Actie om afschieten honden in game

Digital & Games • Geschreven door Morthill op 20-03-2009 @ 20:59
print 

Videogames hebben het de laatste tijd zwaar te voorduren. Eerder deze week kondige een Duitse winkelketen aan te stoppen met het verkopen van 18+ games nadat een 17-jarige jongen vijftien mensen doodschoot, nu is een groep Amerikaanse studenten een petitie begonnen tegen het schietspel Call of Duty: World at War. De actie is geïnitieerd door de 19-jarige Breanna Lucci studerend aan de Academy of Notre Dame. De reden voor de actie is dat ze haar broertje het spel zag spelen en dat hij honden aan het neerschieten was. De petitie is inmiddels ondertekend door 100 medestudenten en Lucci is van plan de petitie binnenkort door te sturen naar uitgever Activision.

"Honden doodschieten als een vorm van vermaak... opnieuw en opnieuw. Dat is één van de elementen van het spel. Ouders moeten weten wat ze voor hun kinderen kopen. Dieren doden zou geen vorm van vermaak moeten zijn," aldus Lucci.

Of Activision aan de hand van deze petitie wat gaat doen is nog maar de vraag. Dat er honden in de oorlogsgame zitten is waarheidsgetrouw, en aangezien mensen doodschieten al geen probleem is, zal een klacht over het doodschieten van honden niet snel een reden zijn om de verkoop stop te zetten.

Voor meer gamesnieuws kun je terecht op FOK!games.

 


Bron: Lowellsun


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

12401 views / 180 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 180 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
Ja laten we alles afschaffen
userIcon
Juist ja. En mensen doodschieten in videogames is zeker wel oké voor deze bomenknuffelaars?
userIcon
Hey dat kon in Wolfenstein 3D al....!

userIcon
Je schiet geen honden dood stomme kut, je schiet op pixels die naar honden zijn gevormd.
Moeilijk he echt onderscheiden van nep.
userIcon
Pfff... waar kun je je druk om maken zeg.
userIcon
ik denk dat de studente wel een punt heeft eigenlijk
userIcon
Nou ja...ben jij de weg dan even kwijt zeg...schieten op mensen vind je geen probleem maar een hond afschieten is het vergaan van de wereld...
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:01 schreef Electrocute het volgende:
Juist ja. En mensen doodschieten in videogames is zeker wel oké voor deze bomenknuffelaars?
direct weer alles over één kam scheren met je bomenknuffelaars. Hoe dom ben je dan eigenlijk?
ze is ,.. 15 (?) jaar te laat, wolvenstein 3d had ook honden
Wat een muts
Sommige mensen hebben ook echt niks nuttigs te doen.
userIcon
Guantánamo Bay 3D
wat een zeikwijf
userIcon
Red de digitale hond!
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:01 schreef Misan het volgende:
ik denk dat de studente wel een punt heeft eigenlijk

sorry hoor maar ik heb ook nooit die mensen gehoord toen ze in de tweede wereld oorlog honden neerschoten.
userIcon
Dat wij elkaar afschieten is een, wij kunnen nadenken, maar dieren staan los van onze zieke manier van denken en doen.
Wat mij betreft dus een goedpunt.
Veel moordenaars beginnen met het vermoorden van dieren.
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:03 schreef lawlhalla het volgende:

[..]

[afbeelding]
sorry hoor maar ik heb ook nooit die mensen gehoord toen ze in de tweede wereld oorlog honden neerschoten.
WOII vergelijken met een computergame anno 2009
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:03 schreef lawlhalla het volgende:

[..]

[afbeelding]
sorry hoor maar ik heb ook nooit die mensen gehoord toen ze in de tweede wereld oorlog honden neerschoten.
geen grote verrassing, als ze dat niet deden gingen ze zelf dood
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:01 schreef Zigger het volgende:
Hey dat kon in Wolfenstein 3D al....!

[afbeelding]
en bij carmageddon ook al
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:04 schreef lagulalupis het volgende:
Dat wij elkaar afschieten is een, wij kunnen nadenken, maar dieren staan los van onze zieke manier van denken en doen.
Wat mij betreft dus een goedpunt.
Veel moordenaars beginnen met het vermoorden van dieren.
Je weet dat ze niet echt honden doodschieten he?
Dat er geen enkel dier ook maar iets overkomt als jij dat spel speelt? (iig niet doordat je het spel speelt).

Echt, onzin.
Vond jij Lassie ook een kutprogramma? Of Flipper? Daar werden dieren namelijk veel meer gebruikt dan in een game.
userIcon


Hahaha, straks mag je niet eens meer virtueel een koe slachten.


En vlees komt niet van een dood dier! Vlees komt gewoon uit een plastic bakje van de Albert Heijn. Da's heel anders!

FF tussendoor "Natalee Holloway gevonden"
Mensen..oké, maar honden
userIcon
krijg metteen zin om te CS-en
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:01 schreef Rokossovski het volgende:
Nou ja...ben jij de weg dan even kwijt zeg...schieten op mensen vind je geen probleem maar een hond afschieten is het vergaan van de wereld...
Die dierenactivisten zijn echt volledig de weg kwijt.

Je hebt ook mensen die vinden dat moordenaars 10 jaar cel moeten krijgen, maar iemand die een dier doodt de doodstraf.

(Denk aan de dominomus. )
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:02 schreef Frenzy_ls het volgende:
ze is ,.. 15 (?) jaar te laat, wolvenstein 3d had ook honden
Wat een muts
Er zijn zoveel games waar dieren in afgeschoten worden.
Waar een mens zich al niet druk om kan maken, zolang het in de games gebeurt zie ik het probleem niet.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:01 schreef Misan het volgende:
ik denk dat de studente wel een punt heeft eigenlijk
Als het maar geen .45 is . . .
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:04 schreef lagulalupis het volgende:
Dat wij elkaar afschieten is een, wij kunnen nadenken, maar dieren staan los van onze zieke manier van denken en doen.
Wat mij betreft dus een goedpunt.
Veel moordenaars beginnen met het vermoorden van dieren.
In dit geval worden er geen dieren gedood lieverd. Alleen pixels...
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:06 schreef DaanA het volgende:


Hahaha, straks mag je niet eens meer virtueel een koe slachten.


En vlees komt niet van een dood dier! Vlees komt gewoon uit een plastic bakje van de Albert Heijn. Da's heel anders!

en ik maar denken dat vlees in de wei groeide.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:06 schreef Kunyfyer het volgende:
FF tussendoor "Natalee Holloway gevonden"
Maak d'r ff een nieuwspost van dan . . . ..
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:09 schreef Luuntje het volgende:

[..]

en ik maar denken dat vlees in de wei groeide.
Hahaha, loop jij achter!

Dat was vroeger, in de tijd dat de mens nog barbaars was. Jaren '80 en daarvoor.

Tegenwoordig zijn we beschaafd.

Jij komt zeker uit een dorp, waar de tijd wat achterloopt.
Volgens mij moet je die honden neerschieten met het oog op overleven in de context van WOII.

Als er een game zou zijn waar het puur en enkel voor lol afschieten van honden bijna een doel anzich was dan zou ik het wel snappen. Dat vindt ik ook niet kunnen.
userIcon
Alle honden afknallen stomme rotbeesten!
userIcon
Wat een bullshit.
Ik heb vanochtend nog Cabela's Big Hunting Game 2008 gespeeld. Dat is toch ook niet verboden??
userIcon
Nee!!!

Allemaal mensen zonder enig verstand die zich bemoeien met de Game en ICT industrie. Gaan ze het helemaal verzieken met censuur en sociale controle.

Ze maken mijn wereld gewoon minder mooi. snik
Beseffen ze niet dat ze een culturele revolutie de grond in aan eht boren zijn, eentje die wereldvrede kan maken?


Het doet me pijn en verdriet dat er mensen zijn die niet in zien dat de openheid van games en internet ons juist dichter bij elkaar brengt en grenzen weg neemt. In plaats daarvan proberen ze de grenzen van een reale wereld in een virtuele te implementeren. Verpest de perfecte wereld niet door hem gelijk te trekken met de imperfecte reale wereld!!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:11 schreef DaanA het volgende:

[..]

Hahaha, loop jij achter!

Dat was vroeger, in de tijd dat de mens nog barbaars was. Jaren '80 en daarvoor.

Tegenwoordig zijn we beschaafd.

Jij komt zeker uit een dorp, waar de tijd wat achterloopt.
Ik woon inmiddels in een stad, en weet nu beter dankzij de FOK!kers
Oh nee! Een petitie....

Academy of Notre Dame
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:12 schreef pomtiedom het volgende:
Nee!!!

Allemaal mensen zonder enig verstand die zich bemoeien met de Game en ICT industrie. Gaan ze het helemaal verzieken met censuur en sociale controle.

Ze maken mijn wereld gewoon minder mooi. snik
Beseffen ze niet dat ze een culturele revolutie de grond in aan eht boren zijn, eentje die wereldvrede kan maken?


Het doet me pijn en verdriet dat er mensen zijn die niet in zien dat de openheid van games en internet ons juist dichter bij elkaar brengt en grenzen weg neemt. In plaats daarvan proberen ze de grenzen van een reale wereld in een virtuele te implementeren. Verpest de perfecte wereld niet door hem gelijk te trekken met de imperfecte reale wereld!!!
Perfecte wereld.

Wat is er perfect aan een wereld, waar achter iedere boom een orc schuilt die je af wil maken?
userIcon
Wolfenstein 3D kwam bijna 30 jaar geleden uit, een spel waar je ook honden moest doodschieten.
Beetje laat om nu te gaan huilen.
userIcon
Dan zou ze de nieuwe Resident Evil 5 nog niet gespeeld hebben, klere besten zijn dat zeg.
man mouthman (Redactie Frontpage) 20-03-2009 @ 21:16 fotoboek homepage
userIcon
Idd honden afschieten
Mensen afschieten
Ik zou wel bang zijn voor mijn eigen grote hond als ik cod5 Waw heel lang achterelkaar had gespeeld ,,,, Gelukkig heb ijk geen hond
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:11 schreef eltopo het volgende:
Volgens mij moet je die honden neerschieten met het oog op overleven in de context van WOII.

Als er een game zou zijn waar het puur en enkel voor lol afschieten van honden bijna een doel anzich was dan zou ik het wel snappen. Dat vindt ik ook niet kunnen.
Dan ben jij dus voor censuur.
Om mijn part maken ze een spel waarbij je bejaarde geiten van achteren moet nemen en daarna in de fik zetten als doel.
Volwassen mensen moeten kunnen spelen en zien wat ze willen, en als kinderen het ook spelen dan moeten de ouders maar beter opletten.
Of strengere regels voor de verkoop.
Films, strips, spellen zijn kunst en creatieve media, daar moet je geen censuur op leggen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:02 schreef Frenzy_ls het volgende:
ze is ,.. 15 (?) jaar te laat, wolvenstein 3d had ook honden
Wat een muts
1981 dus.
Bestonden veel fokkertjes dus nog niet eens
userIcon
Hij hoeft ze niet dood te schieten...Laten ze eerst dat broertje maar eens nakijken, lijkt me..
userIcon
Volgens mij heeft Westwood / EA in het verleden in een Duitse versie van Red Alert 2, de amerikaanse honden wel eens door robots of zo vervangen, omdat het dierenleed was.

Vervolgens mij was er in de Duitse versie van Generals de zelfmoord terrorist door een rollende mijn vervangen.

Blijft naar mijn mening nogal aanstellerij.
userIcon
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:12 schreef pomtiedom het volgende:
Nee!!!

Allemaal mensen zonder enig verstand die zich bemoeien met de Game en ICT industrie. Gaan ze het helemaal verzieken met censuur en sociale controle.

Ze maken mijn wereld gewoon minder mooi. snik
Beseffen ze niet dat ze een culturele revolutie de grond in aan eht boren zijn, eentje die wereldvrede kan maken?


Het doet me pijn en verdriet dat er mensen zijn die niet in zien dat de openheid van games en internet ons juist dichter bij elkaar brengt en grenzen weg neemt. In plaats daarvan proberen ze de grenzen van een reale wereld in een virtuele te implementeren. Verpest de perfecte wereld niet door hem gelijk te trekken met de imperfecte reale wereld!!!
Ook digitale honden moeten aangelijnd zijn en als ze agressief zijn, ook nog gemuilkorft. Digitale zwerfhonden horen in het digitale asiel en niet los rond te lopen. De digitale eigenaar moet minstens over vier poepzakjes beschikken, wil hij z'n digidog uitlaten op het pas gemaaide world wide web. Anders heb je zo je computer vol met shit . . .

Oowh wacht. . .
quote:
Nadat een 17-jarige jongen vijftien mensen doodschoot
Rotjoch
50  van 180 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden