Premier: EU-uitslag niet tegen kabinet

Politiek • Geschreven door ANP op 05-06-2009 @ 22:45
print 
Kiezers hebben met hun grote steun aan zowel anti- als pro-Europese partijen duidelijk hun visie willen geven hoe ze verder willen met Europa, maar ze hebben daarmee wel een "heel verschillende en soms zelfs tegenstrijdige boodschap" gegeven.

"Dat is goed voor het debat over Europa", aldus premier Jan Peter Balkenende vandaag na afloop van de ministerraad. Hij beschouwt de uitslag van de Europese verkiezingen gisteren niet als een oordeel over het kabinetsbeleid. De coalitiepartijen CDA en PvdA leden verlies. Balkenende ziet de uitslag desondanks als "een aansporing" om "zaken die nodig zijn stevig aan te pakken, zeker in Europa". "We moeten er voor zorgen dat Europa sterker verankerd kan worden in de hoofden en harten van mensen."

Balkenende ziet tegenstrijdige boodschap in verkiezingsuitslag  (foto: ANP)

Bron: ANP


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

7473 views / 188 reacties
Reacties op dit bericht
38  van 188 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 01:53 schreef humberto.tan het volgende:
1. Bijna 65 procent van de Nederlanders zat op dit moment niet te wachten op de Europese verkiezingen.
2. Het stemgedrag bij Europese verkiezingen geeft een indicatie voor het stemgedrag bij verkiezingen voor de tweede kamer.

Conclusie: 65 procent van de Nederlanders zit op dit moment niet te wachten op kamerverkiezingen.

Mee eens? Vast niet. Toch is dit exact de logica die jij gebruikt om te komen tot jouw "feiten". Je neemt een aantal statische getallen en gaat ze combineren tot conclusies die je helemaal niet kunt trekken uit statistisch onderzoek.
Goh, waarom had ik jouw reactie al helemaal verwacht, zucht. Iets zegt me dat wat er ook wordt aangedragen, het toch niet goed genoeg voor je zal zijn zolang het niet in je eigen beeld past.

Laat me raden: je hebt ook nog harde feiten nodig -in jouw geval waarschijnlijk de ondertekende persoonlijke statements van iedere stemmer op het CDA- om er zeker van te zijn dat er een aanzienlijke hoeveelheid christenen op het CDA stemt? Want hee, uit statistieken in combinatie met het kijken naar welke belangen een partij behartigt, kun je dat echt niet vaststellen, hoor

Kortom: veel succes verder met het de weg vragen op de bekende weg.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 02:00 schreef humberto.tan het volgende:
En zonder die feitelijke onderbouwing blijft het dus net zo nietszeggend als ik hierboven al aangaf.
Tja, wat jij wilt.. geloof vooral in al het 'goede' dat de reguliere partijen je voorschotelen.
quote:
We leven hier niet in het communistische Rusland. Iedereen heeft voldoende mogelijkheden om alle informatie te verzamelen die hij maar wil, ook buiten de staatstelevisie om. Iedereen krijgt een kieslijst met daarop alle partijen en personen waarop hij/zij kan stemmen en heeft vervolgens meer dan voldoende mogelijkheden om op onderzoek uit te gaan en weloverwogen een keuze te maken. Als ze dat niet willen is dat prima, maar daar hebben ze dan toch echt zelf voor gekozen.
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat Nederland geen 100% internetdekking heeft (laat staan abonnees)? Sorry, maar jouw argumenten zijn erg zwak en getuigen van weinig realiteitszin.

Want buiten internet valt er helemaal niets over de niet reguliere partijen te vinden.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 02:00 schreef humberto.tan het volgende:
We leven hier niet in het communistische Rusland. Iedereen heeft voldoende mogelijkheden om alle informatie te verzamelen die hij maar wil, ook buiten de staatstelevisie om. Iedereen krijgt een kieslijst met daarop alle partijen en personen waarop hij/zij kan stemmen en heeft vervolgens meer dan voldoende mogelijkheden om op onderzoek uit te gaan en weloverwogen een keuze te maken. Als ze dat niet willen is dat prima, maar daar hebben ze dan toch echt zelf voor gekozen.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 02:00 schreef humberto.tan het volgende:En zonder die feitelijke onderbouwing blijft het dus net zo nietszeggend als ik hierboven al aangaf.
Regel 1: houd je eerst aan je eigen regels.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 02:09 schreef humberto.tan het volgende:
Even afgezien van het feit dat er bibliotheken en internetcafés zijn, was ik er voor het gemak even van uitgegaan dat elke partij campagne voert, dat is namelijk wel zo handig als je je potentiële doelgroep wil bereiken.
Campagnes, die niet door pravda 1,2 en 3 worden uitgezonden.

Je weet zelf ook wel dat je je op heel glad ijs bevind.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 02:12 schreef humberto.tan het volgende:
Onder campagnevoeren versta ik toch vooral de straat opgaan, mensen aanspreken, flyeren enzovoorts.
Zoals ik al zei, heel glad ijs. De publieke omroep is er niet om ons alleen over de reguliere partijen te promoten. Daar betalen jij en ik immers belastingen voor. En verwacht jij dat mijn oma van 95 zich met haar rollator nog 'de straat opgaat', of een computer aanschaft om zich in de details te verdiepen? Get real!
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 @ 22:46 schreef sunshine77 het volgende:
Goeie reactie. Niet negatief, eerder sportief!!!!!

NAH
Eerder ontkennend!
Maar dat zijn we gewend!
Ondertussen start Tinus renoise alsof er niks aan de hand is!
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 @ 23:05 schreef plum het volgende:

[..]

Ik geloof dat op 3 maart 2010 weer een stemronde komt, dan voor de provinciale verkiezingen?
en over twee jaar een stemronde voor de landelijke verkiezingen.
Dan moet het nog maar eens een keer SUPER LUID EN DUIDELIJK naar voren komen dat we zijn partij niet meer lusten, hij zal dan wel erg druk zijn met allerlei loze beloften om veel mensen te lijmen, maar dát mag hem de pret niet drukken, stem ook dat op de PVV!
En laat hen duidelijk weten dat wij stemmen NEE!
Het enige provinciale is jouw gedachtegoed. We hebben Gemeenteraadsverkiezingen. Loze beloften komen van Wilders, zoals vrijheid. Vrijheid en gelijkheid gaan hand in hand. Niet met kogels in knieën. Met 17% van de stemmen heb je geen meerderheid, met het dubbele ook niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 02:06 schreef watchers het volgende:

[..]


[..]

Regel 1: houd je eerst aan je eigen regels.
Gniffel, leuke steek onder water richting de Wilders Fanboys
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 01:26 schreef Techno het volgende:

[..]

Met ad hominem kunnen we niet zoveel, maar je kunt dit ongetwijfeld ook met rationele argumenten onderbouwen.
Mwa

Dat kan

Probleem is dat de gemiddelde Wilders stemmer niet rationeel nadenkt maar met de onderbuik.

Laat ik als voorbeeld, de criminele buitenlander nemen, een geliefd topic en argument.
De criminele Marokkaan.

Laten we als voorbeeld nemen, Achmed, 21 jaar, geboren in Nederland, met maroc en ned paspoort, voor de vierde keer voor tasjes roof en ontwijken van achteruitrijdende auto's gepakt.

Wilders: UITZETTEN... TERUG NAAR MAROKKO..

Nou ten eerste is hij hier geboren
ten tweede, sturen we hem per KLM naar Marokko, dan stuurt Air Marokko hem met het eerste vliegtuig terug, die wil Achmed de tasjesrover ook niet hebben.
Gewoon de grens over schoppen dan?
Dat zullen Duitsland of Belgie leuk vinden, wat wij kunnen, kunnen hun ook tenslotte, en hun schoppen al hun criminele buitenlanders over de grens... Nederland in.

Begin je een beetje te begrijpen waarom Wilders loos gebrul en 'oplossingen' geen oplossingen zijn?
Ignornace is bless
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 @ 22:47 schreef storm-meter het volgende:

[..]

Zeker onder dwang
Desnoods, ja.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 05:06 schreef Begieltie het volgende:
Ignorance is bliss


userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 05:10 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Desnoods, ja.
Jij bent eng....
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 @ 22:51 schreef hans3000 het volgende:
Pechtold heeft gelijk: 't anti-Europa kamp heeft 8 zetels gehaald, de pro-Europese partijen 17 zetels. Het volk is dus pro-Europa. Optiefen met die mafkees Wilders die denkt dat ie namens het hele volk spreekt. Trouwens, hulde voor Balkenende dat zijn CDA niet met Wilders in een coalitie wil zitten
Ga maar lekker huilen, mohameddaan. Jij spreekt zowiezo niet voor Nederland, alleen voor je eigen inteelt broeders. Jij verliest alweer!
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 05:35 schreef sumerian het volgende:

[..]

Ga maar lekker huilen, mohameddaan. Jij spreekt zowiezo niet voor Nederland, alleen voor je eigen inteelt broeders. Jij verliest alweer!
Wie ben jij en wat heb je met Summie gedaan.
Ik kan me herinneren fatsoenlijk volwassen gesprekken te hebben gevoerd met iemand met de naam Sumerian, ondanks onze meningsverschillen.
En die persoon verviel niet in degelijke hatige uitspraken.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 @ 22:50 schreef Haagse-Harry het volgende:
Goed zo JP. Blijf vooral kiezers beledigen of negeren, je bent al lekker bezig
hahaha idd en dat al bijna 8 jaar
Heel misschien word het duidelijker bij de landelijke verkiezingen voor hem.
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 07:30 schreef quasipseudo het volgende:
Heel misschien word het duidelijker bij de landelijke verkiezingen voor hem.
Met de gigantische winst voor de PVV en de SP de laatste verkiezingen moet het doorgedrongen zijn.
Volgensmij krijg je niets door die botte harses.
wat een ongeloofelijke paardelul is dat toch ook zeg , staat als een blind paard iets teroepen, ik hoop dat je nog een veel grotere neerderlaag binnenkort voor die stommekop krijg
userIcon
De houding van Balkenende is tekenend voor de perverse bestuurscultuur en de achterlijke en blinde politiek die momenteel bedreven wordt.

Men is overduidelijk te ver van het volk af komen te staan. Balkenende leest alles op zijn eigen manier (in zijn eigen voordeel) en maakt telkens de verkeerde conclusies. De mening van het volk doet er niet meer toe. Ze doen er alles aan om in het regeringspluche te blijven zitten.

Mbt tot europa ligt de basis van veel kwaad in het EU referendum, waar Nederland toen duidelijk NEE zei tegen nog meer Europa. Ik zie de zure gezichten nog voor me, toen de uitslag bekend werd destijds.

Wat er daarna gebeurt is absurd, pervers, verwerpelijk, a-sociaal. De mening van het volk wordt verkwanseld. Het kabinet doet er alles aan om een nieuw EU Referendum om zeep te helpen. Met zeer kwalijke rollen voor het CDA en de PVDA (verkiezingsbelofte), die het "niet nodig" vonden om weer het volk te raadplegen.

De echte reden was dat ze eigenlijk helemaal geen democratie willen. Ze willen gewoon doen waar ze zelf zin in hebben. De mening van het volk respecteren ze totaal niet.

De politiek in Den Haag is ziek. Om te kotsen.....!
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 00:47 schreef Techno het volgende:

[..]

1. Het CDA heeft een niet onaanzienlijk deel zetels verloren. Hier valt wel een (tamelijk eenduidige) conclusie uit te trekken.

2. Dat de meerderheid van de kiesgerechtigden niet heeft gestemd, geeft ook wel een indicatie van hoe 'hoog' men de reguliere partijen èn de EU heeft zitten.

3. Het CDA heeft een grote achterban die bepaalde belangen heeft, welke het CDA trouw behartigd. Helaas kan ik hier niet publiekelijk over uitwijden, want dit kan me mijn baan kosten.
Yep, de PVV hekelt ongebreidelde subsidies, dus de weerstand is groot in die sector :
http://www.agd.nl/1077541/Opinie/Weblogs/Blog/Weinig-diepgang.htm
Tuuuurlijk JP.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 01:23 schreef watchers het volgende:

[..]

Het is een feit, al vele decennia zelfs. Als je niet eens weet waar de grootste achterban van het CDA te vinden is, moet je niet mee willen praten over politiek.
Jij weet waar je over praat. @Humberto :
http://www.nrc.nl/achterg(...)rten_grootste_partij
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 02:12 schreef humberto.tan het volgende:

[..]

Onder campagnevoeren versta ik toch vooral de straat opgaan, mensen aanspreken, flyeren enzovoorts.
Wat een onzin.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 03:16 schreef JoaC het volgende:

[..]

Het enige provinciale is jouw gedachtegoed. We hebben Gemeenteraadsverkiezingen. Loze beloften komen van Wilders, zoals vrijheid. Vrijheid en gelijkheid gaan hand in hand. Niet met kogels in knieën. Met 17% van de stemmen heb je geen meerderheid, met het dubbele ook niet.
"Niet met kogels in knieën"
ik word zo moe van die mensen die denken dat ze voor anderen kunnen spreken, voor de duidelijkheid ik ben ook niet zo voor het CDA, maar ik vind Balkenende wel een goeie MP: hij probeert tenminste de boel bij elkaar te houden, die ander is er alleen maar op uit om mensen tegen elkaar op te zetten, die zal nooit wat bereiken in Nederland, daar houden wij nml. niet van, zo ook even voor iedereen gesproken, weten jullie hoe het voelt
Hierzo vind je er ook wat over.

Klik dan hier.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 03:59 schreef BasOne het volgende:

[..]


Laten we als voorbeeld nemen, Achmed, 21 jaar, geboren in Nederland, met maroc en ned paspoort, voor de vierde keer voor tasjes roof en ontwijken van achteruitrijdende auto's gepakt.

Wilders: UITZETTEN... TERUG NAAR MAROKKO..

Nou ten eerste is hij hier geboren
ten tweede, sturen we hem per KLM naar Marokko, dan stuurt Air Marokko hem met het eerste vliegtuig terug, die wil Achmed de tasjesrover ook niet hebben.
Gewoon de grens over schoppen dan?
Dat zullen Duitsland of Belgie leuk vinden, wat wij kunnen, kunnen hun ook tenslotte, en hun schoppen al hun criminele buitenlanders over de grens... Nederland in.

Begin je een beetje te begrijpen waarom Wilders loos gebrul en 'oplossingen' geen oplossingen zijn?
Dit voorbeeld is precies hetgeen waar ik ook tegen aanloop. Maar wat ik helemaal niet snap is dat Marokko (die volgens mij ook echt niet blij is met het imago) geen samenwerking/verdrag aangaat met Nederland. Als je een dubbele nationaliteit hebt (bijna gedwongen door de Marokkaanse overheid - probeer er maar eens vanaf te komen, ken heel wat mensen die dat echt wel willen), en je bent een recidivist, dan zou ik als koning*in* van Marokko zeggen, prima geef ze maar hier. Kunnen ze hier in de gevangenis leren dat we dat dus niet willen.
En dat geeft volgens mij wel een sterke boodschap af, het hoeft dan maar een paar keer te gebeuren en dan dammen ze echt wel in. Want daar in de gevangenis zitten is echt geen pretje. Net als ouders die de verantwoording blijven dragen, heeft de overheid van hun eigen staatsburgers ook een verantwoording af te leggen.

Hetzelfde geldt voor mijn gevoel voor Antilianen, Turken, Chinezen, enz. En het Nederlands tuig voor mij part in heropvoedingskampen, leren ze tenminste wat echt werken is. (Maar daar zijn we dan weer veel te soft voor, we moeten vooral de zieken en de ouderen blijven straffen want die kunnen er echt wat aan doen..)
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 11:23 schreef Hilde76 het volgende:

[..]

Dit voorbeeld is precies hetgeen waar ik ook tegen aanloop. Maar wat ik helemaal niet snap is dat Marokko (die volgens mij ook echt niet blij is met het imago) geen samenwerking/verdrag aangaat met Nederland. Als je een dubbele nationaliteit hebt (bijna gedwongen door de Marokkaanse overheid - probeer er maar eens vanaf te komen, ken heel wat mensen die dat echt wel willen), en je bent een recidivist, dan zou ik als koning*in* van Marokko zeggen, prima geef ze maar hier. Kunnen ze hier in de gevangenis leren dat we dat dus niet willen.
En dat geeft volgens mij wel een sterke boodschap af, het hoeft dan maar een paar keer te gebeuren en dan dammen ze echt wel in. Want daar in de gevangenis zitten is echt geen pretje. Net als ouders die de verantwoording blijven dragen, heeft de overheid van hun eigen staatsburgers ook een verantwoording af te leggen.

Hetzelfde geldt voor mijn gevoel voor Antilianen, Turken, Chinezen, enz. En het Nederlands tuig voor mij part in heropvoedingskampen, leren ze tenminste wat echt werken is. (Maar daar zijn we dan weer veel te soft voor, we moeten vooral de zieken en de ouderen blijven straffen want die kunnen er echt wat aan doen..)
De Marokkaanse regering kan het geen ene reet schelen wat die hufters hier uitvreten, en daar hebben ze dan nog gelijk in ook. Dat tuig is gewoon hier geboren, voor Marokko dus de ver van m'n bed show. Wat ik alleen niet kan begrijpen is dat ze van Marokko automatisch de Marokkaanse nationaliteit moeten krijgen, wat is dat voor territoriumdrift?
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 12:19 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

De Marokkaanse regering kan het geen ene reet schelen wat die hufters hier uitvreten, en daar hebben ze dan nog gelijk in ook. Dat tuig is gewoon hier geboren, voor Marokko dus de ver van m'n bed show. Wat ik alleen niet kan begrijpen is dat ze van Marokko automatisch de Marokkaanse nationaliteit moeten krijgen, wat is dat voor territoriumdrift?
Dat snap ik dan ook echt niet idd. Is hier uberhaupt al eens met Marokko zelf over gesproken dan, of is dit iets wat zo maar aangenomen wordt? (is er dan ook een bron? Wil ik me graag inlezen.. )
userIcon
Arme man. Zou dit aan de orde kunnen zijn:

Het syndroom van Asperger, ook wel Aspergersyndroom, is een pervasieve ontwikkelingsstoornis vernoemd naar de Weense kinderarts dr. Hans Asperger. Het syndroom kenmerkt zich door beperkingen in de sociale interacties en een beperkt repertoire aan interesses en activiteiten. Anders dan bij de nauw verwante Autistische stoornis is er geen sprake van vertragingen in de ontwikkeling van taalvaardigheden op jonge leeftijd.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger

Kan hij ook niets aan doen hoor, maar de burger wordt met zijn wijze van besturen ermee opgezadeld.
userIcon
"Die uitslag is toch niet zo moeilijk te begrijpen, Wouter?"

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8560

Aardige adstruering.
We moeten er voor zorgen dat Europa sterker verankerd kan worden in de hoofden en harten van mensen."


Ik las verkankerd
userIcon
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 @ 12:37 schreef Bekkersrenewed het volgende:
Domme, domme, naiëve man
Wat heeft Wilders er nou weer mee te maken?
38  van 188 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 05:53 VVD blijft verliezen in peiling69
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden