Tv-kok choqueert kinderen

Opmerkelijk • Geschreven door Marc (MPG) op 30-03-2009 @ 20:56
print 
Tot ontzetting van de in de studio aanwezige kinderen heeft de Duitse tv-kok Sarah Wiener daar een konijn geslacht. "Zo leren ze tenminste waar vlees vandaan komt".

De kok gaf het dier eerst een elektrische schok. Daarna werd het konijn gevild en geslacht. De kinderen in de studio keken geschokt toe. Volgens de Hamburger Morgenpost begonnen sommige kinderen te huilen.

Eén van de kinderen die getuige was van het voorval, de 14-jarige Simon, vond het afschuwelijk. "Het konijn was nog warm terwijl zijn mooie knuffelige vacht eraf ging. Ik zag de ingewanden de prullenbak ingaan. Het meest erge vond ik wel dat het aan een haak werd opgehangen als een paar sokken aan een waslijn." De 15-jarige Sydney zei vooral geschokt te zijn door het opensnijden van de keel van het konijn. "Er kwam echt veel bloed uit."
 
Wiener ziet zelf geen enkel probleem. "Het is de realiteit. Mensen horen te weten wat ze eten. We zien niet wat in de slachthuizen gebeurt waardoor we een vertekend beeld hebben van de voedingsmiddelen die we tot ons nemen." Ze heeft dan ook geen verontschuldigingen aangeboden aan de kinderen, die volgens haar niet gedwongen waren te kijken. Een dag later hebben de kinderen overigens wel van het geroosterde konijn gegeten.

De betreffende uitzending zal 14 april op tv komen. De serie heet 'Sarah Wiener und die Küchenkinder' en wordt uitgezonden via de tv-zender Arte.

Met dank aan Pietverdriet die over dit bericht een topic opende in het subforum Culinesse à Gogo.

Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 09/02 Bellende drugskoerier rijdt tegen de lamp15
» 09/02 Daklozen slapen bij prostituees16
» 09/02 Bewakingscamera filmt rukkende klant23
» 09/02 'Seks houdt geheugen jong'23


delen | eKudos nujij

19099 views / 94 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 94 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
man Gramps (Redactie Frontpage) 30-03-2009 @ 20:58 fotoboek no homepage
userIcon
Meesterlijk.
userIcon
Jeej
Konijn, lekkaaaah
"Een dag later hebben de kinderen overigens wel van het geroosterde konijn gegeten. "
Bhahaha
userIcon
14- en 15 jarigen die moeten huilen omdat een konijn wordt geslacht.

De maatschappij is echt aan't verwijven.
userIcon
tot voor kort was dit in België een standaard item in de les biologie in het 1e middelbaar... in mijn klas was niemand geschokt of zo
volgens mij zijn die kinderen van tegenwoordig een beetje verwend en niets meer gewoon
Komen konijnen niet uit een doosje net als melk uit een pak?
userIcon
quote:
Wiener ziet zelf geen enkel probleem. "Het is de realiteit. Mensen horen te weten wat ze eten. We zien niet wat in de slachthuizen gebeurt waardoor we een vertekend beeld hebben van de voedingsmiddelen die we tot ons nemen.
Gelijk heeft ze
En in de volgende show mogen kindertjes hun eigen huisdier frituren.
userIcon
Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens. Als je vlees eet. Moet je ook maar toekijken als het geslacht wordt.

Zo gaan namelijk elke dag een hoop dieren omdat wij ze willen eten.

Ik ben geen macrobioot ofzo. Ik eet graag vlees. Maar ik zou ook rustig een dier zelf slachten.

Tegenwoordig wordt vlees zo gesneden dat het vooral niet meer aan een dier doet denken (denk aan gezichtjesworst). Dat is best raar.
Andere culturen zijn gelukkig niet zo vervreemd van onze natuur. Het hoort er nu eenmaal bij we zijn omnivoren
Euh wij leerden op 13 jaar (1ste middelbaar) al hoe een konijn geslacht werd. Klein kinderen.
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 20:59 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
14- en 15 jarigen die moeten huilen omdat een konijn wordt geslacht.

De maatschappij is echt aan't verwijven.
Ze zien het gebeuren.

Ik eet zelf ook vlees, vis, kip, etc. Maar ik wil dus echt niet zien hoe de koe, varken, kip of andere dieren worden afgeslacht voor mij.
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:01 schreef Noway666 het volgende:
En in de volgende show mogen kindertjes hun eigen huisdier frituren.
Ik moest lachen
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:00 schreef catfish het volgende:
tot voor kort was dit in België een standaard item in de les biologie in het 1e middelbaar... in mijn klas was niemand geschokt of zo
volgens mij zijn die kinderen van tegenwoordig een beetje verwend en niets meer gewoon
maar dat was toen wel een kikker (bij mij op school tenminste)
een konijntje heeft nou eenmaal een hoger aai gehalte
man mouthman (Redactie Frontpage) 30-03-2009 @ 21:04 fotoboek homepage
userIcon
Konijnen topics de hele tijden.
userIcon
Een beest villen dat uit de vriezer komt gaat erg moeizaam, dat kun je inderdaad beter vers doen.

"Een dag later hebben de kinderen overigens wel van het geroosterde konijn gegeten."

Wild moet een paar weken besterven, wat is dat voor een kok?
man mouthman (Redactie Frontpage) 30-03-2009 @ 21:07 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:01 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens. Als je vlees eet. Moet je ook maar toekijken als het geslacht wordt.

Zo gaan namelijk elke dag een hoop dieren omdat wij ze willen eten.

Ik ben geen macrobioot ofzo. Ik eet graag vlees. Maar ik zou ook rustig een dier zelf slachten.

Tegenwoordig wordt vlees zo gesneden dat het vooral niet meer aan een dier doet denken (denk aan gezichtjesworst)
Moet je eens kijken hoe in azie de kippen verkocht worden .....met de kop er nog aan. Iedem met vis. ik had een keer vis met kop en al geserveerd voor mijn gasten werd er geklaagd door iemand omdat er kinderen bij waren.
userIcon
Jamie Oliver heeft eens zelf een schaap geslacht omdat hij vond dat ie dat ook moest durven als je zo vaak vlees bereid. Ik kan het daar wel mee eens zijn.

Het is een harde les, maar waarom zou de waarheid verborgen moeten blijven?
userIcon
quote:
De kok gaf het dier eerst een elektrische schok. Daarna werd het konijn gevild en geslacht. De kinderen in de studio keken geschokt toe.
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:02 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Ze zien het gebeuren.

Ik eet zelf ook vlees, vis, kip, etc. Maar ik wil dus echt niet zien hoe de koe, varken, kip of andere dieren worden afgeslacht voor mij.
Vind je dat niet behoorlijk hypocriet?
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:00 schreef catfish het volgende:
tot voor kort was dit in België een standaard item in de les biologie in het 1e middelbaar... in mijn klas was niemand geschokt of zo
volgens mij zijn die kinderen van tegenwoordig een beetje verwend en niets meer gewoon
Niet veralgemenen. Ik heb nooit een konijn dood gedaan in de les biologie. Laat staan open gesneden. Dissectie ervan heb ik wel gezien, maar zelf doen deed men niet waar ik op school zat.
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:10 schreef budha het volgende:

[..]

Vind je dat niet behoorlijk hypocriet?
Ja zeer zeker. Maar er zijn mensen waaronder ikzelf ook, die kunnen daar gewoon niet tegen.
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:10 schreef budha het volgende:

[..]

Vind je dat niet behoorlijk hypocriet?
Wordt het vlees niet minder lekker van hoor.

Dan maar hypocriet, maar gelukkig hoeven wij niet meer zelf te slachten voor ons vlees.
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 20:59 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
14- en 15 jarigen die moeten huilen omdat een konijn wordt geslacht.

De maatschappij is echt aan't verwijven.
en jij loopt zeker kokhalzend weg als je weet hoe je biefstukje/karbonaatje of ander vleesje wordt bereid..

userIcon
Niks mis mee, moet kunnen.
userIcon
quote:
Een dag later hebben de kinderen overigens wel van het geroosterde konijn gegeten.


De tranen vielen dus wel mee, de TV-Kok in kwestie had dus gelijk.
Wanneer nemen ze hier kinderen voor, das pas chock
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:10 schreef budha het volgende:

[..]

Vind je dat niet behoorlijk hypocriet?
We gaan steeds vaker het woord "hypocriet" gebruiken. Klinkt het zo lux ofzo?
a. Je wilt wel vlees eten.
b. Je wilt niet zien hoe beesten worden afgemaakt.

Wat is daar hypocriet aan? Snap het niet helemaal.
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:16 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Ja zeer zeker. Maar er zijn mensen waaronder ikzelf ook, die kunnen daar gewoon niet tegen.
Je vindt zoiets te confronterend ofzo? Vind je niet dat je daar gewoon tegen zou moeten kunnen? De enige die 'er niet tegen kan' is volgens mij het konijn.
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:16 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Ja zeer zeker. Maar er zijn mensen waaronder ikzelf ook, die kunnen daar gewoon niet tegen.
Mietje.

userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:21 schreef DevilOfExcitement het volgende:

[..]

We gaan steeds vaker het woord "hypocriet" gebruiken. Klinkt het zo lux ofzo?
a. Je wilt wel vlees eten.
b. Je wilt niet zien hoe beesten worden afgemaakt.

Wat is daar hypocriet aan? Snap het niet helemaal.
Wat is er niet te snappen? Wel de lusten, maar niet de lasten willen. Duidelijk geval.
userIcon
Een stapel Dachau lijken op d'r stroep leggen, kan ze zien waar Duitsland vandaan komt.
hmmm....doet me denken aan flappie, me eigen kleine flappie
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:27 schreef Pinobot het volgende:
Een stapel Dachau lijken op d'r stroep leggen, kan ze zien waar Duitsland vandaan komt.
Alsof Nederland een zuiver verleden heeft, eerst nadenken voordat je iets roept
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:17 schreef mschol het volgende:
en jij loopt zeker kokhalzend weg als je weet hoe je biefstukje/karbonaatje of ander vleesje wordt bereid..

Nou, ik heb een keer op tv gezien hoe ze een zeeschildpad slachtte en dat ging me écht te ver. Ze sneden gewoon het schild los en lieten dat beest lijden ( zo'n achterlijk barbaars volk dat het tegen de traditie vindt om dieren eerst de kop af te slaan). Ik ben 100% vleeseter maar als ze me in een luxe restaurant zeeschildpad zouden aanbieden zou ik dus weigeren. Ik heb het gezien, en er mijn oordeel over geveld.
Zo zou dat voor iedereen moeten zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 20:59 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
14- en 15 jarigen die moeten huilen omdat een konijn wordt geslacht.

De maatschappij is echt aan't verwijven.
Tot ze 's avonds veilig met een toetsenbord hele groepen mensen de vernietiging in wensen
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:09 schreef NrTH het volgende:

[..]

[afbeelding]
Je bedoelt www.instantrimshot.com ?
man mouthman (Redactie Frontpage) 30-03-2009 @ 21:40 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:07 schreef budha het volgende:
Jamie Oliver heeft eens zelf een schaap geslacht omdat hij vond dat ie dat ook moest durven als je zo vaak vlees bereid. Ik kan het daar wel mee eens zijn.

Het is een harde les, maar waarom zou de waarheid verborgen moeten blijven?
Was toch ook een programma (van link geloof ik) waar "BNers" hun eigen vlees moesten uitkiezen terwijl het nog aan de koe zat en moesten toekijken hoe geslacht werd? ! of 2 keer gezien en er waren een aantal die dat vlees niet aten....mietjes.
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:04 schreef trabant het volgende:
Een beest villen dat uit de vriezer komt gaat erg moeizaam, dat kun je inderdaad beter vers doen.

"Een dag later hebben de kinderen overigens wel van het geroosterde konijn gegeten."

Wild moet een paar weken besterven, wat is dat voor een kok?
Het was een tam konijn vermoed ik
userIcon
De kleine Sayid in Lost...
userIcon
Volgende week een excursie bij een varken/kippenslachterij?
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 20:59 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
14- en 15 jarigen die moeten huilen omdat een konijn wordt geslacht.

De maatschappij is echt aan't verwijven.
Nogal ja. Man dit hoort gewoon opvoeding te zijn. Het is gewoon de natuur en wij vormen er hoe dan ook een onderdeel van. Naar mijn idee denken mensen dat alle dieren schattige beestjes zijn. Weet wel dat vage hippie ideeën over wereldvrede.
Tuurlijk hebben die beesten ook een eigen leven en wij net zo goed en wij zitten bovenaan de voedselketen.

Zolang het maar snel gebeurd, zonder te veel leed is er niet veel aan de hand.
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:22 schreef budha het volgende:

[..]

Je vindt zoiets te confronterend ofzo? Vind je niet dat je daar gewoon tegen zou moeten kunnen? De enige die 'er niet tegen kan' is volgens mij het konijn.
Waarom moet je daar tegen kunnen dan? Dat is toch helemaal niet meer nodig vandaag de dag?
Het is niet zo zeer confronterend, maar gewoon smerig, er zijn mensen die gewoon niet tegen bloed kunnen, mag je dan geen vlees meer?
Ik hoef niet al dat bloed en ingewanden te zien, maar ik lust wel een stukje vlees zo af en toe, dan maar hypocriet, wordt het niet minder lekker van en ik kan er perfect mee leven op deze manier hoor.
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:04 schreef trabant het volgende:
Een beest villen dat uit de vriezer komt gaat erg moeizaam, dat kun je inderdaad beter vers doen.

"Een dag later hebben de kinderen overigens wel van het geroosterde konijn gegeten."

Wild moet een paar weken besterven, wat is dat voor een kok?
Een paar weken?????????? Dan kruipen de maden eruit!!!

Een paar dagen zal je bedoelen.

Toen onze buurman zijn hanen niet meer wou hebben wij ze opgegeten. Mijn kinderen stonden erbij te kijken hoe ik ze slachtte en schoonmaakte. terwijl de haan leegbloedde overlegde ze samen wanneer nou precies de haan dood is, en wanneer hij niets meer voelt.
Hun leeftijd was toen 4, 5, 7, en 11. We hebben lekker gegeten. Veel lekkerder dan zo'n opgefokte supermarktkip. Ik kan het je aanraden, zo'n lekker scharrelkipje!!
userIcon
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 22:02 schreef loodgietertje het volgende:

[..]

Een paar weken?????????? Dan kruipen de maden eruit!!!

Een paar dagen zal je bedoelen.

Toen onze buurman zijn hanen niet meer wou hebben wij ze opgegeten. Mijn kinderen stonden erbij te kijken hoe ik ze slachtte en schoonmaakte. terwijl de haan leegbloedde overlegde ze samen wanneer nou precies de haan dood is, en wanneer hij niets meer voelt.
Hun leeftijd was toen 4, 5, 7, en 11. We hebben lekker gegeten. Veel lekkerder dan zo'n opgefokte supermarktkip. Ik kan het je aanraden, zo'n lekker scharrelkipje!!
Ik hoop dat er een grote pan klaarstaat voor het geval jouw buurman zijn vrouw zat is
quote:
Op maandag 30 maart 2009 @ 21:02 schreef Schaapje1987 het volgende:
Ik eet zelf ook vlees, vis, kip, etc. Maar ik wil dus echt niet zien hoe de koe, varken, kip of andere dieren worden afgeslacht voor mij.
Toen ik een keer een link kreeg van een filmpje uit een abattoir, heb ik wel gekeken. Hoe het rund naar binnengejaagd werd, gedood en gedemonteerd. Elk onderdeel was bruikbaar, wat een schrale troost voor het slachtdier is - in tegenstelling tot dieren die voor één onderdeel gedood worden. Geen leuk gezicht, maar wel informatief. Het was toch iets minder erg dan ik verwachtte.
userIcon
Er staat nergen dat de kinderen die huilden 14- of 15- jarig waren.

Ook vind ik het onzin dat men zoiets 'moet' zien.

Ik wil niet eens in de keuken van de Mac kijken omdat ik anders wellicht mijn hamburger niet meer lust
50  van 94 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 09/02 Bellende drugskoerier rijdt tegen de lamp15
» 09/02 Daklozen slapen bij prostituees16
» 09/02 Bewakingscamera filmt rukkende klant23
» 09/02 'Seks houdt geheugen jong'23


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden