Toyota stopt met 'incest'-spotje

Toyota heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd om de al wat oudere Yaris aan de man te brengen. Helaas voor de Japanse autogigant stuitte het spotje direct al op een muur van weerstand. Toyota heeft dan ook besloten het spotje weer van de buis te halen.

De seksueel getinte humor in de commercial is volgens tegenstanders namelijk pure incest. Zo laat een vader het vriendje van zijn dochter weten dat zij wel een stootje kan hebben. Daarnaast smoezen vader en schoonzoon over haar maagdelijkheid, met beloften om haar 'op haar rug te leggen' en 'klaar zijn voor een pijpbeurt'.

Gek genoeg heeft het spotje, genaamd 'Clean Getaways', vorige week nog een grote prijs gewonnen. De jury was vol lof en beloonde de makers met een geldprijs van zevenduizend Australische dollar, ruim vierduizend euro. "De top 10-inzendingen waren allemaal erg leuk om naar te kijken", laat de jury via de speciale Facebook-pagina weten.

Het commentaar op de commercial is echter niet van de lucht. "Het is zeer beledigend en ongelooflijk vernederend voor vrouwen", vindt ene Miranda Staton. "Het zijn echter alleen vrouwen die hierover zeuren", schrijft ene John Davis in een reactie. Toyota heeft het spotje inmiddels van de buis gehaald. 


Wie zou haar nu niet willen ontmaagden?