FIFA verwerpt protest Ierland

Sport • Geschreven door Michel (OA) op 20-11-2009 @ 10:55
print 

De FIFA heeft het protest van de Ierse voetbalbond, waarin werd gevraagd om de wedstrijd tussen Ierland en Frankrijk te laten overspelen, verworpen.

Aanleiding voor het indienen van het protest was de handsbal van Thierry Henry eergisteren. Die ging vooraf aan de 1-1 van Gallas waardoor Frankrijk zich plaatste voor het eindtoernooi van het WK in Zuid-Afrika.

Een woordvoerder van de wereldvoetbalbond zegt in een verklaring dat de regels geen ruimte bieden voor een replay. "De regels zijn duidelijk. Een beslissing van de scheidsrechter is onherroepelijk. Op basis daarvan kun je deze wedstrijd niet overspelen."

Voor meer sportnieuws kijk je natuurlijk op FOK!sport.


Bron: FOK!sport


Lees ook:

» 23/05 Grote sporttoernooien schaden economie20
» 13/05 Nederland naar finale jeugd-EK8
» 07/05 Hockeyster dodelijk getroffen door bal36
» 02/05 Amsterdam al vol met Ajaxfans52


delen | eKudos nujij

7745 views / 99 reacties
Reacties op dit bericht
49  van 99 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:59 schreef crv het volgende:
En die Fransen bij mij in het appartement balen dat ze door zijn. Ze zien dit team/coach het liefste langzaam in de stront zakken
Daar stond ik wel van te kijken, maar zelfs de Fransen die doorgaans erg chauvinistisch zijn gewoon niet blij en hadden het liefst Ierland zien winnen.
userIcon
Frankrijk levert nou eenmaal veel geld op tijdens het WK

Commerciële belangen boven de sport zetten
Is maar normaal ook, anders krijg je iedere week zo'n verzoek en gaan mensen hele WK's willen herspelen omdat ze ooit eens benadeeld zijn geweest.
Schandalig dit. Vooral omdat je weet dat de fifa frankrijk graag naar het wk heeft. Andersom denk ik dat het mischien nog wel een replay geweest zou zijn.

Erg jammer, want ierland heeft leuke gezellige supporters.

Misschien moeten ze nu met een hoop landen een boycot invoeren totdat er een video ref komt.
Schandalig.

Eerst worden de Ieren al genaaid als er 'opeens' een seeded loting wordt uitgevoerd voor de play-offs ipv een normale loting. En als de FIFA daar niet genoeg succes mee heeft, dan maar zo.

Doe dan maar voor alle teams die bij Frankrijk in de poule komen een groot Iers spandoek op de tribune bij de aftrap.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:56 schreef matthendriks het volgende:
Valsspelen loont dus?
iig voor de FIFA Bobo's
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:51 schreef Bekkersrenewed het volgende:

[..]
Mooie is dat Henry op 47 seconden hands reclameerd
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:22 schreef The_Avatar het volgende:
Fifa (ofwel de Prozac boys genoemd) is een oude vieze ouderwetse omgeving. En wil geen beter voetbal hebben maar slechter.
Eens temeer blijkt hoe slecht het is als een club van té oude mensen alleen aan het bewind staan.
Zullen die bejaarden nou niet inzien dat het maar een kwestie van tijd is tot er wél video-replay komt?

Ik durf te zeggen dat er bij de FIFA onder die prostaatclub allerlei minder oude mensen werken die liever vandaag dan morgen willen beginnen met de modernisering van het voetbal.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:57 schreef Saekerhett het volgende:


Corrupte kut FIFA
Dit is de eerste keer dat ik het met een jood Ajacied eens ben
Voetbal, sinds de CL een kl*te sport geworden. Worden doodgegooid met saai voetbal, de voetballers zijn mietjes en elkaars cliché (de een een tattoo de ander ook een tattoo). En de 'fanatieke aanhang' is een dom volk.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:29 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Ik ben totaal geen voetbal liefhebber maar wat jij zegt slaat nergens op. Eerder een plaatsing afdwingen? waarom? Daar zijn deze wedstrijden voor namelijk. Zou vreemd zijn wanneer je 4 wedstrijden moet spelen je als team er maar voor moet zorgen dat je de eerste 2 a 3 wint want ja, als de de laatste niet wint had je het maar eerder moeten afdwingen want de laatste wedstrijd heeft natuurlijk geen officiele speelminuten?

Bovendien zoals het nu gaat moeten we het er maar mee eens zijn? Dus verandering is in jouw ogen iets wat niet mogelijk is? Wanneer we niet van fouten leren passen we ook niks aan. Dit is/was een ideale kans om eens de regels aan te passen. Nu geen actie genomen maar verwacht ik de toekomst op basis van deze situatie wel wijzigingen.
Gaat mij erom dat het nu lijkt alsof ierland genaaid is in 1 sec, ik vind dat dat onzin is.
Deze keer heeft Frankrijk geluk gehad, volgende keer weer een ander land.

Veranderingen zoals videobeelden of meerdere scheidsrechters zou natuurlijk een oplossing kunnen zijn, maar het sluit niet uit dat er dan geen fouten worden gemaakt.
Daarnaast als ze veranderingen gaan invoeren moet dit niet met terugwerkende kracht gaan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:58 schreef nixan het volgende:
Op z'n minst dan een schorsing voor Henry, die rat?
Dat dus..
Niet 1 maar 2 keer raakt hij duidelijk de bal aan ..
Wat een idioot zeg
Trouwens als hij het niet had aangeraakt was het 100% uit geweest
Het zal wel nooit gebeuren maar het zou mooi zijn als meerdere grote landen zouden dreigen met een boycot als de wedstrijd niet word overgespeeld
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:52 schreef hetizmij het volgende:

[..]

Daar stond ik wel van te kijken, maar zelfs de Fransen die doorgaans erg chauvinistisch zijn gewoon niet blij en hadden het liefst Ierland zien winnen.
Ik woon dus vlak bij de Zwitserse grens in Frankrijk, maar vele Fransen hier zeggen allemaal nu voor de Zwitsers te zijn

Maar goed, hopenlijk gaan we weer een leuk WK tegemoet
Ik raad de Ierse voetbalbond aan om naar de (gewone) rechter (desnoods tot het Europees Hof van Justitie) te stappen. Ik schat de kans zeer groot dat Ierland in het gelijk gesteld wordt of een schadevergoeding toegekend wordt.

De bedragen en belangen die in het voetbal spelen zijn immers (in mijn ogen volledig over de top trouwens) immens.
userIcon
Blatter moet echt oprotten. Hij is veel te ouderwets. In alle andere sporten wordt de hedendaagse techniek toegepast. Alleen bij de grootste sport ter wereld niet.

Ik EIS een hawkeye-achtig systeem. Zo kan je perfect zien of de bal over de lijn was of niet. En er moet een "jury" komen die razendsnel beelden kan terug halen en kan communiceren met de scheidsrechter.
userIcon
Het was niet de hand van Henry maar hand van God
userIcon
Net de politiek die doen ook waar ze zelf zin in hebben...

Zodra mensen wat macht krijgen of denken te krijgen
Zullen we dan maar gelijk alle WK/EK wedstrijden opnieuw spelen? De hand van God is ook duidelijk en die is ook nooit overgespeeld en dat was zelfs een finale. Ik ben zeker vóór overspelen van de wedstrijd maar dat gebeurd gewoon niet...had niet anders verwacht ook, het zou gewoon op dát moment gezien moeten zijn.
userIcon
Cool, valsspelen loont!

Vn de Fifa mag het blijkbaar!
Goed gedaan van Henry !!

Wat een huilies hier zeg. Nederland is geplaats voor het WK ; zijn we nu ineens bang voor Frankrijk. Ja dus.
userIcon
Het hoort bij de sport, maar dit is wel erg zuur.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 12:48 schreef vriendmark het volgende:
Goed gedaan van Henry !!

Wat een huilies hier zeg. Nederland is geplaats voor het WK ; zijn we nu ineens bang voor Frankrijk. Ja dus.
Loting is pas 4 december
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:57 schreef Dahooligan het volgende:
En NOG wil de FIFA niet aan video-replay....
Gisteren in het journaal riep een Iers parlementslid op dat de EU dan zelf maar regels moet gaan opstellen om het gebruik van video-replay te gaan verplichten.

Zal wel weer overwaaien, maar hij heeft wel een punt. Ierland had door kunnen gaan zou de handsbal afgekeurd zijn geweest.
userIcon
Frankrijk ligt commercieel ook een stuk beter dan Ierland he.. Bij de FIFA malen ze er niet om...
ach ja de ene wint een WK ermee, de ander mag met het WK meedoen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:57 schreef Dahooligan het volgende:
En NOG wil de FIFA niet aan video-replay....
nee het belang dat Frankrijk op het WK aanwezig is, is groter.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 12:56 schreef Paul.Kersey het volgende:

[..]

Loting is pas 4 december
En?
userIcon
Sorry, maar de FIFA maakt hier echt een fout.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 12:48 schreef vriendmark het volgende:
Goed gedaan van Henry !!

Wat een huilies hier zeg. Nederland is geplaats voor het WK ; zijn we nu ineens bang voor Frankrijk. Ja dus.
Ja we zijn ook echt bang voor Frankrijk, daar gaat het ook echt om.... tjongejongejonge....
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 12:48 schreef vriendmark het volgende:
Goed gedaan van Henry !!

Wat een huilies hier zeg. Nederland is geplaats voor het WK ; zijn we nu ineens bang voor Frankrijk. Ja dus.
je hebt er niet veel van begrepen of wel?
userIcon
heeft Frankrijk überhaupt ooit eerlijk gewonnen dan?

het is niks voor niks fifa la france
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 13:46 schreef star_gazer het volgende:
Sorry, maar de FIFA maakt hier echt een fout.
Helemaal niet. De scheids maakt een fout door een fout van Henry niet te zien of anders te interpreteren. Frankrijk hoeft daar geen verantwoording voor af te leggen. Voor hetzelfde geld had Frankrijk twee keer "reglementair" gescoord als de fout wel was opgemerkt waarom dan een replay waar gewoon hele anderen dingen kunnen gebeuren?
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 14:18 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

je hebt er niet veel van begrepen of wel?
Toch wel iets:

Dat de FIFA (lees Sepp Blatter) zo fout is als wat weet een ieder.
Dus betreffende wedstrijd overspelen wat mini voetballand Ierland wil (en velen met hen naar ik lees) en wat ten koste zou kunnen gaan van voetbal grootmacht Frankrijk, zal de FIFA nooit laten gebeuren. Daar zijn de belangen te groot voor. (sponsers=geld) Wat ook wel weer te verklaren is. Men ziet liever de "sterspelers" van Frankrijk welke allen in topcompetities spelen dan de spelers van Ierland waar er enkele van in de Premier League spelen. Niet bij topclubs overigens.

Dat dit alles niet eerlijk is daar ben ik het net als velen mee eens maar om nou zo over te huilen. Het gaat over een handsballetje (lol) en ik persoonlijk zie liever Henry op het WK dan een paar dolle Ieren, hoe gezellig ze ook mogen zijn in de kroeg !
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 13:30 schreef vriendmark het volgende:

[..]

En?
Je eerder getypte tekst slaat als een kut op een drumstel (slaat dus nergens op)

Kant noch wal raken.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 14:59 schreef Paul.Kersey het volgende:

[..]

Je eerder getypte tekst slaat als een kut op een drumstel (slaat dus nergens op)

Kant noch wal raken.
Zo zo dapper persoon (neus), leg mij eens uit dan wat de loting hier mee te maken heeft of is dat wat te moeilijk zonder spelfouten ?
userIcon
Ik maak me meer druk om de integriteit van mensen.

Hoe kan deze voetballer nou juichen, wetend dat hij die bal onrechtmatig het doel in heeft gekregen?

Hoe kan welke Fransman dan ook blij zijn met of uberhaupt trots zijn op een doorslag als deze?

Als ze enig zelfrespect hebben besluiten ze zelf om niet te gaan. Maar goed ik leef in een groen wereldje waar mensen daadwerkelijk oprecht en eervol zijn Ik hoor in een gesticht thuis.
En dat noemen ze dus fairplay? Wat ze dus altijd zo benadrukken?
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:00 schreef vriendmark het volgende:

[..]

Zo zo dapper persoon (neus), leg mij eens uit dan wat de loting hier mee te maken heeft of is dat wat te moeilijk zonder spelfouten ?
Tis gein mens tis gein beis tis een supâhhageneis.

Heilaas voâh jâh , gaat ik nu plète en hoef je zau en zau niets ùiteilegge as je je toch al zau goed weit

Twas wel ff luik hoâh bè deize een goed weikend....
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:40 schreef Paul.Kersey het volgende:

[..]

Tis gein mens tis gein beis tis een supâhhageneis.

Heilaas voâh jâh , gaat ik nu plète en hoef je zau en zau niets ùiteilegge as je je toch al zau goed weit

Twas wel ff luik hoâh bè deize een goed weikend....
Ik wens je hetzelfde Ook vanuit Den Haag. lol
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 16:42 schreef vriendmark het volgende:

[..]

Ik wens je hetzelfde Ook vanuit Den Haag. lol
LOL dankje...idd misschien sta je voor me of achter me bij FC

Groeten uit Bezuidenhout-West
voetbal maffia, en al die hersenloze maar kaartjes en shirtjes kopen
Toch wel hoog tijd voor electronische snufjes in het voetbal. Fifa lijkt nog wel te leven in de jaren 80 van de vorige eeuw....! Er staat tegenwoordig zoveel op het spel met voetbal.... ik bedoel reclame inkomsten e.d.... En dan nog niets gezegd over het gevoel van onrecht van de Ierse voetbalsupporter..
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 14:19 schreef CecilBDemented het volgende:
heeft Frankrijk überhaupt ooit eerlijk gewonnen dan?

het is niks voor niks fifa la france
aan '98 zat ook een luchtje

kutfranse
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:00 schreef Eid0l0n het volgende:
Is toch logisch dat ze dit doen, als ze de wedstrijd laten overspelen kunnen we de scheidsrechters ook thuislaten.
Als dat de wedstrijden eerlijker laat verlopen: prima. Dan heb ik liever een paar mannetjes achter een stuk of 10 video feeds o.i.d... Een sport is niet leuk meer als de hele wereld kan zien wat er werkelijk gebeurd is, maar 1 persoon die het niet zag de complete controle heeft... dat is veel te veel vertrouwen hebben in 1 mens.

Verder moeten ze ook eens gaan werken met echte speeltijd, dus 90:00 naar 45:00 en van 45:00 naar 0 aftellen. Klok op pauze als het spel stil ligt (bal over een lijn, speler in tweeën, etc.).
Dat wordt ook bij ongeveer elke andere sport gedaan die ik ken, maar nee hoor bij voetbal verzinnen we er gewoon standaard 3 minuten bij en afhankelijk van hoe de wind waait en hoe het been van de gebleseerde speler gedraaid is tellen we er nog wat bij

Voetbal is primitief qua uitvoering.
49  van 99 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 23/05 Grote sporttoernooien schaden economie20
» 13/05 Nederland naar finale jeugd-EK8
» 07/05 Hockeyster dodelijk getroffen door bal36
» 02/05 Amsterdam al vol met Ajaxfans52


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden