Prins verkoopt villa Mozambique

Nederland • Geschreven door Michel (OA) op 20-11-2009 @ 13:50
print 

Kroonprins Willem-Alexander en prinses Maxima hebben in een brief aan premier Jan Peter Balkenende geschreven dat zij hun villa in Mozambique verkopen zodra deze wordt opgeleverd.

Willem-Alexander en Maxima zijn alle negatieve berichtgeving rond hun vakantievilla op het schiereiland Machangulu zat. Onlangs zei de prins al dat alle negativiteit rondom het vastgoedproject hem slapeloze nachten bezorgde.


Bron: NOS, e.a.


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as7
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

10815 views / 140 reacties
Reacties op dit bericht
40  van 140 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Soms is het hebben van een eigen mening goed, als je maar niet alle feiten vergeet of niet doorneemt voordat je een eigen mening geeft.
userIcon
Ik vond het ook maar een vreemde zaak, dat vakantiehuisje. Dat je zo'n kreng in Italië of Spanje of weet ik veel waar laat bouwen, oké. Maar Mozambique? Zo'n verschrikkelijk arm land en dan komt de toekomstige koning van Nederland daar wonen in kast van een huis. Het contrast is me net iets te groot.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 15:08 schreef dadoc het volgende:

[..]

Vuile smeerlap, waarom denk je zulke opmerkingen te moeten maken?

Gatverdamme
Erg he, de realiteit.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 15:23 schreef rmberendsen het volgende:
Volgende eigenaar: Dhr. W.A. van Buren
hehe dat zit er dik in ja
userIcon
In die kringen , gaat het om oude adel..
De Oranjes zijn vrij jong en tellen nog niet mee, b.v. in Italie heb je veel meer oude adel, die al veel belangrijker zijn dan onze koningin..
De machtigste vrouw is gewoon koningin Elizabeth van Engeland..
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 15:19 schreef Sunine het volgende:

[..]

In 1815 heeft Nederland zich losgemaakt van Frankrijk, na de tijd van Napoleon inderdaad. Willem I werd als een held binnengehaald bij Scheveningen op uitnodiging van enkele belangrijke heren uit Nederland om een herstel van het koningshuis in ere te herstellen. Dit terwijl Willem de I nog nooit in Nederland was geweest en er nog nooit een koningshuis was geweest. Dit was een vermomde staatsgreep door de Engelse geheime dienst. Door Willem I aan te stellen als koning zou het Koninkrijk der Nederlanden (België hoorde er tot 1839 bij) als buffer kunnen dienen tegen het 'machtige' Frankrijk. Dit was weer gunstig voor Engeland en Duitsland.

Daarvoor kende men een Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. Hierin heeft men veel geld verdiend (Gouden Eeuw), maar is het land uiteindelijk bijna failliet gegaan omdat het uiteindelijk niet kon opboksen tegen de vele oorlogen die Nederland teisterden: economische macht bracht toen vele oorlogen met zich mee: denk aan rampjaar 1672.

Ken je geschiedenis.
Klopt helemaal. Willem I was overigens wel in Nederland geboren hoor en heeft er zelfs een deel van zijn jeugd doorgemaakt.

Dat inderdaad maar weinig mensen iets weten van de geschiedenis van het koningshuis is vaak wel erg droevig.
Ah gut de arme heeft er slapeloze nachten van, dat ie maar opppast straks wurgt ie maxima nog omdat ie droomt van een Mozambique'se inbreker
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 15:23 schreef rmberendsen het volgende:
Volgende eigenaar: Dhr. W.A. van Buren
Dat vind ik idd ook zoiets. Als zou dat impliceren dat hij familie zou zijn van Anna van Egmont (bijgenaamd van Buren). Dat kan helemaal niet daar er niemand is die zich bloedverwant aan haar kan noemen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 15:43 schreef DRA het volgende:

[..]

Dat vind ik idd ook zoiets. Als zou dat impliceren dat hij familie zou zijn van Anna van Egmont (bijgenaamd van Buren). Dat kan helemaal niet daar er niemand is die zich bloedverwant aan haar kan noemen.
t is toch gewoon een van zn vele titels, iets van jonkheer van Buren ofzo

wiki:De achternaam Van Buren komt van de titel graaf van Buren, één van de vele titels en namen die prins Willem-Alexander kan voeren. Dit graafschap voert terug op Anna van Buren, de eerste echtgenote van Willem van Oranje. Haar voorouders uit het geslacht Van Egmond kregen in 1472 zeggenschap over Buren (in de Betuwe). In 1498 werd Buren een graafschap. Na de dood van de enige zoon van Anna van Buren en Willem van Oranje, Philips Willem, kwam de titel graaf van Buren in handen van zijn halfbroer Maurits.
userIcon


Boehoehoe we hebben slapeloze nachten door jullie. We mogen niet eens ons eigen gang gaan!

Snap niet waar iedereen zich druk om maakt. Die man verschaft de locals voor jaren werk en welvaart (ja ze moeten wel aan het werk ja; dat dan weer wel) en doet met zn vrienden op eigen kosten veel aan natuurbeheer (iets wat de gemiddelde afrikaan een rotzorg zal zijn). Verder zal het project meer kapitaal aantrekken en op termijn zullen toeristen hun weg er naar toe vinden. Bingo. Wat is jullie probleem. En nee, ik heb helemaal niets met WA. Integendeel zelfs, ik vind het een koning onbenul. Van mij mag Bea nog heel lang blijven. Maar hier doet ie geen vlieg kwaad mee.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 15:44 schreef mmmkai het volgende:

[..]

t is toch gewoon een van zn vele titels, iets van jonkheer van Buren ofzo

wiki:De achternaam Van Buren komt van de titel graaf van Buren, één van de vele titels en namen die prins Willem-Alexander kan voeren. Dit graafschap voert terug op Anna van Buren, de eerste echtgenote van Willem van Oranje. Haar voorouders uit het geslacht Van Egmond kregen in 1472 zeggenschap over Buren (in de Betuwe). In 1498 werd Buren een graafschap. Na de dood van de enige zoon van Anna van Buren en Willem van Oranje, Philips Willem, kwam de titel graaf van Buren in handen van zijn halfbroer Maurits.
Ja maar een titel voeren die je nooit hebt verworven is toch illegaal. Waarom wordt hij daar nooit op veroordeeld? Net als het voeren van de titel van Oranje die ook niet van hem is.

Waarom gebruikt hij niet gewoon zijn titel Von Preussen en Von Lippen Bistenfeld. Dat zijn z'n titels, eventueel aangevuld met het ere-burgerschap van het Duitse rijk, verworven omdat zijn grootvader een vooraanstaand SS-er was.

Eventueel kan Amalia daar ook nog aan toevoegen de adelijkheid die haar grootvader heeft verworven door de massamoorden tijdens het regime van Videla.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:00 schreef DRA het volgende:

[..]

Ja maar een titel voeren die je nooit hebt verworven is toch illegaal. Waarom wordt hij daar nooit op veroordeeld? Net als het voeren van de titel van Oranje die ook niet van hem is.

Waarom gebruikt hij niet gewoon zijn titel Von Preussen en Von Lippen Bistenfeld. Dat zijn z'n titels, eventueel aangevuld met het ere-burgerschap van het Duitse rijk, verworven omdat zijn grootvader een vooraanstaand SS-er was.
Iets met koningshuis en onschendbaarheid....

BTW: Je overdrijft nogal.... Noem mij één koningshuis, waar in het heden of verleden geen foute dingen zijn gebeurd. Alle monarchieën zijn van oudsher doordrenkt met list en bedrog en idioten die hun gat nog zouden vergeten als die niet vast zou zitten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:07 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

Iets met koningshuis en onschendbaarheid....
Vind je dat nog van deze tijd? Daarbij is dat niet zo in het buitenland. Daar het om een Franse titel (van Oranje dan) gaat zou Frankrijk daarop een arrestatie bevel moeten afgeven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 15:36 schreef DRA het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Willem I was overigens wel in Nederland geboren hoor en heeft er zelfs een deel van zijn jeugd doorgemaakt.

Dat inderdaad maar weinig mensen iets weten van de geschiedenis van het koningshuis is vaak wel erg droevig.
Dan ben ik met dit stuk even in de war met de Belgische koning die als eerste aan de macht kwam.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:09 schreef DRA het volgende:

[..]

Vind je dat nog van deze tijd? Daarbij is dat niet zo in het buitenland. Daar het om een Franse titel (van Oranje dan) gaat zou Frankrijk daarop een arrestatie bevel moeten afgeven.
Het gaat er niet echt om of ik het nog van deze tijd vind. Er zijn nog veel monarchieën die er hetzelfde uitzien als de onze. Dus in dat opzicht is het dus nog wel van deze tijd.
Ik vind het koningshuis prima, maar vind wel dat er ondertussen heel wat achterhaald is en dat ze wel eens mogen moderniseren. Misschien dat dat gaat gebeuren als Willem en Maxima het stokje overnemen.

En volgens mij kan geen enkel land de koning van een ander land arresteren. Dus heeft een arrestatiebevel van Frankrijk ook geen zin. Ik denk dat Frankrijk er ook echt helemaal schijt aan heeft welke titels ons koningshuis gebruikt. Het is ook niet zo dat ze die titels overal vandaan graaien, er is wel degelijk een link.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:13 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

Het gaat er niet echt om of ik het nog van deze tijd vind. Er zijn nog veel monarchieën die er hetzelfde uitzien als de onze. Dus in dat opzicht is het dus nog wel van deze tijd.
Ik vind het koningshuis prima, maar vind wel dat er ondertussen heel wat achterhaald is en dat ze wel eens mogen moderniseren. Misschien dat dat gaat gebeuren als Willem en Maxima het stokje overnemen.

En volgens mij kan geen enkel land de koning van een ander land arresteren. Dus heeft een arrestatiebevel van Frankrijk ook geen zin. Ik denk dat Frankrijk er ook echt helemaal schijt aan heeft welke titels ons koningshuis gebruikt. Het is ook niet zo dat ze die titels overal vandaan graaien, er is wel degelijk een link.
Met dat laatste ben ik het absoluut oneens daar alle titels bij elkaar gegraaid zijn. De titel Van Oranje behoort toe aan andere mensen dus waarom zou je die titel willen gebruiken. We hebben in 1815 uit het niets ineens een nieuwe titel verzonnen voor mensen die zelfs niets met de oorspronkelijke Oranjes van doen hadden. Dat vind ik graaien.

De enige link die ik kan vinden is dat de nieuwe Oranjes Duisters zijn en dat waren de oude Oranjes ook. Maar verder kan ik niet veel vinden.

Johan Cruijff is ook een Nederlander net als ik. Maar om nu te zeggen dat ik in het buitenland ga vertellen dat ik gelinkt ben met Johan Cruijff. Nou nee.
Hij laat nou ,n hutje op de hei bouwen, is hij toch nog onder moeders vleugels.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 13:51 schreef FoXje het volgende:
Het volgende huisje wordt zoals gewoonlijk in het geniep aangeschaft ?
De kavel in Patagonië hebben ze al een tijdje.
Vanwege alle commotie, en dus niet omdat hij het zelf bezwaarlijk vindt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:19 schreef DRA het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het absoluut oneens daar alle titels bij elkaar gegraaid zijn. De titel Van Oranje behoort toe aan andere mensen dus waarom zou je die titel willen gebruiken. We hebben in 1815 uit het niets ineens een nieuwe titel verzonnen voor mensen die zelfs niets met de oorspronkelijke Oranjes van doen hadden. Dat vind ik graaien.

De enige link die ik kan vinden is dat de nieuwe Oranjes Duisters zijn en dat waren de oude Oranjes ook. Maar verder kan ik niet veel vinden.

Johan Cruijff is ook een Nederlander net als ik. Maar om nu te zeggen dat ik in het buitenland ga vertellen dat ik gelinkt ben met Johan Cruijff. Nou nee.
OK, daar heb je gelijk in. En in feite zijn alle titels die er maar bestaan voor adelijken bij elkaar gegraaid of ooit verzonnen. Omdat die personen een belangrijke functie of heel veel macht hadden heeft zo'n titel waarde gekregen.
Als ik hier zo de reacties lees dan hebben er nog een paar mensen in Nederland de zelfde zieke geest als die rand debiel Karst T!!!!!!

Goede beslissing om er mee te stoppen maar ik kots op de media die er weer een media hype van hebben gemaakt!(RTL&SBS)
userIcon
Tja, koningshuis en de journalistiek duikt er weer bovenop. Overigens is het Nederlandse Koningshuis in Duitsland zeer geliefd..
userIcon
De enige reden dat het koningshuis dit vakantiehuis opgeeft, is dat alle kritiek hun sprookje kan doen vernietigen.

Je weet wel, het sprookje uit vervlogen tijden waar mensen uit een bepaald nest geboren worden en hun hele leven lang hun hand op kunnen houden, in grote weelde leven en teren op de samenleving. Een koningshuis heet zoiets.

Koningshuis.....
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:27 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

OK, daar heb je gelijk in. En in feite zijn alle titels die er maar bestaan voor adelijken bij elkaar gegraaid of ooit verzonnen. Omdat die personen een belangrijke functie of heel veel macht hadden heeft zo'n titel waarde gekregen.
Daar heb jij dan wel weer gelijk in. Mijn probleem is feitelijk gewoon dat ik vind dat de titel van Oranje gebruikt wordt om een beetje de indruk te geven de zij iets te maken zouden hebben met de Oranjes uit de gouden eeuw (dus Willem, Maurits, Frederik-Hendrik, Willem II en Willem III). Dat is iets dat mij stoort. Ik had er geen probleem mee gehad dat ze de titel Von Munchhaussen zouden gebruiken of zo. Ook niet van hen maar daar legt niemand foute associaties mee. In dit geval probeer je iets te bereiken met een naam en dat stoort me.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 14:13 schreef Sunine het volgende:
Die mensen die hier roepen voor een Republiek zijn niet goed wijs.

Even wat feiten. Koningshuis kost de belastingbetaler nog niet eens 6 euro per jaar. Dit terwijl Bea voor miljoenen aan handelscontacten en -contracten vastlegt. Bea is namelijk veel beroemder en bekender dan Balkenende.

Beatrix is qua politiek gezien niet zo belangrijk, maar economisch juist zeer!

Inderdaad.

Ik heb verder geen enkele, maar dan ook echt geen enkele, verbondenheid met het koningshuis in welke vorm dan ook, het wel en wee daarvan laat me ook buitengewoon koud, maar dat het koningshuis Nederland veel meer oplevert dan dat het kost is wel een feit.

Dus wat mij betreft kijken ze maar wat ze doen, ik zou sowieso niet met ze willen ruilen. Je zal b.v. maar een vakantiehuisje willen laten bouwen en dan dan door heel nederland daarop afgerekend worden... Dan heb je geen leven meer, dan wordt je geleefd.

[EDIT: Verkeerde persoon gequoute... ]
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 13:54 schreef Anschluss het volgende:
HET KONINGSHUIS BREEKT!!!!


LEVE DE REPUBLIEK!!!!!!!
Of een republiek alles is. Kijk naar de VS hoeveel obama kost. Of zn zak als berlusconi. En een ongeliefde sarkozy. Nee dan ben ik blij met onze Beatrix.

Lang leve de monargie.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 17:11 schreef Orionman8 het volgende:

[..]

Of een republiek alles is. Kijk naar de VS hoeveel obama kost. Of zn zak als berlusconi. En een ongeliefde sarkozy. Nee dan ben ik blij met onze Beatrix.

Lang leve de monargie.
de VS lijkt tegenwoordig meer op een corporate oligarchie
userIcon
Denk eerder dat hij het verkoopt omdat zijn nieuwe buren niet zo blij zijn, dat hij daar komt wonen.
Al die rijken liepen nu in de gaten, doordat de pers er nu opzat..
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 17:17 schreef mmmkai het volgende:

[..]

de VS lijkt tegenwoordig meer op een corporate oligarchie
userIcon
Kunnen we dat huis niet ruilen voor Mozambique zelf? Ongeveer evenveel waard gok ik

Goed besluit van Willem. Het laatste gesprek dat ie had met de president van die ballentent heeft 'm de ogen geopend.

een leven in een corrupt land is nooit relaxt
kan de familie Zorregieuta er voor een zacht prijsje mee aan de haal
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:00 schreef DRA het volgende:

[..]

J

Waarom gebruikt hij niet gewoon zijn titel Von Preussen en Von Lippen Bistenfeld.
Ah, echte Nederlanders dus...
userIcon
De belastingbetaler betaald ook nutteloze lelijke kunstwerken die de gemeente ergens neerzet. Maar ook nieuwe gemeente kantoren en politiebureaus. Terwijl die eigenlijk helemaal niet nodig zijn. Je moest een weten hoeveel de belastingbetaler moet betalen aan nodeloze verkwisting van geld. Neem voetbal. Dat kost de belastingbetaler honderden euro's. Aan beveiliging en zonodig stadions. Daar is een huis in Mozambique niets bij.
Onze burgemeester woont ook in een prachtig huis. BETAALD door de belastingbetaler.
40  van 140 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as7
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden