Tevredenheid over NS blijft toenemen

De tevredenheid van treinreizigers over de prestaties van de Nederlandse Spoorwegen (NS) blijft maar toenemen. Over het tweede kwartaal ‘beloonde’ 79 procent van de reizigers de vervoerder met het rapportcijfer 7 of hoger, tegen 77 procent in de eerste drie maanden van het jaar. Dat maakte de NS vandaag bekend.

In het tweede kwartaal reden meer treinen op tijd, na het dipje in de punctualiteit dat in het eerste kwartaal ontstond na invoering van de nieuwe dienstregeling. Bijna 89 procent van de treinen reed op tijd wanneer gerekend wordt met de norm dat treinen die minder dan drie minuten vertraagd zijn, op tijd rijden. Wanneer gerekend wordt met de zogenoemde vijfminutennorm, treinen die minder dan vijf minuten vertraging hebben, reed 94 procent van de treinen op tijd.

Reizigers waren dan ook iets beter te spreken over het op tijd rijden van de treinen; 56 procent van de klanten toonde zich daar tevreden over. In het eerste kwartaal lag dit nog op 51 procent van de reizigers. Ook werden in het tweede kwartaal meer aansluitingen gehaald. Lag dit in het eerste kwartaal nog op 91,4 procent, nu is dat gestegen tot 93,5 procent.