Naamsverandering Aap Obama wegens klachten racisme

Opmerkelijk • Geschreven door Ronald (Djeez) op 11-07-2009 @ 11:41
print 

In de oost-Duitse stad Dresden werd eind vorig jaar een aap geboren in de dierentuin die Obama werd gedoopt. Een mooi eerbetoon aan de Amerikaanse president, maar nu heeft de mandril toch een andere naam gekregen. Voortaan luistert de aap naar de naam Okeke.

De dierentuin kreeg namelijk veel klachten van de Organisatie van Zwarte Mensen in Duitsland (ISD). Tahir Della, die de scepter zwaait over die organisatie, vond de naam Obama 'een ramp'. "Zwarte mensen worden altijd weer geconfronteerd met vergelijkingen uit het dierenrijk."

Karl-Heinz Ukena, de directeur van de bewuste dierentuin, wil niets weten van de aantijgingen. Volgens hem was de naam louter positief bedoeld. Met een excuus voor de veroorzaakte 'irritatie' is besloten de aap toch maar een andere naam te geven.


Bron: De Pers


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

9580 views / 77 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 77 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Een aap is dan ook wel wat ongelukkig gekozen.. was het een beer/tijger/leeuw/vogel/slang/whatever geweest was er al een boel minder gezeur om denk ik.
userIcon
Het was niet de intentie om te kwetsen.
Stelletje jankerds.
Ik snap dat niet in sommige mensen. Waarom ziet men altijd meteen het slechte i.p.v. het goede in het geven van een naam. Niet iedereen heeft slechte dubbele bedoelingen met het geven van de naam Obama aan een aap. Toch pakt men vaak als eerste deze slechte bedoeling op, zonder eerst verder na te denken.
userIcon
quote:
Organisatie van Zwarte Mensen in Duitsland
Organisatie van Zwarte Mensen in Duitsland
Organisatie van Zwarte Mensen in Duitsland
Organisatie van Zwarte Mensen in Duitsland
Organisatie van Zwarte Mensen in Duitsland
Organisatie van Zwarte Mensen in Duitsland
userIcon
We zijn allemaal aap geweest, dus echt weer iets voor zo'n organisatie om zielig over te doen.
userIcon
Ah weer rellende turken en marokkanen... gezellig toch in de EU
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:44 schreef ufopiloot het volgende:
Organisatie van Zwarte Mensen in Duitsland
Inderdaad. Dit is net zo discriminerend.
Weer een gevalletje van lange tenen en er iets achter zoeken wat er niet is.
De zelfverzonnen slachtofferrol past weer precies!
Dan wordt het tijd dat ze een naaktslak naar bush gaan vernoemen.
man Super_Me (Moderator Frontpage) 11-07-2009 @ 11:49 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:43 schreef technojunk het volgende:
zal di aap wel blij me zijn dat di niet meer net as di neger genoemt wort
Sjeesus, het was leesbaar. Ik zie progressie. Het moet niet gekker worden.

Dus vanaf heden kan geen enkel donkergekleurd dier, de naam van een gekleurd iemand dragen?
Ik heb een zwarte hond, deze heet "Meneer" is dat nu racisme omdat dit wellicht Mr. T. zal beledigen?
userIcon
Weer zo'n clubje zielige janknegers

Bovendien behoren wij mensen ook tot het dierenrijk, dus ik zie het probleem niet.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:48 schreef Tha_Leonardo het volgende:
Dan wordt het tijd dat ze een naaktslak naar bush gaan vernoemen.
Nee, daar hebben ze schaamhaar al naar vernoemd
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:47 schreef puntje-tussen-de-bougie het volgende:
Weer een gevalletje van lange tenen en er iets achter zoeken wat er niet is.
De zelfverzonnen slachtofferrol past weer precies!
Over "slachtofferrol" gesproken. Doe niet zo zielig man.
Stelletje hypocrieten.
Bush werd ook met een aap vergeleken, niemand die daar moeilijk over deed.

Maar een zwarte met een aap vergelijken is ineens wel een probleem?

Ik stel voor dat die huilnegers weer snel terugggaan naar Afrika, ze hebben het hier immers zó slecht.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:46 schreef M42 het volgende:
Ah weer rellende turken en marokkanen... gezellig toch in de EU
Wil je zo graag dat t over Turken en Marokkanen gaat?

Trouwens, je hoeft dit bericht niet te lezen hoor, het is misschien beter voor je hart als je een eindje gaat wandelen
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:55 schreef Kskop het volgende:
Bush werd ook met een aap vergeleken, niemand die daar moeilijk over deed.
Terwijl een beetje een aap zich toch zwaar beledigd moet hebben gevoeld door met Bush vergeleken te worden.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Over "slachtofferrol" gesproken. Doe niet zo zielig man.
heb jij er een ander woord voor dan?
'Organisatie van zwarte mensen in Duitsland'

Ze plaatsen zichzelf in een hokje. En maar zeuren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:01 schreef Middlebeast het volgende:

[..]

OMG hij is er ook weer. Leg je extreemrechtse gedachten opzij, je bent wakker. lees de tekst nog eens.

Extreemrechts:


Extreem rechts? weet je wel wat dat is jong. Dat is zoals jouw Islam broeders zijn.
userIcon
Racisme..... alleen een probleem vanwege de grote hoeveelheid politiek correcte niet racisten die er een probleem van maken.....
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:55 schreef Kskop het volgende:
Bush werd ook met een aap vergeleken, niemand die daar moeilijk over deed.

Maar een zwarte met een aap vergelijken is ineens wel een probleem?

Ik stel voor dat die huilnegers weer snel terugggaan naar Afrika, ze hebben het hier immers zó slecht.
Maar ze geven jou de kans om een lekker haatzaaiende posting te maken. Da's toch ook wat waard?
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:03 schreef puntje-tussen-de-bougie het volgende:

[..]

heb jij er een ander woord voor dan?
Volgens mij heb je m'n reactie op je posting niet helemaal begrepen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:08 schreef Middlebeast het volgende:

[..]

M42 je hebt helemaal gelijk. Uitschot is het.

Hoe lang pikken we het nog? Dit kan niet langer. Daarom stem allemaal op Wilders.

Ze pikken onze banen in. Ze gaan er met onze vrouwen vandoor. Ze zijn niet te vertrouwen. Allemaal crimineel.

Hoe lang nog?

Ik zeg dat we NL op moeten ruimen. Terug naar het mooie blanke Holland. Een sterke leider moeten we hebben die ons sterk kan maken in europa. Weg met alle moslims uit het toekomstig blanke Nederland.

Alle Marokkanen en Turken rellen, geen enkele die goed is.

Wij Nederlanders zijn beter en suprieur. Wij doen het allemaal goed en maken geen fouten daar kunnen die smerige moslims nog iets van leren.

Daarom, luister allemaal naar M42 dan komen we er wel.
Ze zijn niet allemaal crimineel hoor, driekwart of zo.
Maar dat is meer dan genoeg.
userIcon
Dergelijke organisaties zorgen alleen maar voor een averechts effect. Nu zit ik godverdomme te denken hoeveel negers eigenlijk op apen lijken, en podverdorrie, nu ik overnadenk lijk ik eigenlijk ook akelig veel op een aap. Oplossing; maak alle apen af.
Je kunt zeggen wat je wil, maar het is wel solidair dat de dierentuin gehoor heeft gegeven aan de irritaties, haar excusus heeft aangeboden en de naam heeft gewijzigd!

Dan toch vind ik het triest dat mensen hier over klagen...
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:21 schreef EipNiC het volgende:
Dergelijke organisaties zorgen alleen maar voor een averechts effect. Nu zit ik godverdomme te denken hoeveel negers eigenlijk op apen lijken, en podverdorrie, nu ik overnadenk lijk ik eigenlijk ook akelig veel op een aap. Oplossing; maak alle apen af.
Maar even serieus, wat een achtelijke onzin is. Als de president (Obama) blank was geweest, was de aap ook naar hem vernoemd, gezien deze slechts naar de president is vernoemd omdat hij opdezelfde dag geboren is als de de dag dat obama zn belofte deed.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Maar ze geven jou de kans om een lekker haatzaaiende posting te maken. Da's toch ook wat waard?
Die huilnegers roepen het over zichzelf af met hun zielige protest.
vergezocht weer.... *roept iets over slachtofferrol etc *
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:23 schreef Kskop het volgende:

[..]

Die huilnegers roepen het over zichzelf af met hun zielige protest.
Jij hebt duidelijk je stok gevonden.
userIcon
vind okeke toch ook een aardige negernaam
volgens mij worden ze gewoon ontzettend geil als ze gediscrimineert worden, en als er dan niks is verzinnen ze maar zoiets belachelijks als een aapje dat naar een president genoemd is
of ze zijn gewoon jaloers dat obama wel iets bereikt heeft in zijn leven.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:49 schreef Super_Me het volgende:

[..]

Sjeesus, het was leesbaar. Ik zie progressie. Het moet niet gekker worden.

Dus vanaf heden kan geen enkel donkergekleurd dier, de naam van een gekleurd iemand dragen?
Ik heb een zwarte hond, deze heet "Meneer" is dat nu racisme omdat dit wellicht Mr. T. zal beledigen?
Een mandril is geen donker gekleurd dier. Maar evengoed worden apen vaak als karikaturen van mensen gezien, en het is een feit dat zwarten door racisten van oudsher aan apen worden gelijkgesteld. Los van de intentie is dit dus inderdaad een nogal onhandig gekozen naam.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:46 schreef M42 het volgende:
Ah weer rellende turken en marokkanen... gezellig toch in de EU
Turken behoren niet tot het zwarte ras.

Geeft wel aan hoe dom jij bent.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:12 schreef Middlebeast het volgende:

[..]

Wij samen toch als blanke Hollanders? Wij haten toch moslims? Wij zijn toch suprieur aan moslims?
Jij haat toch alle moslims? Ik ook!!!! Dan zijn wij samen extreemrechts.
Zullen we een clubje maken?
Gaan we dezelfde kleur kleren dragen en tekens maken voor onze cluk.
Gaan we anderen zoeken die ook mensen van een beplaade afkomst haten, mogen die ook bij onze club.
Haha, wat ben jij toch een raar persoon. Beetje in de war? Zeker teveel op je hoofd laten vallen als kind.
Ik vind het best dat ze een aap Obama noemen, als ze dan gelijk een ezel vernoemen naar Wilders.
Het stomme is.......

Mensen zijn apen, waarom doet iedereen er zo moeilijk over??

quote:
De apen zijn verdeeld in twee groepen ("parvordes"), de breedneusapen (Platyrrhini) uit Midden- en Zuid-Amerika en de smalneusapen (Catarrhini) uit Afrika en Azië. Deze parvordes worden soms als aparte infraordes gezien. Tot de smalneusapen behoren ook de mensapen en de mensen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apen

Mensen zijn dieren. Erg he?
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:09 schreef HeartCore het volgende:
Ik vind het best dat ze een aap Obama noemen, als ze dan gelijk een ezel vernoemen naar Wilders.
userIcon
Organisatie van Zwarte Mensen
dat een albino kameel werd vernoemd naar michael jackson was geen probleem.
waarheid doet pijn?
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:20 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:

[..]

Homo sapiens zijn gewoon de eerste stap in evolutie wat betreft hogere intelligentie, maar helaas denken heel veel dat ze de laatste stap zijn...Gelovigen enz.
klopt toch ook?
gelovigen evolueren niet meer door
50  van 77 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden