Vrouw overleden door aanrijding motoragent

Nederland • Geschreven door ANP op 24-10-2009 @ 15:21 - gepost door Peter (Aaiphone)
print 

Een 41-jarige vrouw die donderdagmiddag in Amsterdam werd aangereden door een 32-jarige motoragent is afgelopen nacht overleden aan haar verwondingen. Dat maakte het Openbaar Ministerie (OM) vandaag bekend.

Het ongeval had plaats op de kruising van de Stadionweg met de Diepenbrockstraat in Amsterdam-Zuid. De agent zou zonder zwaailicht en sirene door een rood stoplicht zijn gereden. Hij reed de vrouw volgens ooggetuigen aan op het zebrapad. De politieman van het korps Amsterdam-Amstelland raakte lichtgewond.

Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) onderzoekt de toedracht van het ongeval. Ook het Bureau Integriteit en de Rijksrecherche bekijken onder verantwoordelijkheid van justitie in Amsterdam de zaak.

Lees hier de column van Driek Oplopers over de Nederlandse politie.


Je beste vriend!  (foto: ANP)

Bron: ANP


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as5
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde0
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

13841 views / 69 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 69 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
10 uur taakstraf
userIcon
quote:
door een rood stoplicht zijn gereden
Dat moet dan wel een klein motoragentje zijn geweest
userIcon
quote:
Je beste vriend!
Nee dat is een hond.
Tragisch, en nu alle debielen die tegen de politie of gezag zijn hier maar schreeuwen. Zonder gezag is het hier in NL binnen 24 uur totale chaos, maargoed dat zullen deze 'mensen' helaas niet kunnen begrijpen of bevatten............
Dat is pech, leven weg.

Dat is balen, nieuwe halen. Oww w8.... dat werkt niet bij je leven.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:23 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Nee dat is een hond.
Euhm, die agent of je beste vriend ?
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:25 schreef _Ej het volgende:
Tragisch, en nu alle debielen die tegen de politie of gezag zijn hier maar schreeuwen. Zonder gezag is het hier in NL binnen 24 uur totale chaos, maargoed dat zullen deze 'mensen' helaas niet kunnen begrijpen of bevatten............
Denk je? En het gaat ok niet om wel of geen gezag, het gaat erom WAT voor gezag. En aangezien het nu kut is, kan er wel h.e.e.a. beter.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:26 schreef pdxnet96 het volgende:

[..]

Euhm, die agent of je beste vriend ?
ja.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:26 schreef NaturalBornViking het volgende:

[..]

Denk je? En het gaat ok niet om wel of geen gezag, het gaat erom WAT voor gezag. En aangezien het nu kut is, kan er wel h.e.e.a. beter.
En dat is 1
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:26 schreef pdxnet96 het volgende:

[..]

Euhm, die agent of je beste vriend ?
als je de helft gevraagd had, had je twee keer zo veel geweten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:26 schreef NaturalBornViking het volgende:

[..]

Denk je? En het gaat ok niet om wel of geen gezag, het gaat erom WAT voor gezag. En aangezien het nu kut is, kan er wel h.e.e.a. beter.
Ja, laten we vooral... ach laat ook maar.
userIcon
(motor)agenten doen echt wel vaak dingen die niet mogen. zonder zwaailicht op de stoep/fietspad rijden, door rood, vlak voor een kruising fftjes sirene aan doen en 100m verder weer uit, parkeren waar dat echt niet mag/onhandig is voor overig verkeer, etc.

sad but true...
quote:
De agent zou zonder zwaailicht en sirene door een rood stoplicht zijn gereden.
Zoals het nieuwsbericht opgesteld is, is de agent gewoon fout. Einde verhaal.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:30 schreef NiceThingsAddict het volgende:
(motor)agenten doen echt wel vaak dingen die niet mogen. zonder zwaailicht op de stoep/fietspad rijden, door rood, vlak voor een kruising fftjes sirene aan doen en 100m verder weer uit, parkeren waar dat echt niet mag/onhandig is voor overig verkeer, etc.

sad but true...
Simpel gezegd, eruit schoppen, geen pensioen en eerst even 40 jaar brommen op Robbeneiland (gooien ze maar weer op en voor dit soort figuren)
Zeer spijtig... niet om hulpdiensten te bashen, maar gebeurd vaker dat politie zonder geluids- en/of lichtsignalen rijden... 't zal soms een doel hebben, maar toch dan mogen ze nog voorzichtiger rijden.
userIcon
Als het andersom geweest was had je die huillies van een platte pettuh weer eens moeten horen janken. Nu komt die rat er natuurlijk weer mt het traditionele bloemetje van af. Klasse justitie.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:29 schreef _Ej het volgende:

[..]

En dat is 1
Maar hij heeft wel een punt, er kan het één en ander beter....
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:25 schreef _Ej het volgende:
Tragisch, en nu alle debielen die tegen de politie of gezag zijn hier maar schreeuwen. Zonder gezag is het hier in NL binnen 24 uur totale chaos, maargoed dat zullen deze 'mensen' helaas niet kunnen begrijpen of bevatten............
Dus het gezag is vrij om door het rood te rijden en iemand te doden....
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:30 schreef NiceThingsAddict het volgende:
(motor)agenten doen echt wel vaak dingen die niet mogen. zonder zwaailicht op de stoep/fietspad rijden, door rood, vlak voor een kruising fftjes sirene aan doen en 100m verder weer uit, parkeren waar dat echt niet mag/onhandig is voor overig verkeer, etc.

sad but true...
Politie heeft, indien nodig voor het uitoefenen van hun taak, ontheffing voor het Reglement verkeersregels en de verkeerstekens 1990. Hierbij is het niet noodzakelijk om zwaailicht en sirene te voeren. Eea terug te vinden op: http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=491&Itemid=26

Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk als er een slachtoffer te betreuren is.

Sterkte aan de nabestaanden.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:29 schreef _Ej het volgende:

[..]

En dat is 1
Nee, het is nog steeds 0.

Ik uitte gewoon op normale manier kritiek, ik heb geen schijt aan gezag, maar de politie zou gewoon hun werk beter kunnen doen dan ze nu doen.
De politie is je beste vriend
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:25 schreef _Ej het volgende:
Tragisch, en nu alle debielen die tegen de politie of gezag zijn hier maar schreeuwen. Zonder gezag is het hier in NL binnen 24 uur totale chaos, maargoed dat zullen deze 'mensen' helaas niet kunnen begrijpen of bevatten............
Laat het ons op z'n minst eens proberen. een weekje zonder politie. En als het daadwerkelijk chaos zou worden, dan kunnen ze wat mij betreft harder gaan optreden.
Waar is de bond voor criminelen. Laat het politie bashen maar beginnen.
userIcon
Misschien moest hij naar een inbraak? Het komt wel vaker voor dat politiemensen geen zwaalicht en sirene aandoen om naar bijvoorbeeld een melding van een inbraak gaan.
userIcon
Hij zal we
of dronken
of stoned
of pissed dat hij zijn smeergeld nog niet binnen had deze week

combinatie van bovenstaande feiten is ook mogelijk.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:29 schreef _Ej het volgende:

[..]

En dat is 1
grappig dat je alleen zo zwart/wit kan kijken: óf je vindt de politie geweldig, óf je kan niet bedenken hoe waardevol politie in het algemeen is. Best typische reactie, want zo is alle kritiek op de invulling van de politie hier in nederland aanleiding om te kunnen zeggen: Ja maar als we helemaal geen politie hadden zou het anarchie zijn. Dit mag dan wel de waarheid zijn, je gaat echter compleet voorbij aan de opmerking van andere fokkers.
userIcon
Tragisch ongeval en als blijkt dat de agent zonder reden door rood reed moet hij ook gestraft worden. Net als elke andere verkeersdeelnemer die een dergelijke fout maakt. Maar het op voorhand al bashen van elke politieagent....
userIcon
In Frankrijk en Duitsland had hij gegarandeerd een celstraf gekregen. Daar geldt het iemand aanrijden op een zebrapad als een poging tot doodslag.
userIcon
Die scotoe's rijden altijd op stoepen en shit. Vaak zijn hun de ergste en irritantste. Ze weten er altijd wel weer iemand uit te pikken.
userIcon
Fijn, weer een leven om zeep gebracht door een agent.
En Koos Spee vindt dit allemaal heel goed en normaal want politieagenten zijn speciaal opgeleide mensen en moeten wel eens ergens naartoe zonder zich kenbaar te maken...
Ik zie het geregeld dat politieauto's zonder signalen door rood scheuren en halsbrekende toeren uithalen.
Schaam je ogen uit je kop Spee om dit altijd goed te praten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:44 schreef Enos het volgende:

[..]

Politie heeft, indien nodig voor het uitoefenen van hun taak, ontheffing voor het Reglement verkeersregels en de verkeerstekens 1990. Hierbij is het niet noodzakelijk om zwaailicht en sirene te voeren. Eea terug te vinden op: http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=491&Itemid=26

Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk als er een slachtoffer te betreuren is.

Sterkte aan de nabestaanden.
Aha. En daar valt vreten halen bij de McDonalds blijkbaar ook onder, want op weg daarnaartoe zie ik onze eenstrepers ook regelmatig overtredingen begaan.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:06 schreef Aka-Zigor het volgende:
Fijn, weer een leven om zeep gebracht door een agent.
En Koos Spee vindt dit allemaal heel goed en normaal want politieagenten zijn speciaal opgeleide mensen en moeten wel eens ergens naartoe zonder zich kenbaar te maken...
Ik zie het geregeld dat politieauto's zonder signalen door rood scheuren en halsbrekende toeren uithalen.
Schaam je ogen uit je kop Spee om dit altijd goed te praten.
Helaas zag ik dit ook erg vaak. Respect voor de mensen want ze zijn nodig. Maar toen ik nog parttime taxi reed en dus veel uren op de weg doorbracht, zag ik hoe ze de weg nemen alsof het van hun is. Het zijn echt asocialen...
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:44 schreef Enos het volgende:

[..]

Politie heeft, indien nodig voor het uitoefenen van hun taak, ontheffing voor het Reglement verkeersregels en de verkeerstekens 1990. Hierbij is het niet noodzakelijk om zwaailicht en sirene te voeren. Eea terug te vinden op: http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=491&Itemid=26

Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk als er een slachtoffer te betreuren is.

Sterkte aan de nabestaanden.
Dus rest nu de vraag of de betreffende agent door rood móest rijden om zijn eventuele taak uit te oefenen.
Daar richt het onderzoek zich nu op.
En aangezien het onderzoek nog niet afgerond is weten we nog niks, behalve dat er een vrouw dood is.
Rip.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:56 schreef waterkip het volgende:
Hij zal we
of dronken
of stoned
of pissed dat hij zijn smeergeld nog niet binnen had deze week

combinatie van bovenstaande feiten is ook mogelijk.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:39 schreef buzz1291 het volgende:
Als het andersom geweest was had je die huillies van een platte pettuh weer eens moeten horen janken. Nu komt die rat er natuurlijk weer mt het traditionele bloemetje van af. Klasse justitie.
lafbekken zijn het allemaal
zie het bij ons ook steeds vaker ff gauw zwaailicht aan en na het kruispunt weer uit wat een pestleiers rotte honden zijn het

heel veel sterkte aan de nabestaanden
userIcon
Weet iemand hoe het zit met wat de politie nu wel en niet mag? (een linkje?)
Want ik dacht op school te hebben geleerd dat ze zich gewoon altijd aan de wet moeten houden, ténzij ze bijzondere signalen voeren (blauw licht en/of sirene). Maar ik zie steeds vaker dat ze dingen doen die ik niet mag (éénrichtingstraat aan de verkeerde kant in enzo). En echt niet omdat ze achter iemand aanzitten of voor opsporingsdoeleinden, maar gewoon om een stukje af te snijden.
Geeft veel irritatie en ik wil nou wel eens weten wat ze wel en wat ze niet mogen.

[EDIT]
excuus. Ik zie dat het antwoord al was gegeven:

quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:44 schreef Enos het volgende:

[..]

Politie heeft, indien nodig voor het uitoefenen van hun taak, ontheffing voor het Reglement verkeersregels en de verkeerstekens 1990. Hierbij is het niet noodzakelijk om zwaailicht en sirene te voeren. Eea terug te vinden op: http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=491&Itemid=26

Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk als er een slachtoffer te betreuren is.

Sterkte aan de nabestaanden.
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:44 schreef Enos

Coole naam
Ja, ook zonder zwaailicht en sirenes mag een politievoertuig door rood licht rijden. Het is wel hun verantwoordelijkheid om extra goed op te letten, want je kan niet van het overige verkeer verwachten dat zij anticiperen op een politievoertuig die zonder optische en geluidssignalen door rood licht rijdt. Voorzichtigheid is dus altijd geboden. Waarschijnlijk zal deze agent ook als schuldig aangemerkt worden.
Tja, dat zat er een keer in he.
Ik ben zelf taxichauffeur, en zie zeer regelmatig de politie te hard rijden en zo door rood rijden zonder dat ze ook maar een enkel signaal aan hebben staan.
Maar nee, daar mogen we niks van zeggen...
Ik heb inmiddels een schurfthekel aan die gasten die dat flikken en ga ze ook niet uit de weg, zo doen ze wel vaker dingen, lekker staan kletsen met 2 busjes naast elkaar, en als ik dan vraag of ik er langs mag dan krijg ik een grote muil, en als ik het nog eens vraag bedreigen ze me dat ze me in elkaar zullen slaan.
Het moment waarop ik eigenlijk een rechtszaak moet beginnen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:44 schreef MacHighver het volgende:
Ach, ben meerder keren bijna geschept door een auto, die geen sirene/zwaailicht had Had ik echt zin om een steen te pakken en daarnaartoe te gooien, maar ze waren al weg. En bovendien zou ik me gedragen als onze getinte medemensen uit het Rifgebergte, en zou ik, behalve balasting verspillen ook nog die nieuwe ruit/deuk moeten betalen. Dus toch maar niet gedaan. Maar echt leip, als ik zo'n auto zie kijk ik altijd waar die mij af zou kunnen snijden
Daarom
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:06 schreef Aka-Zigor het volgende:
Fijn, weer een leven om zeep gebracht door een agent.
En Koos Spee vindt dit allemaal heel goed en normaal want politieagenten zijn speciaal opgeleide mensen en moeten wel eens ergens naartoe zonder zich kenbaar te maken...
Ik zie het geregeld dat politieauto's zonder signalen door rood scheuren en halsbrekende toeren uithalen.
Schaam je ogen uit je kop Spee om dit altijd goed te praten.
Koos is allang gestopt met die baan nerd.
dit zal wel in de doofpot gestoken worden.
maar laten we hopen dat hij zwaar gestraft word zwaarder dan een burger.
want als je als burger een politie agent in elkaar trapt krijg je ook meer als dat je een burger in elkaar trapt.
ik zeg 20 jaar rijbewijs inleveren en 10 jaar cel.
die kut politie rijd immers als gekken
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:25 schreef _Ej het volgende:
Tragisch, en nu alle debielen die tegen de politie of gezag zijn hier maar schreeuwen. Zonder gezag is het hier in NL binnen 24 uur totale chaos, maargoed dat zullen deze 'mensen' helaas niet kunnen begrijpen of bevatten............
Ook het gezag dient respect te hebben voor het gezag, zonder dat wordt het pas echt chaos.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:25 schreef _Ej het volgende:
Tragisch, en nu alle debielen die tegen de politie of gezag zijn hier maar schreeuwen. Zonder gezag is het hier in NL binnen 24 uur totale chaos, maargoed dat zullen deze 'mensen' helaas niet kunnen begrijpen of bevatten............
En dat geloof ik dus niet. Als je de politie belt komen ze toch niet. Het enige nut wat ik zie in de politie is afschrikking.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:25 schreef _Ej het volgende:
Tragisch, en nu alle debielen die tegen de politie of gezag zijn hier maar schreeuwen. Zonder gezag is het hier in NL binnen 24 uur totale chaos, maargoed dat zullen deze 'mensen' helaas niet kunnen begrijpen of bevatten............
Ik vindt het nu al een chaos
De agent zou zonder zwaailicht en sirene door een rood stoplicht zijn gereden.

Het nederlands van de schrijver is ook niet best. Sinds wanneer heet dit een STOPlicht? Hoe heet het dan als het groen is? Doorrijlicht?
DIt heet nog steeds een verkeerslicht.

On: Zeer tragisch natuurlijk. Het moet altijd eerst fout gaan in Nederland voordat ze er wat aan gaan doen.
dat gebeurd zo vaak dat de smeris de regels breekt...
userIcon
Tja, erg vervelend, maar het is en blijft 'een foutje', en dat moet kunnen, hoe ernstig de afloop ook is. Al had de agent er natuurlijk wel gewoon aan moeten denken sirene aan te zetten.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:25 schreef _Ej het volgende:
Tragisch, en nu alle debielen die tegen de politie of gezag zijn hier maar schreeuwen. Zonder gezag is het hier in NL binnen 24 uur totale chaos, maargoed dat zullen deze 'mensen' helaas niet kunnen begrijpen of bevatten............
Huil huil, lees nou eerst eens dat commentaar. Het probleem is de manier van gezag voeren in Nederland, neit de politie zelf.
userIcon
Corrupte sjonnies zijn het ALLEMAAL!!!!
50  van 69 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 21:10 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as5
» 20:52 Dode door aanvaring op Westerschelde0
» 20:44 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos1
» 20:40 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden