FIFA verwerpt protest Ierland

Sport • Geschreven door Michel (OA) op 20-11-2009 @ 10:55
print 

De FIFA heeft het protest van de Ierse voetbalbond, waarin werd gevraagd om de wedstrijd tussen Ierland en Frankrijk te laten overspelen, verworpen.

Aanleiding voor het indienen van het protest was de handsbal van Thierry Henry eergisteren. Die ging vooraf aan de 1-1 van Gallas waardoor Frankrijk zich plaatste voor het eindtoernooi van het WK in Zuid-Afrika.

Een woordvoerder van de wereldvoetbalbond zegt in een verklaring dat de regels geen ruimte bieden voor een replay. "De regels zijn duidelijk. Een beslissing van de scheidsrechter is onherroepelijk. Op basis daarvan kun je deze wedstrijd niet overspelen."

Voor meer sportnieuws kijk je natuurlijk op FOK!sport.


Bron: FOK!sport


Lees ook:

» 07/02 Uitspraak in beroep zaak Cruijff - Ajax19
» 06/02 Superbowl breekt weer kijkcijferrecord25
» 06/02 [NFL] Uitslag Super Bowl XLVI17
» 04/02 FOK!ker haalt de krant met Sneijder-actie54


delen | eKudos nujij

7716 views / 99 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 99 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Valsspelen loont dus?
En NOG wil de FIFA niet aan video-replay....
userIcon
Nou, ben benieuwd of de Ieren dit weer met behulp van hun befaamde humor kunnen verwerken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:56 schreef matthendriks het volgende:
Valsspelen loont dus?
Blijkbaar..

In de Spits stond dat er eerder een keer een soortgelijk iets voor is gekomen en toen was er een passende oplossing gekomen. Kan me alleen niet meer herinneren wat...
userIcon
Oja, en daarom werd in 2005 zeker niet de wedstrijd Bahrein - Oezbekistan opnieuw gespeeld?

Corrupte kut FIFA
Op z'n minst dan een schorsing voor Henry, die rat?
userIcon
Voetbal

Elke andere sport heeft al video-replay....
userIcon
En die Fransen bij mij in het appartement balen dat ze door zijn. Ze zien dit team/coach het liefste langzaam in de stront zakken
Is toch logisch dat ze dit doen, als ze de wedstrijd laten overspelen kunnen we de scheidsrechters ook thuislaten.
Zoals ze al zeggen, de beslissing van een scheids is bindend, of je het er nu mee eens bent of niet.

Trouwens, beejte zielig om te reageren dat je uit het wk ben gehouden door een beslissing die misschien in 1 sec genomen moet worden, had je al eerder plaatsing moeten afdwingen.
userIcon
"Voetbal is een mannensport, die vaak wordt bestuurd door laagopgeleide mannen die bang zijn voor wetenschap en statistieken. Je macht als coach of bestuurder wordt ondermijnd als er een nerd met een laptop binnenkomt en vertelt wat je beter zou kunnen doen. Kennis die niet in de praktijk is opgedaan, wordt door de voetbalwereld als bedreigend gezien."
http://blog.spitsnet.nl/2(...)al-dom-en-eigenwijs/
Ah, als het nu precies andersom was geweest had de FIFA het natuurlijk wel gehonoreerd. Wie mist Ierland nu op een WK? Alleen de Ieren. Maar als Frankrijk zou ontbreken.... dat zou volgens de FIFA een ramp zijn.
(Als ik even terugdenk aan het afgelopen EK, missen we aan Frankrijk alleen een makkelijke tegenstander:P)
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:00 schreef Montfort het volgende:
Ah, als het nu precies andersom was geweest had de FIFA het natuurlijk wel gehonoreerd. Wie mist Ierland nu op een WK? Alleen de Ieren. Maar als Frankrijk zou ontbreken.... dat zou volgens de FIFA een ramp zijn.
(Als ik even terugdenk aan het afgelopen EK, missen we aan Frankrijk alleen een makkelijke tegenstander:P)
Waar slaat dat nou weer op? Als ze meer op het WK thuishoren dan Ierland dan zullen ze dat toch wel in een wedstrijd laten zien? Wat is anders het nut van voorrondes?
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:00 schreef Anschluss het volgende:
[[url=http://myspace.roflposters.com/images/rofl/myspace/1207513498488.jpg.[roflposters.com].myspace.jpg]afbeelding[/url]]
Originaliteitprijs voor jou
Blijft vreemd dat een persoon (ofja 4) zoveel verantwoordelijk krijgt met zo weinig middelen. Een heel land is nu gedupeerd. Ik vind het daarom onverantwoord dat bij wedstrijden met zulke grote belangen geen video wordt ingezet. Het vertraagt het spel echt niet. Binnen een paar seconden kan iemand op de replay al zien of er een overtreding gemaakt is of niet.

Dan had Henry gewoon rood gekregen en bleef de totaalstand 1-1. Wie weet wat dan nog had kunnen gebeuren...
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:57 schreef Dahooligan het volgende:
En NOG wil de FIFA niet aan video-replay....
Inderdaad.

Eigenlijk (maar ja, 'eigenlijk') zouden een hoop landen nu over moeten gaan op boycot totdat de FIFA kiest voor ondersteuning met beeldmateriaal.
userIcon
Tis weer precies hetzelfde gezeik als toen met Nederland VS Portugal... Je kunt de waarheid aan je zijde hebben, maar de hoge heren kan het geen fuck schelen. Teveel moeite.
Tijd dat de gehele (online) voetbalcommunity z'n stem laat horen en blijft schreeuwen.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tis weer precies hetzelfde gezeik als toen met Nederland VS Portugal... Je kunt de waarheid aan je zijde hebben, maar de hoge heren kan het geen fuck schelen. Teveel moeite.
Wat dacht je van de wedstrijd nederland-rusland ??
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:10 schreef Eid0l0n het volgende:

[..]

Wat dacht je van de wedstrijd nederland-rusland ??
Ook zoiets. Een Rus kreeg terecht rood na een schandalige overtreding, maar de scheids had al gefloten omdat de bal achter zou zijn geweest. 5 seconden later in de herhaling bleek dat die bal gewoon binnen bleef en dat die Rus gewoon het veld af zou moeten gaan.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:57 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Blijkbaar..

In de Spits stond dat er eerder een keer een soortgelijk iets voor is gekomen en toen was er een passende oplossing gekomen. Kan me alleen niet meer herinneren wat...
Kan me zo snel alleen een FA cup wedstrijd herinneren, waarbij ik vanwege een blessure de bal werd uitgeschoten en daarna de andere partij (dacht Arsenal) vanuit die ingooi een goal scoorde en toen ook won. Daarop kwam toen veel commentaar, waarna een gentlemans agreement is afgesloten (dus zonder tussenkomst van de FA of iets dergelijks) om de wedstrijd over nieuw te spelen.

En verder vind ik dat de FIFA in deze de juiste keuze heeft gemaakt, anders blijf je wedstrijden overspelen, omdat er altijd wel dubieuze beslissingen zullen volgens ... scheidsrechters kunnen helaas ook verkeerde beslissingen nemen. En wel eens dat dit soort zaken de roep om technologische hulpmiddelen in het voetbal alleen maar sterker maakt.
Een beslissing van de scheidsrechter is onherroepelijk


En wanneer achteraf blijkt van een ernstige overtreding die op dat moment niet bestraft werd? dan krijgt desbetreffende speler alsnog een fikse boete.


BELACHELIJK van de FIFA!
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:00 schreef Eid0l0n het volgende:
Is toch logisch dat ze dit doen, als ze de wedstrijd laten overspelen kunnen we de scheidsrechters ook thuislaten.
Zoals ze al zeggen, de beslissing van een scheids is bindend, of je het er nu mee eens bent of niet.

Trouwens, beejte zielig om te reageren dat je uit het wk ben gehouden door een beslissing die misschien in 1 sec genomen moet worden, had je al eerder plaatsing moeten afdwingen.

duidelijk geen voetballer
userIcon
Tijd om de FIFA te verwerpen
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:13 schreef Hein3ken het volgende:
Een beslissing van de scheidsrechter is onherroepelijk


En wanneer achteraf blijkt van een ernstige overtreding die op dat moment niet bestraft werd? dan krijgt desbetreffende speler alsnog een fikse boete.


BELACHELIJK van de FIFA!
KNVB/KNJB is nog erger.. als de scheidsrechter alleen al zegt: ik heb het gezien maar vond het niets, kan je elk videobeeld nog bekijken en daarmee bewijzen zonder resultaat

corrupte zooi daar
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:14 schreef Hein3ken het volgende:

[..]


duidelijk geen voetballer
Ben geen voetballer nee, maar kan een leuke wedstrijd erg waarderen.
Verder ben ik wel een teamsporter, dus weet best wel dat een beslissing van de scheids je het bloed onder de nagels vandaan kan halen.
Maarja, je kan zo kwaad worden als je wilt, al sinds eeuwen is het eindoordeel dat de scheids altijd gelijk heeft, je hoeft het er niet eens mee te zijn, maar je moet er wel mee leren leven.
userIcon
Wat een eerlijk groep is die FIFA
userIcon
Fifa (ofwel de Prozac boys genoemd) is een oude vieze ouderwetse omgeving. En wil geen beter voetbal hebben maar slechter.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:10 schreef Eid0l0n het volgende:

[..]

Wat dacht je van de wedstrijd nederland-rusland ??
Toen werden we helemaal zoek gespeeld door de Russen en gingen we terecht naar huis.
userIcon
Titel moet zijn: Platini verwerpt protest ierland pff dat frankrijk zo wil winnen..
Je had eigenlijk wel kunnen voorspellen dat ploegen als Argentinie, Portugal en Frankrijk het toch wel op magische wijze gingen halen. De laatste werd alleen wat duidelijker geholpen. Menig man aan de top van FIFA kan zijn zakken minder goed vullen zonder Messi, CR en Henry op de WK.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:20 schreef Prometheus4096 het volgende:

[..]

Nee, dit is de romantiek van het voetbal. Die moeten we behouden. Daarvoor maakt het niet uit of je hoog of laag opgeleid bent.
Romantiek
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:17 schreef Eid0l0n het volgende:

[..]

Ben geen voetballer nee, maar kan een leuke wedstrijd erg waarderen.
Verder ben ik wel een teamsporter, dus weet best wel dat een beslissing van de scheids je het bloed onder de nagels vandaan kan halen.
Maarja, je kan zo kwaad worden als je wilt, al sinds eeuwen is het eindoordeel dat de scheids altijd gelijk heeft, je hoeft het er niet eens mee te zijn, maar je moet er wel mee leren leven.
Als een scheids een oordeel maakt en toch heel duidelijk blijkt dat dat fout is, zal je je toch moeten gaan afvragen of gewoon moedwillig is gegaan of niet.
Met een video-ref, en duidelijk communicatie, dat waar ze der in rugby tenminste wel aandurven. Zorgt er gewoon voor dat de sport eerlijker is en daardoor leuker.
userIcon
Heerlijk dit, bureacratie.

Lach me rot.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:00 schreef Eid0l0n het volgende:
Is toch logisch dat ze dit doen, als ze de wedstrijd laten overspelen kunnen we de scheidsrechters ook thuislaten.
Zoals ze al zeggen, de beslissing van een scheids is bindend, of je het er nu mee eens bent of niet.

Trouwens, beejte zielig om te reageren dat je uit het wk ben gehouden door een beslissing die misschien in 1 sec genomen moet worden, had je al eerder plaatsing moeten afdwingen.
Ik ben totaal geen voetbal liefhebber maar wat jij zegt slaat nergens op. Eerder een plaatsing afdwingen? waarom? Daar zijn deze wedstrijden voor namelijk. Zou vreemd zijn wanneer je 4 wedstrijden moet spelen je als team er maar voor moet zorgen dat je de eerste 2 a 3 wint want ja, als de de laatste niet wint had je het maar eerder moeten afdwingen want de laatste wedstrijd heeft natuurlijk geen officiele speelminuten?

Bovendien zoals het nu gaat moeten we het er maar mee eens zijn? Dus verandering is in jouw ogen iets wat niet mogelijk is? Wanneer we niet van fouten leren passen we ook niks aan. Dit is/was een ideale kans om eens de regels aan te passen. Nu geen actie genomen maar verwacht ik de toekomst op basis van deze situatie wel wijzigingen.
Ben groot voorstander van videobeelden.. De Duitsers zijn ook aan het WK geholpen.. Heb 2 wedstrijden van de Duitsers gezien tegen Finland en in de ene wedstrijd een duidelijk buitenspel doelpunt en in die andere ook net zoiets als Henry. Ik vind het belachelijk dat een 4e official niet even kan terugkijken..mjaa voetbal is voetbal..
userIcon
de fifa is zolangzamerhand een parodie van zichzelf geworden.
En nu worden ze weer fokking gematst , gek he als platini daar boven in die top van de voetballerij zit. Het is weer triest , en wie nu zegt dat sheidsrechters eerlijk fluiten is echt zo dom als het achterste van een varken. Dit is wederom een enorme schande om kotsziek van te worden.
Er moet geen replay komen, sterspeleres die ballen met de hand spelen en dan nog eens lekker overtuigend gaan juichen dat ze een mooie voorzet hebben gegeven , schamen moeten ze zich. Henry Platini fifa

Die Fransen komen zoals altijd weer eens goed weg. '98 en 2000 dikke stront mats. Tuurlijk ze hadden zidane, maar die gladiator had allang verbannen moeten worden van voetbal na teveel smerige overtredingen ,en plaats moeten maken voor andere talenten.
Gelukkig beinvloeden de rijken niet het voetbal!?
Wat ook wel apart is dat in dezelfde actie een ander fransman ook al met zijn hand naar de bal probeert te grijpen. Dat hebben de 3 scheidsen blijkbaar ook niet gezien.

Dit is echt een schandalige beslissing van de scheids en de FIFA. Ze maken het voetbal er echt niet geloofwaardiger op. Ik geloof er ook geen snars van dat als Ierland zo'n handsball had gemaakt, dat de FIFA dan niet had ingegrepen.
De menselijke factor hoort bij de charme van het voetbal


Fifa
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:57 schreef Dahooligan het volgende:
En NOG wil de FIFA niet aan video-replay....
Onbegrijpelijk gewoon.
Ouderwets stelletje sukkels daar.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 11:38 schreef MrTorture het volgende:
De menselijke factor hoort bij de charme van het voetbal
Ja, alsof je knoop in je zakdoek zit te kijken.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 @ 10:57 schreef Saekerhett het volgende:
Corrupte kut FIFA
userIcon
Nu maar hopen dat Nederland weer Frankrijk in de pool heeft.....

http://www.youtube.com/watch?v=TY4VHLmQCCY
50  van 99 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 07/02 Uitspraak in beroep zaak Cruijff - Ajax19
» 06/02 Superbowl breekt weer kijkcijferrecord25
» 06/02 [NFL] Uitslag Super Bowl XLVI17
» 04/02 FOK!ker haalt de krant met Sneijder-actie54


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden