'EU geeft VS toegang tot bankgegevens'

Internationaal • Geschreven door Michel (OA) op 24-07-2009 @ 21:07
print 

Het ziet er naar uit dat de Verenigde Staten binnenkort officieel toegang krijgen tot gevoelige bankgegevens van alle burgers in de Europese Unie. Diplomaten zeggen dat de Europese ministers van Buitenlandse Zaken aanstaande maandag een overeenkomst met de VS er doordrukken.

Het gaat om inzicht in de geldstromen die SWIFT verzorgt. SWIFT, wat staat voor Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication, is dagelijks betrokken bij zo'n vijftien miljard transacties, waarvan een groot deel ook binnen de EU. In principe kan de VS dus inzicht krijgen in het betaalgedrag van elke inwoner (en organisatie) van de Europese Unie. De EU verwacht als tegenprestatie hulp bij de eigen strijd tegen terrorisme.

Duitsland wijst de EU op de privacybescheming van burgers. In de overeenkomst zal worden opgenomen dat iedere burger het recht heeft een klacht in te dienen als zijn gegevens zijn opgevraagd, zo zeggen de diplomaten. Een belangrijke voorwaarde voor de EU was dat EU-inwoners ook in de VS een klacht kunnen indienen.

De plannen kunnen ook in het Europese Parlement op een hoop kritiek rekenen, aangezien burgers in de meeste gevallen niet weten dat hun gegevens zijn ingezien. Een klacht indienen en/of eventuele rechtsbescherming achteraf zal daardoor in de praktijk niet veel voorkomen.

De Amerikaanse inlichtingendienst CIA zou, in strijd met de Europese regels, vanaf kort na de aanslagen op 11 september 2001 tot in 2006 toegang hebben gehad tot de gegevens van SWIFT.


Bron: ÖRF


Lees ook:

» 21:10 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier2
» 21:09 IMF-baas heeft weinig sympathie voor Griekenland8
» 21:02 Duitsland overweegt wegenvignet8
» 21:01 Medvedev: wees niet bang voor oppositie0


delen | eKudos nujij

11434 views / 148 reacties
Reacties op dit bericht
48  van 148 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:13 schreef Alborz het volgende:
[afbeelding]
Freemasons? Hoezo, leg uit.
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:52 schreef Sisko het volgende:

[..]

Ik was het al voor 99% zeker, maar met deze opmerking heb je het officieel verkloot voor jezelf. Ik ben nu 100% overtuigd dat je een faker/troll bent die alleen maar reacties uitlokt. (Waar je dan overigens wel erg goed in bent gezien het aantal reacties die je gemiddeld krijgt)
En dat lukt de WAARHEID weer eens perfect nooit gedacht aan sarcasme "met die oude sok in zijn verhaal" Trouwens ik heb zelf verleden jaar al eens gezegd dat mijn poen zich niet meer op welke bank bevindt ook, dat zit veilig achter een enorm slot en nog grotere grendel omdat ik dit soort geleuter al zag aankomen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:27 schreef Zero2Nine het volgende:
Een simpel vraagje: Hebben "wij" (in dit geval AIVD) dan ook recht om in de bankgegevens van Amerikaanse burgers te snuffelen?
Stomme vraag. Nee natuurlijk. De USA boven alles.

*J_R snapt er inmiddels niks meer van. Deze hele planeet is gek.
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:17 schreef WAARHEID het volgende:
Ach wat een aanstelerij. Ik heb niks te verbergen. En geld bewaar ik in een oude sok. Dus.. ik hoop dat ze terrorisme hiermee een halt toe roepen.
Met cash geld ben je al bij voorbaat verdacht. Zie die persoon die asiel kwam aanvragen

Slimme zet!
Iets met DDR en totale controle en wat als het mis gaat in Amerika.
ehm.... wtf

en ik weet zeker dat de EU of 1 van de lidstaten NIETS mag zien van de amerikaanse bankgegevens.

maar als die idd erdoor gedrukt zal worden dan is de EU ook geen knip voor de neus waard.
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:20 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Oh jij hebt nog nooit van CIA gehoord?
Jij weet niet dat AMerika militair aanwezig is in meer dan 100 landen?

Dit lijkt jou niet waardevol voor de EU? Ach ja internet he? Eerst roepen dan denken- onbezonnen jeugdigheid laten we maar zeggen
Amerika doet mij steeds meer herinneren aan de Stasi van weleer.
Misschien dat u dat meer zegt.
userIcon
Zolang een bericht als deze significant minder reacties teweeg brengt dan een bericht over het weigeren van korte mouwen door een moslima, moet er in ieder geval nog veel gedaan worden aan het bewustzijn van de massa wat betreft privacy.
Ziet niemand hier het voordeel van?!

Nu kan iedere inwoner de VS ELKE dag aanklagen omdat ze mogelijk je bankgegevens controleren en aangezien je niet weet of ze dat wel of niet hebben gedaan kan je het elke dag opnieuw doen!

Als maar 100.000 inwoners van de EU dit ELKE dag doen kunnen we lachen, want dan moeten ze van elke aanklacht werk maken.

En aangezien we ze IN Amerika kunnen aanklagen kunnen wij ook belachelijke bedragen eisen
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:53 schreef WeZijnTochAllemaalMensen het volgende:

[..]


[..]



Hahahaha. We hebben ons mooi laten bedotten door die Amerikanen en de EU met hun terrorisme. De chip die elke beweging van ons moet gaan volgen is niet ver meer. Hitler zou watertandend naar al dit soort regeltjes kijken.
Die chip om iedereen te volgen is er al en heet bankpas. De cashloze super is er al, als de rest van de winkels ook cashloos gaat ziet de USA straks een bliep op hun scherm als jij in Amsterdam 09:00 een pakje kauwgom koopt in de Reguliersdwarsstraat en weer een bliep om 14:00 voor de hamburger op de Markt in Breda.
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:13 schreef Alborz het volgende:
[afbeelding]
Denk eerder Novus Ordo Mundi.
userIcon
Euh... ik stem tegen
userIcon
Beter gaan ze dit er niet door drukken zonder er hier voldoende aandacht aan te schenken anders voel ik een licht publiek opstandje naderen...

Maar we zullen zien hoe het afloopt want dit zal ook wel de nodige invloeden hebben op het volgende stem moment betreffende de politiek hier Nederland.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:24 schreef Apogist het volgende:
maar als die idd erdoor gedrukt zal worden dan is de EU ook geen knip voor de neus waard.
Dat is het toch ook niet?
Waren er niet mensen die meenden dat de EU moest dienen als tegenhanger van de VS voor het geval die dingen wilden die niet door de beugel konden?

Denk je dat wij inzicht hebben in het dossier van iedere Amerikaan die naar Europa gaat? Nee, dat werkt alleen andersom... Idem dito geld dit voor de bankgegevens..

Iedereen 5 euro overmaken naar de el quaida group of zo, moet je eens zien wat voor paniek er uitbreekt

Maar serieus, dit is te erg..
Ik was al tegen de EU.. schijnbaar zijn er teveel mensen voor.. schiet niet op zo..
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:57 schreef Wachtmeester het volgende:

[..]

Denk eerder Novus Ordo Mundi.
Illuminatie?
Godverdomme, daar gaat de vrijheid. En dat moeten we zomaar pikken?
BalkenEllende, melkmuil die je er bent, nou heb je zeker niks meer te zeggen, hè ? We zijn wederom verraden toen die daar als klein kind bij Obama zat. Hij had geen keuze. Alles om aan die domme top van 20 mee te doen. Nederland is allang verkwanseld.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 @ 05:02 schreef Feitosa het volgende:
Godverdomme, daar gaat de vrijheid. En dat moeten we zomaar pikken?
Inderdaad! We worden nu beperkt in, ehm...

Als de CIA al ergens toegang toe wilde hebben omdat ze de gegevens nodig denken te hebben, dan hoefden ze alleen maar de AIVD of een andere Europese veiligheidsdienst te bellen en dan kregen ze de gegevens wel.
Nu gaat de tussenpersoon er tussen uit.

Boeie. Merk je nooit wat van.
userIcon
We zijn hier allemaal zo goed in het zeuren en zeiken maar als je echte privacy wil dan betaal je zoveel mogelijk contant, gebruik je geen internet op je thuis adres, geen mobile en vaste telefoon en probeer zo min mogelijk contact te leggen met andere mensen uit de omgeving.

Een of andere stichting in het leven roepen die schijnheilig je privacy bewaakt is zinloos en en grote geld verspilling in mijn ogen.

Zolang je gebruik maakt van de moderne technologie kunnen ze precies zien wat je doet en waar je uithangt en hoeveel je per maand uitgeeft en ook nog eens waar aan je het geld uit geeft.
Sinds het bestaan van Regres Info BV, voorheen Mariëndijk Intermediair BV is er in Nederland geen bankgeheim meer. Dit bedrijf verkoopt bankgegevens van burgers en bedrijven aan de overheid, advocaten, banken en verzekeringen. Nadat eind 2008 Dennis Esajas, Rick Verreijdt en Mariëndijk Intermediair BV door het Gerechtshof te 's-Gravenhage zijn vrijgesproken, gaan zij onverdroten door met de handel in gegevens uit gesloten bronnen:het leveren en verkopen van banksaldi op bestelling. Luister naar hetgeen de heer M. van Leusden van Allianz Nederland vertelt aan Michel Kraay, in de wetenschap dat hij denkt een medewerker van Regres Info BV aan de telefoon te hebben.
http://www.michelkraay.nl/michel-kraay-geluidsfragmenten.php
quote:
Een belangrijke voorwaarde voor de EU was dat EU-inwoners ook in de VS een klacht kunnen indienen.
En als je dan een klacht indient, gaan ze direct met man en macht aan de gang om die op te lossen
userIcon
Sommige mensen hebben liever een gruwelijk dictatuur waarbij mensen bij bosjes worden afgeslacht door godsdienstfundamentalisten en waar discriminatie, racisme en onderdrukking hoogtij viert.
Ja tis wat met die Obama?
userIcon
Ohja bedankt Obama
userIcon
En daarmee in handen van het internationale jodendom,de grootste veroorzakers van de huidige internationale bankencrisis.Tel uit je winst
En buiten dit bericht op Fok! lees ik er nergens anders over. Wordt weer lekker stil gehouden.
userIcon
Creditcard transacties van visa, mastercard (en andere us bedrijven) zijn al traceerbaar.
Er wordt nagedacht over een betalingsplatform genaamd V-Pay wat de vervanger zou worden voor PIN. V-pay is van visa.
Het maakt helemaal niet uit jongens! Bankgegevens zijn volkomen ongerelateerd aan terrorisme, dus er is niets te verbergen. Met deze wetenschap kunt u vanavond weer rustig slapen.
userIcon
Jep en we laten ons weer nemen door de VS! One huge big world order!

En wat doen we eraan? Inderdaad, totaal niets!

Buk maar Balkenelende!
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:16 schreef laatjenietfokken het volgende:

[..]

Ja, dat zou idd niet slim zijn.
Het zou mij dan ook niet verwonderen als diegene die dat idee opperde van islamitische komaf zou zijn.
Vergeef me wanneer dit niet het geval is
[..]

Het wordt inderdaad tijd dat meer mensen daar eens vraagtekens bij gaan zetten.
[..]

Dat vraag ik mij ook al een tijd lang af!!!
Echte democratie is vandaag de dag ver te zoeken, onze (gekozen) mensen aan de macht, gebruiken deze macht om te misbruiken.
Onze maatschappelijke systemen (zorg ed.) functioneren voor geen meter meer. De managers lopen weg met de gelden die bedoeld zijn voor zorgbehoevenden. PGB die in zijn totaliteit verdwijnen en waarvoor nooit zorg geleverd is.
Bestuurders en directeuren van Sociale Woningbouwverenigingen (waaraan vele arbeiders hun leven lang netjes de huur aan afgedragen hebben voor het huisje wat ze hun levenlang bewoond hebben), 'stelen' de kas leeg dmv hun absurde salarissen of dmv het starten van 'projecten' waarmee bedrijven van 'vriendjes' als tussenpost worden gebruikt om gelden naar elders te verzetten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.......

Waar blijft die revolutie inderdaad????
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:55 schreef simonsniep het volgende:

[..]
wat een onzin man , jullie kicken hierop dat is jullie cultuur ,
jullie zijn precies hetzelfde als USA, England, Duitsland,Israel,Frankrijk
allemaal slavendrijvers,jullie kicken erop om mensen te bezitten,
jullie geven zelfs uitkering,(GELD IS MAAR GELD)
DUS PVV = ANTI EU = WIN!
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:02 schreef w8jij17 het volgende:
En buiten dit bericht op Fok! lees ik er nergens anders over. Wordt weer lekker stil gehouden.
Meestal worden de linkse failures buiten het nieuws gehouden
Dit is een goede reden om masaal al ons geld van de banken te halen. Niet dat de meeste van ons iets te verbergen hebben, maar toch die klote yanks gaat het al helemaal niks aan waar wij ons geld aan uitgeven toch?
userIcon
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."

- Benjamin Franklin

userIcon
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:43 schreef Piraatje het volgende:
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."

- Benjamin Franklin

Yep

Slechte zaak iig.
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]
Toen iemand 3 jaar terug over de NWO begon heb ik hem recht in zijn gezicht uitgelachen. Als je de trent van het de afgelopen paar jaar bekijkt en met name het laatste jaar dan begint eea toch aannemelijk te worden.
En hopelijk komen er meer mensen die gaan vermoeden dat er idd iets niet klopt en zich verdiepen in de materie. Wat er ook waar of niet waar blijkt te zijn. Er zijn ook andere inzichten te verkrijgen over hoe een samenleving zou moeten zijn.
userIcon
Kk amerikanen
kk EU
userIcon
TERRORISTEN IEDEREEN!
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:25 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Steek je hoofd maar lekker in het zand. anderen maken zich we zorgen om aktuele dreigingen.
Pandemien, biologische wapens, nucleaire dreiging- allemaal fabeltjes voor jou. Dat terwijl er toch echt figuren rondlopen die niks liever zouden willen dan miljoenen doden veroorzaken. Maar goed jij hebt de hyper-ineilligente filosofie dat dingen die nog nooit gebeurd zijn ook niet gaan gebeuren. Nee daarmee oogst je vast veel applaus bij de borrel-hoek waar je overduidelijk iets te lang vertoeft hebt vandaag
WAARHEID, er bestaat een kleur tussen zwart en wit, wist je dat? Als je nou even in de spiegel kijkt zie je je eigen grijze haar. Die kleur zit er tussen in miljoenen gradaties. Wist je dat?

De persoon waar je op reageert heeft het over Terrorisme, waar in Nederland welgeteld 1 dode is gevallen sinds 2001. Zullen we eens kijken hoeveel doden het verkeer op zijn geweten heeft? Ook maar verbieden?

En volgens mij moet je maar in een atoombunker gaan zitten met genoeg proviand voor 20 jaar, alles dichtlassen en alleen de lucht gebruiken die in die ruimte zit. Zelfs dan ben je niet veilig voor alles. De vraag is dus, hoezeer laat jij je leven beheersen door dingen "die wel eens zouden kunnen gebeuren". In het geval van jou, waarde WAARHEID, beheerst de angst je leven. Goed leven heb je dan!

Magoed, het ligt wel in het Christendom vastgelegd dat je bang moet zijn voor de toekomst. ZONDVLOED! APOCALIPS! PANIEK! PEEUW!
There will be one world order. Through conquest or through consent.

Schapen, er is geen stoppen meer aan! ALL SHALL FALL.
"And so we we wandered on, into the 'Brave New World'...."


userIcon
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:04 schreef RickoKun het volgende:
Kk amerikanen
kk EU
Dankzij het kut links en dit linkse kabinet
48  van 148 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 21:10 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier2
» 21:09 IMF-baas heeft weinig sympathie voor Griekenland8
» 21:02 Duitsland overweegt wegenvignet8
» 21:01 Medvedev: wees niet bang voor oppositie0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden