Eerste botsing deeltjes in LHC

Wetenschap • Geschreven door Marc (MPG) op 23-11-2009 @ 23:49
print 

In de grootste deeltjesverneller op aarde, de Large Hadron Collider (LHC) van het Europees instituut voor deeltjesonderzoek CERN in Genève, zijn vandaag voor het eerst deeltjes op elkaar gebotst. Deze proefbotsingen vonden plaats bij lage energie en worden door wetenschappers omschreven als "een grote prestatie".

De 27 kilometer lange, ringvormige deeltjesversneller is afgelopen vrijdag weer in bedrijf genomen, nadat deze vorig jaar defect raakte. Afgelopen vrijdag slaagden wetenschappers erin om deeltjes met de klok mee door de LHC te laten bewegen. Gisteren lukte het om deeltjes de andere kant op te laten bewegen. Vanmiddag om half twee was echter het grote moment daar: twee bundels met deeltjes reisden tegelijkertijd in tegengestelde richting door de LHC.

Volgens Steve Myers, manager van het LHC-project, verkeert het apparaat in uitstekende toestand. Op een persconferentie toonde hij beelden van de kwaliteit van de deeltjesbundels.

Door te bestuderen wat er gebeurt als elementaire deeltjes op elkaar botsen, hopen wetenschappers inzicht te krijgen in de kleinste bouwstenen van materie. Om de juiste effecten te zien, moeten de botsingen echter plaatsvinden met deeltjes die dusdanig versneld zijn dat ze een hoge energie hebben. In december zullen de magneten die voor deze versnelling moeten zorgen, worden ingeschakeld. Dat is een kritische stap, omdat de LHC daardoor vorig jaar defect raakte.

De LHC raakte vorig jaar defect door een kortsluiting in een verbinding tussen twee magneten. Daarop volgde een heliumexplosie. Na ruim een jaar is de LHC nu hersteld en weer op zijn bedrijfstemperatuur van 1,9 graden boven het absolute nulpunt gebracht. De installatie van veiligheidskleppen in het heliumsysteem moet de versneller in de toekomst voor een vergelijkbare ramp behoeden. 

Discussieer ook in ons Wetenschap & Technologieforum mee over de LHC.

Met dank aan marshmallow voor de submit.


Bron: NRC


Lees ook:

» 07/05 'Winderige dinosaurussen warmden wereld op'29
» 03/05 Boeing 727 met opzet gecrasht in Mexicaanse woestijn25
» 28/04 Nieuw subatomair deeltje gevonden bij CERN21
» 19/04 Mensenhaar groeit terug op muis20


delen | eKudos nujij

13238 views / 94 reacties
Reacties op dit bericht
94  van 94 reacties op deze pagina. Pagina  1
Kan niets anders zeggen dan:
Bij mij is zojuist een heel ander gat geopend
userIcon
We leven nog!
quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:54 schreef -jos- het volgende:
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
2012 here we come, en frankrijk is als eerste aan de beurt
userIcon
Energiecrisis?
Welnee, zo'n ding aan de praat houden kost maar evenveel energie als heel Luxemburg nodig heeft.

userIcon
Dit is eigenlijk een belangrijker nieuws dan al het andere bij elkaar
userIcon
quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:54 schreef -jos- het volgende:
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
het blijft leuk in de broncode van die 'website':

<!-- if the lhc actually destroys the earth & this page isn't yet updated
please email mike@frantic.org to receive a full refund -->
userIcon
quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:54 schreef -jos- het volgende:
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
Als dat ding me op een dag "YEP" antwoord, ben ik waarschijnlijk net op tijd door een ruimte-tijd discontinum ontsnapt naar een haaks universum!
userIcon
quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:52 schreef razRDJ het volgende:
Bij mij is zojuist een heel ander gat geopend
Vertel
userIcon
EN ???
kan je er een brood van kopen en los je de crisis op ??
NEE !!!
Nut ???
Geen idee !
userIcon
quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:59 schreef Q.E.D. het volgende:
http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html

BAM
ik voel een Déjà Vu opkomen
quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:57 schreef ElectricEye het volgende:
Energiecrisis?
Welnee, zo'n ding aan de praat houden kost maar evenveel energie als heel Luxemburg nodig heeft.

Frankrijk heeft genoeg kernreactors om dat ding aan de praat te houden, misschien wel speciaal 1 hiervoor uit de grond gestampt
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:01 schreef Haagse-Harrie het volgende:
EN ???
kan je er een brood van kopen en los je de crisis op ??
NEE !!!
Nut ???
Geen idee !
Primaat
max snelheid is tog 120 km/uur
userIcon
We leven nog, huilies!

quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:59 schreef Q.E.D. het volgende:
http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html

BAM
Same shit als gisteren.
userIcon
Hij is weer (niet) kapot!
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:02 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Primaat
Je kan eerder hem een half primaat noemen want we zijn allen primaten
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:03 schreef curacao69 het volgende:
max snelheid is tog 120 km/uur
volgens mij warp 12 in star trek, maar idd, een fiat panda is al teveel in Nederland
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:01 schreef Haagse-Harrie het volgende:
EN ???
kan je er een brood van kopen en los je de crisis op ??
NEE !!!
Nut ???
Geen idee !
Een bericht posten op Fok! heeft ook geen nut...
Het hele leven eigenlijk niet...

Maar toch boeien sommige dingen je mateloos en andere compleet niet...
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:03 schreef curacao69 het volgende:
max snelheid is tog 120 km/uur
In Frankrijk 130 km/u
userIcon
quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:59 schreef Q.E.D. het volgende:
http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html

BAM
Ik kende 'm nog niet en moest dus lachen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een bericht posten op Fok! heeft ook geen nut...
Het hele leven eigenlijk niet...

Maar toch boeien sommige dingen je mateloos en andere compleet niet...
Quarks, mesonen, hadronen, singulariteit, veldentheorie, quantum mechanica, stringtheorie, planck grootte, zwaartkracht, EM, enz, enz...........Hééééél errug interessant
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Warp 10!
Warp 10 was de hoogste snelheid wat ze konden bereiken
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:11 schreef siddha het volgende:

[..]

Quarks, mesonen, hadronen, singulariteit, veldentheorie, quantum mechanica, stringtheorie, planck grootte, zwaartkracht, EM, enz, enz...........Hééééél errug interessant
kredietcrisis linkt dan idd wel Hééééél erg saai
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:12 schreef humorduck28 het volgende:

[..]

kredietcrisis linkt dan idd wel Hééééél erg saai
krediet crisis is een door de mens veroorzaakte toestand, terwijl die uitdrukkingen wat ik noemde de fundamenten zijn van ons werkelijkheid
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:15 schreef siddha het volgende:

[..]

krediet crisis is een door de mens veroorzaakte toestand, terwijl die uitdrukkingen wat ik noemde de fundamenten zijn van ons werkelijkheid
idd, dacht ik eens een grap van de eeuw te maken, wordt dit ook nog eens ontrkacht
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:34 schreef humorduck28 het volgende:

[..]

idd, dacht ik eens een grap van de eeuw te maken, wordt dit ook nog eens ontrkacht
userIcon
Knap hoor, zon ernorm apparaat zo dicht tegen het absolute nulpunt!

Hopelijk leren we er wat van!
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:38 schreef mod4fun het volgende:
Knap hoor, zon ernorm apparaat zo dicht tegen het absolute nulpunt!

Hopelijk leren we er wat van!
en toch had ik zon een apart gevoel
userIcon
*doet vingers kruisen*

Biggs Hoson alstublieft
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:44 schreef hessels het volgende:
*doet vingers kruisen*

Biggs Hoson alstublieft
Ik hoop het ook
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:36 schreef loni55 het volgende:

[..]

Elk levende ding heeft een ander realiteit.
Ow god weer zo'n zweefteef
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:01 schreef Haagse-Harrie het volgende:
EN ???
kan je er een brood van kopen en los je de crisis op ??
NEE !!!
Nut ???
Geen idee !
Vergeet niet dat technologische vooruitgang een van de weinige drijvers is van groei van de economie.
Ik weet vrijwel zeker dat geld geinvesteerd in dit project de mensheid op termijn iets zal opleveren. Dat feit betwijfel ik van geld dat aan brood voor jou wordt besteed.
userIcon
quote:
Na ruim een jaar is de LHC nu hersteld en weer op zijn bedrijfstemperatuur van 1,9 graden boven het absolute nulpunt gebracht.
Even voor de duidelijkheid, wil dat zeggen -273,15°C + 1,9°C = -271.25 °C ?
quote:
Op een persconferentie toonde hij beelden van de kwaliteit van de deeltjesbundelsbundels.
Waarom mogen wij dat niet zien... hè?
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:36 schreef loni55 het volgende:

[..]

Elk levende ding heeft een ander realiteit.
Bedoel je religieus?
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:51 schreef CHEESEBURGERWALRUS het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, wil dat zeggen -273,15°C + 1,9°C = -271.25 °C ?
...'tuurlijk. Maar ze bedoelen 1,9 graad Kelvin.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:56 schreef DonGiovanni het volgende:

[..]

Nee, gewoon 1,9 K(elvin)!
Kelvin is dus ook gebaseerd op de absolute nul punt
Dat is best wel verdomd koud. Mocht de aarde teveel opwarmen kan je nog altijd daarin schuilen
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:49 schreef SiemPie666 het volgende:

[..]

Ow god weer zo'n zweefteef
Lol wat is daar zweverig aan? Als je erover nadenkt klopt het toch. Elke persoonlijkheid heeft een complex opgebouwde identiteit (='IK' + overtuigingen). Geen enkele identiteit is dus hetzelfde. Mee eens? Met het gegeven dat elke identiteit een eigen binnen en buiten realiteit heeft, kun je dus stellen dat er geen 2 dezelfde realiteiten zijn. Iedereen heeft een eigen realiteit. Dat is direct gevolg van 'leven'.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:03 schreef curacao69 het volgende:
max snelheid is tog 120 km/uur
toch
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:56 schreef DonGiovanni het volgende:

[..]

Nee, gewoon 1,9 K(elvin)!
Jah doh je snapt me hele punt niet. Lees mijn quote uit het nieuwsbericht eens. Snap je nu dat het voor veel doorsnee mensen onduidelijk is?
Het absolute nulpunt is de temperatuur van 0 kelvin. Deze temperatuur staat gelijk aan -273,15°C[1] en -459,67°F.
Kelvin is dus niet in graden.
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 01:31 schreef Reigndear het volgende:
Het absolute nulpunt is de temperatuur van 0 kelvin. Deze temperatuur staat gelijk aan -273,15°C[1] en -459,67°F.
Kelvin is dus niet in graden.
't is graden kelvin en graden celcius, en dan hebben we ook nog graden Fahrenheit, die F die jij gebruikt :]
userIcon
quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:56 schreef dikkeder het volgende:

[..]

2012 here we come, en frankrijk is als eerste aan de beurt
En Waarom is Frankrijk als eerste aan de beurt en niet Zwitserland
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 01:37 schreef T-800 het volgende:

[..]

't is graden kelvin en graden celcius, en dan hebben we ook nog graden Fahrenheit, die F die jij gebruikt :]
De eenheid van temperatuur is daarom sinds 1967 officieel de kelvin, en niet meer zoals daarvoor de "graad Kelvin", zoals we bijvoorbeeld wel graden Celsius kennen. Voorbeeld:
283,15 K = 10 °C
userIcon
quote:
Om de juiste effecten te zien, moeten de botsingen echter plaatsvinden met deeltjes die dusdanig versneld zijn dat ze een hoge energie
"dusdanig versneld zijn"
Wat ik begrepen heb is dat ze de snelheid v/h licht bijna benaderen.

Ik vind het een megarestatie en evenzo interesant kan niet wachten tot ie op speed is
man harry64 (Redactie Frontpage) 24-11-2009 @ 01:52 fotoboek no homepage
userIcon
Ik hoop niet dat die gebotste deeltjes kamervragen gaan stellen.
Tis inderdaad 0 Kelvin, zonder graatjes.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 01:47 schreef Reigndear het volgende:

[..]

De eenheid van temperatuur is daarom sinds 1967 officieel de kelvin, en niet meer zoals daarvoor de "graad Kelvin", zoals we bijvoorbeeld wel graden Celsius kennen. Voorbeeld:
283,15 K = 10 °C
Mijn hele punt
Daarom nogmaals, klopt er iets niet in het artikel of moeten we weldegelijk in graden celcius(?) denken bovenop het absolute nulpunt?
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 02:29 schreef CHEESEBURGERWALRUS het volgende:

[..]

Mijn hele punt
Daarom nogmaals, klopt er iets niet in het artikel of moeten we weldegelijk in graden celcius(?) denken bovenop het absolute nulpunt?
Ja, 't is erg onduidelijk zo, maar met dit:
quote:
bedrijfstemperatuur van 1,9 graden boven het absolute nulpunt
...zullen ze wel bedoelen: 1,9 graad Celcius boven 0 Kelvin.
userIcon
It's life Jim but not as we know it.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:01 schreef Haagse-Harrie het volgende:
EN ???
kan je er een brood van kopen en los je de crisis op ??
NEE !!!
Nut ???
Geen idee !
Als je niet weet waar je over praat: ZEG DAN NIETS!!
En we zijn er nog!
Schadeformulier ingevuld? Ohnee daar komt de politie niet meer voor
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 07:20 schreef pleomousie het volgende:
En we zijn er nog!
Hij is nog lang niet op topsnelheid. Dat duurt ff
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 08:09 schreef crv het volgende:

[..]

Hij is nog lang niet op topsnelheid. Dat duurt ff
Lijkt m'n auto wel...
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 08:19 schreef TukkerEdje het volgende:

[..]

Lijkt m'n auto wel...
Nou dat hoop ik niet want dit ding heeft dik een jaar nodig om op gang te komen
userIcon
Volgend gaat de tour eroverheen, niet te hopen dat ze hem stuk rijden

userIcon
Nu kijken of we de zwarte gaten kunnen namaken en de wereld kunnen laten vergaan. Nee ... geintje, hoop dat het ze gaat lukken om te vinden wat ze zoeken
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 08:09 schreef crv het volgende:

[..]

Hij is nog lang niet op topsnelheid. Dat duurt ff
De deeltjes worden al in de voorversneller op topsnelheid gebracht. Als ze eenmaal in de HLC zitten, zitten ze al zo dicht bij de lichtsnelheid dat ze onmogelijk nog sneller kunnen, en dus alleen maar zwaarder worden.
userIcon
quote:
Op maandag 23 november 2009 @ 23:59 schreef Q.E.D. het volgende:
http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html

BAM
hehehe
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 09:00 schreef Wielewagen het volgende:

[..]

De deeltjes worden al in de voorversneller op topsnelheid gebracht. Als ze eenmaal in de HLC zitten, zitten ze al zo dicht bij de lichtsnelheid dat ze onmogelijk nog sneller kunnen, en dus alleen maar zwaarder worden.
Kan best, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat het een behoorlijke poos duurt voor ze op die lichtsnelheid komen. Of dat dan met opstarten van het totale systeem te maken heeft e.d weet ik niet. maar bijv.. die speciale magneten staan nog niet aan.

Zen komen overigens op 99.9% van de lichtsnelheid
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 09:25 schreef crv het volgende:

[..]

Kan best, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat het een behoorlijke poos duurt voor ze op die lichtsnelheid komen. Of dat dan met opstarten van het totale systeem te maken heeft e.d weet ik niet. maar bijv.. die speciale magneten staan nog niet aan.

Zen komen overigens op 99.9% van de lichtsnelheid
Ik denk in elk geval niet dat je de deeltjes met 'lage' energie op de fiets bij kunt houden.
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:01 schreef Haagse-Harrie het volgende:
EN ???
kan je er een brood van kopen en los je de crisis op ??
NEE !!!
Nut ???
Geen idee !
Dat heet voortgang van de wetenschap beste man.
En zonder die voortgang zou jij ook niet op je luie reet naar de voebal op je Elzeedee scherm kunnen kijken.
Alsjeblieft, bewijs de wereld een dienst, trek overal de stekker uit en ga lekker op straat lopen schreeuwen.
Zonne grote vuurbal jonge .....BAM!
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:01 schreef Haagse-Harrie het volgende:
EN ???
kan je er een brood van kopen en los je de crisis op ??
NEE !!!
Nut ???
Geen idee !
misschien kunnen we zo eindelijk aan het bewijs komen dat de aarde niet gemaakt is maar is ontstaan.en dat er dus ook geen god bestaat. dan kunnen al die Moslims en Christenen en andere gelovigen inpakken en naar huis... Daag
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:44 schreef hessels het volgende:
*doet vingers kruisen*

Higgs Boson alstublieft
fixed
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 24-11-2009 @ 10:29 fotoboek homepage
userIcon
27 kilometer lang de ruimte en nog botsen. Hoe is het mogelijk
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 10:07 schreef Proxx het volgende:

[..]

misschien kunnen we zo eindelijk aan het bewijs komen dat de aarde niet gemaakt is maar is ontstaan.en dat er dus ook geen god bestaat. dan kunnen al die Moslims en Christenen en andere gelovigen inpakken en naar huis... Daag
Dat zeg je nu wel, maar als materie (of hoe noem je dat) uit allemaal kleine deeltjes bestaat en die kleine deeltjes uit nog kleinere etc..
Dan moet er in het verleden toch iemand zijn die al die zooi aan elkaar gepuzzeld heeft. soort LEGO maar dan anders
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 10:29 schreef Days-Of-Wild het volgende:
27 kilometer lang de ruimte en nog botsen. Hoe is het mogelijk
Is een ring en ze laten deeltjes "spookrijden"
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 00:01 schreef Haagse-Harrie het volgende:
EN ???
kan je er een brood van kopen en los je de crisis op ??
NEE !!!
Nut ???
Geen idee !
kan het oplossing bieden voor de energiecrisis door een beter beeld te geven van hoe bijv. kernfusie werkt ?
JA !
LOL de wetenschap zal nooit en te nimmer het kleinste deeltje kunnen vinden hahahah! En het zal dus steeds moeilijker worden om nog een kleiner deeltje te vinden. Suc6

Alles is namelijk oneindig voor ons, zowel tijd als ook de ruimte.

Wel leuk hoor, en interessant, en misschien zelfs gevaarlijk.

Maar ze hebben blijkbaar zelf niet door dat ze zoeken in iets oneindigs en altijd kunnen blijven zoeken.
MOOI! ben benieuwt!
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 11:43 schreef astralvision het volgende:
LOL de wetenschap zal nooit en te nimmer het kleinste deeltje kunnen vinden hahahah! En het zal dus steeds moeilijker worden om nog een kleiner deeltje te vinden. Suc6

Alles is namelijk oneindig voor ons, zowel tijd als ook de ruimte.

Wel leuk hoor, en interessant, en misschien zelfs gevaarlijk.

Maar ze hebben blijkbaar zelf niet door dat ze zoeken in iets oneindigs en altijd kunnen blijven zoeken.
Bron?
userIcon
Interessant!

Hoe krijgen ze de temperatuur trouwens zo laag!?
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 10:25 schreef Shazbot het volgende:

[..]

fixed
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 17:25 schreef hessels het volgende:

[..]

Bron?
o.a. Einstein, Stephen Hawking, Plato en daarnaast observeren en logisch redeneren
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 17:30 schreef astralvision het volgende:

[..]

o.a. Einstein, Stephen Hawking, Plato en daarnaast observeren en logisch redeneren
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 11:43 schreef astralvision het volgende:
LOL de wetenschap zal nooit en te nimmer het kleinste deeltje kunnen vinden hahahah! En het zal dus steeds moeilijker worden om nog een kleiner deeltje te vinden. Suc6

Alles is namelijk oneindig voor ons, zowel tijd als ook de ruimte.

Wel leuk hoor, en interessant, en misschien zelfs gevaarlijk.

Maar ze hebben blijkbaar zelf niet door dat ze zoeken in iets oneindigs en altijd kunnen blijven zoeken.
Volgens mij zoeken ze hier niet naar het kleinste deeltje:P
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 10:33 schreef bwi het volgende:

[..]

Ow? En wie heeft degene gemaakt die die "LEGO" dan in elkaar gepuzzeld heeft?
Ja das dus de grote intrigerende vraag hoe is het begonnen ? Is het überhaupt begonnen ?
Wij zij gewend te denken met een begin(leven) en een eind(dood) Maar misschien is dat wel niet zo. hmmm Leuk thema om achter een dikke pils te bediscuseren.
Toch als Heiden zet het je wel af en toe aan het denken
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 18:34 schreef wuh het volgende:

[..]

Volgens mij zoeken ze hier niet naar het kleinste deeltje:P
CERN zegt zelf van wel
quote:
It is a particle accelerator used by physicists to study the smallest known particles – the fundamental building blocks of all things. It will revolutionise our understanding, from the minuscule world deep within atoms to the vastness of the Universe.
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 @ 21:05 schreef crv het volgende:

[..]

CERN zegt zelf van wel
[..]
Inderdaad, dat zoeken ze natuurlijk! Want met het kleinste kun je toch alles verklaren? Hahaha

En ik beweer dat de wetenschap meer gaat ontdekken over het kleinste deeltje, dat ze ontdekken dat er nog iets kleiners moet zijn. En dan ooit misschien wel een kanon nodig hebben die 3 keer zo groot is als de aarde om het aller aller kleinste deeltje te ontdekken, lachuh hoor.

Ze zijn nog steeds net zover (ok ietsiepietsie verder) als toen ze ontdekten dat de aarde rond was ipv plat. Ze zoeken iets dat ze nooit en te nimmer zullen vinden!

Ok, wie nu denkt dat ik gek ben zal waarschijnlijk een beetje raar opkijken als mijn voorspelling uitkomt. Met simpel rationeel nadenken kom je gewoon oneindig veel dichter bij de waarheid dan de wetenschap ooit zal komen.
94  van 94 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 07/05 'Winderige dinosaurussen warmden wereld op'29
» 03/05 Boeing 727 met opzet gecrasht in Mexicaanse woestijn25
» 28/04 Nieuw subatomair deeltje gevonden bij CERN21
» 19/04 Mensenhaar groeit terug op muis20


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden