Armada Music gaat downloaders voor de rechter slepen

Digital & Games • Geschreven door Danny Roodbol op 03-11-2009 @ 20:16
print 
Armada Music, het dancelabel rondom dj Armin van Buuren, gaat particulieren aanklagen die 'illegaal' downloaden. Dit vertelt directeur Maykel Piron in de nieuwste uitgave van branchemagazine Entertainment Business. Piron wenst geen verdere vragen te beantwoorden. Een medewerker laat weten dat Armada het nieuwe beleid 'niet al te breed bekend wil maken'.
 
Armada richt haar pijlen op downloaders uit landen als Duitsland, Amerika en Engeland, waar downloaden uit illegale bron ook inderdaad illegaal is.
Tegenover Entertainment legt Piron uit waarom het bedrijf tot deze handelswijze is overgegaan.  Dat zou zijn omdat Armin van Buuren vooral online erg populair is, maar dat in sales niet altijd merkbaar is "omdat veel muziek onbetaald weglekt".
 
Het bedrijf is inmiddels begonnen met het versturen van brieven naar particulieren waarvan zou zijn aangetoond dat ze muziek van Armada zouden hebben gedownload.  "Daarmee willen we het signaal afgeven dat ze van onze muziek moeten afblijven. Je merkt dat dit nieuwtje zich onder internetters snel verspreidt. Als ze geen boete willen betalen, laten we ze voorkomen."
 
Amper twee jaar geleden dacht Piron er nog anders over.
"Volgens mij is de industrie over tien jaar nog zeker zo groot als nu. Vooral omdat ik verwacht dat we tegen die tijd veel meer controle hebben over het illegale downloaden. Over tien jaar zullen veel mensen een abonnement hebben, zodat de inkomsten weer eerlijk verdeeld kunnen worden. Als je door een abonnement overal en altijd toegang hebt tot de muziek die je wilt horen, is illegaal downloaden niet meer aantrekkelijk. Daar willen mensen echt wel tien euro per maand voor betalen. Dat klinkt weinig, maar het is meer dan we nu mislopen door illegaal downloaden." verklaarde hij destijds tegenover 3voor12.
 
Overigens is het downloaden van muziek voor eigen gebruik in Nederland vooralsnog niet verboden.

Bron: 3voor12


Lees ook:

» 11/02 OPTA onderzoekt problemen mail KPN17
» 11/02 Hackers maken gegevens KPN-klanten openbaar21
» 10/02 Duitsland tekent ACTA-verdrag nog niet39
» 10/02 Apple meer waard dan Microsoft en Google samen45


delen | eKudos nujij

8740 views / 143 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 143 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Bring it on, bitch
userIcon
Pfff laatst gesolliciteerd, hoop niet dat het doorgaat, wil daar niet werken!
userIcon
Wie download er nu gratis Armin van Buuren?
BREIN in het KLEIN
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:20 schreef roelke87 het volgende:
Lullig voor Armand, maar die heeft ook de keuze afstand te nemen van dit beleid.
Wie is Armand?
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:21 schreef zztop het volgende:

[..]

Wie is Armand?
Moet denk ik armband zijn.
userIcon
Wie wil er nu computergeluiden downloaden?
userIcon
Lol ze zetten zelf de muziek op youtube in HQ en die kan je weer downloaden, vraag mij af of dat illegaal is?
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:21 schreef zztop het volgende:

[..]

Wie is Armand?
En is ie te min
userIcon
10 euro per maand voor ruk muziek? Die gasten zijn niet goed.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:21 schreef MacHighver het volgende:
'muziek' Dan maakt mijn pc ook een muziek als die op zijn bek gaat. Hell yeah, de foutbiepjes hebben meer talent dan alle DJ's ter wereld. Muziek maak je met echte instrumenten, niet door een bekend (muziek)nummer te verbasteren met deuntjes van Fisher Price speelgoed.
Dit precies
userIcon
zelfs gratis is nog te duur.
man harry64 (Redactie Frontpage) 03-11-2009 @ 20:29 fotoboek no homepage
userIcon
Die DJ werkt toch ook met muziek van anderen ?
Die moet dan wel veel betalen aan de Kuik-maffia, mixen is tenslotte een soort embedden.

Oh, en de directie merkt na een tijd dat met afwachten er niet genoeg centjes binnen gesleept worden.
quote:
"Volgens mij is de industrie over tien jaar nog zeker zo groot als nu. Vooral omdat ik verwacht dat we tegen die tijd veel meer controle hebben over het illegale downloaden.
Tevens schat meneer de directeur de inflatie wat verkeerd.
quote:
Daar willen mensen echt wel tien euro per maand voor betalen. Dat klinkt weinig, maar het is meer dan we nu mislopen door illegaal downloaden."
Meneer hoopte dus op méér winst ipv minder.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:20 schreef TUFKAL het volgende:
Wie download er nu gratis Armin van Buuren?
Inderdaad. Ik wil wel betaald worden als ik een nummer van hem down.
userIcon
ik ga zijn ibiza huis niet betalen
userIcon
Alsof die rukker nog niet rijk genoeg is met z'n 'muziek'. Laat me niet lachen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:30 schreef Interloper het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik wil wel betaald worden als ik een nummer van hem down.
Doe dan dit, ik bedoel dit is priceless:

http://www.youtube.com/watch?v=ZKKdj-Xfgh8

userIcon
Als er geen internet was, dan hadden DJ's niet zo over de hele wereld gereisd als dat ze dat nu kunnen.

Beter in de MP3-top10 downloads dan in de top10 single-verkoop. Singles is voor eensdagsvliegen, MP3 blijft zich verspreiden en goeie muziek zal altijd beluisterd worden.
man harry64 (Redactie Frontpage) 03-11-2009 @ 20:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:32 schreef bongoleo het volgende:
Alsof die rukker nog niet rijk genoeg is met z'n 'muziek'. Laat me niet lachen.
Die rukkert wel, het dikkedeurtje van de muziek maatschapij heeft last van een hol geluid op de bankrekening.
userIcon
Weten we gelijk van wie we geen muziek meer moeten kopen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:41 schreef MrDice het volgende:

[..]

Beethoven stond niet 7 dagen in de week meerdere keren per dag overal ter wereld voor duizenden euro's per uur op te treden.

De industrie is aan verandering onderhevig. Singles verkopen niet meer, optredens wel.
- Omdat daar de mogelijkheid niet voor was
- Omdat Armin dat wel kan moeten ze niet zeiken
- Waarom kan Armin dat? Door z'n populariteit.. en hoe ontstaat die.. niet raden. Je weet het al.

Wat een onzin kraamt Armada Music uit.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:38 schreef roelke87 het volgende:

[..]

\
En daar wringt de schoen. Goede muziek wel ja. Niet veel artiesten, laat staan geproduceerde actjes als die van Buren, hebben goede muziek. Echte muziek is tijdloos. Beethoven kan dat beamen, Van Buren niet.
Beethoven is kut, armin is ok. Kan beethoven nog zo tijdloos zijn, ik vind er geen fuck aan en velen met mij.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:45 schreef Minime01 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=TxvpctgU_s8

Armada, wat doe je?
Ik wilde net zeggen... die hebben toch een eigen youtube kanaal waar die dingen gratis zijn te beluisteren.
userIcon
Werken voor je geld. Concerten geven en dat soort gedoe. Niet automatisch gaan verwachten dat je ieder kopietje van je werk voor 50 euro de deur uit kan doen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:38 schreef roelke87 het volgende:
En daar wringt de schoen. Goede muziek wel ja. Niet veel artiesten, laat staan geproduceerde actjes als die van Buren, hebben goede muziek. Echte muziek is tijdloos. Beethoven kan dat beamen, Van Buren niet.
Gast, je weet totaal niet waar je over praat. Van Buuren een geproduceerd actje? Stakker . Zijn muziek ligt je of niet, maar die kerel regelt meer zelf dan menig band. Hij richtte mede armada (ARmin, MAykel, DAve) op, ipv dat armada armin van buuren als actje produceerde.

Aanklagen een ruk-actie: ja. Armin een geproduceerd actje: zeker niet.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:49 schreef roelke87 het volgende:

[..]

En toch zal de muzikant achter 2000 jaar nog steeds Beethoven spelen en geen Van Buren. Zie je het verschil? Het is niet jouw smaak, ok. Dat mag. De mijne ook niet. Maar als muzikant zie ik wel een groot verschil in niveau tussen beide heren. Van Buren is een artiest. Beethoven een muzikant. De eerste maakt stemming, de andere muziek.
De muziek van beethoven gaat ook al weer een tijdje mee. Wij zullen er nooit achterkomen of Armins muziek tijdloos is of niet
En voor de mensen die nog steeds vinden dat muziek alleen op instrumenten is
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:49 schreef roelke87 het volgende:
En toch zal de muzikant achter 2000 jaar nog steeds Beethoven spelen en geen Van Buren. Zie je het verschil? Het is niet jouw smaak, ok. Dat mag. De mijne ook niet. Maar als muzikant zie ik wel een groot verschil in niveau tussen beide heren. Van Buren is een artiest. Beethoven een muzikant. De eerste maakt stemming, de andere muziek.
Sorry maar dit vind ik van die puriteinse kul. Noem jij jouw auto ook 'fiets' zolang het geen Ferrari is?
Het is toch logisch dat iemand met een eigen bedrijf geld wil verdienen?
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 21:01 schreef roelke87 het volgende:

[..]

Dat wel. Maar het is niet logisch om dan maar te gaan stelen van mensen. Als je een goed product in de markt zet met de juiste prijs verkoopt het. Verkoopt het niet heb je of een kut product of een te hoge prijs. In het geval van muziek zijn er geen kosten bij vermenigvuldiging. Dus zal hij wel een kut product hebben... als niemand er voor wil betalen. De massa heeft gewoon gelijk. Het is het geld niet waard.
Ik denk dat 1.50 of 2 euro een zeer redelijke prijs is voor een liedje en als je een abbo neemt nog veel goedkoper. Jij zal het wel veel te duur vinden maar dat komt ook omdat jij onderschat wat het inhoud om een liedje te maken
userIcon
ASOT is toch gratis. Waarom zou je losse nummers downloaden?
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:17 schreef zztop het volgende:
Bring it on, bitch
50  van 143 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 11/02 OPTA onderzoekt problemen mail KPN17
» 11/02 Hackers maken gegevens KPN-klanten openbaar21
» 10/02 Duitsland tekent ACTA-verdrag nog niet39
» 10/02 Apple meer waard dan Microsoft en Google samen45


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden