Wilders: 'PVV-stemmers geen racisten'

Politiek • Geschreven door Thomas (Tvan050) op 03-11-2009 @ 10:10
print 

PVV-stemmers worden ten onrechte aangezien voor racist. Dat stelt Geert Wilders gisteravond in een interview met NOVA. De PVV-voorman reageert daarmee op opmerkingen van Alexander Pechtold (D66), hij noemde Wilders gisteren in de Volkskrant een racist.

Wilders reageerde ook op minister Van der Laan: "Hij is een vertegenwoordiger van een partij, de PvdA, die op sterven na dood is, en bang is om kiezers te verliezen." De Integratieminister noemde in een interview met De Pers Wilders een gevaar voor de rechtsstaat. "Als één iemand iets geks roept, moet je niet meteen denken: is dat gevaarlijk voor de rechtsstaat? Maar als veel mensen dat roepen, dan is dat iets waar je rekening mee moet houden." aldus Eberhard van der Laan.

De PVV zou bij de volgende verkiezing de grootste partij worden, volgens Wilders omdat er in moeilijke wijken veel aanhangers van de PVV last hebben van maatschappelijke problemen. Volgens hem is het daarom niet eerlijk om deze kiezers als racistisch te betitelen.

In het interview met NOVA uitte Wilders tot slot nog een felle waarschuwing naar Pechtold en Van der Laan: "Als er ooit wat gewelddadigs gebeurt tegen mij of de PVV en haar aanhangers, dan weet iedereen vanaf nu dat Van der Laan en Pechtold aan een klimaat hebben bijgedragen waarin dat voor sommigen gekken mede op grond van hun demoniserende opmerkingen gerechtvaardigd leek". Wilders noemde gisterochtend Van der Laan en Pechtold op zijn website 'politieke handlangers van Mohammed B', de moordenaar van Theo van Gogh.

Lees ook de visie van columnist Driek Oplopers op deze verwijten in de speciale Theo van Gogh-herdenkingscolumn.


Bron: NOS


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

17772 views / 732 reacties
Reacties op dit bericht
32  van 732 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 13 14 15
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 19:23 schreef siddha het volgende:

[..]

Leefde Jezus van N. nog toen die Mac gebruikt werd? Of was het meer gangbaar in de tijd van Augustinus?
Nee, dezelfde Mac had A. Hitler, voor hij overstapte op Vista.
http://www.youtube.com/watch?v=ExeyrNZwzwQ
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 19:40 schreef hendrik64 het volgende:

[..]

Nee, dezelfde Mac had A. Hitler, voor hij overstapte op Vista.
http://www.youtube.com/watch?v=ExeyrNZwzwQ
Shit, ik heb Hitler in een Wilders topic genoemd
userIcon
Alexander Pechtold is een grote lul met zijn baby face. Wie demoniseert hier nou wie? Ik stem ook op Wilders ja maar ik heb helemaal niets tegen Surinamers, chinezen, japanners, Duitsers, belgen, amerikanen, Engelsen, canadezen, Zwitsers, Denen, Thaise, etc etc..

Maar wel tegen kut Marokkanen en andere moslim tuig was hier de sharia wil opdringen en ondanks vele subsidies nog steeds zich niet weet aan te passen aan een westerse levensstijl.

Zolang deze onze vrouwen voor hoeren uit maken, homo's dood wensen, mij als ongelovige hond/varken uit maken, mogen ze van mij dat lekker in de woestijn gaan prediken.
userIcon
Nou nou nou het was me toch wel weer een topic zeg.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 18:24 schreef Masterix het volgende:

[..]

Toch maar weer terug met je eigen nick?
Hoe bedoel je met mijn eigen nick?
Volgens mij zie jij weer dingen die er helemaal niet zijn.

Maar goed, je hebt een zwakte voor Apple Het blijft mooi spul.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 19:53 schreef CyberRat het volgende:
Alexander Pechtold is een grote lul met zijn baby face. Wie demoniseert hier nou wie? Ik stem ook op Wilders ja maar ik heb helemaal niets tegen Surinamers, chinezen, japanners, Duitsers, belgen, amerikanen, Engelsen, canadezen, Zwitsers, Denen, Thaise, etc etc..

Maar wel tegen kut Marokkanen en andere moslim tuig was hier de sharia wil opdringen en ondanks vele subsidies nog steeds zich niet weet aan te passen aan een westerse levensstijl.

Zolang deze onze vrouwen voor hoeren uit maken, homo's dood wensen, mij als ongelovige hond/varken uit maken, mogen ze van mij dat lekker in de woestijn gaan prediken.
Tja, zo spreek je de titel van dit topic wel weer erg tegen.
En hoe kortzichtig, doel je nu op iedere Marokkaan en moslim?

Je mag je mening hebben hoor daar niet van, maar het is er wel een van racistische aard.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 19:59 schreef Mystic_HBC het volgende:

[..]

Tja, zo spreek je de titel van dit topic wel weer erg tegen.
En hoe kortzichtig, doel je nu op iedere Marokkaan en moslim?

Je mag je mening hebben hoor daar niet van, maar het is er wel een van racistische aard.
Ik deel zijn mening als het gaat over Marokkanen die zich weigeren te integreren. Je kunt ze heel makkelijk herkennen, ze vinden Marokkanen met een baan teveel 'verkaasd'. Van Abouthaleb moeten ze ook al niks hebben, een Marokkaan moet vooral een echte Marokkaan blijven. M.a.w. lui, onbeschoft en trekker van uitkeringen.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 10:27 schreef WeZijnTochAllemaalMensen het volgende:

[..]

Onderbouw het eens zonder ziekte.

Wilders heeft wel een punt en daar hoef je geen volger voor te zijn van zijn 'beleid'. Maatschappelijk is er ook veel mis in wijken van de wat grotere steden. Drugsoverlast, prostitutie, grote concentraties allochtonen (hoezo integratie?), slecht onderhoud door woningbouwverenigingen, etc. Dit zijn geen racistische problemen maar maatschappelijke. De politiek is opnieuw bezig om iemand die dat benoemt voor racist uit te maken zodat hun eigen falen (onkunde) niet voor het voetlicht komt. Van der Laan en Pechtold zijn de Melkerts (vs Fortuyn) van deze tijd. Ze hebben er geen donder van geleerd. En dat baart me meer zorgen. Opnieuw wordt er iemand in het zadel geholpen waar we als land alleen maar verder door afglijden. De politiek (CDA, PvdA, VVD, D66, CU) zou eens met de billen bloot moeten en erkennen dat er heel veel zaken mis zijn gegaan en er aan werken ipv iemand sterker te maken dan wenselijk is.
Dat dus. Helemaal mee eens.
Zoals ik al eens aan had gegeven, is het "wilders" stemmen niet noodzakelijk een teken van het er mee eens zijn of hem volgen, maar kan ook een signaal van afkeur zijn op de huidige politiek. En daar inderdaad, denk ik dat we over de afgelopen jaren zo'n beetje alles fout hebben zien gaan wat er maar fout kon gaan, politiek gedraai, wegmoffelen van bepaalde zaken, enz.
Ik ben het op één, misschien twee punten eens met Wilders, voor de rest niet. Maar het zootje ongeregeld dat op dit moment het voor het zeggen heeft, kan toch ook niet zo door gaan ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:15 schreef Drubi het volgende:

[..]

Dat dus. Helemaal mee eens.
Zoals ik al eens aan had gegeven, is het "wilders" stemmen niet noodzakelijk een teken van het er mee eens zijn of hem volgen, maar kan ook een signaal van afkeur zijn op de huidige politiek. En daar inderdaad, denk ik dat we over de afgelopen jaren zo'n beetje alles fout hebben zien gaan wat er maar fout kon gaan, politiek gedraai, wegmoffelen van bepaalde zaken, enz.
Ik ben het op één, misschien twee punten eens met Wilders, voor de rest niet. Maar het zootje ongeregeld dat op dit moment het voor het zeggen heeft, kan toch ook niet zo door gaan ?
Overdrijven is ook een vak
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:54 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak
Overdrijven is zeker een vak, maar hij overdrijft echt niet hoor.
Het enige wat het kabinet nu doet is de meest domme regeltjes en wetten doorvoeren, en enkele goede, maar die komen dan ook RECHTSTREEKS van het verkiezingspamflet van wilders af.
Maar zelf iets verzinnen ho maar.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 18:26 schreef dadoc het volgende:

[..]

Nee, geef mij dan maar de linkse sociaaldemocratie waarin iedereen evenveel rechten heeft en waarin jouw stem bij verkiezingen evenveel waard is als de stem van degene die je salaris betaalt, waarin je mag zijn, denken of geloven wat je zelf wilt, waarin iedereen op zorg kan rekenen, kan studeren en aan zijn toekomst kan bouwen, en geld heeft om te spenderen zodat de economie kan groeien.

Nee gozer. 'Linkse figuren' hebben dit prachtige welvarende land gemaakt tot wat het is.

Ja, he ??? Vandaar die economische crisis !!! Jaaaahhh, goed voorbeeld, echt !!

En trouwens, "GOZER", de tweede generatie van 'linkse figuren', oftewel die allochtoontjes die jullie in het zadel hebben geholpen om zoveel mogelijk zieltjes te winnen, dreigen nu 'dit prachtige welvarende land' tot op de grond toe af te breken !!! Is geen schuld van rechts, dit hebben jullie PUUR aan jullie ZELF te danken !!

Zoals het Engelse spreekwoord zegt: "What goes up, must come down".

Prent dat eens goed in jullie linkse achterhoofdjes, hoe hard die ook zijn....
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 16:47 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Dat is denk ik zeker wel ten dele waar maar vergeet niet dat de idioten van de NVU( stormfront zooitje ) enz enz hun leden oproepen op de SP te stemmen dus de echte rechtsradicalen zal je niet bij Wilders vinden.
Natuurlijk zitten er racisten onder de PVV stemmers maar geloof me , die heb je ook bij de VVD, de SP , de CU , SGP enz enz
Zelfs bij groen links zitten mensen die discrimineren , OK , ze discrimineren "native" Nederlanders maar het is ook discriminatie.
Die racisten( stemmers/leden van het rijtje partijen dat ik noemde ) zijn het type Xenofoob en ik weet dat wat ik nu zeg nogal tegenstrijdig is met mijn eerdere uitlatingen.
Daarom voeg ik er ook aan toe dat je racisten in ELKE partij hebt maar ik zal altijd bestrijden dat PVV stemmers racisten zijn want dan doe je namelijk hetzelfde als waar men de PVV van beticht, generaliseren en jaja ,( ik kan weer een nieuw woordje aan de anti Wilders vocabulaire toevoegen) het veroorzaken van SYSTEEMHAAT

Waar jouw betoog scheef gaat lopen is het stukje waarin je indirect de extreem rechtse stemmers uit de jaren 80 en 90 ( CP 86 bijv ) op gelijke voet zet met PVV stemmers . ( je stukje over de laatste gekleurde modetrend , mooi gevonden maar absoluut geen goede vergelijking )
Daar gaan we natuurlijk niet intrappen! want het klopt gewoon niet
Als die groep hetzelfde had geweest dan had de CP 86 gigantisch veel stemmen gehaald in de jaren 80 , we weten allemaal dat het ( gelukkig ) niet zover is gekomen.
Mee eens!

Daarom stoor ik me altijd zo aan die ongenuanceerde reacties van vele anti-Wilders lui..gewoon te zielig en lomp voor woorden en bovendien vaak nog hypocriet ook. Ik bedoel er is genoeg kritiek op Wilders te geven, ook zijn er genoeg redenen te bedenken om op hem of juist niet te stemmen....maar als ik soms die reacties lees of zo'n kop als dit nieuwsbericht begrijp ik steeds meer waarom mensen eerder hun vertrouwen hebben in een man als Wilders dan de maloten die nog bedroeder overkomen dan Wilders zelf.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 21:06 schreef 3-2-1-Liftoff het volgende:

[..]


Ja, he ??? Vandaar die economische crisis !!! Jaaaahhh, goed voorbeeld, echt !!

En trouwens, "GOZER", de tweede generatie van 'linkse figuren', oftewel die allochtoontjes die jullie in het zadel hebben geholpen om zoveel mogelijk zieltjes te winnen, dreigen nu 'dit prachtige welvarende land' tot op de grond toe af te breken !!! Is geen schuld van rechts, dit hebben jullie PUUR aan jullie ZELF te danken !!

Zoals het Engelse spreekwoord zegt: "What goes up, must come down".

Prent dat eens goed in jullie linkse achterhoofdjes, hoe hard die ook zijn....
Links is uiteraard de oorzaak van de economische crisis

Doe es niet zo kortzichtig man, je kunt niet alles wat slecht gaat op links steken. Iedereen heeft daar zo z'n steentje aan bijgedragen, van links tot rechts. En als het dan eens ergens uit de klauwen loopt gaan we natuurlijk allemaal lekker vingerwijzen. Een klein landje als Nederland wordt niet snel ergens wereldkampioen in, maar als er een kampioenschap vingerwijzen zou zijn, dan waren we absoluut onverslaanbaar.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 21:14 schreef eltopo het volgende:

[..]

Mee eens!

Daarom stoor ik me altijd zo aan die ongenuanceerde reacties van vele anti-Wilders lui..gewoon te zielig en lomp voor woorden en bovendien vaak nog hypocriet ook. Ik bedoel er is genoeg kritiek op Wilders te geven, ook zijn er genoeg redenen te bedenken om op hem of juist niet te stemmen....maar als ik soms die reacties lees of zo'n kop als dit nieuwsbericht begrijp ik steeds meer waarom mensen eerder hun vertrouwen hebben in een man als Wilders dan de maloten die nog bedroeder overkomen dan Wilders zelf.
De reacties van Wilders aanhangers zijn daarentegen gelukkig helemaal niet ongenuanceerd, zielig, te lomp voor woorden of hypocriet

Soms ben ik het zelfs eens met Wilders, maar als ik dergelijke reacties lees, of bepaalde uitspraken van Wilders zelf, dan is dat al bijna voldoende reden om niet op hem te stemmen.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 21:15 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Links is uiteraard de oorzaak van de economische crisis

Doe es niet zo kortzichtig man, je kunt niet alles wat slecht gaat op links steken. Iedereen heeft daar zo z'n steentje aan bijgedragen, van links tot rechts. En als het dan eens ergens uit de klauwen loopt gaan we natuurlijk allemaal lekker vingerwijzen. Een klein landje als Nederland wordt niet snel ergens wereldkampioen in, maar als er een kampioenschap vingerwijzen zou zijn, dan waren we absoluut onverslaanbaar.
Ik vind het eerder kortzichtig dat rechts altijd wordt gedwongen zich te verdedigen, omdat links niets anders doet dan 'vingerwijzen', zoals jij dat zegt.

Men roept altijd dat rechts gevaarlijk is. Geloof me, beste Brabiliaan, links is NET ZO gevaarlijk. Het zijn twee uitersten en de waarheid ligt ergens in het midden. Alleen jammer dat links er altijd en eeuwig op uit is om 'de weegschaal' naar hun kant te laten doorslaan, omdat zij menen het recht op de waarheid te hebben.

Je zegt het zelf: iedereen heeft zijn steentje bijgedragen. Maar de oplossingen zullen van beide kanten moeten komen. En dus niet alleen van links, maar OOK van rechts. En als dat al niet meer kan, ben je de balans kwijt en als we elkaar blijven verwijten, zal eerdaags de bom barsten. Met alle gevolgen van dien.

Zit ik niet op te wachten en jij ook niet (En eigenlijk niemand niet, hoop ik....).
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 21:30 schreef 3-2-1-Liftoff het volgende:

[..]

Ik vind het eerder kortzichtig dat rechts altijd wordt gedwongen zich te verdedigen, omdat links niets anders doet dan 'vingerwijzen', zoals jij dat zegt.

Men roept altijd dat rechts gevaarlijk is. Geloof me, beste Brabiliaan, links is NET ZO gevaarlijk. Het zijn twee uitersten en de waarheid ligt ergens in het midden. Alleen jammer dat links er altijd en eeuwig op uit is om 'de weegschaal' naar hun kant te laten doorslaan, omdat zij menen het recht op de waarheid te hebben.

Je zegt het zelf: iedereen heeft zijn steentje bijgedragen. Maar de oplossingen zullen van beide kanten moeten komen. En dus niet alleen van links, maar OOK van rechts. En als dat al niet meer kan, ben je de balans kwijt en als we elkaar blijven verwijten, zal eerdaags de bom barsten. Met alle gevolgen van dien.

Zit ik niet op te wachten en jij ook niet (En eigenlijk niemand niet, hoop ik....).
Links en rechts zijn niet gevaarlijk. Uiterst links en uiterst rechts zijn gevaarlijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 21:30 schreef 3-2-1-Liftoff het volgende:

[..]

Ik vind het eerder kortzichtig dat rechts altijd wordt gedwongen zich te verdedigen, omdat links niets anders doet dan 'vingerwijzen', zoals jij dat zegt.

Men roept altijd dat rechts gevaarlijk is. Geloof me, beste Brabiliaan, links is NET ZO gevaarlijk. Het zijn twee uitersten en de waarheid ligt ergens in het midden. Alleen jammer dat links er altijd en eeuwig op uit is om 'de weegschaal' naar hun kant te laten doorslaan, omdat zij menen het recht op de waarheid te hebben.

Je zegt het zelf: iedereen heeft zijn steentje bijgedragen. Maar de oplossingen zullen van beide kanten moeten komen. En dus niet alleen van links, maar OOK van rechts. En als dat al niet meer kan, ben je de balans kwijt en als we elkaar blijven verwijten, zal eerdaags de bom barsten. Met alle gevolgen van dien.

Zit ik niet op te wachten en jij ook niet (En eigenlijk niemand niet, hoop ik....).
Je kunt alles omdraaien. Rechts roept dat links gevaarlijk is, en andersom. Ook rechts meent de waarheid aan hun zijde te hebben. En links loopt zich ook continu te verdedigen omdat ze overal de schuld van krijgen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 21:38 schreef hendrik64 het volgende:

[..]

Links en rechts zijn niet gevaarlijk. Uiterst links en uiterst rechts zijn gevaarlijk.
Dat dus.....

Maar let maar eens op, dan gaan er meteen weer mensen roepen dat de ene zijde toch weer 'nog gevaarlijker' is dan de andere zijde. En zo blijven we aan de gang.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 21:06 schreef 3-2-1-Liftoff het volgende:

[..]Ja, he ??? Vandaar die economische crisis !!! Jaaaahhh, goed voorbeeld, echt !!
Die economische crisis mag dan flink zijn, maar dat staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de voordelen die wij allemaal mogen proeven door de sociaaldemocratie.

Bovendien is deze crisis het directe gevolg van het afschaffen van marktregulering - een rechtse oorzaak dus.

En wat jouw allochtonen betreft: die zijn hierheen gehaald door en voor het rechtse bedrijfsleven.

Kijk, als je rechts denkt omdat je goed verdient en een ander geen cent gunt dan ben je een lul, maar tenminste wel eerlijk. Inhoudelijke zaken kun je beter maar uit de weg gaan. Als alle rechtse jankerds elkaars onzin honderdduizend keer herhalen komen ze nog steeds geen greintje dichter bij de realiteit.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 22:26 schreef dadoc het volgende:

[..]

Die economische crisis mag dan flink zijn, maar dat staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de voordelen die wij allemaal mogen proeven door de sociaaldemocratie.

Bovendien is deze crisis het directe gevolg van het afschaffen van marktregulering - een rechtse oorzaak dus.

En wat jouw allochtonen betreft: die zijn hierheen gehaald door en voor het rechtse bedrijfsleven.

Kijk, als je rechts denkt omdat je goed verdient en een ander geen cent gunt dan ben je een lul, maar tenminste wel eerlijk. Inhoudelijke zaken kun je beter maar uit de weg gaan. Als alle rechtse jankerds elkaars onzin honderdduizend keer herhalen komen ze nog steeds geen greintje dichter bij de realiteit.
Ik kan jou een spiegel voorhouden en precies het tegenovergestelde beweren.

Maar nee, dat doe ik niet. Ik heb geen zin in die welles-niets spelletjes, waar we toch niet uitkomen.

Wat dat betreft, liggen onze standpunten lijnrecht tegenover elkaar. Het zij zo......
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 21:25 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

De reacties van Wilders aanhangers zijn daarentegen gelukkig helemaal niet ongenuanceerd, zielig, te lomp voor woorden of hypocriet

Soms ben ik het zelfs eens met Wilders, maar als ik dergelijke reacties lees, of bepaalde uitspraken van Wilders zelf, dan is dat al bijna voldoende reden om niet op hem te stemmen.
Als je eens goed de topics doorlees zal je zien dat de meeste heftige reacties vnml van de anti-Wilders lui tegen komen. Die paar malotige pro-Wilders lui vallen amper op er tussen. Maar ik gebruik vooral het woord 'hypocriet' omdat het juist de tegenstanders van Wilders zijn die het heftigs inzetten op moraal, ethiek en geschiedenis...maar in hun pogingin de man te demoniseren schetsen ze vooral een portet van henzelf.

userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 22:55 schreef eltopo het volgende:

[..]

Als je eens goed de topics doorlees zal je zien dat de meeste heftige reacties vnml van de anti-Wilders lui tegen komen. Die paar malotige pro-Wilders lui vallen amper op er tussen. Maar ik gebruik vooral het woord 'hypocriet' omdat het juist de tegenstanders van Wilders zijn die het heftigs inzetten op moraal, ethiek en geschiedenis...maar in hun pogingin de man te demoniseren schetsen ze vooral een portet van henzelf.

Links is veel erger dan rechts.... boehoe
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 22:55 schreef eltopo het volgende:

[..]

Als je eens goed de topics doorlees zal je zien dat de meeste heftige reacties vnml van de anti-Wilders lui tegen komen. Die paar malotige pro-Wilders lui vallen amper op er tussen. Maar ik gebruik vooral het woord 'hypocriet' omdat het juist de tegenstanders van Wilders zijn die het heftigs inzetten op moraal, ethiek en geschiedenis...maar in hun pogingin de man te demoniseren schetsen ze vooral een portet van henzelf.

Heeft het er misschien mee te maken dat er meer tegen dan voor Wilders en zijn entourage eromheen?

Ik vrees dat het bij topics als deze altijd een welles-nietes spel wordt, en met vingerwijzen. (ook ik heb dat gedaan, helaas...)

We zullen het zien mocht hij ooit gaan regeren of deel nemen aan een regering wat het gaat worden.
Of hij faalt in waar hij voor staat, en daarmee krijgen de tegenstanders hun gelijk, of hij slaagt hartelijk erin, waarmee de tegenstanders, waaronder ik, hun ongelijk krijgen.

Tot die tijd zal het sentiment van de peilingen en de nodige uitspraken over en weer voer zijn van het zelfde.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:04 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Ik deel zijn mening als het gaat over Marokkanen die zich weigeren te integreren. Je kunt ze heel makkelijk herkennen, ze vinden Marokkanen met een baan teveel 'verkaasd'. Van Abouthaleb moeten ze ook al niks hebben, een Marokkaan moet vooral een echte Marokkaan blijven. M.a.w. lui, onbeschoft en trekker van uitkeringen.
Oh ik geef hem daar ook helemaal geen ongelijk in, en hij is tekstueel erg sterk in het verwoorden van zijn mening en opvattingen. En ook ik zie dat er veel mis is met een bepaalde groep, maar weiger iedereen over één kam te scheren.
Maar ik zie ook andere Marokkanen; collega's en vrienden. Sommige drinken zelfs een biertje mee en vallen niet op. Laatst nog op een oer Hollandse bruiloft geweest, viel gewoon niet op.
Niet iedereen is zo, en ik stoor me gewoon aan het feit dat er zo makkelijk over één kam geschoren wordt, en helaas liet ik mij daarin gaan en verlaagde mij tot een ordinaire flamewar.

Discussies op het internet zijn zo verhard, en staat in schril contrast met een discussie van persoon tot persoon.
Tekst wordt maar al te vaak verkeerd geïnterpreteerd en zet daardoor vaak aan tot wat we regelmatig voorbij zien komen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 23:22 schreef Mystic_HBC het volgende:

[..]

Oh ik geef hem daar ook helemaal geen ongelijk in, en hij is tekstueel erg sterk in het verwoorden van zijn mening en opvattingen. En ook ik zie dat er veel mis is met een bepaalde groep, maar weiger iedereen over één kam te scheren.
Maar ik zie ook andere Marokkanen; collega's en vrienden. Sommige drinken zelfs een biertje mee en vallen niet op. Laatst nog op een oer Hollandse bruiloft geweest, viel gewoon niet op.
Niet iedereen is zo, en ik stoor me gewoon aan het feit dat er zo makkelijk over één kam geschoren wordt, en helaas liet ik mij daarin gaan en verlaagde mij tot een ordinaire flamewar.

Discussies op het internet zijn zo verhard, en staat in schril contrast met een discussie van persoon tot persoon.
Tekst wordt maar al te vaak verkeerd geïnterpreteerd en zet daardoor vaak aan tot wat we regelmatig voorbij zien komen.
Mee eens.
Gaan we daar verandering in brengen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 10:18 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wat zijn Nederlanders toch een kutvolk. Een hele bevolkingsgroep stigmatiseren vanwege de acties van een enkele psychopaat.
Hey, dat mag jij gewoon zeggen zonder een ban te krijgen? Mag ik dan zeggen dat jij vliegensvlug moet opflikkeren uit dit mooie land. Wanneer jij denkt de Nederlanders zo te moeten noemen, heb je in mijn ogen geen recht meer om hier te zijn. Ook mooi dat je jezelf dan niet onder 'de Nederlander' schaart. Maar vast wel wanneer je op zoek bent naar een huis, opleiding en een baan. Want geld stinkt niet he? Dat is natuurlijk wel makkelijker hier, dan in Abdullahmohammedstan waar jij vandaan komt.
Ik heb geen idee van welk volk jij bent en ik ga niet jouw hele volk tot 'kutvolk' bombarderen omdat jij dat wel doet, maar mag ik jou in ieder geval wel een kutpersoon noemen? Dank je.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 10:28 schreef Blaf het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat deze 2 clowns wel het op de persoon spelen, Wilders doet dat niet en dat is een groot verschil.
Daarnaast als Links er met argumenten niet uitkomt grijpen ze naar geweld Nederland heeft al een aardige geschiedenis hier omtrent.
Dus dat van der Laan en Pechtold slechts één persoon demoniseren en Wilders het met een heel geloof doet, dus miljoenen mensen, vind jij een geldige reden Van Der Laan en Pechtold erger te vinden?
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 @ 10:48 schreef Sigmund666 het volgende:
Zo begonnen de nazi's destijds ook. Allemaal heel aardig, goedlachs en vriendelijk, totdat ze opeens hun ware aard lieten zien en joden en andersdenkenden oppakten, deporteerden en vermoordde. Zodra Wilders aan de macht is, trekt hij ook al die macht naar zich toe.

Een populistische praatjesmaker is het.
met deze achterlijke reactie bewijs je dat je een iq van een anuskorst hebt. jouw reactie is juist extremistisch en ziek. Wilders met nazi's vergelijken
haha wilders kom een keer met het oplossing van problemen, met roepen en schreeuwen bereik je niets mee. kanker varkenskop
32  van 732 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 ... 13 14 15


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden