CU: 'SGP heeft overeenkomsten met salafisme'

Politiek • Geschreven door Jan (Jigzoz) op 28-03-2009 @ 14:48
print 
Volgens de voorzitter van het wetenschappelijk instituut van de ChristenUnie, Gert-Jan Segers, vertoont de Staatkundig Gereformeerder Partij (SGP) op bepaalde vlakken overeenkomsten met radicale, sektarische stromingen als bijvoorbeeld het salafisme. Het salafisme zet mensen aan tot het plegen van geweld tegen niet-moslims.

Segers ziet vooral overeenkomsten in de theocratische manier van denken van de SGP en het salafisme. Zowel de SGP als het salafisme zien het als een taak van de overheid om zogenaamde valse godsdiensten te weren en uit te roeien.

Toch gaat de vergelijking niet helemaal op, erkent Segers, want "vergelijkingen met de taliban zijn ongepast. Maar als ik let op de overheidsvisie dan zie ik overeenkomsten." Daarnaast zegt hij SGP-leden te kennen als vriendelijke en vreedzame burgers.

 




Lees ook:

» 12:48 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV54
» 09:19 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'50
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 08/02 GroenLinks boos over schrappen 80 km-zones40


delen | eKudos nujij

9539 views / 120 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 120 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Goh, ben ik het toch een keer eens met de CU.
userIcon
En dat een CU dat ook zegt...
man superworm (Redactie Frontpage) 28-03-2009 @ 14:51 fotoboek homepage
userIcon
Zegt de CU Bemoeizuchtige gristenhonden zijn het, of het nou 'SGP' of 'CU' of 'CDA' heet.
userIcon
Alsof de CU geen rare, achterhaalde denkbeelden heeft

Pot, ketel.
userIcon
"het wetenschappelijk instituut van de ChristenUnie"

Het wat?

Die gristenjojo's hebben een 'wetenschappelijk instituut'? LMAO! En waar houdt dat instituut zich mee bezig dan? Onderzoeken of toiletpapier niet van gerecyclede bijbelpagina's is gemaakt?
userIcon
Wat leuk, een oudhollandse pot-ketel-constructie
hahahaha alsof de CU niet het zelfde doet
't Is net als met discriminatie: voor blanken zijn alle kleurlingen kleurling en onder de kleurlingen zelf wordt hevig gediscrimineerd op kleurgradatie.
De CU heeft de regering - en dus ons land - weinig goed gedaan met het algemeen opleggen van hun eigen geloofsregeltjes.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:52 schreef Anonymous. het volgende:

Het wat?
Ik wou net zeggen..
userIcon
Salafisme. Nieuw woord geleerd vandaag.

Op zich niets nieuws onder de zon natuurlijk. Die luivan de SGP lopen 100 jaar achter in hun denkbeelden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:55 schreef Bard_Yttap het volgende:
Als er overeenkomsten zijn tussen de SGP en de Salafisten van Mohammed Bouyeri, dan mogen ze van mij ook een enkeltje Marokko.

[afbeelding]
Wat dacht je? Laat ik maar net doen alsof ik er verstand van heb. Niet wetend dat niet Bouyeri op die foto is, maar Salahedin.
Nee, de Christenunie is inderdaad geen sekte...

Scientology is het enige geloof
userIcon
Goh, dit lijkt wel op wat Wilders over de Islam zegt.
Zal de CU nu ook in het verdomhoekje gezet worden of doen ze dat alleen bij partijen die iets over de Islam zeggen?
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:55 schreef Bard_Yttap het volgende:
Als er overeenkomsten zijn tussen de SGP en de Salafisten van Mohammed Bouyeri, dan mogen ze van mij ook een enkeltje Marokko.

[afbeelding]
Dat is dus niet Mohammed Bouyeri, sukkel.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:04 schreef Masterix het volgende:

[..]

Nee, want binnen normale religies vinden wel kritische discussies plaats.
Vandaar ook die meer dan 1500 protestantschristelijke kerken met elk een regeltje meer dan de heidense club waarvan ze afgesplitst zijn
userIcon
Voorlopig heb ik een SGP'er, hoe onzinnig ik de denkbeelden van deze partij ook vind, ook vind, nog geen filmmaker zien fileren op klaarlichte dag.
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:04 schreef Masterix het volgende:

[..]

Nee, want binnen normale religies vinden wel kritische discussies plaats.
Idd, en dan wordt er ook niemand uit een omroep gegooid.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:04 schreef Masterix het volgende:

[..]

Nee, want binnen normale religies vinden wel kritische discussies plaats.
Binnen iedere religie vinden wel discussies plaats, dat is ook de reden dat iedere religie een verzameling van mini-sektes is. Het Christendom alleen al kent meer dan 1000 unieke stromingen.

Bij de Islam is het ongetwijfeld hetzelfde verhaal.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:10 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ja.
En vandaar ook dat veel van die kerkjes nu weer samengevoegd zijn.
Dat is om administrative redenen, qua inhoud verschillen ze nog steeds.
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:05 schreef Vader_Aardvarken het volgende:

[..]

Dat is dus niet Mohammed Bouyeri, sukkel.
Hoe kom je er überhaupt op om er bij een topic over de SGP een foto van Mohammed B. bij te halen (ook al is ie het niet)
userIcon
Volgend bericht: CDA: 'CU lijkt radicale sekte'
En dan hebben ze min of meer gelijk ook!
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:14 schreef Masterix het volgende:

[..]

Inderdaad.

Veel christenen kunnen best bij elkaar in 1 kerk zitten, ook al hebben ze fundamenteel verschillende meningen over geloof.

Waarom niet?
De meeste mensen kunnen in één gebouw bijelkaar zitten, ook al hebben ze verschillende meningen over (het bestaan van een) God.

Je punt?
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:01 schreef plum het volgende:
Het is gewoon zo dat iedereen die beweert dat er een god is die de aarde en het heelal schiep, leugens verspreidt.
De Natuur schiep het heelal eerst en de aarde en de levende have in alle vormen later.
Er kwam gewoon geen god aan tepas!
Zonder Natuur geen leven geen heelal helemaal niets!
En JA, voor de kip-ei story vragers,
De kip was er het eerst en heeft door de evolutie het ei langzaam aan ontwikkeld.
Om reden dat het embryo nog steeds niet zonder vocht kan, net als bij mensen.
Het ei was er anders veel eerder. Dinosaurussen legden al eieren miljoenen jaren voordat er 1 kip aan te pas kwam.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:14 schreef Masterix het volgende:

[..]

Inderdaad.

Veel christenen kunnen best bij elkaar in 1 kerk zitten, ook al hebben ze fundamenteel verschillende meningen over geloof.

Waarom niet?
Nog nooit in echte religieuze omgevingen geweest zo te zien, de meeste afsplitsingen zijn niet om geloofsreden gekomen maar omdat meneer van Dijk niet bij de andere meneer van Dijk (geen familie, hoewel...) in één kerk wenste te zitten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:17 schreef Dreassic het volgende:

[..]

Het ei was er anders veel eerder. Dinosaurussen legden al eieren miljoenen jaren voordat er 1 kip aan te pas kwam.
Probeer dat maar eens aan een fundamentalist uit te leggen!
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:16 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

*Mompelt iets over Salafisten enzo.
O ja, dat is een goede reden voor een beeldvullende portretfoto.
userIcon
Woohoo! Bitchfight!
userIcon
Wat een dwaas.

Ik voorspel dat Bas en z'n maten zich niet gaan verwaardigen om hierop te reageren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:24 schreef plum het volgende:

[..]

Ongelijk heb je.
Ik aanbid de Natuur niet, noem de Natuur geen god, en ik heb de Natuur niet alleen, maar jij en iedereen op deze wereld maakt er deel van uit, of je dat wil of niet, en ontkennen heeft al twee duizend jaar niets geholpen.
Dus bepaald geen eenpersoonssekte maar al zolang er levende wezens op de aardkloot rondlopen bestaat die wetenschap al, het hoeft alleen maar aanvaard te worden, meer niet.
Wie de Natuur beschouwt krijgt vanzelf diep respect daarvoor.
Eerlijk waar.

En daarbij, ik verbiedt geen ander mens om in welke god dan ook te geloven, dat moet ieder maar voorzichzelf weten, maar laat zew dan goed begrijpen dat hun rituelen vaak erg lachwekkend en dioorzichtig zijn als zijnde puur bedrog en misleiding.
amen
userIcon
CU is zelf een radicale sekte, met achterhaalde ideeën en een enge minister van oorlog van Middelkoop.

'Gij zult niet doden'. Lees die Bijbel dan toch een keer, stelletje Gristenen. Dus weg uit Afghanistan en wel NU!
userIcon
Iets met pot en ketel.
50  van 120 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 12:48 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV54
» 09:19 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'50
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 08/02 GroenLinks boos over schrappen 80 km-zones40


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden