Uit de cel dankzij Facebook

Opmerkelijk • Geschreven door Anke (kwiwi) op 12-11-2009 @ 23:37
print 

Een 19-jarige man uit New York (Verenigde Staten) die vast zat vanwege beroving, is vrijgelaten dankzij zijn Facebook pagina. Hier had hij namelijk een berichtje op geplaatst dat hem vrijpleitte.

Rodney Bradfort zat twaalf dagen vast omdat hij verdacht werd van het beroven van twee mensen in het complex waar hij woont. Bradfort en een aantal getuigen hielden na de arrestatie echter vol dat hij onschuldig was. Hij zou namelijk bij zijn vader, die ruim 21 kilometer verderop woont, zijn op het moment dat de misdaad plaatsvond.

Het ogenschijnlijk onbelangrijke en onschuldige berichtje dat hij die dag op facebook plaatste, waarin hij aan zijn vriendin vroeg waar de pannenkoeken waren, bleek achteraf zijn redding. De advocaten van de jongen konden namelijk bewijzen dat het berichtje was geplaatst vanaf het ip-adres van zijn vader.

Volgens John G. Browning, advocaat op het gebied van recht en sociale netwerken, is dit de eerste zaak is waarin Facebook als alibi wordt gebruikt.


Bron: MSNBC


Lees ook:

» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11
» 23/05 Vrouwelijke piloot zet seksist uit vliegtuig51
» 23/05 Kannibaal zag buspassagier aan voor alien18
» 22/05 Telemarketeer 'mishandeld' met fluitje38


delen | eKudos nujij

10925 views / 31 reacties
Reacties op dit bericht
31  van 31 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Een IP alibi

Altijd handig, zo'n RDP sessie.
userIcon
is volgens mij niet echt waterdicht, maar ok...
userIcon
onzin natuurlijk, sinds het ip adres niet de persoon zelf bevestigd
userIcon
quote:
Op donderdag 12 november 2009 @ 23:40 schreef Renzoku het volgende:
onzin natuurlijk, sinds het ip adres niet de persoon zelf bevestigd
Precies, iemand kan tegenwoordig zelfs vanaf zijn GSM zijn computer overnemen, waardoor je dan ook zogenaamd thuis bent.
hmm handig, volgende keer even iemand thuis laten zitten, via hyves iets laten posten, en dan een overval plegen... ik was thuis hoor!
userIcon
je weet toch, de ip-adres...
userIcon
quote:
Op donderdag 12 november 2009 @ 23:43 schreef Muta het volgende:
hmm handig, volgende keer even iemand thuis laten zitten, via hyves iets laten posten, en dan een overval plegen... ik was thuis hoor!
nee écht joh ?
userIcon
eh, wat was het belastende bewijs dan? guilty until proven innocent...
userIcon
Geniaal dit.... is Facebook toch nog ergens goed voor, behalve dat het nog meer afleidend werkt dan Fok! (en zeker als je FarmVille hebt!!!)
userIcon
quote:
Op donderdag 12 november 2009 @ 23:48 schreef pannenkoekenmonster het volgende:
Geniaal dit.... is Facebook toch nog ergens goed voor, behalve dat het nog meer afleidend werkt dan Fok! (en zeker als je FarmVille hebt!!!)
Ja ok, maar waar zijn die pannenkoeken nou?
Het was z'n vader die het heeft gepost?
pam weg waterdichtheid
waarom moet het dan waterdicht zijn?
aannemelijk maken dat hij het niet gedaan heeft is genoeg
userIcon
quote:
Op donderdag 12 november 2009 @ 23:43 schreef Muta het volgende:
hmm handig, volgende keer even iemand thuis laten zitten, via hyves iets laten posten, en dan een overval plegen... ik was thuis hoor!
Overval?

De perfecte moord
quote:
Op donderdag 12 november 2009 @ 23:53 schreef RBNCL het volgende:
Het was z'n vader die het heeft gepost?
pam weg waterdichtheid
Een getuige is ook niet waterdicht. Het punt is dat het wel een heel ver gezochte manier zou zijn om een alibi te verkrijgen.
userIcon
dit ruikt naar... iets met een broodje en een aap??
Als meerdere getuigen en een status update je ergens anders plaatsen is er ruimte voor gerede twijfel. Natuurlijk zou dit bij meerdere getuigen al zo moeten zijn maar ja, getuigen zijn nu eenmaal niet altijd betrouwbaar.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 november 2009 @ 23:48 schreef pannenkoekenmonster het volgende:
Geniaal dit.... is Facebook toch nog ergens goed voor, behalve dat het nog meer afleidend werkt dan Fok! (en zeker als je FarmVille hebt!!!)
lol, ben gister begonnen en ja, het is verslavend
quote:
Op donderdag 12 november 2009 @ 23:43 schreef Muta het volgende:
hmm handig, volgende keer even iemand thuis laten zitten, via hyves iets laten posten, en dan een overval plegen... ik was thuis hoor!
Ha! Maar dan kunnen wij dit bericht als tegenargument gebruiken in diezelfde rechtzaak. 'Hij was het al van plan!'
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 @ 01:42 schreef curacao69 het volgende:
wat is IP
IP staat voor Ideale P...
userIcon
Nou, geweldig. ben blij dat ik geen facebook meer heb. Nog nooit zoveel spam gehad.
ja dat bewijst nix hij kan ook vanaf afstand bij zijn pa ingelogd zijn he
zou hij echt tot in zulke details zijn overval hebben gepland?? met voorbedachten rade zijn vader een berichtje hebben laten plaatsen, zodat hij zich daar twee weken later op kon beroepen en zo weer vrijkwam?? ik snap best dat 'n ip adres geen waterdicht alibi kan zijn, maar dan ga je op voorhand al uit van een uiterst zorgvuldig voorbereide overval..
userIcon
Zal z'n vader wel voor hem geplaatst hebben, dat bericht. Zou er als rechter niet direct mee akkoord gaan...
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 @ 01:42 schreef curacao69 het volgende:
wat is IP
IP is het adres van je computer, te vergelijken met een postcode van een huis.vol
quote:
Bradfort en een aantal getuigen hielden na de arrestatie echter vol dat hij onschuldig was
Dit in combinatie met dat bericht, wat wellicht door z'n pa gestuurd zou kunnen zijn, is opzich genoeg bewijs om hem onschuldig te verklaren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 @ 09:50 schreef levisaxos het volgende:

[..]

IP is het adres van je computer, te vergelijken met een postcode van een huis.vol
[..]

Dit in combinatie met dat bericht, wat wellicht door z'n pa gestuurd zou kunnen zijn, is opzich genoeg bewijs om hem onschuldig te verklaren.
I'm sorry sir, but you are wrong. IP staat voor Internet Protocol. Het is een "gesproken taal" tussen computersystemen.

Jij doelt op "IP-Adres", niet op "IP"

/muggenziftmodus off

userIcon
quote:
Op donderdag 12 november 2009 @ 23:38 schreef SolidArt het volgende:
Een IP alibi

Altijd handig, zo'n RDP sessie.
Inderdaad, ik ga ook binnenkort naar Irak om vervolgens met mijn thuis-IP te verbinden en dat IP te gebruiken om te bewijzen dat ik in NL ben.

Een IP-adres als bewijs waar je bent is natuurlijk niet echt bewijs.
userIcon
Aan alle bashers: neem deze zaak wel ff in zijn context weer
31  van 31 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11
» 23/05 Vrouwelijke piloot zet seksist uit vliegtuig51
» 23/05 Kannibaal zag buspassagier aan voor alien18
» 22/05 Telemarketeer 'mishandeld' met fluitje38


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden