'95 procent van griepgevallen is Mexicaans'

Medisch • Geschreven door ANP op 03-11-2009 @ 16:50
print 
95 procent van de mensen die zich met griep bij de huisarts melden, blijken Mexicaanse griep te hebben. Dat heeft het Nederlands Huisartsen Genootschap vandaag gezegd. Volgens huisarts en woordvoerder C. in 't Veld lijkt de ziekte met een duidelijke opmars bezig. Het genootschap baseert zich op cijfers van het RIVM, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

Volgens hem is het opvallend dat de Mexicaanse grieppatiënten, naast normale griepverschijnselen als verkoudheid, koorts en hoesten, ook diarree hebben. Bij veel patiënten nemen de klachten na twee, drie dagen af.

Bron: ANP


Lees ook:

» 24/05 Ziekenhuizen opereren beter7
» 22/05 Kleinste kunsthart ooit geïmplanteerd20
» 21/05 Veel jongeren kiezen voor orgaandonatie35
» 17/05 Universeel mechanisme dag/nachtritme ontdekt17


delen | eKudos nujij

11959 views / 100 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 100 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
goh zijn de vaccines binnengekomen ofzo
vieze mediahype
userIcon
Krijg altijd diarree van Mexicaanse bonen
userIcon
Gewoon een normaal griepje dus. Waarvoor was inenten ook weer noodzakelijk?
quote:
Volgens hem is het opvallend dat de Mexicaanse grieppatiënten, naast normale griepverschijnselen als verkoudheid, koorts en hoesten, ook diarree hebben. Bij veel patiënten nemen de klachten na twee, drie dagen af.
Dat had ik ook toen ik Aids had. Alleen duurde het bij mij 2 a 3 weken. Dat is echt slopend zeg. Ben blij dat ik er vanaf ben.
userIcon
100% van de berichtgeving is paniekzaaierij.
userIcon
Allemaal het land uit schoppen!
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:52 schreef Catapult het volgende:
Gewoon een normaal griepje dus. Waarvoor was inenten ook weer noodzakelijk?
Nou ik heb 'm 2 maanden terug gehad en was zeer en zeer heftig, ben nog nooit zo ziek geweest... Dat is ook gelijk het probleem, de ene heeft het heel licht, de andere zwaar en sommigen lopen er mee rond en worden geeneens ziek.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:54 schreef fantastic-fantastic het volgende:

[..]

Nou ik heb 'm 2 maanden terug gehad en was zeer en zeer heftig, ben nog nooit zo ziek geweest... Dat is ook gelijk het probleem, de ene heeft het heel licht, de andere zwaar en sommigen lopen er mee rond en worden geeneens ziek.
Maar je leeft nog. En wat je zegt, geldt voor een normale griep ook. Vandaar mijn uitspraak, dat het een gewone griep is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:51 schreef larzzzman het volgende:
goh zijn de vaccines binnengekomen ofzo
vieze mediahype
Mensen die gelijk roepen wat bijna iedereen roept. Ja knikkers en amen roepers.
userIcon
Niet anders dan een gewoon griepje..
Dan kan het goed zijn dat ik het ook heb gehad *KUCH*
userIcon
Praat het virus dan Mexicaans?
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:57 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Mensen die gelijk roepen wat bijna iedereen roept. Ja knikkers en amen roepers.
bedankt voor je geweldige bijdrage
Leugens!

95% van de statistieken kloppen niet
userIcon
Wie weet er vast een leuke naam voor de griepgolf van volgend jaar?!
userIcon
Volgens mij heb ik 't allang gehad...

Hoop ik dan maar, want was behoorlijk beroerd paar weken geleden en kan me niet iets ergers voorstellen dan hoe ik mij toen voelde..
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:58 schreef DemonRage het volgende:
Praat het virus dan Mexicaans?
Nee.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:58 schreef larzzzman het volgende:

[..]

bedankt voor je geweldige bijdrage
Nee , jouw bijdrage zaten we op te wachten
userIcon
Woord van het jaar 2009: paniekgriep
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:54 schreef fantastic-fantastic het volgende:

[..]

Nou ik heb 'm 2 maanden terug gehad en was zeer en zeer heftig, ben nog nooit zo ziek geweest... Dat is ook gelijk het probleem, de ene heeft het heel licht, de andere zwaar en sommigen lopen er mee rond en worden geeneens ziek.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:56 schreef Catapult het volgende:

[..]

Maar je leeft nog. En wat je zegt, geldt voor een normale griep ook. Vandaar mijn uitspraak, dat het een gewone griep is.
Ik ook een tijdje terug, was inderdaad erg heftig. Voor het eerst dat ik een griep had en begreep dat hier mensen aan dood kunnen gaan. Ik geloof best als je iets zwakker bent, of al een andere ziekte hebt, dat deze griep echt gevaarlijker is dan een normale variant.
userIcon
Logisch die cijfers want H1N1 is 't griepvirus wat dit seizoen heerst.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:52 schreef Catapult het volgende:
Gewoon een normaal griepje dus. Waarvoor was inenten ook weer noodzakelijk?
Inenten was niet nodig maar de aanschaf van 34 miljoen vaccins was nodig want sommige mensen, die moesten adviseren wat er moest gebeuren, hadden geld nodig en hun vrinden ook.
En het leidde de aandacht af van het kabinet dus die waren best bereid om wat geld van de burgers stuk te gooien.
userIcon
Ja gut, was ik maar 8 jaar eerder geboren, dan had ik de jaren '90 nog ietsje bewuster meegemaakt (nu 23) en had ik veel meer geld te besteden en hadden we nog niet zoveel last van die moslims en crisis.
man mouthman (Redactie Frontpage) 03-11-2009 @ 17:07 fotoboek homepage
userIcon
Voor een normaal griepje naar de huisarts gaan.
Met de Mexicaanse griep in de wachtkamer van de huisarts gaan zitten.
userIcon
Heb anderhalve week terug ook griep gehad (natuurlijk altijd in het weekend ), maar ben niet naar de dokter geweest. Zou goed de Mexicaanse groep geweest kunnen zijn, maar had er niet meer last van dan normaal denk ik (hoewel ik zelden de griep heb, dus moeilijk te zeggen).
userIcon


Overal zie je. NEEM VACCINES NU. en 95% GRIEP IS MEXICAANS!!

rot toch op joh. Er wordt ons iets door de strot geduwd
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 17:05 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Inenten was niet nodig maar de aanschaf van 34 miljoen vaccins was nodig want sommige mensen, die moesten adviseren wat er moest gebeuren, hadden geld nodig en hun vrinden ook.
En het leidde de aandacht af van het kabinet dus die waren best bereid om wat geld van de burgers stuk te gooien.
Fijn dat jij er zoveel verstand van hebt.
U bent wetenschapper neem ik aan? En niet zomaar iemand die iets brult over een conspiracy, maar die echt de risico's tegen elkaar heeft afgezet? Jij weet dus uit je eigen onderzoek dat het risico zo laag was op een dodelijke pandemie dat het uiteindelijk weggegooid geld is?
Fijn dat je ons informeert en raar eigenlijk dat de overheid niet eerst bij jou aanklopt over jouw visie op dit virus en de risico op mutaties en dergelijke. Gaan ze die Ab Osterhaus inschakelen... Wat een rare mensen he, die gast is al praktisch zijn hele leven professor op dit gebied en verricht dagelijks onderzoek hiernaar, terwijl er op Fok! gratis zoveel kennis aanwezig is!
userIcon
Ik vraag me af of dit echt zo is, aangezien H1N1 slechts in een laboratorium aangetoond kan worden! Lijkt me sterk dat alle husartsen, bij alle verdachte Swine Flu gevallen een monstertje neemt, en die naar het LAB stuurt ter verificatie. Lijkt met niet.
Trouwens, meestal is slechts 7-8% (in het hoogste geval 50%) van alle griepverschijnselen ook afkomstig van Influenza. Er zijn meer dan 200 soorten virussen en pathogenen die griep-achtige verschijnselen produceren. Dus een huisartsje kan zonder LAB resultaten, eigenlijk niet oordelen.
userIcon
Het wel lachen zijn als een bepaalde bevolkingsgroep door deze griep uitgeroeid wordt
userIcon
Ik heb vandaag 2x gehoest. Is dat dan ok Mexicaanse griep?
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 17:12 schreef MerKaBa het volgende:
HAHAHAHAHAHAHA!!!!! _o-

Wat een stel KANSLOZE longlijers!
Stelletje leugenaars!!! bah
Over kansloos gesproken
userIcon
Zucht wordt echt moe van dit soort berichtgeving, waarom moeten media alles klakkeloos overnemen? Natuurlijk klopt dit NIET!!!

http://zapruder.nl/portal(...)nse_griepvaccinaties

Zoals hierboven gezegd is influenza slechts in +-7% van de gevallen de oorzaak!
userIcon
Dan heb ik ook Mexicaanse griep gehad!
Ik zei het al voor de grap, maar klopte dus ook.

En welke debiel gaat er met griep naar de huisarts.

Ben ik nou immuun voor die rommel of wat?
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 17:08 schreef wise het volgende:


Overal zie je. NEEM VACCINES NU. en 95% GRIEP IS MEXICAANS!!

rot toch op joh. Er wordt ons iets door de strot geduwd
En waarom zouden ze dat door onze strot willen duwen dan? Wat is daar de reden van? Kun je dat onderbouwen of roep je gewoon wat je overal leest?
hmmzz..mexicaanse griep iemand dan ook de Taco-Hoest gehad ?????????????
userIcon
quote:
Volgens hem is het opvallend dat de Mexicaanse grieppatiënten, naast normale griepverschijnselen als verkoudheid, koorts en hoesten, ook diarree hebben.
Van de normale griep kun je anders ook behoorlijk aan de schijterij raken.. Dus hoezo.. paniekzaaierij?

quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 17:27 schreef kL0j00h het volgende:
En waarom zouden ze dat door onze strot willen duwen dan? Wat is daar de reden van? Kun je dat onderbouwen of roep je gewoon wat je overal leest?
Omdat de overheid weer zich eens iets aan heeft laten smeren door een stelletje geldwolfen en men natuurlijk geen gezichsverlies wil lijden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 17:24 schreef psylopsy het volgende:

[..]

mensen die niks te melden hebben maar zich er wel mee bemoeien

maar beter vi'russen' dan 1 Mexicaanse onder de leden
Gelukkig ben jij veel beter in wel iets te melden hebben
Waar is de normale griep gebleven dan?
50  van 100 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 Ziekenhuizen opereren beter7
» 22/05 Kleinste kunsthart ooit geïmplanteerd20
» 21/05 Veel jongeren kiezen voor orgaandonatie35
» 17/05 Universeel mechanisme dag/nachtritme ontdekt17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden