Feyenoord-Ajax vijf jaar zonder publiek

Nederland • Geschreven door DJMO (Monique) op 19-02-2009 @ 10:20
print 

Feyenoord en Ajax zullen het de komende vijf jaar zonder supporters moeten doen als zij tegen elkaar spelen. Dat is wat er besloten is bij een vergadering tussen de clubbesturen, KNVB en de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam. De vergadering vond gisterenavond plaats in Zeist. De 'afkoelingsperiode' wordt over twee jaar bekeken, en indien mogelijk ingekort.

De beslissing is het gevolg van de incidenten rond de wedstrijden van afgelopen week. Zowel bij  de eerste elftallen als bij de beloftenteams was er, ondanks waarschuwingen van de verschillende burgemeesters en de clubs, blijvend sprake van misdragingen, geweldsincidenten en spreekkoren. In 2005 is er naar aanleiding van supportersrellen al afgesproken dat bij nieuwe ongeregeldheden het zogenaamde 'vijf-jaar-regime' van kracht zou worden.

Ondanks de bovenmatige inzet van politie en clubs is het rond de laatste wedstrijden van Ajax en Feyenoord niet rustig gebleven. Afgelopen zondag werd in vak 412 vuurwerk afgestoken door Ajax-supporters en na de wedstrijd werden er kwetsende leuzen door Feyenoord-aanhangers gescandeerd. De incidenten van de afgelopen weken zijn de aanleiding geweest voor de clubs, KNVB en de burgemeesters om de afkoelingsperiode in te stellen.

De beloftenelftallen moeten het de komende twee jaar helemaal zonder publiek stellen. Na deze periode vindt er ook hier een evaluatie plaats. Alle betrokkenen hebben aangegeven het te betreuren dat het zover heeft moeten komen.

Voor sportnieuws kijk je natuurlijk op FOK!sport


Bron: AD


Lees ook:

» 12:10 Zomers pinksterweekend in het vooruitzicht2
» 11:36 Brandwondenstichting waarschuwt voor barbecuegevaar16
» 11:18 Baby zwaargewond bij woningbrand Nijmegen5
» 10:37 Bajespersoneel mag niet negatief zijn bij inspectie9


delen | eKudos nujij

16860 views / 161 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 161 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
Jeetje, da's wel erg lang. Meer een kwestie van incompetente gemeentes die de beveiliging niet kunnen garanderen lijkt me.
En die spreekkoren wat maakt dat nou uit
Zo is er ook weinig aan...
het is jammer voor de echte supporters (ja die bestaan ook nog)

maar de raddraaiers waren gewaarschuwd van te voren ... dus het aan zichzelf te danken ... dat dit besluit genomen zou worden
Tja, ze waren gewaarschuwd. Als ze zich niet willen/kunnen gedragen dan moet het maar zo.

Wel jammer dat een kleine groep het voor iedereen verpest.
userIcon
De enige die waarde hechten aan die spreekkoren zijn mensen die niks om voetbal geven .
userIcon
Hmm ik denk niet dat dit zal helpen. Supporter ben je in hart en nieren!
userIcon
die Job "kopje thee" Cohen op het nieuws staan janken dat de politie en ME bekoggeld werden met bier flesjes en dat ze lastig gevallen werden.

Het is toch gvd politie/ME. Die moeten voor orde en gezag zorgen, wat blijkbaar niet lukt
userIcon
kwetsende leuzen
je mag toch zeggen wat je wil heir in Nederland of geld dat tegenwoordig niet meer ?
terecht.... moeten ze maar niet altijd voor die rotzooi zorgen. Het is een spel waar je bij mag zijn dus gedraag je dan een beetje.
Wat een flauwekul....
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:22 schreef Wieisdiegast het volgende:
Jeetje, da's wel erg lang. Meer een kwestie van incompetente gemeentes die de beveiliging niet kunnen garanderen lijkt me.
En die spreekkoren wat maakt dat nou uit
Sinds wanneer is het organiseren van een voetbalwedstrijd een taak van de gemeente?

Het is juist omdat die supporters er vaak zo'n zooitje van maken dat de gemeenten wel gedwongen zijn om zich ermee te bemoeien.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:22 schreef Wieisdiegast het volgende:
Jeetje, da's wel erg lang. Meer een kwestie van incompetente gemeentes die de beveiliging niet kunnen garanderen lijkt me.
En die spreekkoren wat maakt dat nou uit
Als iedereen zich gewoon normaal gedraagt heb je die hele beveiliging niet nodig... Dit heb je te danken aan die zogenaamde 'harde kern' van beide clubs...
Competitie vervalsing.
Het NOS zei ze dat alleen uitsupporters niet mee mogen nemen. Dat is wat anders dan 'zonder publiek'
userIcon
Als andere clubs even doorzetten mogen er helemaal geen ajax supporters naar wedstrijden komen heb je wel weer niks om op te schelden.. maarja
Net goed, pokke relschoppers
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 19-02-2009 @ 10:28 fotoboek no homepage
userIcon
Volgens mij gaat het om uit-supporters die niet welkom zijn.

Maar ala: eindelijk gebeurt dit eens een keer. Die 'voetbalsupporters' krijgen wat ze verdienen, laat ze maar weer knokken in de polder.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:24 schreef wise het volgende:
die Job "kopje thee" Cohen op het nieuws staan janken dat de politie en ME bekoggeld werden met bier flesjes en dat ze lastig gevallen werden.

Het is toch gvd politie/ME. Die moeten voor orde en gezag zorgen, wat blijkbaar niet lukt
Ze mogen in dit land geen respect meer afdwingen.
userIcon
Feyenoord heeft toch niets te zoeken in Amsterdam.
man Danny (Administrator) 19-02-2009 @ 10:29 fotoboek homepage
userIcon
'kwetsende leuzen'
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:29 schreef Longmen het volgende:
Feyenoord heeft toch niets te zoeken in Amsterdam.
Behalve verliezen indd
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:24 schreef wise het volgende:
die Job "kopje thee" Cohen op het nieuws staan janken dat de politie en ME bekoggeld werden met bier flesjes en dat ze lastig gevallen werden.

Het is toch gvd politie/ME. Die moeten voor orde en gezag zorgen, wat blijkbaar niet lukt
Het feit alleen DAT er bij een voetbalwedstrijd polite of ME aanwezig moet zijn, omdat anders de rotzooi uitbreekt is al diep triest te noemen...
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:24 schreef wise het volgende:
die Job "kopje thee" Cohen op het nieuws staan janken dat de politie en ME bekoggeld werden met bier flesjes en dat ze lastig gevallen werden.

Het is toch gvd politie/ME. Die moeten voor orde en gezag zorgen, wat blijkbaar niet lukt
la laten we dit soort imbicielen vooral niet aanpakken. Dude je anti Cohen instelling is echt onzin in dit topic.
Helaas is dit een oplossing om dat tuig te "straffen"
userIcon
En Ajax-Feyenoord dan?
userIcon
Slechte zaak, het voetbal is van beide teams al niet om aan te zien, de rellen en spreekkoren waren het enige leuke aan de wedstrijden
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:28 schreef JeMoeder het volgende:
Volgens mij gaat het om uit-supporters die niet welkom zijn.

Maar ala: eindelijk gebeurt dit eens een keer. Die 'voetbalsupporters' krijgen wat ze verdienen, laat ze maar weer knokken in de polder.
Klopt, de titel klopt niet. Alleen de supporters van de bezoekende club mogen er niet in. En niet alleen Feyenoord-Ajax, maar ook Ajax-Feyenoord.
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
En Ajax-Feyenoord dan?
Idem dito
staat niet echt duidelijk in het bericht, maar het gaat erom dat er geen uitpubliek meegenomen mag worden. Thuispubliek is gewoon welkom..(behalve bij de beloften dus)
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:30 schreef Longmen het volgende:

[..]

la laten we dit soort imbicielen vooral niet aanpakken. Dude je anti Cohen instelling is echt onzin in dit topic.
Helaas is dit een oplossing om dat tuig te "straffen"
nou dude, die Aboutaleb kon er anders ook wat van
Het is stil
aan de overkant
het is stil
aan de overkant.

dit gaan we nu horen bij deze wedstrijden....
Kleine groep: BEDANKT voor niks!!
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:31 schreef VatosLoco het volgende:
Slechte zaak, het voetbal is van beide teams al niet om aan te zien, de rellen en spreekkoren waren het enige leuke aan de wedstrijden
Hohohoooo goeie genade wat een dekselse troll ben je toch. Vatos locoooooooooo! Loep en loepzuiver is deze kwetsende troll. Het lijkt wel of er een tovenaar in dit topic zit. Het zal nog lang onrustig blijven met deze dekselse user op fok. De messen zijn geslepen!
userIcon
Ik was bij die wedstrijd en kan me eigenlijk geen ongeregeldheden herinneren. Ik zie dit dan ook vooral als stemmingmakerij van Cohen cs.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:33 schreef wise het volgende:

[..]

nou dude, die Aboutaleb kon er anders ook wat van
goeie reactie

man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 19-02-2009 @ 10:36 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:24 schreef wise het volgende:
die Job "kopje thee" Cohen op het nieuws staan janken dat de politie en ME bekoggeld werden met bier flesjes en dat ze lastig gevallen werden.

Het is toch gvd politie/ME. Die moeten voor orde en gezag zorgen, wat blijkbaar niet lukt
Gast wat zeik je? Jij bent zeker één van de getroffenen (let op, ik zeg niet dat je één van de schuldigen bent).

Dit verbod is niet alleen opgelegd door Cohen, maar ook door Aboutaleb, beide clubs, de politie en de KNVB. Ga je ook huilen tegen hun?

Het is al diep triest te noemen dat er überhaupt ME/Politie/Stewards in een stadion aanwezig moeten zijn. Weet je wel hoeveel belastingcenten voetbalwedstrijden niet kosten? Het is volgens mij duurder vermaak dan elke week 300 Rolls Royces in een muur rijden. Belachelijk: laat voetbalsupporters het maar dokken, maar mij niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
En Ajax-Feyenoord dan?
Lezen?
quote:
Feyenoord en Ajax zullen het de komende vijf jaar zonder supporters moeten doen als zij tegen elkaar spelen. Dat is wat er besloten is bij een vergadering tussen de clubbesturen, KNVB en de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:34 schreef Evert_ten_Napel het volgende:

[..]

Hohohoooo goeie genade wat een dekselse troll ben je toch. Vatos locoooooooooo! Loep en loepzuiver is deze kwetsende troll. Het lijkt wel of er een tovenaar in dit topic zit. Het zal nog lang onrustig blijven met deze dekselse user op fok. De messen zijn geslepen!
Lol Evert met teveel vrije tijd reageert op je. GOOODY!
userIcon
Voetbal.. altijd even gezellig..
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:34 schreef Evert_ten_Napel het volgende:

[..]

Hohohoooo goeie genade wat een dekselse troll ben je toch. Vatos locoooooooooo! Loep en loepzuiver is deze kwetsende troll. Het lijkt wel of er een tovenaar in dit topic zit. Het zal nog lang onrustig blijven met deze dekselse user op fok. De messen zijn geslepen!
Hijs fijn
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:22 schreef Wieisdiegast het volgende:
Jeetje, da's wel erg lang. Meer een kwestie van incompetente gemeentes die de beveiliging niet kunnen garanderen lijkt me.
En die spreekkoren wat maakt dat nou uit
Lijkt me eerder een kwestie van incompetente 'fans' als je het mij vraagt.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:26 schreef budha het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het organiseren van een voetbalwedstrijd een taak van de gemeente?

Het is juist omdat die supporters er vaak zo'n zooitje van maken dat de gemeenten wel gedwongen zijn om zich ermee te bemoeien.
Omdat die gemeentes er ook genoeg positiefs aan hebben, een grote voetbalclub levert bekendheid op, de stadions leveren heel veel op qua concerten e.d.
De hooligans zijn kut, maar de meeste gemeentes zouden een moord doen om een Ajax of Feyenoord in hun midden te hebben.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Gast wat zeik je? Jij bent zeker één van de getroffenen (let op, ik zeg niet dat je één van de schuldigen bent).

Dit verbod is niet alleen opgelegd door Cohen, maar ook door Aboutaleb, beide clubs, de politie en de KNVB. Ga je ook huilen tegen hun?

Het is al diep triest te noemen dat er überhaupt ME/Politie/Stewards in een stadion aanwezig moeten zijn. Weet je wel hoeveel belastingcenten voetbalwedstrijden niet kosten? Het is volgens mij duurder vermaak dan elke week 300 Rolls Royces in een muur rijden. Belachelijk: laat voetbalsupporters het maar dokken, maar mij niet.
Viel me gewoon op dat Cohen op het nieuws zat te janken dat de politie lastig werd, terwijl dat eigenlijk helemaal niet mag.

Ik heb er geen last van. Ik kijk voetbal wel lekker op de buis

maar triest is het wel ja
Volkomen belachelijke beslissing. De hele wedstrijd is het redelijk tot goed gegaan, maar na de wedstrijd heeft men over en weer een en ander gezongen. Hoort erbij zou ik zeggen. Maar goed, omdat het in 020 kennelijk niet goed is verlopen volgens de 2 burgemeesters (beide geen Rotterdammers), mag er bij Feyenoord ook geen uitpubliek mee komen en wel voor 5 jaren. Terwijl het in de Arena niet goed ging en niet in de Kuip. Wat een mongolen. Als er straks bij Sparta - Volendam kwetsend wordt gezongen, mogen er dan ook geen supporters meer mee. Dan zijn er binnenkort geen enkele supporters meer bij in de competitie van de uitspelende clubs. Wat gaat men daarna verzinnen als het thuispubliek leuzen scandeert? Mag er dan helemaal geen publiek meer komen.

Ik ben het ermee eens dat de hooligans en randdebielen zo snel mogelijk uit de stadions moeten, maar iedereen straffen is belachelijk.
userIcon
Er zijn al jarenlang geen supporters bij dit soort wedstrijden.

Dus ik zie het verschil niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:24 schreef wise het volgende:
die Job "kopje thee" Cohen op het nieuws staan janken dat de politie en ME bekoggeld werden met bier flesjes en dat ze lastig gevallen werden.

Het is toch gvd politie/ME. Die moeten voor orde en gezag zorgen, wat blijkbaar niet lukt
Zeik niet zo , weet je wat dat ons , de belasting betaler kost zo'n gezellig midagje voetbal op zondag ?
Omdat een stelletje apen zonodig net moet doen alsof we nog in de steentijd leven ? flikker op zeg , dit hadden ze al jaren geleden moeten doen naast de clubs aansprakelijk te maken voor ALLE kosten die een gemeente moet maken om zo'n wedstrijd doorgang te laten vinden.

Ben het wel met je eens dat de ME gewoon die hersenloze koppen in had moeten slaan daar , maar dan had je vast gezeken dat ze weer te hard zijn.
Toont Cohen eens dat ie mischien toch een ruggegraat heeft is het weer niet goed :/
userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:35 schreef Longmen het volgende:

[..]

goeie reactie

userIcon
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 10:34 schreef Evert_ten_Napel het volgende:

[..]

Hohohoooo goeie genade wat een dekselse troll ben je toch. Vatos locoooooooooo! Loep en loepzuiver is deze kwetsende troll. Het lijkt wel of er een tovenaar in dit topic zit. Het zal nog lang onrustig blijven met deze dekselse user op fok. De messen zijn geslepen!
Hehe
50  van 161 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 12:10 Zomers pinksterweekend in het vooruitzicht2
» 11:36 Brandwondenstichting waarschuwt voor barbecuegevaar16
» 11:18 Baby zwaargewond bij woningbrand Nijmegen5
» 10:37 Bajespersoneel mag niet negatief zijn bij inspectie9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden