Generaal pardon: miljoenen aan bijstand

Nederland • Geschreven door Marc (MPG) op 20-11-2009 @ 13:44
print 

Er wordt per jaar meer dan 100 miljoen euro uitgegeven aan bijstandsuitkeringen voor asielzoekers die onder het generaal pardon vielen. Dit bleek gisteren tijdens een debat met staatssecretaris Albayrak (Vreemdelingenzaken) over de afwikkeling van het generaal pardon.

De precieze kosten aan uitkeringen blijven onduidelijk, omdat het kabinet alleen zegt hoeveel huishoudens een uitkering krijgen. Om hoeveel personen het gaat, wordt verzwegen, terwijl de rechtse partijen dit wel gevraagd hebben. De VVD en PVV willen het 'precieze prijskaartje' weten, maar hebben daar geen antwoord op gekregen. Volgens VVD-Kamerlid De Krom wordt er "gegoocheld met getallen".

Albayrak is van mening dat "het geen doel dient om in beeld te laten brengen over hoeveel personen het gaat". De VVD vindt dit onacceptabel. "Het is kwalijk dat u de informatie niet geeft omdat het u politiek niet uitkomt", stelt De Krom.

Dankzij het generaal pardon kregen 28.000 asielzoekers een verblijfsvergunning. Eerder werd bekendgemaakt door het ministerie van Sociale Zaken dat er daardoor voor ongeveer 66 miljoen euro aan bijstandsuitkeringen werd uitgekeerd. Het bleek echter dat er door Sociale Zaken een groot aantal uitkeringen niet bekendgemaakt werd, omdat deze asielzoekers ook zonder generaal pardon in ons land gebleven zouden zijn.

Volgens PVV-Kamerlid Fritsma "wordt er gerommeld met cijfers". Albayrak stelt dat een deel van de kosten veroorzaakt wordt door gemeenten die noodopvang bieden aan asielzoekers die daar geen recht meer op hebben. Deze gemeenten worden volgens de bewindsvrouw aangepakt. 

Met dank aan vulli voor de herschreven submit.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as7
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

11461 views / 230 reacties
Reacties op dit bericht
30  van 230 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Wordt het dan niet eens tijd die mensen te pushen een opleiding te gaan volgen of te gaan werken? Denk dat niemand er beter wordt van een bijstandsuitkering.
Jullie koningin vluchtte naar Engeland.
De Engelsen zeiden niet tegen haar oprotten naar je eigen land.
De aarde is gemaakt voor alle mensen.
Mensen die praten over onze land, jullie land, enz. hebben een klein hart.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 17:48 schreef von_manstein het volgende:
Fijn om te weten dat 100 miljoen aanbelasting geld wordt gepompt in etnische proffiteurs.
Dat is wel ¤ 6,25 per jaar per hoofd van de bevolking. Schande! ¤ 0,50 per maand



Voor mijn hele gezin is dat wel ¤ 2,00

Nu weet ik waarom ik één van de vele ben die Woutertje weer mag spekken. Met die mooie blauwe brief die ik vandaag in de bus kreeg.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 14:17 schreef TripleR het volgende:

[..]

Ik ben er meer voorstander van om daar waar de vrije markt faalt, communistische middelen in te zetten. Langdurig werklozen en mensen die langdurig in de bijstand zitten gewoon tewerkstellen aan grote staatsprojecten. Kunnen we de buitenring Parkstad volledig ondertunnelen, kunnen we de duinen mee ophogen, straten mee schoonhouden enz.

De staat/het volk betaald ze toch een uitkering, dan mogen ze daar best voor werken.

Ik ben ook groot voorstander ervan een kolenmijn of iets dergelijks te openen om gevangenen tewerk te stellen. In een gevangenis hebben kosten ze alleen maar geld. Laat ze dan zwaar werk verrichten voor de maatschappij.
Een jaar geleden was er een uitkeringstrekker die een proces had aangespannen en gewonnen omdat er voorwaarden aan z'n uitkering waren gesteld: uitkering op voorwaarde dat hij werk zou verrichten.

De gemeente is op het matje geroepen en moest het geld dat ze ingehouden hebben alsnog uitkeren en die voowaarden schrappen.

Verder is dwangarbeid van gevangenen is verboden volgens europese wetgeving.

Het is in feite zoals Wilders zegt: ambtenaren verschuilen zich momenteel achter het excuus dat het niet kan volgens de wetgeving of europese verdragen.

Maar als wetgeving niet werkt dan moet je het veranderen, als europese verdragen iets tegenhouden dan moet je ze opzeggen.

Totdat dat daadwerkelijk gaat gebeuren zie ik Nederland verder afglijden en in feite zijn we al voorbij het punt waar we nog terugkunnen om het probleem op te lossen. Er zijn al teveel parasiterende buitenlanders binnengekomen en het probleem is te groot geworden.

Deze parasieten planten zich sneller voort dan de oorspronkelijke bewoners ( 4 a 6 kinderen versus 1,7) met als gevolg dat ze over 50 jaar de meerderheid van de bevolking vormen en het allemaal onbetaalbaar is geworden. De inkomstenbelastingen gaan binnenkort naar 60%, aow naar 67 (en een paar jaar later naar 70), hypotheekaftrek wordt afgeschaft,

Tel er problemen bij op van vergrijzing van de oorspronkelijke bewoners en de verhuizing van laaggekwalificeerde banen naar goedkopere landen.

Er zal een een grote vraag zijn naar hoogopgeleiden die niet ingevuld kan worden met deze nieuwkomers en een te lage aanbod van vacatures waar deze lui voor kunnen worden ingezet. Ik bedoel maar, hoeveel schoonmakers, straatvegers, vuilnisophalers, supermarkt vakkenvullers, pizza bezorgers, horeca medewerkers, etc kan NL gebruiken?

Wie 10 a 20 jaar de toekomst in kan kijken en nog jong en ongebonden is kan het beste emigreren naar een land met betere carriere mogelijkheden, lagere belastingen, minder geimporteerde nietsnutten, etc...
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 17:51 schreef Xirmezin het volgende:
Jullie koningin vluchtte naar Engeland.
De Engelsen zeiden niet tegen haar oprotten naar je eigen land.
De aarde is gemaakt voor alle mensen.
Mensen die praten over onze land, jullie land, enz. hebben een klein hart.
Dat was een andere tijd, en ze ging niet op d'r luie reet zitten wachten tot de oorlog voorbij was.
Mensen moeten wat gaan doen voor de kost, of indien nodig studeren zodat je betere kansen hebt op de arbeidsmarkt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 17:17 schreef hendrik64 het volgende:

[..]

Ik vond het ook al zo weinig. ¤ 100.000.000 delen door 28.000 asielzoekers = ¤ 3571,42 per persoon per jaar. Van Dam kon nog wel eens aan de lage kant zitten met 1/3.
tja, het was natuurlijk zijn zonnige toekomst-voorspelling, om de moed erin te houden.
feit is natuurlijk dat heel veel van die lui helemaal niet aan het werk zijn vanwege het feit dat ze geen pit hebben, de taal niet goed spreken en dat er gewoon weinig werk is. meeste bedrijven nemen gewoon geen of weinig asielzoekers aan, dat weet ook Martijntje wel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 15:27 schreef NaturalBornViking het volgende:

[..]

Ja. Iedereen mekkert over een paar 100 miljoen die asielzoekers kosten.

Maar dat is het probleem niet, en bovendien is het een tijdelijk probleem, want asielzoekers hun nageslacht lopen de achterstand hard in. Meestal ben je 1 generatie verder en het gaat goed met ze. Dat kan je over Marokkanen en ander tuig dat hier niet als asielzoeker is gekomen, niet zeggen, want die raken juist met elke volgende generatie meer vercrackt.

Bovendien zijn de gastarbeiders en hun addergebroed (maatschappelijke kankergezwelletjes met bontkraagjes en MP3 spelers met lelijke apenmuziek) veel talrijker dan asielzoekers.

Grote groepen asielzoekers komen uit landen als Afghanistan, Iran, China, en het voormalige Oostblok. Laat het nu juist deze mensen zijn die het beste geintegreerd zijn en relatief minst vaak crimineel zijn, van alle allochtonen.

Zeiken op asielzoekers is gebaseerd op niks. Hier in de stad is ook een AZC en daar heb je helemaal geen last van.

Brutale berberaapjes en luie Antilliaanse hoertjes die op hun 20e al 4 kids van 1000 mogelijke vaders hebben, DAAR heb je last van.
Even voor de duidelijkheid, deze asielzoekers zijn geen vluchtelingen maar mensen die geweigerd zijn en via linkse advocatenclubjes steeds maar weer de boel oprekte en uiteindelijk een generaal pardon hebben afgedwongen omdat de aanvragen zo lang duurde (waar ze bewust zelf voor gezorgd hebben).

Al deze generaal pardonners mogen de eerste 5 jaar NIET werken en worden allemaal ingeschreven als Zangers lichte muziek.

Vele van deze pardonners hadden al een onderkomen in een ander land gevonden, maar toch weer naar Nederland teruggekomen voor het geld.

Deze mensen zijn dus absoluut niet zielig.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:56 schreef watchers het volgende:

[..]

Ik maak me dan ook persoonlijk geen illusies over politici. Zou mooi zijn als men uberhaupt iets toegaf, maar dat doet men niet, want dan moet men ernstig gaan nadenken over de idealen en beleid dat men tientallen jaren heeft lopen propageren. Dat betekent letterlijk van het geloof afvallen, en daar willen de meesten niet aan. Zeker niet die van de oudere generatie die maar geen afscheid kunnen nemen van het pluche en maar blijven hangen in hun jaren 70 en 80-idealen, terwijl de realiteit hen links en rechts ruimschoots ingehaald heeft.
Aan de andere kant in de 70'er en 80'er jaren gingen mensen in ieder geval nog de straat op voor hun idealen. Nu blijft het vooral hangen op zeuren op een website (liefst met zo veel mogelijk scheldwoorden, dat schijnt namelijk heel veel indruk te maken).
Daarnaast is het een beetje zwak om die jaren de schuld te geven, er zitten nog weinig van die tijd in de kamer. In die tijd was alles anders (alhoewel, de jaren 80 crisis was ook echt geen pretje), en gaven ze de 50'er en de 60'er jaren de schuld. Toen waren het de arbeiders tegen de ambtenaren. Je kan natuurlijk altijd het verleden wel de schuld blijven geven.
Probleem is wel dat niet vanaf 0 kunt beginnen, de laatste decennia beginnen we de verkiezingen al in de -. Ik heb volgens mij in mijn leven nog nooit een begrotingsoverschot of een schatkist overschot meegemaakt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 17:58 schreef TMar_ het volgende:

[..]

Dat was een andere tijd, en ze ging niet op d'r luie reet zitten wachten tot de oorlog voorbij was.
Mensen moeten wat gaan doen voor de kost, of indien nodig studeren zodat je betere kansen hebt op de arbeidsmarkt.
En jij weet, of al die generaal pardonners een uitkering hebben? Of zouden er misschien al wat van aan het werk zijn? Heb jij cijfers? Ik niet. Jij ook niet. Daar zou de overheid dan wel eens duidelijkheid in mogen scheppen, dan hoeven we hier deze zinloze discussies ook niet te voeren.
Gelijk stop zetten, heel die onzin.
Geldslurpende projecten
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 17:59 schreef Hilde76 het volgende:

[..]

Aan de andere kant in de 70'er en 80'er jaren gingen mensen in ieder geval nog de straat op voor hun idealen. Nu blijft het vooral hangen op zeuren op een website (liefst met zo veel mogelijk scheldwoorden, dat schijnt namelijk heel veel indruk te maken).
Daarnaast is het een beetje zwak om die jaren de schuld te geven, er zitten nog weinig van die tijd in de kamer. In die tijd was alles anders (alhoewel, de jaren 80 crisis was ook echt geen pretje), en gaven ze de 50'er en de 60'er jaren de schuld. Toen waren het de arbeiders tegen de ambtenaren. Je kan natuurlijk altijd het verleden wel de schuld blijven geven.
Probleem is wel dat niet vanaf 0 kunt beginnen, de laatste decennia beginnen we de verkiezingen al in de -. Ik heb volgens mij in mijn leven nog nooit een begrotingsoverschot of een schatkist overschot meegemaakt.
Ik ook niet.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 13:47 schreef Nottheviolin het volgende:
Weg met die kamelenpijpers
Die kinderen ook?
Retard.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:13 schreef Fenkie het volgende:

[..]

Ik ben ook één van die 1,7 miljoen allochtonen die keihard werkt en belasting betaald.

Van mijn belastingcenten worden ook vele "autochtone" (beroeps)werklozen betaald. Of was je dat voor het gemak even vergeten.
Kudos to you en wees welkom. Ik zei ook niet dat alle allochtonen op onze belastingcenten teren. Dat jij hier gezellig meedoet neemt alleen niet weg dat de multicultuur in zijn geheel en de massa immigratie van de afgelopen decennia ons land alleen veel meer geld heeft gekost dan dat het heeft opgeleverd. Naar mijn bescheiden mening kunnen we dus per direct ophouden met deze gang van zaken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 18:00 schreef Atoompje het volgende:
Gelijk stop zetten, heel die onzin.
Geldslurpende projecten
Heb je alternatieven?
Stuur je kinderen die helemaal zijn ingeburgerd ook terug?
Of wil je daar niet over nadenken en kost dat teveel breinkracht.
arme ziel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 18:07 schreef Neverever het volgende:

[..]

Die kinderen ook?
Retard.
Weet je wat retarded is? Dat de Nederlandse gezinnen vandaag de dag keihard moeten werken en nog amper rond kunnen komen en hun kinderen nauwelijks wat extra's of een leuke vakantie kunnen geven. Wat retarded is dat het gemiddelde stel pas na haar/hun 35e aan kinderen kunnen beginnen omdat de vrouw eerst jarenlang fulltime moet werken - anders kunnen ze het niet betalen om rond te komen als gezin.

En dan wil jij dat zij ook nog meebetalen aan buitenlandse zielige kindertjes?

Over retarded gesproken....
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 18:10 schreef Neverever het volgende:

[..]

Heb je alternatieven?
Stuur je kinderen die helemaal zijn ingeburgerd ook terug?
Of wil je daar niet over nadenken en kost dat teveel breinkracht.
arme ziel.
Nogmaals stop zetten, niks meer binnenlaten.
Ingeburgerd met werk en geen strafblad, laten blijven. Goed geintregreerde, die trots zijn op dit land verdienen dat.
Maar een persoon hierboven heeft het over Europa gehad.Vergis je niet over de afspraken die er zijn geweest en waar Nederland zich aan moet houden.Misschien ook wel weer dat Nederland weer aanspraak kan maken over iets anders,dat dan weer wel.
Ik zie het als een politiek spel,maar dat neemt niet weg dat ik het hiermee eens ben.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 14:00 schreef Yi-Long het volgende:
Misschien volgende keer die asielzoekers/illegalen niet jarenlang de hele dag doelloos in een opvangcentrum zetten, maar meteen voorbereiden op de arbeidsmarkt...!? Of sneller duidelijkheid geven of ze uitgezet worden of niet, zodat ze hier niet 5+ jaar in onzekerheid zitten.
dat dus, daar hebben die mensen veel meer aan.
Geen wonder dat die linkse knuffelclub de cijfers niet wil zien, en neem maar aan de ze nog VEEL HOGER zijn!

Heerlijk toch dit beleid je krijgt er geen genoeg van!
userIcon
Ik betaal graag voor mensen die ons land kapot maken, onze opa's en oma's beroven en mishandelen en hele wijken onveilig maken terwijl normale mensen werken of slapen.

Is de politiek nou echt zo stom? (retorische vraag).
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 17:58 schreef zxs het volgende:

[..]

tja, het was natuurlijk zijn zonnige toekomst-voorspelling, om de moed erin te houden.
feit is natuurlijk dat heel veel van die lui helemaal niet aan het werk zijn vanwege het feit dat ze geen pit hebben, de taal niet goed spreken en dat er gewoon weinig werk is. meeste bedrijven nemen gewoon geen of weinig asielzoekers aan, dat weet ook Martijntje wel.
Als het een feit is, heb jij er hoogstwaarschijnlijk ook een onderbouwing voor? Of neem je het gewoon aan, omdat "iedereen" zegt dat ze "geen pit hebben, de taal niet goed spreken en dat er gewoon weinig werk is"?
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 18:21 schreef Nottheviolin het volgende:

[..]

Weet je wat retarded is? Dat de Nederlandse gezinnen vandaag de dag keihard moeten werken en nog amper rond kunnen komen en hun kinderen nauwelijks wat extra's of een leuke vakantie kunnen geven. Wat retarded is dat het gemiddelde stel pas na haar/hun 35e aan kinderen kunnen beginnen omdat de vrouw eerst jarenlang fulltime moet werken - anders kunnen ze het niet betalen om rond te komen als gezin.

En dan wil jij dat zij ook nog meebetalen aan buitenlandse zielige kindertjes?

Over retarded gesproken....
Weet je wat ook retarded is? Dat er ook talloze autochtonen het gewoonweg verdommen om te werken. Ik ben een jaar gedeeltelijk werkloos geweest en moest destijds eens in de zoveel tijd naar een reïntegratiecoach, die mij zou helpen een nieuwe baan te vinden. Wat ik daar aan "gewone" Nederlanders tegengekomen ben, die er gewoon openlijk voor uitkwamen (niet tegenover de reïntegratiecoach uiteraard) dat ze alleen voor de vorm solliciteerden, omdat ze het thuis zitten en een beetje "bijklussen" wel zagen zitten tegenover gewoon 40 uur of meer werken. En kom niet aanzetten, dat er dat maar een handjevol zijn. Ik had vaak het idee, dat ik één van de weingien was, die wé wilde werken. Toen ik het geitenwollensokkengeneuzel van het CWI zat was en met mijn bedrijf nog niet eens rond kon komen, heb ik eigenhandig de stekker uit ie hele uitkering getrokken. Ik wilde niet meer vereenzelvigd worden met dat echte werkschuwe tuig. En ja, ik stem links.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 19:42 schreef Aestivate het volgende:
Ik betaal graag voor mensen die ons land kapot maken, onze opa's en oma's beroven en mishandelen en hele wijken onveilig maken terwijl normale mensen werken of slapen.

Is de politiek nou echt zo stom? (retorische vraag).
Dus asielzoekers maken ons land kapot, beroven onze oma's en opa's, mishandelen en maken hele wijken onveilig?

Hier vlak in de buurt (Aalten) is een AZC, waar 300 asielzoekers gehuisvest zijn en waar geen mens last van heeft.

Degenen, waar jij het over hebt, is een minderheid uit de Marokkaanse gemeenschap, die de Nederlandse nationaliteit hebben, di zelf, noch hun ouder, noch hun grootouders asielzoeker waren, maar gastabeider. Een groep ettterbakken, waar zo langzamerhand de Marokkanen zelf de buik ook behoorlijk vol van krijgen. Vraag het ander voor de zekerheid Wa3ra even na.
userIcon
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 @ 00:21 schreef hendrik64 het volgende:

[..]

Als het een feit is, heb jij er hoogstwaarschijnlijk ook een onderbouwing voor? Of neem je het gewoon aan, omdat "iedereen" zegt dat ze "geen pit hebben, de taal niet goed spreken en dat er gewoon weinig werk is"?
dat zijn gewoon mijn ervaringen in de werkende wereld. dus voor mij is het een feit, mss voor jou niet.
je kan een berg mensen binnenlaten in NL, maar ervan uitgaan dat ''ze binnen een/twee jaar wel aan de slag zijn'' is mij te dun.

je weet ook dat er profiteurs tussen zitten. die heb je onder Nederlanders en allochtonen al zo veel. ik zag er vanmiddag toen ik uit mijn werk kwam nog 2 op straat staan. ( Nederlander en Marokkaan)
''Hey, waar werken jullie tegenwoordig? " , vroeg ik.
''Werken?'' , werd er gekscherend gezegd.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 23:57 schreef Bekkersrenewed het volgende:
Dit is niet genoeg meer....

DIT [afbeelding] past meer bij dit topic...

Achterlijk links kut land, iedereen die op PvdA, Groenlinks of D66 gestemd heeft zouden ze MET de asielzoekers het land uit moeten flikkeren...

Dit land is helemaal niet links. Dit land is centrumrechts. Al decennialang. De PvdA doet zich voor als links, maar is dat sinds Kok al lang niet meer. Gisteravond (inmiddels eergisteren) was Marcel van Dam nog bij P&W. Een oud PvdA-kopstuk, die zelf toegaf, dat de PvdA de sociaaldemocratie allang verloochend heeft.

CDA, VVD en PvdA zijn in dit land al decennialang de regentenpartijen en steken koppen in het zand. PVV benoemt alleen maar wat "de problemen" in dit land zijn, maar komt zelf niet met haalbare concrete oplossingen en SP werkt zich uit de naad om met allerlei onderzoeken en rapporten de waarheid boven tafel te krijgen en met werkbare oplossingen komen.

Maar PvdA en CDA zijn sinds 2006 zulke goede vrindjes van elkaar, dat SP niet serieus genomen wordt. 100% eens ben ik het ook niet met alle standpunten van SP, maar ze benoemen én de problemen in ons land (en die liggen echt niet alleen bij al of niet illegale allochtonen) én komen met werkbare, haalbare voorstellen om de problemen op te lossen. Maar de rwegeringspartijen wuiven dat weg, omdat het weer van het "populistische" clubje van Marijnissen komt.

Al jaren pleit de SP voor een snellere, minder bureaucratische afwikkeling van asielaanvragen. Waar vervolgens door de politiek en vooral de ambtanarij in Nederland niets mee gedaan wordt. Ondertussen worden er wel allerlei goedkope arbeidskrachten van binnen de EU toegelaten, om laaggeschoolde banen te vervullen. Wordt het toegestaan, dat hier vanuit de grensstreek transportbedrijven een kantoortje openen in Polen, alle vrachtwagens op Pools kenteken zetten, Nederlandse werknemers de laan uit te sturen, i.v.m. de "crisis" en tegelijkertijd de Nederlandse trucks (de dealerstickers zitten er nog op) te bemannen met Poolse chauffeurs.





In de bouw heerst momenteel grote werkloosheid, maar Nederlandse bouwbedrijven laten massaal oost-Europese ZZP-ers aanrukken om het werk van de Nederlandse bouwvakker, die op straat staat te laten verrichten. de nederlandse overheid moet dat allemaal gelaten over zich heen laten komen, omdat ze met hun ogen dicht al sinds de eeuwwisseling alles wat Europees is gelaten over zich heen laten komen. En het zijn niet de linkse partijen, die sinds 2000 hier regeren. Het zijn de rechtsen en salonsocialisten.

De echte socialisten, die wel voor de arbeiders en de kleine ondernemers opkomen zitten niet bij de PvdA. Maar PvdA bedoezelt de naam van links in Nederland terdege. Een vakbondsleider, die minister van financiën en vervolgens minister-president en als toef op de aarbei ook nog eens commissaris wordt bij ING, TPG Post, Shell, en KLM noem ik geen politicus, die opkomt voor de gewone man.

Ik zie Marijnissen echt geen commissaris worden bij Unilever, ondanks dat Unox in Oss gevestigd is en hij zijn werkzame leven daar begonnen is.
userIcon
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 @ 00:39 schreef zxs het volgende:

[..]

dat zijn gewoon mijn ervaringen in de werkende wereld. dus voor mij is het een feit, mss voor jou niet.
je kan een berg mensen binnenlaten in NL, maar ervan uitgaan dat ''ze binnen een/twee jaar wel aan de slag zijn'' is mij te dun.

je weet ook dat er profiteurs tussen zitten. die heb je onder Nederlanders en allochtonen al zo veel. ik zag er vanmiddag toen ik uit mijn werk kwam nog 2 op straat staan. ( Nederlander en Marokkaan)
''Hey, waar werken jullie tegenwoordig? " , vroeg ik.
''Werken?'' , werd er gekscherend gezegd.
Zowel di Nederlander als die Marokkaan zijn nooit asielzoeker geweest; je ontkracht hier je eigen stelling. Pkus het feit dat je zelf aangeeft, dat het jouw ervaringen zijn. Vervolgens kom je met het voorbeeld Nederlander en Marokkaan.

Kom eens met cijfers, waaruit blijkt, dat een groot deel van de generaal pardonners niet wil werken. Degenen, die ik gezien heb, (dat is mijn ervaring en dus ook geen feit) die niet willen werken, zijn rasechte Nederlanders. Wie van ons twee heeft er dan gelijk? Waarschijnlijk allebei gedeeltelijk. Maar niet alle Nederlanders zijn werkschuw. Net zo min als dat alle asielzoekers werschuw zijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 @ 01:05 schreef hendrik64 het volgende:
Zowel di Nederlander als die Marokkaan zijn nooit asielzoeker geweest; je ontkracht hier je eigen stelling. Pkus het feit dat je zelf aangeeft, dat het jouw ervaringen zijn. Vervolgens kom je met het voorbeeld Nederlander en Marokkaan.

Kom eens met cijfers, waaruit blijkt, dat een groot deel van de generaal pardonners niet wil werken. Degenen, die ik gezien heb, (dat is mijn ervaring en dus ook geen feit) die niet willen werken, zijn rasechte Nederlanders. Wie van ons twee heeft er dan gelijk? Waarschijnlijk allebei gedeeltelijk. Maar niet alle Nederlanders zijn werkschuw. Net zo min als dat alle asielzoekers werschuw zijn.
ik vergeleek asielzoekers met mensen die dus al in NL waren en geef aan dat er overal profiteurs tussenzitten.

mss had ik in mn eerdere post niet over een feit moeten reppen, daar heb je gelijk in.

cijfers over niet werken van pardonners, als die er al zijn, worden dan door de overheid toch niet prijsgegeven
en ik heb ze dus ook niet.

het vreemde is, dat je nogal afgeeft op oostblokkers die hier ''onze banen komen inpikken''.

mijn ervaring(dus) is dat oost-europeanen over het algemeen harder werken dan Somaliers en MO-ers en ook minder zeuren.
maar goed, jij hebt daar een andere mening over mss, dat kan.
30  van 230 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as7
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde1
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden