$545.668 schuld per huishouden VS

Economie • Geschreven door Peter (pberends) op 06-06-2009 @ 14:08
print 

De staatsschuld van de VS is, inclusief toekomstige verplichtingen, gestegen naar 63,8 biljoen dollar. Het afgelopen jaar kwam er 6,8 biljoen dollar aan verplichtingen bij, een stijging van 12 procent. Dit betekent een totale overheidsschuld met verplichtingen van 545.668 dollar per Amerikaans huishouden.

Het totaal van 63,8 biljoen dollar is 472 procent van het Amerikaanse bruto binnenlands product (BBP). Dit is exclusief de schulden van Amerikaanse burgers en bedrijven zelf.

De voornaamste redenen van de explosieve stijging komt door het grotere gat in de overheidsbegroting door de recessie, de kosten van de vergrijzing, de toenemende toekomstige verplichtingen van Social Security (sociale zekerheid) en Medicare (het overheidsprogramma dat de kosten van de gezondheidszorg van Amerikaanse gepensioneerden betaalt).

"We hebben een enorme hypotheek van meer dan 545.000 dollar op elk huishouden in Amerika. Het enige verschil met een echte hypotheek is dat deze schuld niet een huis als onderpand heeft", aldus David Walker, voormalig hoofd van de Government Accountability Office (de Amerikaanse Rekenkamer).

Jim Cooper, Amerikaans Congreslid voor de staat Tennessee, zegt dat de cijfers voor een verhoogde alertheid heeft gezorgd over de fiscale uitdagingen van de Amerikaanse overheid. Cooper: "Meer en meer mensen zijn ernstig bezorgd over onze financiële toekomst."

Zie ook de documentaire I.O.U.S.A. over de financiële situatie van de VS.

David Walker, voormalig hoofd van de Amerikaanse Rekenkamer, in
een eerdere documentaire (2007) over de schuldenberg van de VS



Lees ook:

» 20:14 'Gelekte info niet van KPN'8
» 18:53 KPN-klanten kunnen weer e-mailen7
» 17:30 NedCar gaat woensdag weer plat18
» 14:04 Consument kan rekeningen niet meer betalen192


delen | eKudos nujij

19284 views / 151 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 151 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
Hahaha i sense fail.
Only in America
userIcon
lol 472% overheidstekort
Wie gaat de deurwaarder worden en wanneer staat deze voor de deur van de USA? Ik denk dat dat nog heel lang kan gaan duren. Niet omdat we graag blijven dagdromen in de hoop dat alles goed komt, dat doet geen zinnige uitlener van zijn geld. Nee, schulden vereffenen we al jaren ook politiek. En dat zal in de USA waarschijnlijk nog harder aan gaan komen dan enkel het geld afbetalen wat ze niet hebben.
userIcon
ik weet niet wat hier grappig aan is, het instorten van de Amerikaanse economie als dat land daadwerkelijk failliet gaat heeft ook negatieve gevolgen over de hele wereld. Het is echt niet alsof wij daar geen last van gaan hebben.
Dit is toch nooit meer af te lossen?
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:12 schreef Morthill het volgende:
ik weet niet wat hier grappig aan is, het instorten van de Amerikaanse economie als dat land daadwerkelijk failliet gaat heeft ook negatieve gevolgen over de hele wereld. Het is echt niet alsof wij daar geen last van gaan hebben.
who gives a shit, als er een systeem compleet in elkaar klapt dan ben ik een blij persoon
userIcon
Laten we Amerika even rusten als voorbeeld voor de rest van de wereld? I think so.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:14 schreef Plaeghdraegher het volgende:

[..]

Ach, het eindresultaat is toch onvermijdelijk. Je kunt er wel tranen met tuiten om gaan brullen, maar what goes up must come down. Natuurlijk zal het negatieve gevolgen voor ons hebben, maar het is niet alsof jij en ik er iets aan kunnen doen. En dingen waar je zelfs in de verste verte niets aan kunt doen moet jij je ook niet druk maken; da's volstrekt zinloos.
Ik zeg niet dat we allemaal in paniek het raam uit moeten springen, maar Amerika uitlachen om hun staatsschuld lijkt me ook niet echt een handige reactie
man pberends (Redactie Frontpage) 06-06-2009 @ 14:16 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:14 schreef Klaasvager het volgende:
Even ter vergelijking:

De staatsschuld in Nederland bedraagt in 2008 346 miljard euro, dat is 58,2% van het bruto binnenlands product.
We moeten niet doen alsof het hier veel beter is. Als je toekomstige AOW- en zorgverplichtingen bij elkaar optelt komt je in het geval van Nederland misschien ook wel op 300% van het BBP.
userIcon
Bedankt Obama

Heeft Bush dat toch mooi beter gedaan dan die enge Obama...
man pberends (Redactie Frontpage) 06-06-2009 @ 14:17 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:14 schreef Masterix het volgende:
De Amerikaanse term 'Social Security' vertalen met het Nederlandse 'sociale zekerheid' is ongeveer als 'dollar' vertalen met 'euro'.
Echt waar pipo?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Social_Security_Act
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:12 schreef Morthill het volgende:
ik weet niet wat hier grappig aan is, het instorten van de Amerikaanse economie als dat land daadwerkelijk failliet gaat heeft ook negatieve gevolgen over de hele wereld. Het is echt niet alsof wij daar geen last van gaan hebben.
Dat is gedeeltelijk waar, maar aande andere kant, als de VS niet meer consumeert wat ze niet kunnen betalen, betekend dat dat de rest van de wereld een hogere welvaart krijgt, omdat producten minder waard worden. Dit gebeurt van wege de gedaalde vraag, en de productie die hetzelfde is gebleven.
Als de VS financieel instort, dan zal dat betekenen dat bv. de gemiddelde chinees in eens veel meer van de in china geproduceerde producten kan kopen, omdat die door de verminderde vraag goedkoper aangeboden worden.

Ik zal even zoeken nar het voorbeeld van een beroemd econoom over een amerikaan en 4 chinezen op een onbewoond eiland.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:16 schreef laforest het volgende:
Bedankt Obama

Heeft Bush dat toch mooi beter gedaan dan die enge Obama...
VMBO redenering.
userIcon
Aan wie is Amerika dat geld verschuldigd dan?
Aan de Fed toevallig? De PRIVE bank die geld drukt maar geen onderdeel van de overheid is? Dat kleine groepje mensen die de wereld ransom houden via Amerika? Hun hoofdman is tegenwoordig minister voor Finance in de Obama administration!! Hello wake up people!!!
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:19 schreef Neverever het volgende:

[..]

VMBO redenering.
Zegt de VMBO-er
Ik ben geen VMBO-er hoor, bestond niet eens toen ik nog die leeftijd had.

Blijf vooral trouw achter Obama de "excuus-neger" aanlopen dan val je vanzelf als een Lemming in de afgrond.
userIcon
Een beetje jammer dat de EU ook het riool wordt ingezogen.
userIcon
Dit bericht klopt niet... In Amerika wonen ongeveer 305 miljoen mensen... die samen een totale staatschuld hebben van 11.400 miljard dollar, oftewel een schuld van zo'n 37.000 dollar per persoon.

http://www.brillig.com/debt_clock/

Opzich ook niet verkeerd, maar bij lange na niet zoveel als in dit bericht gesuggereerd wordt... of een gemiddeld Amerikaans huishouden moet uit uit 545.000 / 37.000 = 15 personen bestaan....
man pberends (Redactie Frontpage) 06-06-2009 @ 14:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:18 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ja, clown.

Lees dat artikel van wiki maar.
quote:
Deze wet voor de sociale zekerheid
Ja?
man pberends (Redactie Frontpage) 06-06-2009 @ 14:23 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:22 schreef Ih8yousf het volgende:
Dit bericht klopt niet... In Amerika wonen ongeveer 305 miljoen mensen... die samen een totale staatschuld hebben van 11.400 miljard dollar, oftewel een schuld van zo'n 37.000 dollar per persoon.

http://www.brillig.com/debt_clock/

Opzich ook niet verkeerd, maar bij lange na niet zoveel als in dit bericht gesuggereerd wordt... of een gemiddeld Amerikaans huishouden moet uit uit 545.000 / 37.000 = 15 personen bestaan....
Misschien moet je beter lezen. Er staat inclusief toekomstige verplichtingen (het gat tussen de inkomsten en uitgaven in de toekomst). Dit is wat anders dan wat de staatsschuld op dit moment is in de VS.
userIcon
Van dat bedrag moet je dan wel aftrekken voor welk deel de amerikanen zelf staatsobligaties in handen hebben. Dan zijn ze hun eigen schuldeiser als het ware. En zolang je je schulden maar kunt terugbetalen (de rente in ieder geval) is er niet zoveel aan de hand.
Alsof dit nieuws is. Het kan allemaal nog goed komen, als er maar groei in de economie blijft zitten. Er moet niet teveel meer fout gaan op dat gebied in ieder geval.
userIcon
Als alles gaat in elkaar klappen, ben ik weg. Ga dan de staat geen cent betalen.. Ze gaan alles alleen dan maar drastisch verhogen waardoor we steeds meer moeten betalen en minder innnen. Kijken of er nog een ander goed land is
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:21 schreef laforest het volgende:

[..]

Zegt de VMBO-er
Ik ben geen VMBO-er hoor, bestond niet eens toen ik nog die leeftijd had.

Blijf vooral trouw achter Obama de "excuus-neger" aanlopen dan val je vanzelf als een Lemming in de afgrond.
het is idd duidelijk de schuld van Obama, die staatsschuld De economische crisis had hij absoluut kunnen voorkomen...
Tering. Wat zitten er toch een hoop domme naivelingen hier op fok die lekker in de anononimiteit van hun kleine kutkamer een beetje stoer lopen te doen.

Maar even on topic; de VS heeft idd een hoop schulden, maar er zijn andere grote Westerse landen met (in % van GDP) hogere staatsschuld, en bovendien is staatsschuld op zich niet iets slechts. Te veel staatsschuld, en met name schuld aan het buitenland is wel slecht.
Haha de lui daar zijn nog steeds hartstikke rijk:

Top 40 rijkste mensen ter wereld anno 2009
Onderstaand de lijst zoals die door Forbes wordt gehanteerd vanaf 11 maart 2009[1]. Bedragen in miljarden Amerikaanse dollars:

Rang (2009) Rang (2008) Naam Nationaliteit Vermogen: 2009 2008 2007
1 3 Bill Gates Verenigde Staten 40,0 58,0 56,0
2 1 Warren Buffett Verenigde Staten 37,0 62,0 52,0
3 2 Carlos Slim Helú & familie Mexico 35,0 60,0 49,0
4 14 Larry Ellison Verenigde Staten 22,5 25,0 21,5
5 7 Ingvar Kamprad & familie Zweden 22,0 31,0 33,0
6 10 Karl Albrecht Duitsland 21,5 27,0 20,0
7 5 Mukesh Ambani India 19,5 43,0 20,1
8 4 Lakshmi Mittal India 19,3 45,0 32,0
9 16 Theo Albrecht Duitsland 18,8 23,0 17,5
10 22 Amancio Ortega Spanje 18,3 20,2 24,0
11 26 Jim Walton Verenigde Staten 17,8 19,2 16,8
12 29 Alice Walton Verenigde Staten 17,6 19,0 16,6
12 26 Christy Walton & familie Verenigde Staten 17,6 19,2 16,7
12 26 S. Robson Walton Verenigde Staten 17,6 19,2 16,7
15 13 Bernard Arnault Frankrijk 16,5 25,5 26,0
16 11 Li Ka-Shing Hongkong 16,2 26,5 23,0
17 65 Michael Bloomberg Verenigde Staten 16,0 11,5 5,5
18 35 Stefan Persson Zweden 14,5 17,7 18,4
19 37 Charles Koch Verenigde Staten 14,0 17,0 12,0
19 37 David Koch Verenigde Staten 14,0 17,0 12,0
21 17 Liliane Bettencourt Frankrijk 13,4 22,9 20,7
22 19 Alwaleed Bin Talal Alsaud Saoedi-Arabië 13,3 21,0 20,3
23 34 Michael Otto & familie Duitsland 13,2 18,2 13,3
24 31 David Thomson & familie Canada 13,0 18,9 22,0
25 40 Michael Dell Verenigde Staten 13,0 16,4 15,8
26 56 Donald Bren Verenigde Staten 12,0 13,0 8,5
26 32 Sergey Brin Verenigde Staten 12,0 18,7 16,6
26 33 Larry Page Verenigde Staten 12,0 18,6 16,6
29 43 Steven Balmer Verenigde Staten 11,0 15,0 15,0
29 46 Gerald Cavendish Grosvenor & familie Verenigd Koninkrijk 11,0 14,0 11,0
29 97 George Soros Verenigde Staten 11,0 9,0 8,5
32 41 Paul Allen Verenigde Staten 10,5 16,0 18,0
32 23 Kwok & familie Hongkong 10,5 19,9 15,0
34 6 Anil Ambani India 10,1 42,0 18,2
35 43 Abigail Johnson Verenigde Staten 10,0 15,0 13,0
35 55 Susanne Klatten Duitsland 10,0 13,2 9,6
35 87 Ronald Perelman Verenigde Staten 10,0 9,5 7,0
35 77 Hans Rausing Zweden 10,0 10,0 9,0
39 46 Birgit Rausing & familie Zweden 9,9 14,0 11,0
40 68 Michele Ferrero & familie Italië 9,5 11,0 10,0
40 24 Michail Prochorov Rusland 9,5 19,5 13,5
40 46 Jack Taylor & familie Verenigde Staten 9,5 14,0 13,9
userIcon
Is er heel toevallig iemand hier met verstand van economie?

Zo ja: kan dit nog goed komen of stort de Amerikaanse economie hoe dan ook binnenkort keihard in?
userIcon
Als je drie kwartier kan missen kijk dan eens Money As Debt uit 2005. http://video.google.com/videoplay?docid=-2550156453790090544 Dan snap je een stuk beter wat geld eigenlijk is, en waarom de (staats)schulden overal zo oplopen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:17 schreef ThaKiller het volgende:

[..]
Ik zal even zoeken nar het voorbeeld van een beroemd econoom over een amerikaan en 4 chinezen op een onbewoond eiland.
Dat was Peter Schiff en hem heb je waarschijnlijk gezien in het programma "Wanneer de dollar valt"

In 2006 voorspelde hij al deze kredietscrisis en heeft tot nu toe steeds gelijk gehad. Je moet hem alleen niet vertrouwen als het gaat om korte termijn beleggingen (iets wat hij overigens zelf ook aangeeft)
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:14 schreef Pakspul het volgende:

[..]

who gives a shit, als er een systeem compleet in elkaar klapt dan ben ik een blij persoon
En waarom ben je dan blij ofwel waarom is dat positief voor jou?
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:16 schreef pberends het volgende:

[..]

We moeten niet doen alsof het hier veel beter is. Als je toekomstige AOW- en zorgverplichtingen bij elkaar optelt komt je in het geval van Nederland misschien ook wel op 300% van het BBP.
Plus dat er relatief veel meer Nederlandse huishoudens dan Amerikaanse huishoudens zijn met een hypotheek van een paar ton.

En als je kijkt naar de schuldenlast van de EU als geheel dan word je ook niet echt vrolijk.

De schuld per Amerikaan (exclusief persoonlijke schulden zoals hypotheek) is dus 37.000 dollar per persoon. Dat is ongeveer 25.900 euro per persoon. Exlcusief toekomstige verplichtingen want die tellen we voor Nederland ook niet mee.

De schuld per Nederlander (exclusief persoonlijke schulden zoals hypotheek) is 20.969 euro.

Dus een Amerikaan heeft op dit moment gemiddeld een klein 5.000 euro meer schuld dan een Nederlander.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:21 schreef laforest het volgende:

[..]

Zegt de VMBO-er
Ik ben geen VMBO-er hoor, bestond niet eens toen ik nog die leeftijd had.

Blijf vooral trouw achter Obama de "excuus-neger" aanlopen dan val je vanzelf als een Lemming in de afgrond.
Jij bent zeker zo iemand die wel gelooft in de puinhopen van Paars maar niet gelooft dat er zoiets is als de puinhopen van Bush.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:30 schreef Koen465 het volgende:
16 11 Li Ka-Shing Hongkong 16,2 26,5 23,0
Ka-Shing
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:13 schreef mirved het volgende:
Dit krijgen ze dus ook nooit meer gefixed.
jawel hoor, maar niet binnen dit oude systeem. het nieuwe systeem NESARA behelst o.a. het schrappen van de uitstaande kredieten, en zal binnenkort geïntroduceerd worden
Ze betalen het toch nooit meer terug En als de dollar instort stelt die 500K schuld ook niets meer voor.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 14:23 schreef Jazoist het volgende:
Van dat bedrag moet je dan wel aftrekken voor welk deel de amerikanen zelf staatsobligaties in handen hebben. Dan zijn ze hun eigen schuldeiser als het ware. En zolang je je schulden maar kunt terugbetalen (de rente in ieder geval) is er niet zoveel aan de hand.
Alsof dit nieuws is. Het kan allemaal nog goed komen, als er maar groei in de economie blijft zitten. Er moet niet teveel meer fout gaan op dat gebied in ieder geval.
Jammer alleen dat ze al meer dan tien jaar de rente niet meer kunnen betalen. Ja ze betalen de rente met nieuwe leningen Het is steeds de vraag of de VS een nog grotere sukkel kan vinden om de lening van de eerdere sukkel af te betalen.

Dit kan alleen goed komen wanneer de VS officieel failliet gaat en de schulden niet betaald of wanneer ze de druk pers zo ongelooflijk hard aan zetten dat er hyperinflatie optreed.

De dollar zal dan vallen en de nieuwe munt die al klaar ligt, de Amero zal zijn plaats in nemen. Dan volgt er alleen de vraag of de rest van de wereld het zal accepteren dat de VS zijn schulden zo makkelijk van zich afschud.
50  van 151 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 20:14 'Gelekte info niet van KPN'8
» 18:53 KPN-klanten kunnen weer e-mailen7
» 17:30 NedCar gaat woensdag weer plat18
» 14:04 Consument kan rekeningen niet meer betalen192


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden