Veroordelingen om treindode station Rotterdam

Nederland • Geschreven door ANP op 03-11-2009 @ 15:00
print 
De rechtbank in Rotterdam heeft drie mannen veroordeeld tot celstraffen van een jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk voor een vechtpartij op station Rotterdam Alexander op Nieuwjaarsochtend. Hierbij kwam een 19-jarige man uit Oegstgeest om het leven en raakte een andere man zwaargewond. Beiden stonden op het spoor en konden niet meer op tijd vluchten voor een aanstormende trein.

Het drietal is veroordeeld voor openlijke geweldpleging, maar vrijgesproken van dood door schuld. Ahmad S. en Osman S. kregen ook taakstraffen van respectievelijk zestig en 120 uur opgelegd.

Bron: ANP


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as6
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde0
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

6324 views / 75 reacties
Reacties op dit bericht
25  van 75 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
man superworm (Redactie Frontpage) 03-11-2009 @ 15:43 fotoboek homepage
userIcon
E stoemerang, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

Verder hoorde ik destijds dit nieuws en hoopte ik vurig dat er ditmaal geen te lage straffen zouden vallen. "Te lage straffen" is het probleem niet, Nederland straft harder dan de meeste EU-landen. De prioriteit ligt alleen behoorlijk verkeerd, zoals eerdere reacties ook aangeven. Dit soort onwenselijk gedrag mag van mij harder gestraft worden dan andere misdaden. Fysiek geweld is echt een no-go, en dat hoort in het strafrecht ook zo te zijn.
userIcon
taakstraffen !!! schandalig dit !
Waar blijven we met dit beleid
userIcon
En de rechtstaat had al zo lekker veel draagvlak
Ongelooflijk. Dit was dus gewoon een haatmoord met racistische motieven van de Marokkanen. Moet je je voorstellen dat een groep Hollanders een Marokkaan inelkaar slaat, kut-marokkaan roept en de Marokkaan vervolgens overlijdt. Dan zouden we het over straffen van 10-20 jaar hebben
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:00 schreef stoeroemang het volgende:
Welk soort onwenselijk gedrag dan?

ramptoerist spelen?


[..]

Ik geloof liever iemand die er met zijn neus onder heeft gelegen..

mensen halen 2 incidenten door elkaar... er was een vechtpartij, en er was een noodlottig ongeval op het spoor.
quote:
"Een van die jongens begint met een steen op een ander in te beuken"
"Op het spoor komt het tot een confrontatie met volgens Floor een groep Marokkanen. Een van die jongens begint met een steen op een ander in te beuken. Het is echt heel heftig en ze houden maar niet op, stelt Roos. Bas gaat tenslotte ook het spoor op. Het is een van zijn vrienden die in elkaar geslagen wordt. Hij wil dus zijn vrienden redden. Dat moet hij met de dood bekopen."
De jongens waren dus 'gewoon een potje aan het stoeien'....

Het is dan heel normaal dat je die lieve jongens gewoon hun gang laat gaan en niks doet...

Niet dus, ik had ook (over het spoor) naar ze toegerent om ze te helpen tegen een stel achterlijke racistische barbaren.
Ik zie dat als een plicht tegenover je medeburgers en mag dus absoluut niet onder een 'ongelukje' vallen.
userIcon
Als ik de verhalen van ooggetuigen zo lees ging het als volgt:

Groep vrienden van het slachtoffer stond op het ene perron. Daar stonden ook Bulgaren. Op het andere perron kwam toen een groep Marokkanen. De Marokkanen dreigden een Bulgaar in elkaar te meppen op het spoor, de groep vrienden wilden het sussen, de Marokkanen richtten zich ook op die groep, het slachtoffer sprong ook op het spoor om zijn vriend(en) te helpen. Vechtpartij ging door. Toen kwam er een intercity aan. De Marokkanen vluchtten op tijd weg, de Bulgaren ook, alleen het slachtoffer niet en was op slag dood, een vriend raakte zwaargewond toen hij op het perron probeerde te komen.

Er was naar zeggen al 3 kwartier geen trein meer voorbij gekomen.

Conclusie: de Marokkanen zijn dus verantwoordelijk voor openlijke geweldpleging, maar hebben geen schuld aan zijn dood (ze hebben hem niet KO geslagen of opgejaagd of geduwd).
En het was onverstandig (maar eigen keus) van alle partijen om op het spoor te gaan vechten.
Neemt niet weg dat zelfs de straffen voor openlijke geweldpleging van de Marokkanen belachelijk laag zijn. Dit soort tuig is een gevaar op straat, met hun agressiviteit.
Nou, hopelijk komen ze wel terug van hun proefverlof komend weekeinde.
Of hebben ze die 6 maanden al in voorarrest gezeten?
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:27 schreef stoeroemang het volgende:
@ ReplaR.. je zou ook over een hoogspanningslijn lopen om je medeburger te helpen? Wat doe je in eerste instantie op het spoor? Omdat je werd uitgedaagd door marokkanen? je had ook op het perron kunnen blijven staan namelijk, dus een beetje vage beredenering. Die eerste "vriend" is daar ook zelf op gaan staan, had ie dat niet gedaan had zijn vriend niet ook het spoor op gehoeven. Dan was er een knokpartij op het perron geweest en had waarschijnlijk iedereen 120 uur voor openlijke geweldpleging gekregen.


@ Noodles, mee eens. Buiten dat je je wat ongelukkig uitdrukt en impliceert dat marokkanen een hogere straf verdienen voor openlijke geweldpleging dan mensen van een andere afkomst.
Als een vriend van mij met een baksteen wordt mishandeld denk ik niet na maar spring er gelijk op af.

Dit soort racistische vechtpartijen moeten eens afgelopen zijn, dan gebeuren er ook niet zulke dingen. Maar deze straffen zullen dat niet beletten iig.
als ouders zou ik die berbers het leven echt wel zuur maken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:41 schreef stoeroemang het volgende:
Dat er vechtpartijen tussen groepen ontstaan betekent niet gelijk dat het racisme is wat eraan ten grondslag gaat. Het feit dat jij gelijk roept dat het racistisch is zegt waarschijnlijk meer over jou dan over die marokkanen.

het was oudjaarsavond, wat betekent dat er veel drank en baldadigheid in het spel is. overal staan opgelaten groepjes gasten die stoer lopen te doen..

en als jij niet nadenkt en jezelf voor een trein gooit om iemand anders te helpen, tja dan moet je dat zelf weten, maar dan moet je niet gaan janken als je platgereden wordt, dan verdien je gewoon een darwin-award. Als je niet als superman die trein weg kan koppen heb je er vrij weinig te zoeken. Natuurlijk is dat wat kort door de bocht, maar lang niet zo kort als het gros hier reageert. Het kernpunt staat dat ze in de eerste instantie niks te zoeken hadden op het spoor.
Tussen groepen in het algemeen niet nee, met marokkanen erbij wel.

Ik woon hier in Overvecht al ruim 20 jaar tussen de marokkanen en nog NOOIT maar dan ook echt NOOIT heb ik ze een mede-marokkaan zien pakken. Nee het is altijd een blanke die ze beroven, mishandelen of wat dan ook. Ik noem dat gewoon racistisch.

Tuurlijk ben je niet echt de slimste als je op het spoor gaat lopen vechten maar denk je dat als hij tegen die lieve jongens had gevraagd of ze zijn maat verder op het perron willen mishandelen dat ze het dan gedaan hadden? ik betwijfel het. En laat jij je vrienden zomaar mishandelen zonder dat jij ingrijpt? ik denk t ook niet nee.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:41 schreef stoeroemang het volgende:
Dat er vechtpartijen tussen groepen ontstaan betekent niet gelijk dat het racisme is wat eraan ten grondslag gaat. Het feit dat jij gelijk roept dat het racistisch is zegt waarschijnlijk meer over jou dan over die marokkanen.

het was oudjaarsavond, wat betekent dat er veel drank en baldadigheid in het spel is. overal staan opgelaten groepjes gasten die stoer lopen te doen..

en als jij niet nadenkt en jezelf voor een trein gooit om iemand anders te helpen, tja dan moet je dat zelf weten, maar dan moet je niet gaan janken als je platgereden wordt, dan verdien je gewoon een darwin-award. Als je niet als superman die trein weg kan koppen heb je er vrij weinig te zoeken. Natuurlijk is dat wat kort door de bocht, maar lang niet zo kort als het gros hier reageert. Het kernpunt staat dat ze in de eerste instantie niks te zoeken hadden op het spoor.
Marokkaans geweld is puur racistisch, tegen andere groepen gekeerd, vooral tegen Nederlanders. Dit is een van de redenen waarom het jaar in jaar uit alleen maar erger wordt: de racistische en islamitische motieven worden gewoonweg ontkend door de politiek.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 17:02 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Marokkaans geweld is puur racistisch, tegen andere groepen gekeerd, vooral tegen Nederlanders. Dit is een van de redenen waarom het jaar in jaar uit alleen maar erger wordt: de racistische en islamitische motieven worden gewoonweg ontkend door de politiek.
Maar natuurlijk. Het zijn altijd de Marokkanen die alles fout doen.... ...
Laag figuur dat je er bent....
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:27 schreef stoeroemang het volgende:@ Noodles, mee eens. Buiten dat je je wat ongelukkig uitdrukt en impliceert dat marokkanen een hogere straf verdienen voor openlijke geweldpleging dan mensen van een andere afkomst.
Ik druk me niet ongelukkig uit. Ik schreef bewust 'van DE Marokkanen', waarmee ik de Marokkanen in kwestie aanduid en niet alle Marokkanen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:04 schreef 2030rd het volgende:
Ongelooflijk. Dit was dus gewoon een haatmoord met racistische motieven van de Marokkanen. Moet je je voorstellen dat een groep Hollanders een Marokkaan inelkaar slaat, kut-marokkaan roept en de Marokkaan vervolgens overlijdt. Dan zouden we het over straffen van 10-20 jaar hebben
Er is nooit sprake geweest van moord
Osman Marokkaans? Lol, grootste debielen bevinden zich kennelijk onder bleekscheten hehehe
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:04 schreef 2030rd het volgende:
Ongelooflijk. Dit was dus gewoon een haatmoord met racistische motieven van de Marokkanen. Moet je je voorstellen dat een groep Hollanders een Marokkaan inelkaar slaat, kut-marokkaan roept en de Marokkaan vervolgens overlijdt. Dan zouden we het over straffen van 10-20 jaar hebben
Daarom krijgen die smerige minne knoflookbommen ook een taakstrafje..

Als ze een echte straf zouden krijgen zijn ze in Den Haag natuurlijk weer bang voor rellen en autobrandjes...

Dus weer lekker ouderwets bukken.. die "jongens met een hart van goud" hebben het immers als zo moeilijk..

Slachtoffers en na-bestaanden moeten niet zeuren..

Wat een land is dit geworden.
userIcon
Faalderland faalt zijn faal zoals geen enkel land zijn faal kan falen.
25  van 75 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as6
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde0
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden