen,geen overlast,vernielingen,mooier om te zien
Ja tuurlijk, we hebben echt ook voor elke gemeente een professionele vuurwerk afsteek bedrijf.. Die zijn allang allemaal weg gejaagd door strenge eisen en toezicht. Er zijn slechts nog maar een paar in Nederland over..

Je stimuleert juist alleen maar meer illegaal vuurwerk door een verbod. Ik heb liever dat de politie echte criminelen oppakt dan een paar jochies die een nitraatjes afsteekt. Alle zeikers over vuurwerk moeten anders maar een vakantie boeken naar Australie waar vuurwerk wel verboden is. Is het ook lekker warm rond dit tijd van het jaar..

Zeiklui
Ik koop nooit vuurwerk. Zonde van mijn geld.
49  van 50 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 10:37 Bajespersoneel mag niet negatief zijn bij inspectie0
» 10:05 Breed gedragen pleidooi voor chip in kentekenplaat31
» 08:32 40.000 handtekeningen tegen vrijlating Volkert van der Graaf51
» 08:05 'Veiligheid patiënt ziekenhuis Boxmeer in geding'5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden